Ga naar inhoud

Ik wil explantatie


CaWe

Aanbevolen berichten

Hallo, zal me even voorstellen.
Ben een vrouw van 59 en heb sinds 1985 siliconen protheses.

In 2008 heb ik een wissel gehad naar de Allergan/McGahn TRM ivm langdurige klachten linkerborst (bleek lek). 
Was superblij met mijn nieuwe, iets grotere borsten!  
Sinds een paar weken kreeg ik erge pijnscheuten in rechterborst. Borst hard en opgezwollen.

19 nov. via huisarts doorverwezen naar IMED ziekenhuis in Benidorm (woon in Spanje) en daar gelijk opgenomen voor onderzoek.

Echo was niet helemaal duidelijk maar MRI wees uit dat mijn rechterprothese lek is.
Donderdag 21 nov. uit ziekenhuis ontslagen, advies prothesewissel...
Diezelfde avond bij toeval achter gekomen dat mijn siliconen protheses Allergan/McGahn TRM op de lijst staan ivm ALCL.
Had daar nog nooit van gehoord en maak me nu vreselijk ongerust. Wil z.s.m. explantatie, misschien borstlift maar zeker geen nieuwe protheses.
Eergisteren punctie gehad inzake onderzoek ALCL,  uitslag over 2 weken. Wachten is lang en er speelt van alles door mijn hoofd.
Voel me onzeker en gespannen mede gezien mijn leeftijd en het aantal jaren dat ik siliconen protheses draag.
Ik zie dat er op dit Forum heel veel informatie staat, geweldig.
Hoop 'mede lotgenoten' te spreken zodat we informatie kunnen uitwisselen.

 

Vraag: heeft iemand van jullie ervaring met een borstlift gedaan door Dr. Refaat Karim?
Ik lees heel veel goede dingen over hem maar kan niets vinden over borstlift.
 

Groetjes, C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, CaWe zei:

Hallo, zal me even voorstellen.
Ben een vrouw van 59 en heb sinds 1985 siliconen protheses.

In 2008 heb ik een wissel gehad naar de Allergan/McGahn TRM ivm langdurige klachten linkerborst (bleek lek). 
Was superblij met mijn nieuwe, iets grotere borsten!  
Sinds een paar weken kreeg ik erge pijnscheuten in rechterborst. Borst hard en opgezwollen.

19 nov. via huisarts doorverwezen naar IMED ziekenhuis in Benidorm (woon in Spanje) en daar gelijk opgenomen voor onderzoek.

Echo was niet helemaal duidelijk maar MRI wees uit dat mijn rechterprothese lek is.
Donderdag 21 nov. uit ziekenhuis ontslagen, advies prothesewissel...
Diezelfde avond bij toeval achter gekomen dat mijn siliconen protheses Allergan/McGahn TRM op de lijst staan ivm ALCL.
Had daar nog nooit van gehoord en maak me nu vreselijk ongerust. Wil z.s.m. explantatie, misschien borstlift maar zeker geen nieuwe protheses.
Eergisteren punctie gehad inzake onderzoek ALCL,  uitslag over 2 weken. Wachten is lang en er speelt van alles door mijn hoofd.
Voel me onzeker en gespannen mede gezien mijn leeftijd en het aantal jaren dat ik siliconen protheses draag.
Ik zie dat er op dit Forum heel veel informatie staat, geweldig.
Hoop 'mede lotgenoten' te spreken zodat we informatie kunnen uitwisselen.

 

Vraag: heeft iemand van jullie ervaring met een borstlift gedaan door Dr. Refaat Karim?
Ik lees heel veel goede dingen over hem maar kan niets vinden over borstlift.
 

Groetjes, C.

Hoi hoi

Oef, wat een vervelend nieuws heb jij te horen gekregen, maar wat goed van het IMED!! Ik weet uit ervaring dat het een goed ziekenhuis is, en vind het top dat ze dus ook zo snel handelen bij jou :35: 
Heel begrijpelijk dat je nu zenuwachtig bent voor de uitslag van het onderzoek naar bia-alcl. Wens je heel veel sterkte, want het is juist de onzekerheid nu die zorgt voor het vervelenden gevoel he. Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt!
Had je hier op het forum al gezocht op ALCL? Het is een zeldzame ziekte en in de meeste gevallen goed te behandelen, maar dat geeft natuurlijk geen garantie dat je het niet hebt. Echter, hoe meer je erover weet, hoe meer het je misschien toch gerust kan stellen. Via de zoekbalk kun je alles vinden over ALCL (loepje rechtsboven)

