Ga naar inhoud

Met 300 cc naar c cup tegenvaller


Aanbevolen berichten

Hey,

 

3,5 week geleden heb ik een borstvergroting gehad.

 

Ik had een A cup. Bij een eerste consult heb ik aangegeven dat ik natuurlijk resultaat wou en bovenop weer wat vulling.

Ik heb toen gepast en ik schrok toen al min of meer van 230 cc.

Wanneer je je eigen borsten alleen maar kent, dan is 230cc in eerste instantie al veel.

 

De operatiedag besproken en vervolgens kwam de twijfel. Ik heb de arts foto's gestuurd van wat ik graag zag en ze zei dat ik mijn wensen bij moest stellen, anders zou ik heel erg teleurgesteld worden. De vrouwen op de foto's hadden meer volume, als dat ik had gekozen.

 

Vervolgens heb ik mijn wensen bijgesteld. Ik wou meer cc.

Ik ben toen weer op consult geweest om te passen. Ik kwam toen op 300 cc en 375cc uit.

 

Op mijn vraag op wat voor borstgrootte ik uit zou komen kwam geen antwoord. Ze kon dat niet zeggen of inschatten.

 

Wanneer ik naar de Crisalix afbeeldingen keek en mijn pasmoment, dan zou je zeggen dat ze al enorm zijn.

 

Dus ik heb toen gekozen voor 300cc.

 

Op de dag van de operatie nu 10 week geleden, vroeg ik haar weer waar ik op zou uitkomen. Dit was zo'n 10 minuten voor de aanvang van de operatie.

Toen zei ze mij wel dat ik zeer waarschijnlijk op een c cup uit zou komen.

Dit is niet meer tot mij doorgedrongen, omdat de anesthesiologen ook gelijk binnen kwamen om mij op te halen voor de operatie. En ja, zo'n dag is al spannend genoeg.

 

Had ik eerder geweten dat ik maar op een c cup uit zou komen met die 300cc dan was het voor mij niet zo moeilijk geweest om te kiezen tussen 375cc en 300cc. Dan was het gewoon gelijk al 375cc geworden.

 

Eenmaal thuis kwam het besef wat de arts had gezegd. Als het aan mij had gelegen was ik gelijk weer richting het ziekenhuis gegaan of kliniek om ze te verwisselen.😐

 

Ik zit heel erg met deze zorg. Iedereen zegt maar: Ga eerst maar herstellen van de operatie.

Maar ik zit nu al 10 weken met een knoop in mijn maag om hetgeen er gebeurd is.

Inmiddels hou ik mijn mond maar, maar inwendig vreet het dag en nacht aan mij. 

Ik doe niets anders dan elke dag meten in de hoop dat ze toch groter worden. Soms is het nu zelfs minder dan die c.

Ik weet wel dat er nu nog wel veel veranderd.Maar ja, zou de arts er naast zitten met haar c cup?

 

Wanneer ik de Crisalix afbeeldingen zie en mijn pasmoment, dan ging ik toch minimaal van een d cup uit.

 

Ik voel mij hier zo rot over en ik mag er niet over praten.

Ik heb de arts in eerste instantie wel de volgende dag verteld waar ik mee zat. Het gaat om de manier hoe het is gegaan.

 

Maar ik moest mij daar niet mee bezig houden, maar met mijn herstel.

Mijn vriend zegt ook: Maar ze zijn toch wel veel mooier geworden, dan ze al waren? En ook wat meer als wat je had?

 

Ja, ze zijn echt wel heel mooi. Een hel verbetering bij wat ik had. Ik had ze alleen wat groter gewild.

 

Dus ben niet tevreden. Ik had dit allemaal niet aangehaald voor een cupje meer. En ik heb het geld er ook niet zo voor liggen.

 

Ik heb over 2 weken mijn laatste controle, maar mag ik dit met de arts bespreken? 

Wat zou ik van de arts mogen verwachten?

 

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven, want dit beheerst mijn dag.

 

Groet,

Henriëtte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henriëtte,

wat vervelend dat je niet tevreden bent. 

wel heb ik het gevoel dat je of te overhaast je beslissing hebt genomen of slecht bent  voorgelicht of misschien allebei. 

