Ga naar inhoud

Zo bang :(


Aanbevolen berichten

Dag meisjes!

Ik droom al jaren van een borstvergroting, maar ik ben zo bang voor de operatie (complicaties, narcose, pijn,...) :(

Al sinds mijn 16e heb ik complexen van mijn kleine A/B cup, hoe ouder ik word hoe meer ik me schaam! Ik wil zoooooooo graag mijn borsten laten vergroten, maar ik kan de knoop maar niet doorhakken en vraag me af of die beslissing bij jullie ook zo moeilijk was??

Heb een paar vraagjes, die ook mijn twijfel mee veroorzaken, misschien kunnen jullie antwoorden me helpen? Ik hoop het zo!

1) ik zou kiezen voor 'levenslange' protheses; deze gaan ong. 30 jaar mee...wat daarna? Moet ik zowieso weer onder het mes, ook om de protheses er bvb uit te halen? Of kan ik ze gewoon laten zitten?

2) ik lees vaak dat de pijn nog meevalt...waarmee is de pijn te vergelijken? En hoelang duurt de pijn ongeveer? Wanneer ben je volledig vrij van alle ongemak?

3) na hoeveel dagen gingen jullie terug werken? ik doe een kantoorjob en kan max. 7 dagen thuisblijven...is dat genoeg?

4) als ik de knoop zou kunnen doorhakken, wil ik graag tegen de zomer grotere borsten (midden juli vertrek ik naar spanje)...wanneer kan ik dan ten laatste mijn operatie laten uitvoeren (ik schat eind april ofzo)? en hoelang is de wachttijd gemiddeld tussen consultatie en operatie?

5) wat is jullie ervaring met slaapverdoving en narcose? 2 verschillende inslaapmethodes blijkbaar...

6) wat mag ik verwachten van de zwelling na de operatie? Is dat echt enorm? Ik wil het namelijk verzwijgen voor mijn familie (toen ik erover sprak tegen hen, hebben ze me gek verklaard - ze zijn echt niet voor rede vatbaar, geloof me)

Ik hoop dat jullie eerlijke reacties me voor eens en voor altijd kunnen laten beslissen! Als ik het doe, ga ik wss.in de Mediclinic bij Dr. De Maerteleire gaan...ik lees veel goeds van hem!

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) ik zou kiezen voor 'levenslange' protheses; deze gaan ong. 30 jaar mee...wat daarna? Moet ik zowieso weer onder het mes, ook om de protheses er bvb uit te halen? Of kan ik ze gewoon laten zitten?

Zo lang de borst mooi van vorm blijft, is de prothese volgens vele chirurgen 'goed'. Desondanks is het volgens velen ook wel weer slim om na een x aantal jaren inderdaad de prothese te vervangen, ook omdat je eigenlijk nooit 30 jaar hetzelfde gewicht zal hebben en je borsten niet meer 100% mooi van vorm KUNNEN zijn...

2) ik lees vaak dat de pijn nog meevalt...waarmee is de pijn te vergelijken? En hoelang duurt de pijn ongeveer? Wanneer ben je volledig vrij van alle ongemak?

Ik heb de eerste vier/vijf dagen last gehad van een soort spierpijn, alsof je hard je borstspieren hebt getraind. En omdat je last hebt van vocht en omdat je huid op moet rekken een soort trekkend gevoel..

3) na hoeveel dagen gingen jullie terug werken? ik doe een kantoorjob en kan max. 7 dagen thuisblijven...is dat genoeg?

Ik heb gelukkig omdat ik gezegd heb op het werk dat 'ik geopereerd moest worden' (en meer niet, want dat ben je niet verplicht volgens NL'se wetgeving) 2 weken zorgverlof gekregen en heb daarna nog 1 weekje vakantie opgenomen.. Dus na 3 weken weer terug begonnen met werken..

