Ga naar inhoud

Twijfel!


Kikig

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Al jaren overweeg ik een borstvergroting. Sinds de geboorte van mijn laatste kind is deze wens steviger geworden. Ik ben bijna zo plat als een dubbeltje, eindelijk borsten zou super zijn! Met billen, flinke heupen is mijn lijf niet in evenwicht.

 

Paar weken terug bij van der Weij geweest. Ik vond het gesprek niet heel prettig, maar het passen van de prothesen vond ik geweldig. 

 

Sinds ik heb besloten dat ik het graag wil, lijkt het alleen continu in het nieuws te zijn. Twee keer radar gezien en sindsdien ben ik toch erg gaan twijfelen. Een vergrote kans op kanker, wil ik namelijk niet (maar borsten wel).

 

Ik vind het heel lastig om de juiste informatie te vinden. Wat zijn nou de beste prothesen? Ik lees ook hier en daar dat artsen aan bepaalde merken meer verdienen.. hoe weet ik dan wat de juiste keuze is? Ik lees ook over zout oplossing, maar toch meer over prothesen.. waarom is dat? Er is zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil de veiligste keuze.. maar hoe kom ik daar achter? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎4‎-‎5‎-‎2019 om 08:53, Kikig zei:

Hallo allemaal,

 

Al jaren overweeg ik een borstvergroting. Sinds de geboorte van mijn laatste kind is deze wens steviger geworden. Ik ben bijna zo plat als een dubbeltje, eindelijk borsten zou super zijn! Met billen, flinke heupen is mijn lijf niet in evenwicht.

 

Paar weken terug bij van der Weij geweest. Ik vond het gesprek niet heel prettig, maar het passen van de prothesen vond ik geweldig. 

 

Sinds ik heb besloten dat ik het graag wil, lijkt het alleen continu in het nieuws te zijn. Twee keer radar gezien en sindsdien ben ik toch erg gaan twijfelen. Een vergrote kans op kanker, wil ik namelijk niet (maar borsten wel).

 

Ik vind het heel lastig om de juiste informatie te vinden. Wat zijn nou de beste prothesen? Ik lees ook hier en daar dat artsen aan bepaalde merken meer verdienen.. hoe weet ik dan wat de juiste keuze is? Ik lees ook over zout oplossing, maar toch meer over prothesen.. waarom is dat? Er is zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil de veiligste keuze.. maar hoe kom ik daar achter? 

Hoi hoi

Allereerst wil ik even zeggen dat wat er in de media gezegd wordt, érg gekleurd is... Ik heb me de laatste keren erg zitten ergeren aan de eenzijdige informatie die gegeven wordt....

Ik zou je adviseren om vooral eens op de site van het RIVM te gaan kijken, die geven informatie die gebaseerd is op onderzoek, en dit wordt niet gekleurd weergegeven.
Verder kun je hier op het forum zoeken in de zoekbalk op bijvoorbeeld:
'alcl'
'rivm'

'hydrogel' (dat zijn die monobloc zoutwaterprothesen)

Er zijn idd klinieken/pc's die meer verdienen met het ene merk dan met het andere merk, maar dat gebeurt ook overal eigenlijk wel.. Een huisarst krijgt ook meer geld voor het voorschrijven van het ene medicijn dan voor het andere medicijn.... Zo zit dat helaas in elkaar in de medische wereld.

N.a.v de laatste berichtgevingen ben ik steeds meer bevestigd in mijn overtuiging, dat micro-getextureerde implantaten en evt gladde implantaten, de minste kans op complicaties geven. 
Ik denk dan vooral aan de merken Mentor en Motiva. Zij hebben tov de andere implantaten sowieso meer beschermlagen. Mentor heeft  4 lagen, waar andere merken er 3 hebben, en Motiva heeft 5 lagen. 
De gel van Motiva is geinnoveerder dan de gels van andere implantaten, je kunt hierover vanalles lezen op www.motivaimplants.com. Zij maken niet alleen een onderscheid in cohesiviteit, maar ook in elasticiteit, waardoor rimpelvorming oa minder voor komt bij deze implantaten. Maar neem maar eens hun website door. Ook de blueseal is erg geinnoveerd :)
(ik krijg trouwens geen geld voor wat ik schrijf ;) )

De kans op 'kanker' zoals je het omschrijft, is echter maar heel klein.. Deze kanker zit ook niet in het weefsel, zoals bij 'normale' borstkanker, maar zit in het vocht rondom de prothese. Ook de klachten die ontstaan bij bia-alcl, zijn duidelijk, dus je kunt daarmee dan altijd actie ondernemen. Je kunt ook verder eens lezen over hoe vaak het voor komt en hoe de prognoses verlopen.

Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze dan gerust in dit topic. Je mag me ook altijd pb sturen als je specifieke vragen hebt :)

Veel leesplezier hier op het forum en succes met je keuze!!
 

xx BB

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kikig

 

Hoi,

 

Ik lees net jouw verhaal en we delen een aantal twijfels.

