Ga naar inhoud

MotivaBoobs : 13 april 2019 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

Hey dames,

 

Na heel wat jaren wachten ging ik zaterdag eindelijk onder het mes voor een borstvergroting! Slapen ging de eerste dagen nauwelijks en dus struinde ik 's nachts op internet naar antwoorden en herkenning. Geen idee waarom ik me hier niet eerder heb aangemeld, maar ik ben blij dat ik dat nu toch heb gedaan! Zoveel support. Super fijn! Ik deel hieronder kort mijn verhaal en zal de komende tijd mijn herstel delen. 

 

Ik heb nooit echt borsten gehad en twee kindjes later werd het er niet beter op. Een A hooguit en de volume die er was hing aan de onderkant. Kids zijn inmiddels 7 en 10, dus vorig jaar vastberaden besloten om te sparen voor de operatie. En het is me gelukt! In februari ging ik op consult bij de praktijk van Diana Gabriels. Ik werd hier vriendelijk ontvangen en het consult liep fijn. 400 cc, dat was het formaat dat ik het mooist bij mijn lichaam vond. Ik ben zelf 1,65 cm en 62 kg. In maart ging ik op consult bij dr Gabrietz. Het gesprek verliep vluchtig en voor mij wat teleurstellend: er paste max 300/325 CC in stelde hij. In overleg besloten om ook op consult te gaan bij dr. Hupkens. Hij was zo vriendelijk, betrokken en duidelijk! De borstbreedte is het belangrijkste om een implantaatgrootte te bepalen, vertelde hij mij. De breedte was bij mij iets meer dan 12 cm. Hij gaf aan dat hij het liefst met Motiva implantaten werkte en dat op basis van die tabellen 400 CC voor mijn borst de ideale "full" implantaat was. Ik was zo gelukkig! Direct een datum ingepland: 13 april om 11.00 uur. Die dag aangekomen zei de receptioniste tegen mij "450 CC, toch?". Had de praktijk een maat groter besteld! Ik in de stress een uur voor de operatie. Ging het wel passen en belangrijker nog: werd het niet te groot? Het kwam er op neer dat de praktijk de verkeerde maat had besteld en als dit niet wenselijk was, dan werd de operatie uitgesteld. Slechte service is het eerste wat ik dacht, maar ik wachtte geduldig het gesprek met de pc af. Hij stelde me gerust: het paste en de 50 cc zou niet tekenend zijn. Vol vertrouwen ging ik akkoord en onder narcose. De mensen op de ok waren super vriendelijk en stelden mij gerust bij mijn eerste narcose. Slechts een uur later werd ik alweer wakker. Helemaal vrolijk (deels door de medicijnen ;)). Ik was zo blij met het resultaat! Om half 2 s middags had ik al gegeten, gedronken en geplast en mocht ik naar huis. Wat heb ik me verkeken op het herstel. De eerste dagen vielen mij zo zwaar!!! Ik kon alleen zittend slapen, niet zelfstandig draaien in bed, overal pijn, etc. De eerste 3 nachten nam ik een morfinepil voor de pijn. Vanaf dag 3 gaat het overdag beter. Ik ga iedere ochtend rond 10 uur mn bed uit, douchen (niet de borsten uiteraard :)), aankleden, eten en even beneden zitten. Rond het eind van de middag word ik wel weer moe. Zeker omdat de narcose nog een beetje werkt en ik s nachts nog erg slecht slaap. 

 

Vanaf laat in de avond - nu dus - gaan mijn borsten meer zeer doen. Met name de rechter borst. Een zeurende pijn aan de bovenkant (de spier?). Deze borst doet vanaf de eerste dag meer pijn dan de ander. Er zitten aan de zijkant ook twee gaatjes. Misschien heeft deze borst het tijdens de operatie wat zwaarder te voortduren gehad? En een drain gehad? Geen idee. Ik merk wel dat ik me daar meteen zorgen over maak (infecties, kapselvorming, zenuwpijn: je kunt het zo gek niet bedenken wat je op internet leest). Ik probeer te accepteren dat herstellen meer tijd kosten dan dat ik had verwacht....

 

Vwb het resultaat: mooi! Maar mn borsten zitten wel nog erg hoog. Meer bolling boven dan onder. Maar ik lees dat dit het indalen is wat weken tot maanden duurt. Ik merk in de eerste dagen al dat ze iets zaken. Ze zijn echt heel mooi! En ik blijf hopen en vertrouwen houden in een goed herstel. 

 

Mooie borsten na al die jaren ♡

 

Ik moet nog even uitvogelijk hoe ik veilig foto's plaats, maar stuur me alvast een berichtje bij interesse!

 

Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-4-2019 om 07:52, Mrs Doubt zei:

@MotivaBoobs Hoi2,

 

Ik herken de pijn heel erg. Hoe is het nu? Ik ben 18 april geopereerd. Dual plane. Kan tot op heden niet normaal op mijn rug liggen, en slaap ik dus zittend. ?

 

Kan jij ondertussen al wel liggen? Zou een fijn vooruitzicht zijn voor mij?

 

x

Hey! 

 

Ik ben nu anderhalve week verder en het gaat iedere dag met sprongen vooruit! De eerste vier dagen vond ik erg zwaar maar je zult zien dat het iedere dag een stuk beter gaat! 

 

Ik kan helaas nog niet plat slapen, laat staan op mn zij of buik :( het went... maar dat is niet het antwoord dat je hoopt te horen hihi. Aangezien de pijn weg is s nachts, merk ik wel dat ik dieper slaap en inmiddels 2x 4 uur - tussendoor word ik nog steeds even wakker om mn draai te vinden. 

 

Hoe gaat het verder bij jou? Andere complicaties waar je je zorgen om maakt? Heb je al durven kijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.