4) als ik de knoop zou kunnen doorhakken, wil ik graag tegen de zomer grotere borsten (midden juli vertrek ik naar spanje)...wanneer kan ik dan ten laatste mijn operatie laten uitvoeren (ik schat eind april ofzo)? en hoelang is de wachttijd gemiddeld tussen consultatie en operatie?

Wachttijden verschillen per kliniek/ziekenhuis/arts.. Ik zou wel zorgen je minimaal 6 weken van te voren je operatie gehad hebt, omdat 6 weken de minimale 'eerste herstelperiode' is.. Na zes weken mag je bijvoorbeeld weer beginnen met sporten en je armen boven je hoofd doen.. Dit omdat de prothese moet wennen in je lichaam en zogenaamd moet inkapselen..

5) wat is jullie ervaring met slaapverdoving en narcose? 2 verschillende inslaapmethodes blijkbaar...

Ik zelf heb narcose gehad, kan niet zeggen dat ik dat als vervelend heb ervaren.. Maar elke verdoving werkt bij ieder persoon verschillend met verschillende bijwerkingen..

6) wat mag ik verwachten van de zwelling na de operatie? Is dat echt enorm? Ik wil het namelijk verzwijgen voor mijn familie (toen ik erover sprak tegen hen, hebben ze me gek verklaard - ze zijn echt niet voor rede vatbaar, geloof me)

De eerste dagen ben je wat gezwollen, maar als ik gewoon mijn kleren aan had, zag je daar niet veel van. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je ze wil, want dat gaat dan natuurlijk wel opvallen. Ook liep ik de eerste dagen niet fatsoenlijk rechtop, gewoon omdat het voor jezelf ook wennen is en het dus een trekkend gevoel geeft. Als je het stil wil houden zou ik gewoon de eerste 5 dagen binnen blijven :D

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Heel veel succes met het maken van je beslissing en als je het echt graag wil, doe het gewoon! Ik heb er geen seconde spijt van gehad en had zeker niet langer willen wachten! In mijn geval: voor de pijn hoef je het niet te laten want die heb ik persoonlijk als zeer minimaal ervaren! Heb niet eens pijnstillers nodig gehad! (heb ze echter de eerste 2 dagen wel 1 's ochtends en 1 's avonds genomen, omdat ik het idee het dat het wel ontstekingsremmend zou werken...)

Liefs,

Lotus :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ,

Ik heb 30 jaar getwijfeld en nu eindelijk de knoop doorgehakt !

Ik moet vrijdag voor mijn eerste consult in de wellnesskliniek ! Operatie is reeds gepland voor 18 maart !

Ik weet ook niet wat te verwachten en ben best ook wel bang !

Ik heb het op mijn werk ook aan niemand verteld !ook één week verlof genomen en met een paar vrije dagen eraan geplakt zou ik na 10 dagen terug gaan werken ! Hopelijk kan dat want ik wil het echt wel niet aan de grote klok hangen ! Enkel mijn man , mijn kinderen en mijn moeder heb ik het verteld !!

In de wellnesskliniek werken ze onder slaapverdoving ipv onder narcose ! daar ben je minder van onder de voeten !

Op je andere vragen kan ik niet antwoorden want ik heb alles nog voor de boeg !

Succes ,

Anneken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lotus! Alvast bedankt voor je reactie!

Echt opvallen zullen mijn borsten niet denk ik...Ik wil graag een volle C, ze moeten niet groot zijn, gewoon groter :-)

Ik draag al jaren alleen maar beha's met veel vulsel,wat me ongeveer een C geeft...en ik krijg maar bitter weinig reacties dat mijn borsten opeens zo groot zijn...vandaar dat ik denk dat het niet zal opvallen.

Fijn om te lezen dat je de pijn als niet heel erg ervaren hebt...geeft me al veel moed!

