Ga naar inhoud

Hechtingsdraad na 9 weken PO - wond opengeweest


doofy123

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, wat fijn om hier jullie ervaringen te lezen! Ik ben inmiddels 9 weken po en wat waren het paniekweken zeg! Na 2 weken werden de knoopjes van de zelfoplosbare hechtingen doorgeknipt. Omdat ik in het buitenland woon had ik de aangeraden 2 weken netjes bij mijn ouders gelogeerd voordat ik terug naar huis vloog. Tijdens deze 2 weken heb ik het nogmaals nagevraagd of ik kon vliegen en de kliniek gaf aan dat ik prima kon vliegen, alles zag er netjes en dicht uit. Het vliegen ging prima maar aangekomen met de taxi bij mijn appartement merkte ik dat mijn shirtje helemaal nat was. Het eerste wat ik dacht, het zal toch geen bloed van de bv zijn??? Boven bij de spiegel aangekomen meteen mijn shirtje opgetild en mijn buik was rood, ik tilde mijn sport bh omhoog en ja hoor... een harde straal vocht/bloed. Naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek dat er door het teveel aan vocht de wond was opengegaan. Antibiotica gestart en gaasje erop. Met jodium iedere dag voorzichtig schoongemaakt. En helaas ging het 5 dagen later weer open en de wond leek helemaal open/op spanning te staan. Wat een nachtmerrie! De kliniek wilde me zien maar ik kon zo niet terugvliegen dus de weken erna veel gelegen en hopen dat het niet weer open zou springen. Nu inmiddels 6,5 week sinds het de laatste keer open is gegaan ziet de wond er rustig en best prima uit. Alleen zie ik de hechtingsdraad helemaal door de wond heen. Aan de "goede" kant lijkt mijn lichaam het helemaal te hebben opgeruimd maar aan de kant die 2 keer open is gegaan lijkt hij nog helemaal in tact. Volgens de kliniek duurt dit opruimen 3 maanden dus zal nog wel even geduld moeten hebben. Maar vind het gek dat het aan de ene wond helemaal weg is en bij deze niet. Aangezien ik al zo'n schrik heb gehad ga je overal aan twijfelen.. heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik zal beiden littekens bij dit bericht toevoegen. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lieke, wat lijkt me dat schrikken zeg! Ik heb hier geen ervaring mee, wel dat hechtdraad niet altijd binnen de gestelde tijd oplost en dat uiteindelijk wel doet. 
De huid rondom het litteken ziet er rustig of normaal uit qua huidskleur dus dat is een goed teken. 
Ik was benieuwd wat de reden was dat je litteken open gegaan is. Komt dat bv door het vliegen en de druk die er in een vliegtuig is of lag het aan iets anders?

 

Liefs, Bosbloemen💐

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je antwoord @Bosbloemen! Ja ik denk een combinatie van hechtingsknoopjes doorgeknipt, lang in de rij gestaan op het vliegveld en het vliegen heeft echt wel een impact op de wond. Ook had ik best veel vocht wat ook druk geeft op de wond. Met turbulentie schud je best wel alle kanten op en met landen toch wel soms een flinke dreun. Ik ben vorige week weer 2 x gevlogen en toen ging het gelukkig goed. Dus denk dat het die dag gewoon te vroeg was (na 2 weken al). Als ik zag hoeveel vocht eruit kwam dan hadden ze me nooit mogen adviseren dat ik al mocht vliegen denk ik. Hoe gaat het bij jou? Hopelijk geen complicaties? 

 

Liefs Lieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Lieke1987 zei:

Dankjewel voor je antwoord @Bosbloemen! Ja ik denk een combinatie van hechtingsknoopjes doorgeknipt, lang in de rij gestaan op het vliegveld en het vliegen heeft echt wel een impact op de wond. Ook had ik best veel vocht wat ook druk geeft op de wond. Met turbulentie schud je best wel alle kanten op en met landen toch wel soms een flinke dreun. Ik ben vorige week weer 2 x gevlogen en toen ging het gelukkig goed. Dus denk dat het die dag gewoon te vroeg was (na 2 weken al). Als ik zag hoeveel vocht eruit kwam dan hadden ze me nooit mogen adviseren dat ik al mocht vliegen denk ik. Hoe gaat het bij jou? Hopelijk geen complicaties? 

 

Liefs Lieke

Hoi Lieke,

 

ik kan me voorstellen dat de combinatie teveel of pech is geweest. Wel echt balen hoor! 
Met mij gaat het vooralsnog gelukkig goed🙏😊

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.