Ga naar inhoud

angstig voor een narcose


esie21

Aanbevolen berichten

Dit zal idd een boeiende topic worden.

Ikzelf heb totaal geen schrik van narcose, mss zou ik het beter wel wat hebben.

Ik zie het als en diepe slaap, zoete dromen, rust... (wat ik anders te kort kom)

Mss een rustbrengertje voor de dag van je operatie, goeie gedachten koesteren, komt altijd goe.

Succes morgen met je consult :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik vond het ook eng hoor. Ik had nog nooit een narcose meegemaakt.

Nou heb ik een sedatie gehad maar goed je bent in slaap.

Ik had een heel aardige anesthetist en die bracht het infuus in en daarna weet ik niks meer. Ik werd wakker met boobs hahah en ik had heerlijk geslapen.

Het valt erg mee maar het idee is meer eng. Ik was bang dat ik nooit meer wakker zou worden en ik denk dat de meesten daar wel bang voor zijn.

Maar goed ik bedacht mij maar dat er duizenden mensen per dag onder narcose gaan en dat gaat meestal goed.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik vond het ook eng hoor. Ik had nog nooit een narcose meegemaakt.

Nou heb ik een sedatie gehad maar goed je bent in slaap.

Ik had een heel aardige anesthetist en die bracht het infuus in en daarna weet ik niks meer. Ik werd wakker met boobs hahah en ik had heerlijk geslapen.

Het valt erg mee maar het idee is meer eng. Ik was bang dat ik nooit meer wakker zou worden en ik denk dat de meesten daar wel bang voor zijn.

Maar goed ik bedacht mij maar dat er duizenden mensen per dag onder narcose gaan en dat gaat meestal goed.

succes

Ik ben altijd meer bang voor het waaaalgelijke gevoel als je wakker wordt.. maar dat is heel verschillend per persoon, sommigen huppelen vrolijk weg, anderen voelen zich weken anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tanx voor de reacties damens

en jay das dus wat ik ook heb gek is het. ik ben al een eersder naar een consult geweest en toen heb ik me tog weer terug gekrabbeld ik hoop dat als ik een goed gevoel heb bij accz ik ook snel onder het mes kan. zodat ik niet te veel tijd heb om enge dingen op te zoeken op het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen ervaart het anders.

De mijne was :rolleyes:

Ben heerlijk gaan slapen en werd in de pease stemming wakker.

Was de eerste maand wel sneller moe...

Maar dat is natuurlijk combinatie van de openratie en de narcose.

Probeer zo relaxs mogelijk in slaap te vallen...

Vraag des noods iets rust gevens voor de openratie.

Dan gaat het helemaal goed komen.

Gr misse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was voor de eerste operatie ook best wel zenuwachtig voor de narcose.

En dat alles is echt voor niks geweest.

Ik kreeg van te voren een pilletje zodat ik na het wakker worden niet misselijk zou zijn.

Nou dat ik wakker werd.... Heerlijk. Ik weet dat ik toen nog heb geroepen ik wou dat ik altijd zo wakker werd.

En ook de 2e keer heb ik nergens last van gehad en ben ik heerlijk wakker geworden.

Sommige hebben last van wat duizeligheid voordat je in slaap valt. Ik heb hier niet echt last van gehad, maar voordat je het gevoel heb van oh ik word wat duizelig ben je eigenlijk al weg.

Je zal er alsnog wel wat zenuwachtig van zijn, want het is tenslotte de eerste keer dat je onder narcose gaat. In ieder geval hoef je je er niet druk om te maken.

Als het achter de rug is zeg je: was ik hier nou zo zenuwachtig voor.

Veel succes

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook ontzettend bang voor de narcose en zag daar (en tegen het infuus) nog meer op als de hele operatie en de napijn.

Het prikje van de infuusnaald viel me ergens mee maar het idee dat die naald erin bleef zitten daar heb ik me wel over druk zitten maken.

Ik was zo bang dat ik onder narcose zou gaan en tijdens de operatie zou overlijden, en dat ik dan vrijwillig koos voor de narcose en dan nooit meer wakker zou worden.

Gelukkig had ik allemaal nieuwe indrukken daar en mijn infuus werd aangesloten, ondertussen werd mijn bloeddruk gemeten en er stond nog iemand achteraan de tafel en voor ik het wist proefde ik iets in mijn keel en kwam de slaap. Binnen no time was ik weg, ik wist dat het ging gebeuren hehe

En ik werd wakker en was wel bewust dat ik ergens over gedroomd had tijdens de narcose maar wist niet wat. Ik had wel gedroomd.