Ik lees hier zo vaak jullie reacties als 'ik had het eerder moeten doen!'...ik ben er zeker van dat ik net hetzelfde ga zeggen na mijn operatie...maar ja, het blijft een enorme stap he! Ben nog nooit in mijn leven geopereerd/onder verdoving geweest, dus het is vooral angst voor het onbekende denk ik...ondanks dat ik het doodgraag wil...krijg ik maar geen knopen doorgehakt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Prettyboobs,

Dat je bang bent is normaal, ik ben ook bang voor de operatie zelf. Ik word 31 maart geopereerd in het WellnessKliniek.

Ik heb ook jaren zitten denken om een bv te laten doen, maar nooit de knoop durven doorhakken. Mijn man staat er volledig achter, maar toch nooit de stap durven nemen.

Door een vriendin van me, die heeft vorig week donderdag haar bv laten uitvoeren, is het allemaal ineens in snel tempo gegaan.

Dus op de meesten van uw vragen kan ik u nog geen antwoord op geven. Maar wat ik je wel kan vertellen is, als je bureauwerk doet dat je normaal gezien na 1 week terug aan het werk kunt. Want mijn vriendin is vorig week donderdag geopereerd en ze begint morgen terug te werken.

Veel succes nog met het nemen van je beslissing!

Groeten, Yola

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi..

Ik was ook doodsbang..

had allerlei twijfels, zou het wel mooi worden enz enz..

uiteindelijk zo blij geweest dat ik het heb gedaan :D

hoe oud ben je eigenlijk ?

ik was ook nog nooit onder narcose gweest, viel reuze mee :)

succes met alles !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lotus! Alvast bedankt voor je reactie!

Echt opvallen zullen mijn borsten niet denk ik...Ik wil graag een volle C, ze moeten niet groot zijn, gewoon groter :-)

Ik draag al jaren alleen maar beha's met veel vulsel,wat me ongeveer een C geeft...en ik krijg maar bitter weinig reacties dat mijn borsten opeens zo groot zijn...vandaar dat ik denk dat het niet zal opvallen.

Fijn om te lezen dat je de pijn als niet heel erg ervaren hebt...geeft me al veel moed!

Ik lees hier zo vaak jullie reacties als 'ik had het eerder moeten doen!'...ik ben er zeker van dat ik net hetzelfde ga zeggen na mijn operatie...maar ja, het blijft een enorme stap he! Ben nog nooit in mijn leven geopereerd/onder verdoving geweest, dus het is vooral angst voor het onbekende denk ik...ondanks dat ik het doodgraag wil...krijg ik maar geen knopen doorgehakt :(

Ik had ook nog nooit eerder een operatie meegemaakt of narcose gehad dus vond het ook wel eng.. Maar als ik eenmaal iets WIL dan ga ik er ook voor! Dus had op de dag zelf niet echt schrik of heel erge last van zenuwen...

Beslissing was gemaakt, dus had er vrede mee :)

En natuurlijk heel veel aan dit forum gehad, aan ervaringen van anderen...

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd een volle C zal niet snel opvallen voor anderen,je hoeft gewoon je push up bhs niet meer aan,dus das een voordeel,ik ben wel naar veel groter gegaan en heb nog niemand iets ervan horen zeggen,zelfs mn ouders weten van nix!

Ik trek dan gewoon iets wijders aan ,of iig iets donker van kleur dan valt t minder op..

het enige wat me familie zeg is; je ziet er goed uit.. :154:

Qua pijn is dat persoonlijk,ik heb veel pijn ervaren,maar dat hoor je niet zo vaak eigenlijk,heb gewoon pech gehad,en ook ik was nog nooit geopereerd geweest,maar je bent zo weg(narcose),en als je bijkomt zitten ze dr in...klaar..

dus das niets om je echt zorgen over te maken,al zijn zenuwen hele normaal natuurlijk!

30 jaar is wel erg lang,ik denk dat ik 10 jaar al lang vind,haha,maar dat besef je pas als je ze hebt.

