Ga naar inhoud

Burn-out of toch Breast Implant Illness?


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Enkele zullen mij nog kennen van 12 jaar geleden. Ik ben 12 jaar geleden geopereerd door dr Plovier bij Beaucare en echt super super tevreden!

 

Maarr... nu zijn er toch problemen, zie onderstaande mail die ik naar enkele mensen heb gestuurd die er volgens mij verstand van hebben. Herkent iemand zich hierin?

 

12 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad. Er zijn bij mij implantaten geplaatst van Cereform/Cereplas. Nooit geen klachten gehad en altijd gezond geweest.

Tot vorig jaar oktober. Ik kreeg last van slapeloosheid en snel daarna volgde de lichamelijke klachten: hoofdpijn, extreme moeheid, hartkloppingen, concentratie- en geheugenproblemen, snel overprikkelt, wazig zicht, druk op de borst, zenuwachtig gevoel, tinnitus (pas sinds juni 22), laag libido, pijn keel met uitstraling naar beneden en ik kan geen bh meer aan omdat deze zo ontzettend afknellen.

Volgens mijn psycholoog heb ik een burn-out. Afgelopen juni ging het beter met me, ik dacht dat ik hersteld was, klachten waren bijna allemaal weg. Ik wisselde van baan en daarna kwamen alle klachten weer terug. Een heftige terugval volgens psycholoog. Sinds eind augustus zit ik in de ziektewet en probeer ik te herstellen. Ik merk weinig tot geen vooruitgang wat me zorgen baart.

Ik heb namelijk de docu ‘Moordtieten’ gezien en heel veel gelezen op internet over ‘Breast implant Illness’. Klachten die worden ervaren zijn precies dezelfde klachten die ik nu ervaar tijdens mijn ‘burn-out’. Dus nu vraag ik mezelf steeds af: ben ik ziek door mijn siliconen implantaten?

Ik heb inmiddels een echografie gehad en een mammografie, en daarop is niks raars te zien. Er is een MRI scan ingepland voor januari a.s. en ik heb eigenlijk de volgende vragen:
 

-          Is de MRI scan 100% betrouwbaar?

-          Kan de diagnose Breast Implant Illness voor 100% worden vastgesteld? (ik lees namelijk van niet) want soms vergoed je zorgverzekering het verwijderen van de implantaten maar dan moet BII kunnen worden aangetoond. Hoe werkt dit dan precies?

-          Ervaren vrouwen met BII de klachten 24 uur per dag? Ik heb namelijk deze klachten niet altijd, bijvoorbeeld druk op mijn borst heb ik na inspanning, werken of na teveel prikkels. Moeheid is erger als ik iets actiefs heb ondernomen. Ik moet na een activiteit rust nemen.

-          Ik lees op internet over prothesen met zoutwater vulling of Hydrogel prothesen. Is dit de oplossing? Kun je je siliconen prothesen laten vervangen door zoutwater/hydrogel protheses als je Breast Implant Illness hebt? Verdwijnen dan de klachten of blijf je klachten houden omdat het omhulsel van siliconen is? Of is verwijderen en niets ervoor terug laten plaatsen de enige oplossing om van de klachten af te komen?

 

Ik wil absoluut niet mijn borstimplantaten laten verwijderen zolang het niet zeker is dat mijn klachten daarvandaan komen. Maar ik wil dit wel verder onderzoeken of ik Breast Implant Illness heb.
Maar wat zijn mijn opties als Breast Implant Illness niet kan worden uitgesloten?
Vandaar ook mijn vraag over de zoutwater/Hydrogel prothesen. Ik moet sowieso binnen nu en een paar jaar een wissel inplannen.

Ik hoop op antwoord, want na alle informatie te hebben gelezen op internet weet ik het niet zo goed meer. En ik maak me toch best wel ongerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @mii18

 

Ik weet nog wel wie je bent! Wat leuk om je terug te zien hier! Helaas heb je een hoop onzekerheid over je lichamelijke gesteldheid op het moment, dus de reden dat je hier weer bent, is natuurlijk een vervelende.... 

 

Je hebt veel uitgezocht, zie ik, maar ik weet niet of je hier een objectief oordeel en objectieve antwoorden op je vragen gaat krijgen... Het is sowieso heel lastig om daar een goed antwoord op te krijgen, aangezien er pc's zijn, die meer met Bii te maken hebben, maar tegelijkertijd ook een beetje anti-borstprothese lijken... Misschien dat ik daarin ook door een gekleurde bril kijk, een andere kleur dan die soecifieke pc's. 

Dat je veel uitgezocht hebt en nu specifieke vragen hebt, is echt heel goed!! Ik heb zelf altijd gezegd: mocht ik klachten krijgen van m'n implantaten, dan gaan ze er meteen uit. Wèl is het dan natuurlijk zo, dat je moet weten, (dat het aan te tonen moet zijn,) dat je klachten hier vandaan komen. 

 

Als ik je vragen zo lees, denk ik dat je misschien eens een afspraak moet maken met Dr. Van Selms. Zover ik weet, weet hij veel over bii, maar plaatst ook nog steeds borstprothesen. 

De juiste arts kan waarschijnlijk wat meer uitsluitsel geven, zeker omdat je liefst gewoon een wissel wilt, ipv je prothesen eruit. 

 

Ik zal nog even rondkijken/ -vragen of er nog een andere arts is die een redelijk objectieve mening heeft! 