Nu heb ik zelf nog iets meer angst voor de operatie zelf dan de gevolgen (evt. risicos’s en complicaties).

 

Als je mijn voorsteltopic leest (kliniek of ziekenhuis) dan zie je dat ik inmiddels 2 consulten heb gehad.

De 1e was heel fijn, maar deze pc wilt gladde Mentor prothese (dual plane) plaatsen.

En het 2e consult bij DG kliniek was niet fijn. Deze pc wilt ruwe Mentor prothese ook dual plane plaatsen.

Nu lees ik op dit forum steeds meer over Motiva...

twijfel, twijfel.

 

Over 2 weken ga ik naar dr. van Straaten en daarna ga ik een keuze maken. Ik wil in de zomervakantie geopereerd worden.

 

Mijn twijfels zijn even weg?:

Ik was dit weekend zwemmen met mijn dochter. Toen wist ik weer zeker dat ik een BV wil! Heb welgeteld 2 volwassen vrouwen gezien met hetzelfde platte formaat als ik??(En dan nog wel in een push up bikini).

 

Dus ik lees graag met je mee?, ook met de twijfels en overwegingen.

Super fijn dit forum.

groetjes nmk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, nkm zei:

@Kikig

 

Hoi,

 

Ik lees net jouw verhaal en we delen een aantal twijfels.

Nu heb ik zelf nog iets meer angst voor de operatie zelf dan de gevolgen (evt. risicos’s en complicaties).

 

Als je mijn voorsteltopic leest (kliniek of ziekenhuis) dan zie je dat ik inmiddels 2 consulten heb gehad.

De 1e was heel fijn, maar deze pc wilt gladde Mentor prothese (dual plane) plaatsen.

En het 2e consult bij DG kliniek was niet fijn. Deze pc wilt ruwe Mentor prothese ook dual plane plaatsen.

Nu lees ik op dit forum steeds meer over Motiva...

twijfel, twijfel.

 

Over 2 weken ga ik naar dr. van Straaten en daarna ga ik een keuze maken. Ik wil in de zomervakantie geopereerd worden.

 

Mijn twijfels zijn even weg?:

Ik was dit weekend zwemmen met mijn dochter. Toen wist ik weer zeker dat ik een BV wil! Heb welgeteld 2 volwassen vrouwen gezien met hetzelfde platte formaat als ik??(En dan nog wel in een push up bikini).

 

Dus ik lees graag met je mee?, ook met de twijfels en overwegingen.

Super fijn dit forum.

groetjes nmk 

Even tussendoor, Straten plaatst normaal gezien ook alleen de micro-getextureerde mentor prothesen.. Deze zijn niet veel meer geruwd dan de Motiva, zover ik weet...
De macro getextureerde prothesen die Natrelle, Nagor, Polytech enz aanbieden, die worden in verband gebracht met het hoogste risico op de complicaties zoals vermeld. De Mentor en Motiva zitten in de minder risicovolle categorie. 
En dit alles dus bij een ziekte die al heel zeldzaam is in algemene zin...

Laten we het probleem niet groter maken dan het is ;) Daar hebben we de media al voor :P

En nee, ik promoot het niet om een bv te nemen, voordat ik de 'haters' weer over me heen krijg... Ik vind alleen dat je een gezonde risico-analyse moet maken... Daarbij dus kijken naar feiten en cijfers (incidentie) en niet alleen naar 1 kant van het verhaal :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie

Ja, idd, heel fijn! Jij zet het weer even goed op een rijtje. Ik hou van deze feiten☺️

Mijn twijfels worden inmiddels steeds iets minder.

Ik ga wel aan dr. van Straaten vragen wat hij vindt van gladde Mentor prothesen gezien mijn overwegingen. Jullie horen het snel?.

groetjes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-5-2019 om 08:53, Kikig zei:

Hallo allemaal,

 

Al jaren overweeg ik een borstvergroting. Sinds de geboorte van mijn laatste kind is deze wens steviger geworden. Ik ben bijna zo plat als een dubbeltje, eindelijk borsten zou super zijn! Met billen, flinke heupen is mijn lijf niet in evenwicht.

 

Paar weken terug bij van der Weij geweest. Ik vond het gesprek niet heel prettig, maar het passen van de prothesen vond ik geweldig. 

 

Sinds ik heb besloten dat ik het graag wil, lijkt het alleen continu in het nieuws te zijn. Twee keer radar gezien en sindsdien ben ik toch erg gaan twijfelen. Een vergrote kans op kanker, wil ik namelijk niet (maar borsten wel).

 

Ik vind het heel lastig om de juiste informatie te vinden. Wat zijn nou de beste prothesen? Ik lees ook hier en daar dat artsen aan bepaalde merken meer verdienen.. hoe weet ik dan wat de juiste keuze is? Ik lees ook over zout oplossing, maar toch meer over prothesen.. waarom is dat? Er is zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil de veiligste keuze.. maar hoe kom ik daar achter? 

Hoi Dames! 