In het begin is alles nog gezwollen ja en heb je mega borsten,tenminste ik wist niet wat ik zag !!! was echt niet normaal..hihi

maar dat trok al snel weg...slink slink slink....

ik heb dus expres geen operatie laten uitvoeren dat dr een verjaardag in t vooruitzicht was hihi,want dan was ik betrapt geweest,lol.. :152:

ik zou zeggen,gewoon over je heen laten komen en gaan ervoor,je zal dr geen spijt van krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid!

Ik snap je volledig! Zelf ga ik op 4 maart onder het mes en enkel mijn vriend, 2 beste vriendinnen en zus weten het.

Met mijn ouders heb ik het onderwerp eens vaag aangekoppeld. Want net zoals bij jou heb ik al jaren (van mijn 15e en ik kom 21 in mei) complexen over die kleine borsten.

Mijn moeder die zelf een grote boezem geeft zegt dat je hetzelfde effect ook met push-ups kunt bekomen maar dit vind ik persoonlijk niet hetzelfde.

Eerst en vooral heb ik heeeeel veel informatie opgezocht erover maar vooral het prijskaartje en de goeie reacties over dr Visser hebben mij naar de Wellnesskliniek geleid.

De pijn... daar was ik ook bang voor :134: maar denk dat je dat vlug vergeet als je het resultaat ziet ;).

Mijn consult zit er van dinsdag op en ik ben momenteel nog altijd vol lof en kan nu niet wachten tot ik ze heb.

Denk dat het onvermijdelijk zal zijn dat ouders en andere het zullen zien, maar dan heb ik ze en zijn ze van mij!

Persoonlijk vind ik dat het JOUW lichaam is en als dat een droom is die je al jaren hebt, je geen toestemming nodig hebt van iemand!

De beste tip die ik kan geven is je goed informeren en zelf de keuze te maken.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt idd,wat je zegt,tis je eigen keuze,ik had alleen geen zin in negatieve reacties,dan had ik namelijk zeer teleurgesteld geweest,dus heb me mondje gehouden,kunnen er ook geen roddels in de familie ontstaan.

En zolang ze zeggen dat ik dr goed uit ziet,weet ik genoeg hihi.

ja ik was altyd wel tevreden met me cupmaat©,totdat ik dus kinderen kreeg en dr niet veel van over bleef,nu zijn ze voller dan ze ooit geweest zijn en ben dr heel blij mee,alhoewel ik nog best wat meer zou willen .. :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

ik snap je

ik ben maandag geholpen ,en het valt echt 100% mee

ik was zo bang dat ik niet meer zou wakker worden van de narcose ,ben mama van 2 kleine kids

maandag ochtend zat ik nog te huilen ,ik wilde niet maar toch gegaan

het voelt als spierpijn ,ik vind het ergste dat je niks mag doen ,daar word ik gek van

en ik heb er ook nog een lipo laten doen bij mij flanken ,dus 2 keer pijn :rolleyes: ,nee heb echt geen pijn kan zelf omhoog komen .

ze werken wel met pijnvloeistof voor na de behandeling in tespuiten ,maar daar voel je ook niks van want dan ben je nog niet bij

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi..

Ik was ook doodsbang..

had allerlei twijfels, zou het wel mooi worden enz enz..

uiteindelijk zo blij geweest dat ik het heb gedaan :D

hoe oud ben je eigenlijk ?

ik was ook nog nooit onder narcose gweest, viel reuze mee :)

succes met alles !!

Ik ben 30...mooie leeftijd voor verandering dus ;-)

heb jij plaatsing op de spier gekozen? of onder de spier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt idd,wat je zegt,tis je eigen keuze,ik had alleen geen zin in negatieve reacties,dan had ik namelijk zeer teleurgesteld geweest,dus heb me mondje gehouden,kunnen er ook geen roddels in de familie ontstaan.

