Ga naar inhoud

MommyB : 7 juli 2020 : Dr. Kingma : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum en besloot lid te worden naar aanleiding van mijn borstvergroting 3 weken geleden (07-07-2020). 

 

Ik was altijd redelijk content met mijn borsten en droeg 65E - 70D, wél met push-up. Na mijn zwangerschap paste ik mijn huidige bh's niet meer en miste ik behoorlijk wat volume. Hierom besloot ik een borst- vergrotende operatie te ondergaan. 3 weken geleden zijn er anatomische borstprothesen 215CC ingezet door middel van de Dual-Plane techniek, met als wens mijn oude maat + een beetje meer terug te krijgen. Zelfde maat, alleen hetzelfde resultaat zonder een push-up bh.

 

Deze operatie heb  ik uit laten voeren door F. Kingma die momenteel werkzaam is het het Medisch Centrum Boerhaave.

De reden dat ik voor Dual-Plane (of in elk geval achter de spier) heb gekozen is vanwege het feit dat de kans op overmatig kapselvorming hiermee aanzienlijk kleiner schijnt te zijn, dan wanneer je een prothesen voor de borstspier laat plaatsen, aldus Kingma. Hiernaast, omdat de spier de prothesen strak houdt boven en vrij laat onder, zal een meer druppelvorm-effect het resultaat zijn, zeker te samen met een anatomische prothesen. Als laatst houdt de spier de prothesen goed op de plek. Dit waren de onderbouwingen van Kingma.

Het enige nadeel van anatomische prothesen zijn, dat wannéér ze zouden draaien, dat je dit ook daadwerkelijk gaat zien. Ze gaf aan dat de kans, zeker wanneer je je aan de leefregels houdt, héél klein is. Ze maakt namelijk een pocket op maat voor de prothesen, waar ze bij ''normale gedrag'' niet zomaar in kunnen draaien. Ik had ze ook voor de spier kunnen laten plaatsen, maar hier heb ik niet voor gekozen. 

 

Qua maat denk ik redelijk in de buurt te zijn met wat ik wil, maar dat is nog even afwachten natuurlijk. 

 

Ondertussen lees ik gezellig mee met verschillende ervaringen en wacht ik (geduldig) af tot het eindresultaat daar is. In oktober ga ik voor de 3 maanden controle en hoop ik dat het allemaal redelijk rustig is, lees: ze netjes zijn ingedaald en gevormd naar wens.

 

Ik houdt jullie op de hoogte.

 

Groetjes MommyB.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.