 

Ik wil jullie feiten niet onderuit halen, maar er is een artikel opgesteld door de FDA en de ISAPS (International society for plastic surgery (dit zijn dus de organisatie die wereldwijd bepalen wat er op de markt komt of niet)) wat texturering inhoudt en op grond waarvan is gemeten. In het artikel staat vermeld: 

 

"The FDA concluded that there was not enough data-supported evidence supporting a ban on textured-surface breast implants, but believes that women and providers should be adequately informed of the risk of BIA-ALCL and made aware that the risk is higher with the use of textured implants, albeit still low." 

 

 

https://www.prnewswire.com/news-releases/isaps-applauds-us-fda-allowance-of-textured-surface-breast-implant-sales-300843612.html?tc=eml_cleartime 

 

En tevens wil ik aangeven dat Nagor een micro-texturing heeft en geen macro-texturering zoals @best_boobie beschrijft. Je kan hierover ook veel informatie vinden op nagor.nl in het geplaatste artikel waar je alles kunt vinden over texturering zodat je van alle merken genoeg info hebt om het te vergelijken, succes!! 

 

Liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, EmdaPlast zei:

Hoi Dames! 

 

Ik wil jullie feiten niet onderuit halen, maar er is een artikel opgesteld door de FDA en de ISAPS (International society for plastic surgery (dit zijn dus de organisatie die wereldwijd bepalen wat er op de markt komt of niet)) wat texturering inhoudt en op grond waarvan is gemeten. In het artikel staat vermeld: 

 

"The FDA concluded that there was not enough data-supported evidence supporting a ban on textured-surface breast implants, but believes that women and providers should be adequately informed of the risk of BIA-ALCL and made aware that the risk is higher with the use of textured implants, albeit still low." 

 

 

https://www.prnewswire.com/news-releases/isaps-applauds-us-fda-allowance-of-textured-surface-breast-implant-sales-300843612.html?tc=eml_cleartime 

 

En tevens wil ik aangeven dat Nagor een micro-texturing heeft en geen macro-texturering zoals @best_boobie beschrijft. Je kan hierover ook veel informatie vinden op nagor.nl in het geplaatste artikel waar je alles kunt vinden over texturering zodat je van alle merken genoeg info hebt om het te vergelijken, succes!! 

 

Liefs! 

Hoi

 

Jammer dat de informatievoorziening zo uiteen loopt en er dus blijkbaar nog steeds verder onderzoek naar gedaan moet worden door de belanghebbenden. Ik heb het de laatste jaren steeds bijgehouden op de website van de nvpc en het RIVM (onder andere) en daarin werd toen wel nog het onderscheid aangeduid. 

De link die u deelt in het vorige bericht, is een zeer recent artikel en had ik nog niet gelezen. Bedankt daarvoor!

 

Op het moment dat de Franse ANSM onlangs kwam met het verbod op enkele (vooral) macro-getextureerde implantaten, en daar dus de volgende lijst bijvoegde:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

ging ik er van uit dat Nagor (in ieder geval deze genoemde types) macro getextureerd zouden zijn. Dit omdat de rest van het verhaal (in het frans) ging over macro-getextureerde implantaten. 

 

Misschien is mijn frans niet goed genoeg en heb ik het verkeerd begrepen..... Maar er is daarna wel een kamerbrief over naar buiten gekomen hier in Nederland. 

Bijlage alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Ik ging er dus, misschien onterecht, van uit dat 1+1=2 gold. 

 

Verder is het zo, en dat zeg ik niet enkel om te bagatelliseren dat ik er blijkbaar naast zat met mijn theorie, maar ook omdat ik dit in mijn vrije tijd doe en niet álles in de gaten kan houden, terwijl ik probeer zo goed mogelijk op de hoogte te blijven, dat Nagor een merk is dat niet door veel pc’s gebruikt wordt in de verhalen die ik hier lees. Dr. Hupkens heeft er oa wel vaker mee gewerkt, maar die zie ik het merk ook niet meer direct adviseren. Plots is een kliniek waar hij voor werkt, overgestapt op een ander, nieuwer merk prothesen. Ik telde er dus nog 1 bij op en kwam in totaal op 3... ?

 

Bedankt voor het meedenken, emdaplast. Ik zit hier niet om een merk prothesen de grond in te boren. Dat wil ik even duidelijk aangeven. Met bovenstaande wil ik ook enkel aangeven dat ik mijn informatie niet zomaar ‘van horen zeggen’ heb. Blijkbaar heb ik alleen verkeerd geschakeld. 

 

Wat mij wel opvalt is dat jullie nu bij nagor spreken over micro-textuur en dat ik eerder in de catalogus ‘mid-texture’ zag staan. Dit zorgt misschien ook wel voor wat verwarring. Maar dat terzijde. 

 

Sorry @Kikig dat dit nu in jouw topic staat. Ik denk dat je beter straks, als je wat meer duidelijkheid hebt, een nieuw topic kunt openen. Stel jezelf daar gewoon weer even in voor en verdere updates kunnen ook daar in dan. 

Dan zal ik dit topic apart zetten bij de informatie over borstimplantaten, waar het dan hoort :)

 

xx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.