 

eerste, wat is je omvang? dat de arts je niet een cupmaat wilde geven is niet zo gek; ik heb nu 80D, maar een kleiner iemand met 75d heeft ook kleinere borsten. iemand met 75e heeft dezelfde borsten als ik. dus, cupmaat zegt helemaal niks anders dan de verhouding tussen je omvang en je borstomvang. 

 

dat gezegd hebbende, siliconenborsten ogen kleiner dan de beha is. lekker cryptisch, maar als ik aan een d-cup denk en mijn borsten denk ik, nee, dat past niet. maar dat is omdat siliconenborsten de hele cup vullen, omdat alle vulling overal zit, waar een  natuurlijke borst ook nog eens zachter is en meer plooibaar zeg maar. 

 

wat ik apart vind is dat je bij het passen de 230cc al heel veel vond, maar op basis van 'welke cup wordt het' wel naar 375 had willen gaan. dat is best een forse stap. 

je kunt natuurijk prima je teleurstelling met je arts bespreken, hoewel uit de toonzetting van je bericht haal ik een beetje dat je gekregen hebt wat je zei dat je wilde. het lastige is dat mensen vaak niet duidelijk uitspreken wat ze denken dat ze willen en wat ze daadwerkelijk zeggen dat ze willen. 

 

wat had je achteraf anders willen zien? als je nu naar je borsten kijkt, waar ben je ontevreden over? en als het echt het lettertje is, en je nu met een 75c loopt en dat staat je niet aan, pak dan een 70d, desnoods met van die bandverlengers erbij. die letter zegt echt niks. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @1Henriette1,

 

Ik sluit me aan bij de woorden van @Jemapelle. Heel vervelend dat je niet helemaal tevreden bent.

Maar als ik jou was zou ik de cupmaat even vergeten en je meer focussen op het eindresultaat. Kijk eens terug naar de “voor de operatie foto’s” (als je die hebt), wat een enorm verschil toch?! 
Daarbij kan je echt pas na een halfjaar tot een jaar het uiteindelijke resultaat zien. Het kan na 10 weken ook nog iets veranderen. 
Je kan het ook omdraaien. Wat als je voor de 375 was gegaan en je vond het veel te groot? Dan zou je misschien wel ontzettend spijt hebben van de gehele operatie.

Nu kan je altijd nog in de toekomst eventueel tijdens een wissel voor groter gaan.

Tot slot zit er denk ik niet echt iets anders op dan het te accepteren. Je hebt 300 gekozen en je kunt het helaas niet terugdraaien. Maar het helpt echt niet om nu steeds te denken “wat als…”. 
Je zal merken dat elke bh ook anders valt. Bij het ene merk heb je misschien een grotere maat dan het andere merk. 
 

Geniet van je nieuwe borsten!! Ook ik kwam van een kleine A. Ik heb 285 gekozen en het heeft nu al mijn leven ontzettend positief veranderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2022 om 20:29, Jemapelle zei:

Hoi Henriëtte,

wat vervelend dat je niet tevreden bent. 

wel heb ik het gevoel dat je of te overhaast je beslissing hebt genomen of slecht bent  voorgelicht of misschien allebei. 

 

eerste, wat is je omvang? dat de arts je niet een cupmaat wilde geven is niet zo gek; ik heb nu 80D, maar een kleiner iemand met 75d heeft ook kleinere borsten. iemand met 75e heeft dezelfde borsten als ik. dus, cupmaat zegt helemaal niks anders dan de verhouding tussen je omvang en je borstomvang. 

 

dat gezegd hebbende, siliconenborsten ogen kleiner dan de beha is. lekker cryptisch, maar als ik aan een d-cup denk en mijn borsten denk ik, nee, dat past niet. maar dat is omdat siliconenborsten de hele cup vullen, omdat alle vulling overal zit, waar een  natuurlijke borst ook nog eens zachter is en meer plooibaar zeg maar. 

 

wat ik apart vind is dat je bij het passen de 230cc al heel veel vond, maar op basis van 'welke cup wordt het' wel naar 375 had willen gaan. dat is best een forse stap. 

je kunt natuurijk prima je teleurstelling met je arts bespreken, hoewel uit de toonzetting van je bericht haal ik een beetje dat je gekregen hebt wat je zei dat je wilde. het lastige is dat mensen vaak niet duidelijk uitspreken wat ze denken dat ze willen en wat ze daadwerkelijk zeggen dat ze willen. 

