Ga naar inhoud

Terug op het forum; in 2003 eerste bv en in 2014 wissel naar Monobloc Hydrogel.


Elsa1972

Aanbevolen berichten

Ha allen!

Ik had mijn eerste bv in december 2003 (Perthese, siliconen, 300cc op de spier, bij de Adda van Linea Aestetica in België) en was er al die tijd heel tevreden over! Eind 2014 kreeg ik de diagnose MS en omdat ik las dat siliconen de oorzaak konden zijn van neurologische problemen én ik ze al 11 jaar had, besloot ik te wisselen naar de Monobloc Hydrogel. Dat gebeurde in april 2014 door dr. Kappel.

Een week geleden kreeg ik een link doorgestuurd over iemand die zei dat ze MS had gekregen door siliconenborsten en ik ben er weer even ingedoken. De implantaten die ik nu heb hebben een siliconen enveloppe... zou dat misschien toch slecht voor me zijn? Wát...?!?! Ik lees dat de Monobloc Hydrogel soms gaat schimmelen en er bij explantatie helemaal zwart uitkomt. Bovendien lees ik dat dr. Kappel nu ook niet meer met deze implantaten werkt, alleen nog maar met lichaamseigen materiaal, omdat zij totaal geen risico meer wil nemen. 

En nu? Ik weet het niet. Ik moet deze implantaten er waarschijnlijk over 4 jaar sowieso uit laten halen (tenminste dat lees ik over deze implantaten), dus ik neem maar even goed de tijd om me in te lezen over explantatie, herimplantatie en de verschillende opties die er anno 2021 zijn. Ik zit er niet echt op te wachten om plat en 'verminkt' te zijn, maar... ik weet het niet... ???

Groetjes,

Elsa

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee @Elsa1972 wat een verhaal, ik kan me voorstellen dat dat wel een flinke weerslag op je gemoed heeft. Ik heb zelf niet veel rondgeshopt qua artsen en klinieken, ik heb een eerste afspraak gemaakt bij Boerhaave in Amsterdam, en daar ben ik zo duidelijk geholpen en alle vragen en onrust over de implantaten zijn weggenomen door de arts (dr. Van Hal). Maak afspraken, stel je vragen en als je ergens een naar gevoel bij hebt, niet teruggaan. 
Veel succes met je zoektocht 🌸

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

't Is ruim een jaar later en ik ben weer terug. Ik heb een consult gehad bij van Selms en wil me daar in september laten opereren (wissel). Hij stelde voor Motiva rond, full, 375 of 400 CC. Spannend! Nu dus weer volop aan het lezen en kijken hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elsa! Het blijft een lastige keuze he.. Ik heb zelf op 4 mei mijn siliconen protheses laten verwijderen en een borstlift gedaan omdat ik sinds 2 jaar een hele waslijst aan rare klachten kreeg en me niet meer mijzelf voelde. Ik was ook nooit tevreden met het resultaat van de vergroting. Voor mij was de keuze dus makkelijk gemaakt.. Het is nu nog te vroeg om te zeggen of ik verschil merk, maar ik ben wel blij met mijn keuze. Succes met je zoektocht! 
 

Xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.