Ga naar inhoud

Help, ik word gek van mijn twijfels


Moontje95

Aanbevolen berichten

Hi meiden,

 

Ik ben al een tijdje niet meer online geweest doordat ik mij teveel bezig houd met mijn borsten te vergelijken met die van andere en continue bezig ben met het feit dat mijn rechter borst na de wissel nog steeds niet goed aanvoelt / gelukt is.

 

Ik durf het eigenlijk tegen niemand meer te vertellen omdat ik dus vorig jaar al een wissel ben ondergaan en omdat ik me er voor schaam dat ik eigenlijk een 3e operatie wil om mijn rechterborst te corrigeren. 

 

Links voelt (net als mijn eerste protheses aan) als één geheel en hoort gewoon bij mijn lichaam. Rechts heeft vanaf het begin al klote gezeten, bij de eerste prothese voelde deze hard aan en kwam er rimpelvorming en was hij teveel naar buiten geplaatst. De arts beloofde mij bij mijn wissel dit op te lossen door een zachtere prothese te plaatsen en meer ruimte naar binnen te creëeren en aan de buitenkant de pocket te verkleinen.  Ik heb dit nog extra gevraagd toen hij mij aftekende, om er zeker van te zijn dat dit probleem opgelost zou worden.

 

De zachtere prothese heeft mij zeker geholpen voor pijnvermindering, mooiere volume en geen rimpelvorming. Maar de rechter prothese is niet verplaatst en zit nog steeds precies op dezelfde plek, waardoor ik in vergelijking met links, (door grotere prothese) veel volume aan de binnenkant van mijn rechterborst verlies. Ook heb ik soms het gevoel dat mijn prothese soms aan de zijkant ruimte zoekt om zich eruit te duwen ... ik heb echt verschil mijn borsten en ik weet dat geen enkele borst gelijk is, maar naar mijn gevoel had dit echt gecorrigeerd kunnen worden!

 

Ik ben al bij de arts langs gegaan en legde dus wat ik boven net allemaal genoemd heb uit en hij antwoordde daarop dat wanneer hij iets beloofd dat hij dat ook waarmaakt en dat ik mooie volle borsten heb en dat het zonde is om voor enkel paar cm dit te corrigeren, “het gevoel zal minder worden in de loop van de jaren”.  Mocht je er na een halfjaar nog steeds last van hebben, laat het me weten.

 

Ik werd er gewoon een beetje stil van, ik ben toch niet gek!? Ik voel het toch dat het niet goed zit en ik zie het toch?! Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen.  Ik ga dan gewoon aan mezelf twijfelen en probeer echt van gedachte te veranderen. Maar elke dag sta ik ermee op en ga ik ermee slapen en kan ik het niet loslaten. Ik begrijp gewoon niet waarom het niet gelijk goed is gegaan en ben zo bang dat als ik dalijk voor een 3e operatie ga ik weer voor een grote teleurstelling sta. Het vreet me langzamerhand gewoon op... 

 

Wat zouden jullie mij adviseren?

 

Liefs Moon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha @Moontje95

 

Ik kon me niet meer herinneren dat jij ook een ‘pocketverkleining’ zou krijgen bij je wissel, maar nu ik je verhaal lees, weet ik precies wat je voelt!

 

Ik heb bij mijn eerste bv namelijk hele brede prothesen gehad van die kluns van een pc die mij opereerde (twee cm breder dan mijn borstbreedte) en ook ik had toen vaak het gevoel dat de prothese wilde verhuizen naar mijn rug. Echt een vervelend gevoel!

 

Bij mijn tweede operatie door een andere pc, is de pocket gehecht. Heb geen verschuiving meer, maar heb wel heeeeeel lang nog een raar gevoel gehad aan die kant. Echt járen!

Nog steeds, als ik op die plek voel/duw, voelt het vreemd. Heb dat rechts meer dan links. 

 

Niet om over mezelf te praten, maar om aan te geven dat het lang kan duren en idd naar kan voelen....

 

Het advies van Hupkens is dus ook eigenlijk nog niet zo een gek advies, hoe vreemd dat misschien ook klinkt.... Het kán echt verminderen, het gevoel, maar je moet het in de gaten blijven houden en je pc op de hoogte houden zoals hij ook aangeeft....

Lastig om ermee rond te blijven lopen, I know....

 

Had jij trouwens dual plane? Daarbij is een pocketverkleining namelijk sowieso lastiger dan bij een prothese voor de spier. Verder is het dragen van goede ondersteuning van je borsten wel ook helpend op de langere termijn. 

 

Succes!

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @best_boobie 

 

Bedankt voor je reactie! Mijn protheses zijn inderdaad dual plane geplaatst. Ik kan op zich de pijn of dat rare gevoel wel verdragen maar ik voel gewoon dat de prothese op precies de zelfde plek is geplaatst als eerst. En daarom krijg ik het gevoel dat Hupkens het gewoon is vergeten omdat te corrigeren. Als ik mijn rechterborst aan de binnenkant voel ik, zit de prothese nog steeds 1 cm meer naar de buitenkant geplaatst, een loze ruimte. 

 

Nou wil ik het liefst niet miepen over 1 cm, maar ik irriteer me er echt aan. Mn shirtjes gaan scheef zitten en je ziet dat de volume aan de binnenkant weg valt. Het ziet er uit alsof er een touwtje om mijn rechterborst gespannen is en dat daar aan getrokken word. Nou wil ik best weer over een half jaar naar Hupkens gaan, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen. Ik zie en voel toch duidelijk dat die borst niet goed is?

 

Ik zit er nu aan te denken om en so te vragen bij Wouter van der Pot. Er moet toch iemand zijn die het erkent en hetzelfde ziet als dat ik zie? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat rot @Moontje95
Kan me voorstellen dat het vertrouwen dan wel een beetje weg is......

Een so lijkt me dan in dit geval wel de betere oplossing idd, dan kun je even door iemand anders laten beoordelen wat hij/zij denkt...
Van der Pot is misschien wel een goede optie ja... Ken hem in die dingen niet goed, maar denk wel dat het een goed begin is :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.