En zolang ze zeggen dat ik dr goed uit ziet,weet ik genoeg hihi.

ja ik was altyd wel tevreden met me cupmaat©,totdat ik dus kinderen kreeg en dr niet veel van over bleef,nu zijn ze voller dan ze ooit geweest zijn en ben dr heel blij mee,alhoewel ik nog best wat meer zou willen .. :101:

Idd...vlinder dat heb ik ook! Geen zin in de negatieve reacties! Mijn ouders zouden zo boos zijn dat ze me toch weer ompraten! Ik ken ze!

Er slaande ruzie voor maken...daar help ik mezelf niet mee...de zenuwen zijn op dat moment al erg genoeg! Wat niet weet, niet deert...jammer voor hun dat ze daardoor weinig van me weten!

Ik lees hier wel veel reacties van de Wellnesskliniek...maar weet iemand waarom het daar zo spotgoedkoop is? Heb weinig vertrouwen in een kliniek die zo een lage prijzen heeft, maar dat zal wel aan mij liggen. In de Mediclinic vragen ze 3850 euro, bijna het dubbele! Ik ga er dan van uit dat er wel ergens een verschil opzit!

Bedankt voor de reacties die ik al gekregen heb! Jullie zijn zo lief :) Het helpt me al een beetje de goede richting uit!

Als ik ze voor de zomer wil, heb ik wel niet zoveel tijd meer...ik blijf het maar uitstellen :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

Je verhaal is echt heel herkenbaar hoor! Bang voor wat er gaat gebeuren en hoe het gaat worden :unsure:

Ik was zelf eigenlijk helemaal niet bang voor de pijn tenslotte is dit bij iedereen heel anders!! je kan het inderdaad heel goed vergelijk met heftige spierpijn!! Ook je huid is helemaal opgerekt en zal heel strak staan dit kan gaan jeuken. Maar na een weekje is het ergste voorbij en gaat het alleen vooruit! Dus daar zou ik niet bang voor zijn. Zoals ik je hoor heb je een 75 a/b dus mischien kan het zelfs voor de spier en dat scheelt weer een hoop pijn!

Over de leeftijd van de prothese (hihi klinkt gek) ik heb geen idee of je ze 30 jaar kan laten zitten. Persoonlijk denk ik dat het gemakkelijk kan zolang je zelf nog tevreden bent met het resultaat. Na een aantal jaartjes verander je ook en dat is meestal de reden waarom we voor een wissel gaan. Is er niks geks kun je het gewoon laten zitten hoor :136:

Arten ja ik kan je maar 1 ding zeggen. Lees je goed in en ga voor je gevoel. Zoek een arts waarbij je je goed voelt en die ook je wensen kan waar maken. Ben je het er niet mee eens of voel je je er niet goed bij ga er dan zeker niet naar toe ook al in de prijs goedkoper!!!

Ik sluit me bij vlinder aan laat het over je heen komen.

Maak een afspraak bevalt het je en sta je erachter ga er voor!!

Ik heb zelf vooral de laatste week eht gevoel waarom doe ik dit? Is het wel goed? Waar ben ik mee bezig? Maar ik ga niet meer terug voor je het weet is het allemaal voorbij :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd...vlinder dat heb ik ook! Geen zin in de negatieve reacties! Mijn ouders zouden zo boos zijn dat ze me toch weer ompraten! Ik ken ze!

Er slaande ruzie voor maken...daar help ik mezelf niet mee...de zenuwen zijn op dat moment al erg genoeg! Wat niet weet, niet deert...jammer voor hun dat ze daardoor weinig van me weten!

Ik lees hier wel veel reacties van de Wellnesskliniek...maar weet iemand waarom het daar zo spotgoedkoop is? Heb weinig vertrouwen in een kliniek die zo een lage prijzen heeft, maar dat zal wel aan mij liggen. In de Mediclinic vragen ze 3850 euro, bijna het dubbele! Ik ga er dan van uit dat er wel ergens een verschil opzit!

Bedankt voor de reacties die ik al gekregen heb! Jullie zijn zo lief :) Het helpt me al een beetje de goede richting uit!

