Ga naar inhoud

Salesn : 21 februari 2023 : Dr. Van Hal : Boerhaave


Aanbevolen berichten

3 uur geleden, linsofie zei:

@Salesn

 

Wat fijn dat het achter de rug is!! Nou, knap dat je het hebt doorgezet ondanks je zenuwen.

 

Opgelucht zeker?! Nu lekker herstellen en uitrusten 🙂

Ja, super bedankt voor je tips! Je tips hebben me geholpen. Toen ik op het bed lag, voelde ik me helemaal zen, totdat ze de narcose erin spoten. Dat was schrikken zeg! Ik voelde mezelf verdwijnen. Ik ben nu gelukkig thuis en heb m’n boobies ook alweer gezien. Voelde me heel emotioneel, heb echt even gehuild. Ze zijn een stukken kleiner geworden, njet te geloven. Tegelijkertijd zagen ze er zooo schattig uit! Ik heb ze ontzettend gemist! Ik merk nog wel druk op de borst, bijna alsof ik niet volledig in en uit kan ademhalen. Heb jij daar ook last van gehad? Ik viel overigens wel bijna flauw toen ik m’n BH af deed. Veels te snel natuurlijk… ik merk ook dat m’n litteken aan de linkerkant nog wel pijn doet. Litteken aan de rechterkant, daar zit een deukje in. Is dat normaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, MommyD zei:

Wat fijn! Knap hoor ondanks je zenuwen

Hey MommyD, ja zeker. Heel prettig om weer thuis te zijn. Ben nog wel heel moe van de narcose. Zie hierboven een update. Nog last van het litteken aan de linkerkant.. rechterkant zit een deukje in. Weet niet of dat erbij hoort, maar tijd zal het leren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Salesn said:

Ja, super bedankt voor je tips! Je tips hebben me geholpen. Toen ik op het bed lag, voelde ik me helemaal zen, totdat ze de narcose erin spoten. Dat was schrikken zeg! Ik voelde mezelf verdwijnen. Ik ben nu gelukkig thuis en heb m’n boobies ook alweer gezien. Voelde me heel emotioneel, heb echt even gehuild. Ze zijn een stukken kleiner geworden, njet te geloven. Tegelijkertijd zagen ze er zooo schattig uit! Ik heb ze ontzettend gemist! Ik merk nog wel druk op de borst, bijna alsof ik niet volledig in en uit kan ademhalen. Heb jij daar ook last van gehad? Ik viel overigens wel bijna flauw toen ik m’n BH af deed. Veels te snel natuurlijk… ik merk ook dat m’n litteken aan de linkerkant nog wel pijn doet. Litteken aan de rechterkant, daar zit een deukje in. Is dat normaal? 

@Salesn,

Fijn dat je iets aan de tips hebt gehad en dat je weer thuis bent. Bijkomen en uitrusten nu!
Ik heb zelf een andere operatie dan jij gehad (6 wk geleden borstverkleining)...

Wel herken ik dat niet geheel in en uitademen en de bijbehorende druk op de borst, dat is waarschijnlijk van de zenuwen/ spanning: dan ga je automatisch hoger ademhalen. Dat had ik ook net na de operatie. Goed focussen op je buikademhaling.

 

Houd het wel in de gaten, als de druk op je borst nou toch blijft aanhouden, en je vertrouwt het niet bel dan voor overleg met de huisarts/ chirurg /verpleegkundige. Joh, ik heb ze na mijn operatie ook meerdere keren gebeld, gewoon doen hoor! Het gaat om je gezondheid

 

je littekens moeten ook weer helen. Tijd geven 🙂

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Salesn zei:

Hey MommyD, ja zeker. Heel prettig om weer thuis te zijn. Ben nog wel heel moe van de narcose. Zie hierboven een update. Nog last van het litteken aan de linkerkant.. rechterkant zit een deukje in. Weet niet of dat erbij hoort, maar tijd zal het leren..

Fijn om te lezen allemaal goed herstel gewenst🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Myrthe85 zei:

Hoe gaat het nu met je? Ik krijg 10 maart een explantatie. 