 

Wat betreft 'moordtieten', de docu... 

Ik vond dit erg gekleurd gebracht.... Verder zit er in tatoeage-inkt ook geen rozenwater, zeg maar. Daar hoorde je in die docu echter helemaal niemand over... 

 

Xxx BB 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Dank je wel voor je reactie 😊

 

Klopt ook helemaal wat je zegt. Ik kreeg namelijk ook een reactie terug met : prothesen moeten eruit! en verder niks, geen onderbouwing. Er lijken ook een aantal pc's anti prothesen te zijn. 

Volgens de docu moordtieten zijn er veel mensen met klachten, volgens de pc in het ziekenhuis minder dan 1%.
Je leest overal wat anders.. Ik vind het daarom ook zo lastig.

 

Ik heb vandaag een verwijzing gevraagd bij mijn huisarts voor de Jan van Goyenkliniek bij dhr. van Selms.
Had gisteren met hem mail contact en hij lijkt me aardig en objectief. Ga nu een afspraak maken en dan maar kijken wat eruit komt.

 

Ik wil het liefst mijn borstprothesen houden uiteraard, tenzij ik er echt ziek van wordt dan gaan ze er meteen uit.

Maar dat moet ik dan wel 100% zeker weten. Wel denk ik dat ik bij een wissel sowieso voor zoutwater prothesen zou kiezen.

 

Groetjes en liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-11-2022 om 15:58, mii18 zei:

@best_boobie Dank je wel voor je reactie 😊

 

Klopt ook helemaal wat je zegt. Ik kreeg namelijk ook een reactie terug met : prothesen moeten eruit! en verder niks, geen onderbouwing. Er lijken ook een aantal pc's anti prothesen te zijn. 

Volgens de docu moordtieten zijn er veel mensen met klachten, volgens de pc in het ziekenhuis minder dan 1%.
Je leest overal wat anders.. Ik vind het daarom ook zo lastig.

 

Ik heb vandaag een verwijzing gevraagd bij mijn huisarts voor de Jan van Goyenkliniek bij dhr. van Selms.
Had gisteren met hem mail contact en hij lijkt me aardig en objectief. Ga nu een afspraak maken en dan maar kijken wat eruit komt.

 

Ik wil het liefst mijn borstprothesen houden uiteraard, tenzij ik er echt ziek van wordt dan gaan ze er meteen uit.

Maar dat moet ik dan wel 100% zeker weten. Wel denk ik dat ik bij een wissel sowieso voor zoutwater prothesen zou kiezen.

 

Groetjes en liefs!

 

Goed dat je meteen de koe bij de hoorns vat :35:

Ik ben benieuwd wat Van Selms gaat vertellen. Hopelijk wil je dat met ons delen naderhand. Helpt ook het forum weer om iets breder georiënteerd te raken. 

Zo kunnen we van elkaar leren en steeds beter een inschatting maken van de risico's maar ook van de mogelijkheden! 

 

En dat is wat ik bedoel: in moordtieten wordt er gesuggereerd dat het gros van de vrouwen met borstimplantaten klachten heeft, maar die groep is niet groot! We horen er hier zelden over, en als we er over horen is het meestal ook nog tamelijk agressief en pro-explantatie. 

 

Hopelijk kun je snel terecht in het JvG bij van Selms en krijg je wat meer te horen over hoe zeker je kunt zijn over bii, met de klachten die je ervaart. 

 

Heel veel succes! 

 

Liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @best_boobie

 

De afspraak staat ingepland voor 20 decemebr bij dhr van Selms.

Ik ben alvast wat dingen op papier aan het zetten. 
Maar ik voel me dus nu een stuk beter (ben onlangs van slaapmedicatie gewisseld) en nu heb ik veel meer energie en ervaar ik ook geen andere klachten meer. 

 

Maar ik wil sowieso het gesprek met hem aangaan, dan maar voor een eventuele wissel.. 

Want ik wil sowieso wisselen naar zoutwater of hydrogel, de verhalen hebben me toch best een beetje bang gemaakt. 

 

Na de afspraak zal ik hier terug posten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, mii18 zei:

Hoi @best_boobie

 

De afspraak staat ingepland voor 20 decemebr bij dhr van Selms.

Ik ben alvast wat dingen op papier aan het zetten. 
Maar ik voel me dus nu een stuk beter (ben onlangs van slaapmedicatie gewisseld) en nu heb ik veel meer energie en ervaar ik ook geen andere klachten meer. 

 

Maar ik wil sowieso het gesprek met hem aangaan, dan maar voor een eventuele wissel.. 

Want ik wil sowieso wisselen naar zoutwater of hydrogel, de verhalen hebben me toch best een beetje bang gemaakt. 

 

Na de afspraak zal ik hier terug posten :)

Hey meid

 

Jeetje, wat een wending! Wat slaapmedicatie allemaal voor klachten kan veroorzaken dan! Hopelijk blijven je klachten nu weg en kun je gewoon een wissel inplannen! Van Selms werkt ook met hydrogel en zoutwater-prothesen, zover ik weet. Wél is het zo, dat de hydrogel een hele tijd niet leverbaar waren. Ik weet eigenlijk niet of ze op het moment wel weer leverbaar zijn.... Als jij er straks na je consult meer over weet, laat het ons alsjeblieft weten! 

 

Lijkt me dat je nu met een iets geruster hart naar je consult toe kunt leven! 

 

Alvast succes gewenst!! 

Xx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.