Als ik ze voor de zomer wil, heb ik wel niet zoveel tijd meer...ik blijf het maar uitstellen :mellow:

Hé Prettyboobs

Het is en zal zowiezo een moeilijke beslissing zijn welke kliniek en welke dokter. Ik worstelde ook een goei 5 jaar al of ik een bv zou laten doen. Weet je bang hoe het zal verlopen, hoe het erna zal uitzien, de narcose etc... 2 jaar geleden ben ik naar de koopmann geweest in Brugge op consultatie, maar omdat ik net zwanger was, vroeg hij me terug te gaan na de bevallig. Maar kreeg toen het prijskaartje mee 5000 eur. Jeetje, ik viel bijna omver... Ik ging ervoor sparen, maar 5000 eur krijg je niet zomaar bij elkaar. Zeker ni als je een huisje hebt om af te betalen, en kindjes...

Nu begin dit jaar ben ik terug vollenbak beginnen te surfen en kwam via een vriendin om de site van het Wellness kliniek en ze liet me de promotie weten.

Ik stond daar ni zo positief over, ik dacht dat kan toch ni, nog meer als de helf goedkoper als bij de koopmann. Ok die is bekend, maar meer als de helft verschil, klopt toch ni.

Maar dan las ik hier om de site, van de dames dat naar het Wellnesskliniek zijn geweest en ook 1999 eur hebben betaald, waarom 't dubbel betalen voor de zelfde implantaten en de zelfde werk wijze.

Bon ik heb dan de stap durven zetten, en dacht waarom geen consultatie maken.

Op 1 februari mocht ik bij dr Visser gaan. Maar ondertussen was ik zo een fan van 'het borstenforum' ;) dus ik elke avond nadat de kindjes in bed liggen, beginnen te lezen en lezen gelijk zot :)

Surfen over dr Visser. En las eigenlijk geen negatieve commentaren, dus gaf me meer en meer een beter gevoel.

Op 1 februari ben ik dan geweest op consultatie, en wat een leuke ontvangst door de receptioniste, en wat een mooie, propere en hygienische kliniek! Maar dit is natuurlijk niet het belangerijkste, toen dr Visser me persoonlijk kwam halen en we naar haar praktijk gingen, en mij antwoordde op al mijn vragen kwam ik met een zeer goed gevoel buiten.

Nog steeds niet heb ik mijn operatiedatum vastgelegd. Ik wou er toch nog over nadenken.

Uiteindelijk mijn knoop doorgehakt, en ik ga onder het mes op 31 maart bij dr Visser in het WK.

Heb nog geen spijt, zeker nu ni ik hoor van een vriendin dat ze super blij is van haar operatie, en dat ze heel blij is dat ze voor het WK is gegaan en ook dr visser was zeer vriendelijk!

Weet je prettyboobs, 't is zowiezo een beslissing dat je zelf moet nemen, je moet je goed voelen bij de dokter en de kliniek. De prijs mag ni de belangerijkste punt zijn, want 't gaat tenslotte om je lichaam, maar ik denk dan bij m'n eigen waarom dubbel zoveel betalen als je ze voor de helft minder kunt en ook goed geplaatst.

Sorry als ik je hebt gemaakt met m'n verhaal :-)

Veel succes nog met je zoektocht, en met je beslissing!

Yola

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pretty boobs.gewoon een consult ergens plannen,ik wilde dr eentje een beetje in de buurt hebben en moest een goeie zijn,heb wel 4400,- neer moeten tellen,maar wilde geen risicos nemen..maar het consult plannen is zo gemaakt derest gat dan hele snel rollen,just do it,je zal super blij zijn als je er vandaan komt!

succes ..Vlinder :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik vindt je verhaal zooo herkenbaar!

Ik was ook ontzettend bang voor de operatie, ik heb ook jaren getwijfeld voordat ik de 'grote' stap heb genomen.

Iedere keer als ik een afspraak voor een consult wilde maken, las ik weer iets op internet waardoor ik toch weer niet durfde.