Naar omstandigheden goed hoor. Had niet verwacht dat het zo zou meevallen. Het is wel een stuk minder pittig dan de bv. Waarom ga jij voor een explantatie? En waar laat het je doen? Ik moet zeggen dat de pijn vandaag wel iets pittiger is dan gisteren, waarschijnlijk omdat de pijn stilling is uitgewerkt. Toch vind ik het reuze meevallen! De bv was een hel. Ik heb daar weken last van gehad. Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest, geen last van brain fog en voel me een stuk minder zwaar. Ik droeg ruim 800gr (aan beide borsten) mee…

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig valt het mee. Ik heb 9 jaar geleden mijn silicone implantaten laten vervangen voor monobloc hydrogel. Een borst veranderde opeens en werd een stuk kleiner. Met een echo werd duidelijk dat beide implantaten lek zijn. Ik heb besloten om geen nieuwe meer te laten plaatsen. De explantatie vind plaat in het Zuyderland ziekenhuis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Myrthe85 zei:

gelukkig valt het mee. Ik heb 9 jaar geleden mijn silicone implantaten laten vervangen voor monobloc hydrogel. Een borst veranderde opeens en werd een stuk kleiner. Met een echo werd duidelijk dat beide implantaten lek zijn. Ik heb besloten om geen nieuwe meer te laten plaatsen. De explantatie vind plaat in het Zuyderland ziekenhuis. 

Vind je het spannend? Wat vervelend om te lezen dat je implantaten lek zijn. Daar had je niet

voor getekend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2023 om 20:44, Salesn zei:

Hi Sjassie! 
 

ik heb 21/02 een operatie ingepland staan. Eindelijk gaan ze, na 12 jaar, eruit! Kan niet wachten!!

Hoi hoi

Als je even aangeeft bij welke arts en in welke kliniek je je operatie uit laat voeren, dan kunnen wij dit in de titel van je topic aangeven :)
Hopelijk heb je een goede arts gevonden die een wil doen wat je voor ogen had.

Ik zie nu dat je twee topics had, die heb ik even voor je samengevoegd.

Zo blijft het overzichtelijk voor jezelf en voor ons.

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Als je even aangeeft bij welke arts en in welke kliniek je je operatie uit laat voeren, dan kunnen wij dit in de titel van je topic aangeven :)
Hopelijk heb je een goede arts gevonden die een wil doen wat je voor ogen had.

Ik zie nu dat je twee topics had, die heb ik even voor je samengevoegd.

Zo blijft het overzichtelijk voor jezelf en voor ons.

 

xx BB

Hi,

 

bedankt! De arts is van Hal en kliniek is Boerhaave. Ze is een geweldige arts en heb ne vanaf het eerste moment heel comfortabel gevoeld bij haar. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve dames,

 

na hoeveel dagen wordt de pijn wat draaglijker? De BH heeft me een verstikkend gevoel en ik heb ontzettende pijn aan m’n hechtingen. Net voelde ik een hele aparte pijn, die ik njet eerder heb gevoeld. Leek net of het pijn was aan mijn hart, maar weet het niet zo goed. Herkenbaar voor iemand? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi Selesn, 

 

Ik dacht ineens aan jou. het is onderhand achter de rug he?... hoe gaat het met je? 

 

Ik staat op een wacht lijst  3-6 maanden 😒en deze tijdbommen worden dan verwijderd incl kapsel vorming met een lift en kom heel veel dingen tegen die misschien met deze scheuren mee te maken kunnen hebben.

Hoe zijn jouw klachten nu? zijn ze verminderd? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-3-2023 om 07:15, Lottje72 zei:

Haii @Salesn Heb je verhaal gelezen, hoe gaat het nu met je?

Haiiiii @Lottje72, het gaat hartstikke goed! Pijn wordt steeds minder, heb alleen last van de hechtingen. Maar wat een opluchting dat ze eruit zijn. Vrijwel direct na de ingreep (en nog steeds) geen last van schouder en nekpijn, iets waar ik al jaren last van had. Verder ook al wezen fietsen (wat pas na 6 weken mocht), maar ik doe heel voorzichtig.. en alleen voor korte afstanden. Het is de juiste beslissing geweest!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-3-2023 om 12:06, Sjassie zei:

Hi Selesn, 

 

Ik dacht ineens aan jou. het is onderhand achter de rug he?... hoe gaat het met je? 

 

Ik staat op een wacht lijst  3-6 maanden 😒en deze tijdbommen worden dan verwijderd incl kapsel vorming met een lift en kom heel veel dingen tegen die misschien met deze scheuren mee te maken kunnen hebben.

Hoe zijn jouw klachten nu? zijn ze verminderd? 

