Ga naar inhoud

Forfaitair supplement bij borstverkleining?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik krijg binnen enkele weken een borstverkleining bij Dr. Vanoorbeek. Ik heb een hospitalisatieverzekering (Hospitaalplan) bij CM en heb een goedkeuring ontvangen voor een volledige terugbetaling door CM.

 

Volgens de info die ik van CM ontvangen heb kies ik best voor een twee- of meerpersoonskamer (raming van 125euro tov 2780euro bij een eenpersoonskamer). Nu raadde Dr. Vanoorbeek mij dan juist het tegenovergestelde aan; om toch voor een eenpersoonskamer te gaan, volgens hem zou dit juist financieel voordeliger zijn voor mij?

 

Daarnaast kreeg ik door hem plots een  document voorgeschoteld met als titel 'informed consent forfaitair supplement', ter vergoeding van de omkadering, begeleiding en esthetische zorgen. Als ik voor een eenpersoonskamer zou kiezen moet ik nu plots 1800 euro op voorhand overstorten en als ik voor een tweepersoonskamer zou kiezen moet ik 2500 euro op voorhand overstorten naar zijn privépraktijk. Deze kosten zouden nog los staan van de operatie, hospitalisatie, erelonen, ... en komen dus ook niet in aanmerking voor de terugbetaling?

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft er nog iemand dergelijk groot bedrag voor de operatie moeten betalen? Mag dit zo maar voor een ingreep die goedgekeurd is voor terugbetaling?

 

Groetjes,

Lieze

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.