Ik kwam huilend uit de narcose (was niet verdrietig hoor), misschien was dat mijn angst. Ze zeggen wel eens dat je wakker wordt zoals je de narcose in bent gegaan, maar ik ging er zeker niet zo in hoor!! Ik voelde alsof ik gezopen had, ik zat volgens mijn moeder ook best hard te praten. :blush: Ik bleef maar herhalen dat ik mezelf zo dronken voelde haha.

Al met al viel de narcose mee, ik ben niet ziek geworden en het ging allemaal goed. Maar ik vond het vooral zo eng dat ik misschien dood zou kunnen gaan en dan nooit meer wakker zou worden. Ik vond dat gewoon heeeeel erg eng.

De infuusnaald verwijderen was wel verschrikkelijk naar. Ik ben als de dood voor naalden, dus eerst werd die pleister eraf gehaald en dat was al wat getrek, en toen de naald zelf eruit ging moest ik gelijk weer liggen. Ik had het zweet op mijn buik staan. Het gaf namelijk een lichte steek. Dagen daarna voelde ik nog het plekje waar de naald had gezeten en alleen bij het idee al weer aan de naald die er al die tijd in zat, werd ik gewoon weer helemaal naar. Bah, zelfs nu ik dit weer typ (wat een held he!! :blush: )

Ik zou dus zo weer onder narcose gaan, maar ik zou weer als een berg opzien tegen het inbrengen van de infuusnaald :wacko:

Wat ik wel erg heb gehad, was dat ik de weken daarna nog vergeetachtig was en wel haaruitval heb gehad. Dat kan toeval zijn geweest (eind van het jaar heb ik wel es haaruitval) maar heb op internet gelezen dat het met elkaar te maken kan hebben. Hoewel ik totaal 45 min. maar onder narcose ben geweest, dus weet niet of dat het daar aan gelegen heeft.

Liefs

Excella

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De narcose is ook het laatste waar ik me druk om maak!

Twee keer narcose gehad, en je bent gewoon ff goed weg! Als je wakker word ben je vaak wel misselijk en misschien emotioneel (alle spanning). Maar dat hoort erbij, laat je lekker verwennen en neem je rust en je voelt je snel opknappen.

Je moet wel goed drinken na narcose, want het is echt troep dat uit je lijf moet!

Iedereen succes die nog moeten :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Gisteren voor de eerste keer een narcose meegemaakt en was niet eng. Heb heerlijk geslapen en werd rustig wakker zonder raar of misselijk gevoel.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al meerdere keren onder narcose geweest. De eerste keer vond ik het wel spannend maar dat kwam omdat ik bang ben voor naalden (infuus). Van de narcose zelf merkte ik niet zo veel. Ze praten tegen je en dan zeggen ze welterusten en dan val je binnen een paar seconden in slaap. Je voelt dat je in slaap gaat vallen maar het moment dat je echt in slaap valt dat merk je niet eens. Even later wordt je wakker en heb je het idee dat alles heel snel voorbij is gegaan. De eerste keren had ik geen last na de narcose. Na mijn borstvergroting wel en toen moest ik overgeven maar daarna was die misselijkheid ook gelijk weer weg:) Je kunt medicijnen krijgen tegen de misselijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
Gast Jennifer120884

Ik ga dit topic even nieuw leven inblazen.. Ik ben ook zenuwachtig voor de narcose. Voor mij is het dubbel. De eerste keer narcose was ik nog heel jong en daar weet ik niets meer van. De tweede keer was voor mijn eerste borstvergroting en daar stapte ik ook prima in. Het lijkt wel hoe ouder je wordt, hoe meer angsten je krijgt? Ik ben niet bang voor naalden. Voor mij is het puur de controle weggeven wat ik moeilijk vind, heb ook vliegangst. Het is voor mij moeilijk te bevatten dat wanneer je zo hyper bent voor wat er gaat gebeuren dat je dan toch ineens in slaap kunt vallen. Ik moet mezelf echt wel vaak zeggen dat ik het maar gewoon over me heen moet laten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik nou ook zo eng je ligt daar straks slaap ik niet goed voel ik alles

En dat waar ik ook bang voor ben dat ik ziek word naar de ingreep.

Heb echt een fobie voor spugen dus dat moet ik echt niet hebben

Me zusje had niks zij zegt ook dan hebje kans dat jij het ook.

niet heb .

Nou heb in sept gesprek met de anesethist nou daar ga ik me

Vragen ff strooien hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.