Ga naar inhoud

Draaien anatomische prothesen??


Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Ik lees hier veel reactie's van meiden die twijfelen over de anatomische prothesen omdat er ergens verteld is dat deze "kunnen" gaan draaien.

Nu heb ik zelf sinds een week een bv ondergaan en heb een anatomische prothese gekregen waar ik heel blij mee ben!!

Toch ben ik aan het zoeken gegaan om dit fenomeen eens uit de wereld te helpen en de onzekerheid en twijfel over de anatomische prothese weg te nemen!

De kans op draaien van de anatomische protheses vaak wordt als argument gebruikt om voor ronde borstprotheses te kiezen. Ik ben het daar echter niet mee eens. De anatomische prothese is bij uitstek geschikt om een op maat borstvergroting te doen. Dit omdat je zowel de breedte als de hoogte geheel op maat kan kiezen. Na het afmeten van de maten van de prothese op de borst, kan er een op maat pocket (ruimte) voor de prothese gecreeerd worden. Als je op deze wijze opereert, ligt de prothese in een precies pas gemaakt holte en kan dan niet draaien. Draaien van een anatomische prothese is in mijn optiek een technische fout, en kan draaien wanneer de pocket te ruim wordt gemaakt. Dus wanneer je alleen naar volume kijkt en niet naar het 3-dimensionaal beeld van borst en prothese.

Alleen bij de style 510 van McGhan is in een Nederlands onderzoek aangetoond, dat deze prothese door zijn verkeerd verdeelde volume, een verhoogde kans heeft op draaien. Deze style prothese heb ik gelukkig nooit gebruikt.

dr. Laura Moojen-Zaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

De angst voor het eventuele draaien deed mij ook eerder voor de ronde prothese opteren. Maar wanneer ik foto's vergelijk, zijn het steeds de BV's waar een anatomische werd geplaatst waarvan ik zeg : 'Whaaaw, zo wil ik ze ook!'

Dus ik ga voor de antanomische!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

De eerste chirurg waar ik op raadpleging ging zei ook dat hij liever geen anatomische plaatst o.w.v. het risico op draaien.

Nu is de vraag natuurlijk wat hij bedoelt met draaien: Ik denk als de prothese nog niet voldoende is ingekapseld (dus in die periode van 6 weken) dat er dan idd kans op draaien is, als je bijvoorbeeld je steun-bh niet goed draagt.

Verder denk ik dat het inderdaad met die ruimte te maken heeft. Als je een prothesewissel doet dan denk ik dat het beter is om van anatomisch naar rond te gaan, omdat de ruimte is uitgerokken. Sowieso moet je dan ook altijd naar een prothese met meer cc gaan, om diezelfde reden.

Dit is wat ik geïnterpreteerd heb uit de info die de 2 dokters waarbij ik ben geweest gegeven hebben.

Ik hoop ook dat de kans op draaien inderdaad heel klein is, omdat ik namelijk zelf anatomische prothesen heb nu :-).

Is ook de nieuwste uitvinding in borstenland hé... anatomisch én ruw en cohesieve gel... is volgens dokter D'Hondt de prothese met het meeste voordelen en het minste risico's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was hier inderdaad ook bang voor, iieh het idee alleen al! Na een baantje zwemmen, een borst gedraaid.. :16:

Maar mijn pc moest meteen grijnzen toen ik met mn vraag kwam. Hij legde inderdaad het idee van de pocket uit, dus als de chirurg zijn werk niet goed doet dan kan een anatomische prothese inderdaad gaan draaien. En dan ook alleen in de begin fase, voor de prothese ingekapseld is. :)

Goed bericht voor de twijfelaars Renate! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist.. kies voor een chirurg met ervaring in deze protheses dan zit dat zeker wel goed!!

En hou je aan de regels, simpel.. 4 tot 6 weken sportbh aan en geen gekke dingen doen + mooi op maat gemaakte pocket door ervaren pc = super resultaat! Ik ben er ook nog steeds heel blij mee :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessante info Renate! :35:

Ik ben ook nog steeds heel tevreden over m'n anatomische prothesen, en ik heb nog wel de style 510! Als de pocket goed op maat wordt gemaakt en je houd je aan de instructies is de kans maar heel klein. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh , hier was (ben stiekem nog steeds) zo bang voor !

Durf zowat niet op m'n zij te slapen :131:

Hoe dan ook , 6.5 weken PO ben ik nog steeds super blij

dat ik anatomische protheses heb ipv ronde :116:

Kan mezelf niet voorstellen zonder anatomische .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Oh , hier was (ben stiekem nog steeds) zo bang voor !

Durf zowat niet op m'n zij te slapen :131:

Hoe dan ook , 6.5 weken PO ben ik nog steeds super blij

dat ik anatomische protheses heb ipv ronde :116:

Kan mezelf niet voorstellen zonder anatomische .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb ook anatomische prothese achter de borstspier..

Ik durf ook niet op mijn zij te slapen maar ik kan ook niet meer op mn rug liggen..

Hoe doe jij het dan slaap je al weer op je zij?? En doet het niet zeer aan de zij kant??

En ik heb het ook gevraagt aan mijn po en die zei het ook als je achter de borstspier heb is de kans wel heel klein.. Ik ben een stuk geruste, ik ben nu 4 weken verder en hoop dat de borsten wel een stukje bewegelijke worden..

Ik hoop dat ik hier een racktie op krijg. Ik wil zo graag weer om mijn zij kunnen slapen.

Nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...

Ik heb anatomische en mijne is na bijna een jaar toch echt ondersteboven gedraaid :(

 

Hoop dat ze hem handmatig terug kunnen draaien. Nu zat deze borst altijd al een stuk lager dan de andere (ik zou zelfs een hersteloperatie krijgen om die andere te verlagen) dus ik vermoed dat de pocket gewoon te groot was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.