 

 

Haiiii @Sjassie, het gaat hartstikke goed! Wat ben ik blij dat ze eruit zijn!!!! Voelt een stuk lichter. Geen last van schouder en nekpijn, geen jeuk meer, geen steken meer. Nog wel vermoeid, maar dat is logisch na zo’n ingreep + herstel.. waarom moet je zolang wachten? 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Salesn zei:

Haiiiii @Lottje72, het gaat hartstikke goed! Pijn wordt steeds minder, heb alleen last van de hechtingen. Maar wat een opluchting dat ze eruit zijn. Vrijwel direct na de ingreep (en nog steeds) geen last van schouder en nekpijn, iets waar ik al jaren last van had. Verder ook al wezen fietsen (wat pas na 6 weken mocht), maar ik doe heel voorzichtig.. en alleen voor korte afstanden. Het is de juiste beslissing geweest!

Hay @Salesn , wat goed te horen dat het zo goed gaat!! Ook super fijn dat je de juiste beslissing hebt gemaakt en geen last meer hebt van je klachten.

 

Zelf hebt ik 2 jaar geleden een bv gehad maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet klacht vrij....ben toen ook geholpen door van Hal. heb voor volgende week weer een afspraak staan om het eea te overleggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lottje72 zei:

Hay @Salesn , wat goed te horen dat het zo goed gaat!! Ook super fijn dat je de juiste beslissing hebt gemaakt en geen last meer hebt van je klachten.

 

Zelf hebt ik 2 jaar geleden een bv gehad maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet klacht vrij....ben toen ook geholpen door van Hal. heb voor volgende week weer een afspraak staan om het eea te overleggen.

 

Eea overleggen als in: ze gaan eruit? Hoe was jouw ervaring met van Hal? Heel vervelend om te lezen dat je sindsdien klachten hebt. Om wat voor klachten gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Salesn zei:

Eea overleggen als in: ze gaan eruit? Hoe was jouw ervaring met van Hal? Heel vervelend om te lezen dat je sindsdien klachten hebt. Om wat voor klachten gaat het?

Ik twijfel nog of ik ze eruit wil laten halen. Ben nl 50 en de klachten die ik heb kunnen misschien ook aan de overgang gerelateerd zijn...heb vooral meer spierpijn na het sporten ( had ik voorheen niet) heb last van m'n gewrichten en mijn tepels zijn al vanaf dag 1 zegmaar overgevoelig. Verder heb ik vooral last van m'n rechterborst, deze voelt "strakker" en heb op z'n tijd last van steken.

 

Van Hal vind ik een prima arts waar ik een goed gevoel bij heb en ook het gevoel heb dat ze naar me luisterd. Ben benieuwd wat ze volgende week gaat zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2023 om 16:41, Salesn zei:

Haiiii @Sjassie, het gaat hartstikke goed! Wat ben ik blij dat ze eruit zijn!!!! Voelt een stuk lichter. Geen last van schouder en nekpijn, geen jeuk meer, geen steken meer. Nog wel vermoeid, maar dat is logisch na zo’n ingreep + herstel.. waarom moet je zolang wachten? 

Super fijn meis! 😊

Kan je nagaan wat je allemaal me hebt "gedragen" 

Ik vul mijn lijstje ook verder aan met klachten...

 

Moe zijn dat logisch na een narcose. Ben benieuwd hoe jij nog meer opknapt.

 

Waarom zo lang? Ik sta op een wachtlijst en die is best lang.😔

Hoe lang duurde het bij jou? En waren jouw ervaringen? Miss dat ik daar even ga informeren.

 

Sterkte nog met je herstel 💋

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2023 om 06:42, Lottje72 zei:

Ik twijfel nog of ik ze eruit wil laten halen. Ben nl 50 en de klachten die ik heb kunnen misschien ook aan de overgang gerelateerd zijn...heb vooral meer spierpijn na het sporten ( had ik voorheen niet) heb last van m'n gewrichten en mijn tepels zijn al vanaf dag 1 zegmaar overgevoelig. Verder heb ik vooral last van m'n rechterborst, deze voelt "strakker" en heb op z'n tijd last van steken.

 

Van Hal vind ik een prima arts waar ik een goed gevoel bij heb en ook het gevoel heb dat ze naar me luisterd. Ben benieuwd wat ze volgende week gaat zeggen...

Hi Lottje, 

 

Ik ben zelf 51 en ervaar beetje dezelfde klachten.  als het niet goed voelt is het ook niet goed....

Ik sta momenteel op de wachtlijst en maar nog maanden duren. Ik kan er niet op wachten en zal een gat in de lucht springen als ik een datum hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.