Ik heb geen idee hoe Karim bij een explantatie te werk gaat. Misschien is het goed om hem eens te vragen (werkt hij in het Levante of zit hij in het Hospital Clinica Benidorm???) of hij ook het kapsel mee verwijderd. Vaak blijven de siliconen in het kapsel zitten, en is het het handigst om de prothese samen met het kapsel te laten verwijderen bij een lekkage. Enbloc heet dit, als ik me niet vergis. Hopelijk kan hij op deze manier werken, en heeft hij er ervaring mee!

Zit even te denken of ik meiden uit het verleden ken die bij Karim een borstlift gehad hebben.. Het is al een tijd geleden dat hij in Nederland werkte namelijk... Je zou zijn naam ook in kunnen geven in de zoekbalk, dan rollen eigenlijk alle ervaringen eruit. Hopelijk zit er dan iets bij waar je iets aan hebt... 

Heel veel succes!!! En houd je ons een beetje op de hoogte? 
Hopelijk kun je snel geholpen worden nadat je de uitslag binnen hebt!

xx BB

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB
Bedankt voor je reactie en de tips.
Weet alleen dat Dr. Karim sinds een paar jaar 1 week per maand in Spanje is bij diverse huisartsen en in Hospital Clinica Benidorm (HCB), maar hij is daar pas weer in januari. Ik ga ook info bij een ander plastisch chirurg uit HCB vragen, dan heb ik misschien ook een beter beeld van de kosten en mogelijkheden. Waarschijnlijk kan ik daar eerder terecht. Zal wel e.e.a. terugkoppelen met de chirurg in HCB die voor mij de ALCL test heeft aangevraagd. Ben gewoon zo bloednerveus en wil de implantaten zo spoedig mogelijk eruit na uitslag test. Ook hoop ik dat ze de kapsels zoveel mogelijk zullen verwijderen, wat de uitslag vd test ook mag zijn, dus ook in het gunstige geval!
Verder hoop ik dat er genoeg vocht afgenomen is want dat zou een reden kunnen zijn dat ze de kweek niet goed kunnen uitvoeren.
Groetjes C. xx
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2019 om 13:02, CaWe zei:

Hoi BB
Bedankt voor je reactie en de tips.
Weet alleen dat Dr. Karim sinds een paar jaar 1 week per maand in Spanje is bij diverse huisartsen en in Hospital Clinica Benidorm (HCB), maar hij is daar pas weer in januari. Ik ga ook info bij een ander plastisch chirurg uit HCB vragen, dan heb ik misschien ook een beter beeld van de kosten en mogelijkheden. Waarschijnlijk kan ik daar eerder terecht. Zal wel e.e.a. terugkoppelen met de chirurg in HCB die voor mij de ALCL test heeft aangevraagd. Ben gewoon zo bloednerveus en wil de implantaten zo spoedig mogelijk eruit na uitslag test. Ook hoop ik dat ze de kapsels zoveel mogelijk zullen verwijderen, wat de uitslag vd test ook mag zijn, dus ook in het gunstige geval!
Verder hoop ik dat er genoeg vocht afgenomen is want dat zou een reden kunnen zijn dat ze de kweek niet goed kunnen uitvoeren.
Groetjes C. xx
 

Ik duim met je mee!!!

En idd, goed idee om even zoveel mogelijk info in te winnen. Lees je ook goed in, zodat je goed op de hoogte bent :)

xxx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel BB dat is lief van je!

Heb inmiddels woensdag de afspraak bij een plastisch chirurg!
Er zal een tolk bijkomen want mijn Spaans is (nog steeds) niet geweldig, en met al die medische termen wordt het er niet gemakkelijker op! 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, CaWe zei:

Dank je wel BB dat is lief van je!

Heb inmiddels woensdag de afspraak bij een plastisch chirurg!
Er zal een tolk bijkomen want mijn Spaans is (nog steeds) niet geweldig, en met al die medische termen wordt het er niet gemakkelijker op! 

xx

Maar dat is ook sowieso heel lastig hoor! 
Spaans is al niet de makkelijkste taal, en als het dan ook nog medisch wordt, is het helemaal knudde haha.