 

wat had je achteraf anders willen zien? als je nu naar je borsten kijkt, waar ben je ontevreden over? en als het echt het lettertje is, en je nu met een 75c loopt en dat staat je niet aan, pak dan een 70d, desnoods met van die bandverlengers erbij. die letter zegt echt niks. 

Hey,

 

Sorry voor de late reactie. Ik dacht dat ik een melding via de mail zou krijgen, maar zag zojuist dat je die via de site krijgt.

 

Ik heb mijn beslissing niet overhaast genomen.

Ik heb zeker een maand of 8 alles uitgezocht over een borstvergroting.

In eerste instantie wilde ik alleen weer een beetje vulling bovenop en natuurlijke borsten.

 

Nadat ik de eerste keer een consult heb gehad en het allemaal liet bezinken, keek ik toch nog verder naar anderen met 230cc en was bang dat het toch te klein zou zijn.

 

Ik heb mijn twijfel uitgesproken richting mijn arts en foto's gestuurd van voorbeelden, die ik mooi vond.

Mijn arts zei toen dat ik mij verkeek en die borsten wel meer cc's bevatten, dan ik zou verwachten.

 

Ik ben toen weer op consult geweest om te passen. Ik heb toen 375 en 300cc gepast.

 

Die kreeg ik beide ook in Crisalix te zien.

 

Als je de afbeeldingen van 300 cc in Crisalix bekijkt en wanneer ik dan naar het pasmoment kijk, dan zou dan wel een cup d of zelfs een  e  cup lijken.

 

Ik was dan ook bang dat 375cc nog groter zou worden.

 

Ik heb tussen die 2 ook lang getwijfeld.Tussen 300 en 375.

Tijdens de consulten kon hij mij niet vertellen waar ik op uit zou komen. Waarom dan wel op het laatste moment voor de operatie?

 

Had ik bij de consulten geweten dat het een c zou worden, dan was er de twijfel ook niet tussen 300 en 375 geweest.

 

Wanneer ik voor de operatie een voorgevormde bh aan trok, had ik ook al een grote b.

Nu dus 1 cup meer met alle risico's die je daarbij loopt.

 

En ook nog dat je het regelmatig moet laten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2022 om 22:28, littlebirdy zei:

Hoi @1Henriette1,

 

Ik sluit me aan bij de woorden van @Jemapelle. Heel vervelend dat je niet helemaal tevreden bent.

Maar als ik jou was zou ik de cupmaat even vergeten en je meer focussen op het eindresultaat. Kijk eens terug naar de “voor de operatie foto’s” (als je die hebt), wat een enorm verschil toch?! 
Daarbij kan je echt pas na een halfjaar tot een jaar het uiteindelijke resultaat zien. Het kan na 10 weken ook nog iets veranderen. 
Je kan het ook omdraaien. Wat als je voor de 375 was gegaan en je vond het veel te groot? Dan zou je misschien wel ontzettend spijt hebben van de gehele operatie.

Nu kan je altijd nog in de toekomst eventueel tijdens een wissel voor groter gaan.

Tot slot zit er denk ik niet echt iets anders op dan het te accepteren. Je hebt 300 gekozen en je kunt het helaas niet terugdraaien. Maar het helpt echt niet om nu steeds te denken “wat als…”. 
Je zal merken dat elke bh ook anders valt. Bij het ene merk heb je misschien een grotere maat dan het andere merk. 
 

Geniet van je nieuwe borsten!! Ook ik kwam van een kleine A. Ik heb 285 gekozen en het heeft nu al mijn leven ontzettend positief veranderd. 

Hey,

 

Ze zijn zeker mooier dan voorheen. Nu al na 10 weken.

 

Kleine borsten zijn ook zeker mooi.

Maar ik had al deze heisa en risico's niet genomen en het geld ook niet voor een cupje meer.

 

Ik wil dit toch proberen te bespreken met mijn arts bij de eindcontrole.

Ik neem aan dat ze mij toch nog wel zal vragen of ik tevreden ben.

Ik kan dit tot nu toe niet beamen.

 

Vraag me niet waarom ik dit niet kan. Ik kan niet zo een knop omzetten in mijn hoofd.

