Ga naar inhoud

Wanneer begonnen jullie met litteken-pleisters/crème?


Aanbevolen berichten

Hi girls,

 

ik ben heel erg benieuwd wanneer jullie zijn begonnen met het plakken van silicone pleisters en/of litteken-crème. Wanneer was de incisie bij jullie geheel dicht en veilig behandelbaar? Ik start namelijk t liefst zo snel mogelijk met de silicone crème/pleisters. Zelf ben ik nu 14 dagen po, incisie ziet er keurig gesloten uit. Maar het is nog niet dicht. 

 

Ben heel erg benieuwd! 

 

Liefs,

 

MangaMania ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, MangaMania zei:

Hi girls,

 

ik ben heel erg benieuwd wanneer jullie zijn begonnen met het plakken van silicone pleisters en/of litteken-crème. Wanneer was de incisie bij jullie geheel dicht en veilig behandelbaar? Ik start namelijk t liefst zo snel mogelijk met de silicone crème/pleisters. Zelf ben ik nu 14 dagen po, incisie ziet er keurig gesloten uit. Maar het is nog niet dicht. 

 

Ben heel erg benieuwd! 

 

Liefs,

 

MangaMania ?

Hoi hoi

 

Het beste is om pas te starten als je littekens potdicht zitten en korstjes weg zijn

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Sommige klinieken adviseren idd al vrij vroeg dat je kunt gaan smeren. Ik adviseer altijd om dit zeker niet te doen totdat alle korstjes weg zijn en je littekens pot en potdicht zitten. Ik heb te vaak gezien dat korstjes te vroeg verweken door het smeren, of loslaten door de wrijving en dan problemen veroorzaken, met evt ontsteking van het litteken tot gevolg (in het ergste geval)
Als je korstjes weg zijn, en je littekens echt helemaal dicht, dan is het geen probleem om te smeren. Dan doet het aantal weken dat je po bent er niet toe, aangezien niet iedereen even snel heelt :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.