Ga naar inhoud

Ongelijke borsten


Aanbevolen berichten

Beste, 

 

ik heb op 10 april een borstvergroting ondergaan en mijn rechterborst staat veel hoger en minder natuurlijk en kleiner dan men linkerborst. Ik vraag me af of dit normaal is. De chirurg ( (dr. Wim danau) zegt dat ik gewoon geduld moet hebben. Voor de rest heb ik geen pijn/... . Heeft iemand raad?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Dogloverxoxoss zei:

Beste, 

 

ik heb op 10 april een borstvergroting ondergaan en mijn rechterborst staat veel hoger en minder natuurlijk en kleiner dan men linkerborst. Ik vraag me af of dit normaal is. De chirurg ( (dr. Wim danau) zegt dat ik gewoon geduld moet hebben. Voor de rest heb ik geen pijn/... . Heeft iemand raad?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.


Hoi hoi

Je bent nu 3,5 week po en idd, dat is nog erg kort po om er echt iets zinnigs van te zeggen :) Je zult het echt even de tijd moeten geven. Een normaal herstel, duurt ten eerste minimaal 6 weken. In deze periode wordt het kapsel gevormd en helen de wonden (inwendig is er natuurlijk een grote wond ontstaan door het plaatsen van de prothese in een pocket die door de pc gemaakt moest worden)
Daarna is het nog tot 12 weken po zo, dat de spier aan blijft spannen (ik neem aan dat Danau je prothese dual plane of achter de spier geplaatst heeft...) en dat kan tot gevolg hebben dat de prothese nog te hoog blijft zitten.
Zit de prothese na die tijd nog te hoog, dan zou het kunnen zijn dat het tot een half jaar po nog wat veranderd, maar anders moet de pc de pocket aan de onderkant wat verruimen waardoor de prothese er mooi in kan 'vallen'... Dit is echter alleen met je houden aan de regels die gesteld zijn na een bv, en geduld, te zien :)

Probeer te voorkomen dat je tilt, bukt, en zwaarder huishoudelijk werk doet.. Allemaal dingen die je herstel kunnen belemmeren.
Sporten is ook nog uit den boze, tot zeker 6 weken po.. Als je prothese nog wat hoog zit, zou ik zelfs ook daarna nog even voorzichtig zijn met het trainen van borstspieren, mocht dit aan de orde zijn.

Heb je trouwens een borstband meegekregen om te dragen? 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Dogloverxoxoss zei:

Ja hoor & is achter men spier geplaatst. Dus voorlopig moet ik me nog geen zorgen maken?

dat 'ja hoor', waar hoort dat bij? Bij of je de band moet dragen? :)

Nou, of je je zorgen moet maken, kan ik niet voor je bepalen, maar het is wel zo dat dit vaker voorkomt tijdens de eerste weken van het herstel en dat het nog kan veranderen tot een half jaar po.. 
Ik kan je niet garanderen dát het verandert, maar ik kan alleen aangeven dat het wel vaak verandert en goed komt :)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.