Ga naar inhoud

Elsa1972 : 12 september 2022 : Dr. van Selms : Jan van Goyen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Gisterochtend heb ik mijn prothesewissel gehad. Ik ging van 340cc Monobloc Hydrogel naar 550cc Motiva Full Round. Dit was mijn tweede wissel (in 2003 eerste BV: 300cc siliconen, in 2015 gewisseld naar 340cc Monobloc Hydrogel). Ik was enorm zenuwachtig en stond de hele week ervoor strak van de spanning. Gelukkig had ik wat afleiding en dingen te doen, anders was het nog erger geweest.

 

Ik moest me maandagochtend om 7:45 uur melden op de Jan van Goyenkade in A'dam. Ik moest even in de wachtkamer wachten, 5 minuutjes maar, en daarna met de lift naar de 2e etage. Ik werd opgevangen door verpleger Bart, die de hele ochtend mijn verpleger is geweest: alles van te voren uitlegde en ook na de operatie. Hij was duidelijk en rustig. Ook de andere verpleegkundigen die er rondliepen kwamen rustig en vriendelijk over.

 

Dr van Selms kwam even langs om af te tekenen, hij zei meteen dat 550cc ging lukken (we hadden 3 maten besteld: 450, 500 en 550, maar de grootste leek mij het beste) en dat vóór de spier ook goed zou zijn (ik had nog aangegeven dat als achter de spier beter zou zijn ik daarmee akkoord zou gaan). Ik kreeg nog de kans om mijn laatste vragen te stellen. Hij was aardig en vrolijk. Ik zei dat ik super zenuwachtige was en hij zei lachend: "Ik gelukkig niet!" 

 

In de operatiekamer stelde iedereen zich vriendelijk aan me voor, anesthesist, assistent anesthesist, assistent OK. Er werd nog iets uitgelegd en al snel was ik onder zeil. Toen ik weer een beetje bijkwam lag ik alweer in de verkoeverkamer, maar daar kwam ik pas na een tijdje achter. Ik was nog best een tijdje duf en slaperig. Bart vroeg of ik pijn had en gaf me nog extra pijnstilling, legde het medicatieschema voor de komende dagen aan me uit. Hij hielp me in m'n PO bh en vroeg of ik even wilde kijken. Dat zag er mooi, rond en vol uit zeg! En niet té groot. Na een tijdje kreeg ik een perenijsje, een kopje thee, later een cracker met kaas. Ik ben voorzichtig gaan plassen en later nog een tweede ronde met ijsje, thee en cracker. Toen gaf Bart aan dat ik mijn vriendin kon vragen om te komen, zij zou me komen ophalen. Rond een uurtje of 12 gingen we weg. 

 

Ik houd me goed aan het medicatieschema en voel me prima. Ik viel pas heel laat in slaap 's avonds omdat ik hyper was van alles spanningen van de afgelopen dagen en ik had veel rugpijn omdat ik op de dag van de operatie te heel veel had gelegen en op de bank gehangen. Daar kan ik nooit goed tegen. Vandaag doe ik m'n best om niet teveel te liggen en hangen, maar op een goede stoel te zitten en regelmatig wat te bewegen. Ik ga zo maar buiten een rondje lopen! M'n borsten zien er al heel mooi uit en de wonden rustig. Mijn vriendin, waar ik 3

nachtjes slaap kan me helpen met m'n bh en heeft al wat foto's gemaakt: 

 

 

 

 

,

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha - maar, de PC (of jezelf) niet 'bang'  dat de 550cc te zwaar is dat het met tijd meer gaat hangen ?

 

Wat was trouwens je cup met die 340 ?

 

Ik heb zelf inmiddels ook wat meer weefsel, en twijfel tussen dual plane (wat het nu is) of boven de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de pc kon het en ik vertrouw maar op hem... Een beetje hangen mag trouwens ook wel van mij, ik hoef niet van die perfecte borsten zoals Wouter van der Pot maakt. Zeker wel mooi hoor, maar ze zijn allemaal hetzelfde, hihi!! En ik ben al 50, dus dan past dat niet meer zo, vind ik. Mijn cupmaat was kleiner geworden, nog maar 80B of 80A zelfs; minder eigen weefsel door m'n leeftijd... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.