Ik heb ook al gedacht dat het heeft te maken met de operatie en de verandering. Dat dit tijd nodig heeft.

Maar ik ben inmiddels al 10 weken verder en het beheerst mijn dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @1Henriette1,

Het is heel normaal dat na de operatie er allerlei emoties door je heen gaan. Een borstvergroting is ook niet niks. Dus het is logisch dat je daar nu nog aan moet wennen en je er dagelijks mee bezig bent. Ook emoties als spijt of teleurstelling kunnen na zo’n operatie voorkomen. Het heeft tijd nodig. 
Maar ik zou jezelf afvragen wat je van de arts wil horen. Ik ben het wel met je eens dat het een beetje vreemd was van de arts dat hij eerst helemaal geen indicatie kon geven en vlak voor de operatie wel antwoord kon geven. Lijkt me voor jou niet fijn als je net met zenuwen een operatie in gaat. Maar aan de andere kant, een arts is ook maar een mens. Was het handig van hem? Nee. Maar hij heeft wel het werk gedaan waarvoor je kwam.

Ook zei je dat je van een A kwam. Met 300 cc lijkt me niet dat je dan een cup vooruit gaat. Maar goed, dan kom ik weer op het punt “focus op het eindresultaat en niet op de cupmaten”. 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, littlebirdy zei:

Hoi @1Henriette1,

Het is heel normaal dat na de operatie er allerlei emoties door je heen gaan. Een borstvergroting is ook niet niks. Dus het is logisch dat je daar nu nog aan moet wennen en je er dagelijks mee bezig bent. Ook emoties als spijt of teleurstelling kunnen na zo’n operatie voorkomen. Het heeft tijd nodig. 
Maar ik zou jezelf afvragen wat je van de arts wil horen. Ik ben het wel met je eens dat het een beetje vreemd was van de arts dat hij eerst helemaal geen indicatie kon geven en vlak voor de operatie wel antwoord kon geven. Lijkt me voor jou niet fijn als je net met zenuwen een operatie in gaat. Maar aan de andere kant, een arts is ook maar een mens. Was het handig van hem? Nee. Maar hij heeft wel het werk gedaan waarvoor je kwam.

Ook zei je dat je van een A kwam. Met 300 cc lijkt me niet dat je dan een cup vooruit gaat. Maar goed, dan kom ik weer op het punt “focus op het eindresultaat en niet op de cupmaten”. 😉

 

 

Hoi,

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.

 

Waar het bij mij om gaat is dat ik in die laatste minuten voor de operatie wel opeens hoorde, waar ik op uit zou komen.

 

Had ik dit bij wijze van spreken 1 dag eerder geweten, dan was er nooit die twijfel geweest.

 

Nu had ik net voordat ik de operatiezaal in ging, de keuze gemaakt. En 2 tel voordat de anesthesie mij ophaalde kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk een c zou worden.

Toen ik de volgende dag de operatiedag nog eens weer in mijn hoofd afspeelde en het nieuws over die c cup pas binnenkwam, mochten ze mij zo weer op de operatietafel leggen en ze vervangen.

 

En dat gevoel is nog niet weer veranderd.

Nog anders....het wordt steeds erger.

In een split-second ben ik €5100,-  kwijt. En ik heb het zo niet weer op de plank liggen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zou kunnen overwegen is een advocaat nemen, vanuit de gedachte dat je niet goed bent voorgelicht of dat je niet gekregen hebt wat je dacht te kopen. 
 

het is ook allemaal niet makkelijk, en doordat we snel huiverig worden van te groot, willen we niet te groot. Maar ja, als een chirurg dat uitlegt als “klein” dan is dat niet hetzelfde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @1Henriette1,

Ik begrijp je frustratie. Hij heeft het niet heel professioneel aangepakt door vlak voor de operatie zo iets te zeggen. 
Je zou dit wel met hem kunnen bespreken. En heel concreet vragen, waarom kon u mij eerder geen indicatie geven en 10 min voor de operatie wanneer ik al heel zenuwachtig ben wel opeens het antwoord cupmaat c geven? Als je dat had geweten was je voor groter gegaan (dus verkeerd ingelicht).
Mocht je er daadwerkelijk zo erg mee zitten, dan kun je wat @Jemapelle zegt er werk van maken. Je kan het proberen met een advocaat. En dan hopen dat je (een deel) van de wissel vergoed kan krijgen.