Zelfs een week voor mijn operatie las ik een stukje in de telegraaf wat me de stuipen op mijn lijf bezorgde, en wilde ik meteen de afspraak afzeggen.

De ochtend van de operatie kwam ik huilend binnen en het scheelde niet veel of ik was weer naar huis gegaan, maar gelukkig was er een hele lieve verpleegkundige die me kon geruststellen.

Ik was heel bang dat ik niet meer wakker zou worden en ik mijn kinderen moederloos zou achterlaten (als ik dit nu teruglees moet ik er zelf heel hard om lachen).

Ik ben nu 2 weken verder en het herstel gaat super, al na 3 dagen had ik overdag nergens meer last van.

Wel had ik de eerste week s'nachts veel pijn in 1 borst, maar inmiddels slaap ik weer heerlijk.

Wat betreft de zwelling vondt ik het alles meevallen, je krijgt namelijk een sportbeha aan die zo strak zit dat alles plat zit.

Ik denk dus niet dat iemand zal zien dat jij geopereerd ben, bij mij weet alleen mijn man het en verder heeft niemand er iets over gezegd.

Na een week kun je volgens mij gewoon weer aan het werk, zeker als je op kantoor zit.

Nou, ik hoop dat alle reacties je kunnen helpen een besluit te nemen.

Maak in ieder geval een afspraak voor een consult, en neem je vragenlijst mee!

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik vindt je verhaal zooo herkenbaar!

Ik was ook ontzettend bang voor de operatie, ik heb ook jaren getwijfeld voordat ik de 'grote' stap heb genomen.

Iedere keer als ik een afspraak voor een consult wilde maken, las ik weer iets op internet waardoor ik toch weer niet durfde.

Zelfs een week voor mijn operatie las ik een stukje in de telegraaf wat me de stuipen op mijn lijf bezorgde, en wilde ik meteen de afspraak afzeggen.

De ochtend van de operatie kwam ik huilend binnen en het scheelde niet veel of ik was weer naar huis gegaan, maar gelukkig was er een hele lieve verpleegkundige die me kon geruststellen.

Ik was heel bang dat ik niet meer wakker zou worden en ik mijn kinderen moederloos zou achterlaten (als ik dit nu teruglees moet ik er zelf heel hard om lachen).

Ik ben nu 2 weken verder en het herstel gaat super, al na 3 dagen had ik overdag nergens meer last van.

Wel had ik de eerste week s'nachts veel pijn in 1 borst, maar inmiddels slaap ik weer heerlijk.

Wat betreft de zwelling vondt ik het alles meevallen, je krijgt namelijk een sportbeha aan die zo strak zit dat alles plat zit.

Ik denk dus niet dat iemand zal zien dat jij geopereerd ben, bij mij weet alleen mijn man het en verder heeft niemand er iets over gezegd.

Na een week kun je volgens mij gewoon weer aan het werk, zeker als je op kantoor zit.

Nou, ik hoop dat alle reacties je kunnen helpen een besluit te nemen.

Maak in ieder geval een afspraak voor een consult, en neem je vragenlijst mee!

Heel veel succes

Hé miep,

31 maart is het mijn beurt, ik kijk zeer hard uit naar het resultaat, maar ik zit nu met dezelfde schrik als jij... schrik dat ik niet meer zou wakker worden en mijn kinderen moederloos moet achter laten...

Ik hoop da ze me ook zo kunnen kalmeren de dag zelf!

Blij dat het voor u achter de rug is, dikke proficiat met je nieuwe boobies! :)

Groeten

Yola

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt voor een consult. Volgende week is het zover!

Kliniek werkt wel alleen met volledige narcose...en na heel wat denken ben ik erachter gekomen dat ik hier toch wel het meest bang voor ben.

Ik ken namelijk iemand die voor een kleine ingreep aan de tanden in een zeer gerenomeerd ziekenhuis in de coma is geraakt na haar narcose. Blijkbaar was ze allergisch aan één of andere substantie. Ze is er na maanden coma wel doorgekomen...maar het was écht akelig!

