Ga naar inhoud

Wat na explantatie


Aanbevolen berichten

Val meteen met de deur in huis. 2 november staat de explantatie van mijn McGhan 140 protheses te gebeuren. Inmiddels kapselvorming baker 4 en een scheur welliswaar ingekapseld. De protheses heb ik 24 jaar en heb me nooit gerealiseerd dat deze op de zwarte lijst staan. Maar goed, eigenlijk is mijn vraag of het wijs is te wachten met nieuwe of enkel alleen een borstlift. Ik ben inmiddels zo vaak bij de chirurg geweest omdat ik een twijfelkont ben dat hij besloten heeft het in fases te doen. Nu eruit en dan verder kijken wat ik echt wil. Wie heeft er ervaring mee met te wachten op de volgende eventuele stap? Ik krijg zoveel verschillende informatie zoals bijvoorbeeld, het kan geen kwaad tweemaal narcose, de ander arts beweerd het tegenovergestelde. Mijn arts zegt nu voor risicospreiding te gaan omdat ik telkens twijfel en veel vragen heb. Ik wordt horendol van mezelf. Iedere reactie is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-10-2021 om 13:08, Babbelbetje zei:

Val meteen met de deur in huis. 2 november staat de explantatie van mijn McGhan 140 protheses te gebeuren. Inmiddels kapselvorming baker 4 en een scheur welliswaar ingekapseld. De protheses heb ik 24 jaar en heb me nooit gerealiseerd dat deze op de zwarte lijst staan. Maar goed, eigenlijk is mijn vraag of het wijs is te wachten met nieuwe of enkel alleen een borstlift. Ik ben inmiddels zo vaak bij de chirurg geweest omdat ik een twijfelkont ben dat hij besloten heeft het in fases te doen. Nu eruit en dan verder kijken wat ik echt wil. Wie heeft er ervaring mee met te wachten op de volgende eventuele stap? Ik krijg zoveel verschillende informatie zoals bijvoorbeeld, het kan geen kwaad tweemaal narcose, de ander arts beweerd het tegenovergestelde. Mijn arts zegt nu voor risicospreiding te gaan omdat ik telkens twijfel en veel vragen heb. Ik wordt horendol van mezelf. Iedere reactie is welkom!

Hey meid

Ik denk dat het belangrijkste is, dat je je realiseert dat je een tijd zult rondlopen zonder de 'bolling' die je gewend bent... Dat is iets heel persoonlijks en dat is waar alleen jij een antwoord op kunt bedenken...

In principe is er niks mis met meteen nieuwe prothesen plaatsen. Je hebt echt al mega lang met je prothesen gedaan. De Mc Ghan/ Natrelle zijn idd uit de handel gehaald, en het is ook bekend dat ze vaak scheuren helaas. Maar dat is geen reden om te wachten met het plaatsen van nieuwe prothesen. Als je pc gewoon het kapsel mee verwijderd, zodat alle rommel uit je borst is, dan zouden de meeste pc's gewoon nieuwe plaatsen.


Of je een lift moet nemen, daarvan heb ik geen idee... Ligt er helemaal aan hoe je borsten er nu uitzien, hoeveel groter je prothesen gaan worden en wat je voor ogen hebt. 

Eigenlijk zou je pc daarover duidelijkheid moeten kunnen verschaffen. Een gesprek waarin duidelijk wordt wat je graag wilt bereiken, en dat hij dan zegt wat de mogelijkheden zijn...

 

Uiteindelijk ben je echter zelf diegene die beslist.. al is morgen natuurlijk wel al snel haha.

In ieder geval heel veel succes morgen!!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inmiddels 2 november geweest, waar heb je voor gekozen?

 

Ik ben zaterdag geopereerd, een wissel na 22 jaar. Ik heb ze toendertijd in het zkhuis laten plaatsen en die hebben mijn dossier weg gegooid. Ik had geen idee welk merk siliconen ik had en ook niet het aantal cc's. Ze zijn er heel uitgekomen en bleken 100 cc minder te zijn dan ik dacht. Ik heb nieuwe laten plaatsen omdat ik nog niet 'plat' door het leven wil, ik hoop hier weer 20 jaar mee te doen en daarna laat ik ze verwijderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie. Fijn dat het goed is gegaan voor je. Had ik mijn bericht maar eerder geplaatst. De explantatie zit erop en ja is het echt slikken qua resultaat. Was ook voor groot deel te verwachten.  De arts weigerde op basis van mijn twijfelen en maar vragen stellen om het anders te doen dan in fases. Een vraag die wel beantwoord is en waarover ik twijfelde is dat ik er wel degelijk iets moet gebeuren in de toekomst zoals een lift, lipofilling of nieuwe implantaten. Nu door de zure appel heen bijten. Wie heeft er na explantatie opnieuw de keuze gemaakt voor een van genoemde opties? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren explantatie implantaten na 24 jaar. Omdat ik teveel twijfelde heeft de arts besloten het in fases te doen. Zoals verwacht is het resultaat nu slikken, zonder lift of nieuwe implantaten. Heeft iemand ervaring met het in meer stappen te doen? Hoe is dat bevallen? Hoe lang na de explantatie de volgende stap gezet met alleen een lift en/of nieuwe implantaten? Alle ervaringen of informatie is welkom. 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hoi Ik zit er over te denken om mijn implantaten te laten verwijderen, eigenlijk zit ik er al een jaar of 5 mee om dat te doen, maar zie er ontzettend tegen op. Ik heb ze nu een jaar of 20 en gelijk zat er kapselvorming aan de linkerkant, toen ben ik nog terug gegaan naar de kliniek en hebben ze nogmaals geopereerd, maar heeft niets geholpen. Nu ik de documentaire van  3Doc Moordtieten heb gezien, heb ik helemaal al zoiets van ze moeten eruit. Zie erg tegenop om weer met kleine borstjes te lopen en ben beniewd hoe dit nu bij anderen is verlopen en of ze met lichaams eigen vet hebben gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.