HBC geeft wel de mogelijkheid voor een tolk he? Is wat dat betreft echt superhandig daar!!
 

Buena suerte!!
xx BB

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, CaWe zei:

Dank je BB,
Ben nu nog druk met uitzoeken of de Spaanse verzekering (een deel) wil vergoeden.
Heb een hoop 'achterstallig onderhoud' hier weg te werken ?
Maar ik heb wel vannacht voor het eerst sinds een maand goed geslapen! ??
xx
 

Haha ‘achterstallig onderhoud’. 
Geen idee hoe de Spaanse verzekering daarin is, maar hoop voor je dat ze (iets) willen vergoeden. Succes!!

Maar kan me voorstellen dat dit al een enorme opluchting is!!! ?

 

xxx BB

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Nog Even Wachten (NEW)!
Ik zat naar jouw foto te kijken en dacht 'wow wat zien jouw borsten er mooi uit!' waar zou jij nou op wachten..?

Maar ik begrijp dat je toch niet helemaal tevreden bent? 
Ik wens jou iig heel veel succes en hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten ?
Groetjes CaWe xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BB, 
nou de ALCL test (ca 800 euro) heb ik vooraf vergoed gekregen evenals alle ziekenhuisonderzoeken. Voor de reguliere ziekenhuis bezoeken en onderzoeken zijn contracten afgesloten dus dat is logisch dat ik het vergoed krijg als ik maar naar een bij hun aangesloten ziekenhuis ga.
Maar ik hoor van meerdere kanten dat verwijderen van protheses niet in het pakket zit... heel misschien in mijn geval wel omdat er 1 kapot is volgend MRI en ik bij het afsluiten vd verzekering heb aangegeven dat ik protheses heb (had deze Allergan toen net pas een half jaar!), en ik ben daar al ruim 10,5 jaar privé verzekerd.
Nah moet gewoon weer afwachten.
En 'achterstallig onderhoud' bedoel ik heel ruim: huis, tuin, vriendenkring etc. ik voelde me zo shit dat ik nergens aan toekwam en niet wilde afspreken met mensen... ?
Gr xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, CaWe zei:

Hi Nog Even Wachten (NEW)!
Ik zat naar jouw foto te kijken en dacht 'wow wat zien jouw borsten er mooi uit!' waar zou jij nou op wachten..?

Maar ik begrijp dat je toch niet helemaal tevreden bent? 
Ik wens jou iig heel veel succes en hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten ?
Groetjes CaWe xx

De foto is van de passessie ?

Ik zal eind februari geopereerd worden,  na mijn wintersportvakantie. Succes met jouw verdere traject.  Hopelijk werkt de verzekering mee 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2019 om 19:10, CaWe zei:

Hi BB, 
nou de ALCL test (ca 800 euro) heb ik vooraf vergoed gekregen evenals alle ziekenhuisonderzoeken. Voor de reguliere ziekenhuis bezoeken en onderzoeken zijn contracten afgesloten dus dat is logisch dat ik het vergoed krijg als ik maar naar een bij hun aangesloten ziekenhuis ga.
Maar ik hoor van meerdere kanten dat verwijderen van protheses niet in het pakket zit... heel misschien in mijn geval wel omdat er 1 kapot is volgend MRI en ik bij het afsluiten vd verzekering heb aangegeven dat ik protheses heb (had deze Allergan toen net pas een half jaar!), en ik ben daar al ruim 10,5 jaar privé verzekerd.
Nah moet gewoon weer afwachten.
En 'achterstallig onderhoud' bedoel ik heel ruim: huis, tuin, vriendenkring etc. ik voelde me zo shit dat ik nergens aan toekwam en niet wilde afspreken met mensen... ?
Gr xx

Oh dat is mooi dat dat allemaal al wel vergoed is! :35: 
Ben benieuwd hoe het met de rest zal gaan. Houd ons maar op de hoogte. Heel af en toe hebben we hier iemand die een bv of wissel laat uitvoeren in Spanje (vanwege dat ze daar wonen) dus vind het ook wel interessant om te weten :) Zo kan ik anderen misschien in de toekomst weer helpen....

Oei, dat van dat achterstallig onderhoud klinkt inderdaad heel ruim... Ik hoop dat je je straks stukken beter gaat voelen en je leven weer wat meer kleur krijgt! 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.