Mijn grote schrik is: stel je voor dat ik nu ook net zo'n pechvogel ben en er gaat iets mis...of ik word niet meer wakker?

En dan nog zo een verschrikkelijke buis die ze in je keel proppen! :(

Slaapsedatie lijkt me veiliger...maar dat doen ze in de kliniek van mijn consult niet.

Je zou denken: waarom ga je hier mee door, na al die schrik...maar ik wil het ZO graag!

Ik probeer me momenteel te sussen met het idee dat alles goed zal verlopen en ik nadien superblij zal zijn met het resultaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Prettyboobs

Ik denk dat het geval van die persoon die in coma raakte wel héééél erg weinig voor komt!

Ikzelf ben onder volledige narcose geweest en heb hier helemaal geen hinder van gehad!!

Ik ben trouwens wel vaker onder narcose geweest en heb het alle keren zo ervaren.

Maak je dus vooral niet te bang voor de narcose!!

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel je angst voor de narcose,ik heb het meer dat ik de controle uit handen moet gaan geven.

Ik heb een angststoornis,bang voor het onbekende.

Het inslapen lijkt me dood eng maar heb hier zoveel positeive verhalen gelezen dat ik er positief in sta.

Ik zal ook wel moet janken,ben bang te gaan hyperventileren maar ik kijk er zo naar uit al dik 15 jaar!

Dus praat mezlef moed in door te zeggen:

Mar ,je gaat je grootste angst aan en je beloond je zelf daarvoor met een paar mooie boobs.

Je heb altijd voor je kids klaar gestaan,8 weken en 3,5 jaar borstvoedinggegeven(wat een aanslag op je borsten)

Dus dit moet ik gewoon voor mezelf doen,angst of niet.

Als ik het nu niet doe ,doe ik het nooit niet!

2 mei is het dan zo ver,ik denk er nu dus zo over ,probeer het erin te houden maar vraag me dan maar of ik nog zo denk hahahahaha

Ik denk maar zo...het komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi prettyboobs,

Ik las net dat je bang bent voor een buis in je keel.

Gebeurd dat altijd bij volledige narcose?

Ik ben namelijk in de Bergman Kliniek geholpen en ze hebben mij niks verteld over een buis in mijn keel.

Na de operatie had ik ook geen zere keel, dus ik denk dat ze dat bij mij niet hebben gedaan en anders kan ik je zeggen dat je er in ieder geval helemaal niks van merkt.

Succes volgende week.

groetjes M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Prettyboobs,

Fijn hè dat er zoveel mensen met je meedenken! Wat een heerlijk forum. Sommige mensen zijn jaren aan het twijfelen. Bij mij ging het eigenlijk andersom. Na het eerste kindje dacht ik (en zei ik): als ik geen kinderen meer wil zijn de borsten aan de beurt! Beetje grootspraak, want ik heb het nooit heel erg serieus bedoeld, wel overwogen. Na het tweede kind had ik me er eigenlijk al bij neergelegd. Ik heb een gezond lijf en ik loop niet voor lul. Totdat ik begin februari in gesprek raak met iemand die een borstvergroting wil en serieuze plannen heeft. Toen ging de bal heel snel rollen: 3 maart op consult, 18 maart aan de beurt :126:

Nu heb ik wel de bibbers hoor. Gelukkig (nou ja) heb ik al 2x een narcose gehad, hoewel ik toen ook geen last had van mijn keel, dus misschien was het wel een slaaproes? Dus daar ben ik niet zo bang voor. Wel voor het resultaat, dat ik veel te grote borsten krijg, aaahhhh!!! Nu slik ik homeopatische rustgevende pilletjes om deze week door te komen. Vrijdag is the big booby-day!!!

Stoer dat je gelijk je consult hebt gepland, en als je aan de arts twijfelt, gewoon een ander consult plannen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.