Maar ik denk hoe dan ook dat de arts gaat zeggen dat je minstens een half jaar moet wachten. Want er kan nu nog veel veranderen.

Een andere tip, maar daar heb je nu helaas niets meer aan. Bij twijfel of een niet pluis gevoel bij een arts, kan je altijd om een second opinion vragen bij een andere arts.

 

Heel veel succes…!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Jemapelle zei:

Wat je zou kunnen overwegen is een advocaat nemen, vanuit de gedachte dat je niet goed bent voorgelicht of dat je niet gekregen hebt wat je dacht te kopen. 
 

het is ook allemaal niet makkelijk, en doordat we snel huiverig worden van te groot, willen we niet te groot. Maar ja, als een chirurg dat uitlegt als “klein” dan is dat niet hetzelfde. 

Ik denk dat het beter is om dit aan haar kenbaar te maken.

Bij de eerste controle durfde ik het niet omdat mij werd gezegd dat ik er blij mee moest zijn en dat het al meer was, als voorheen.

En ik moest mij maar focussen op het herstel.

 

Niet door de arts.

 

Dus ik loop er al een aantal weken mee rond.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, littlebirdy zei:

Hoi @1Henriette1,

Ik begrijp je frustratie. Hij heeft het niet heel professioneel aangepakt door vlak voor de operatie zo iets te zeggen. 
Je zou dit wel met hem kunnen bespreken. En heel concreet vragen, waarom kon u mij eerder geen indicatie geven en 10 min voor de operatie wanneer ik al heel zenuwachtig ben wel opeens het antwoord cupmaat c geven? Als je dat had geweten was je voor groter gegaan (dus verkeerd ingelicht).
Mocht je er daadwerkelijk zo erg mee zitten, dan kun je wat @Jemapelle zegt er werk van maken. Je kan het proberen met een advocaat. En dan hopen dat je (een deel) van de wissel vergoed kan krijgen.

Maar ik denk hoe dan ook dat de arts gaat zeggen dat je minstens een half jaar moet wachten. Want er kan nu nog veel veranderen.

Een andere tip, maar daar heb je nu helaas niets meer aan. Bij twijfel of een niet pluis gevoel bij een arts, kan je altijd om een second opinion vragen bij een andere arts.

 

Heel veel succes…!
 

Ja, ik ga zeker eerst met de arts in gesprek hierover.

Het is idd zo dat het mij en haar ook veel tijd heeft gescheeld, als ik had geweten dat ik een c cup zou krijgen.

Dan was die twijfel er niet geweest.

 

Ik zou mij zeker opnieuw laten opereren. En ook door haar wel. Het vertrouwen in deze arts is er nog steeds. Het ziet er verder mooi uit. Ik heb er weinig pijn of hinder door ondervonden.

Maar ik voel heel erg dat ik veel geld heb betaald voor een cupje meer.

 

Ik heb geen intentie om er een zaak van te maken. Dat vind ik toch té ver gaan, omdat ik haar verder wel heel sympathiek vindt.

En ik kan haar ook niet de gehele operatie laten betalen, maar ik vind een tegemoetkoming toch wel op zijn plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind de opmerking je moet er maar blij mee zijn en het is beter dan het was wel bijzonder hoor. 
 

als bij mijn kozijnen de vellen er aan hangen en ik vraag een schilder dat te schilderen, die gaat schuren en verder niks. Dan is het wel beter dan hoe het was, maar niet helemaal wat de opdracht was toch?

 

neem iemand mee naar het gesprek die niet bang is om voor jou op te komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Jemapelle zei:

Ik ga geen zaak beginnen want ik vind haar wel aardig. Zij vindt jou ook aardig en een c cup vast prima.

opgelost! 

Dit laat ik van tevoren niet weten, uiteraard.

Ik zal ook zeker wanneer ik er met haar niet uitkom, een klacht neerleggen.

Maar om ermee naar de rechtbank te gaan, waar het ene woord tegen het andere woord moet worden afgewogen, zal ik wel een zeurende klant zijn.

 

Ik ben 49 jaar en dit was mijn eerste borstvergroting.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.