Ga naar inhoud

Nikita1990 : 17 juni 2019 : Dr. van der Pot : Spaarne Gasthuis


Aanbevolen berichten

Dag dames,

 

Ik ben Nikita1990, 29 jaar oud  en 11 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad bij MediConsult te Haarlem door Dr. J.B. de Boer. 

De McGhan 120 Soft Touch implantaat is toen gebruikt met 280 cc en een projectie van 5 cm. Ik ben van een 75 AA naar een 75 C gegaan, waar ik blij mee was. Toch had ik gehoopt op iets bredere borsten, aangezien ze redelijk ver uit elkaar staan en mijn borstkast niet aan de smalle kant is. Destijds gaf de arts aan dat het niet mogelijk was om de protheses dichter bij elkaar te plaatsen. Dus heb ik het daarbij gelaten.

 

Sinds een aantal jaren heb ik last van kapselvorming aan mijn rechter borst. Het liggen op mijn buik lukt niet zonder pijn.

Daarnaast ben ik niet geheel tevreden meer over de grootte en de afstand tussen mijn borsten. Ik wil daarom graag een prothesewissel ondergaan. Via best_boobie en door het forum zelf kwam ik op de naam van Dr. W.J. van der Pot. Na zijn Instagram foto's te hebben bekeken, werd ik erg enthousiast. Ik heb een paar weken geleden een afspraak gemaakt voor een consult en ben daar gisteren, op 9 april 2019, geweest. Ik ben erg te spreken over de tijd die werd genomen om al mijn vragen te beantwoorden. Daarnaast vond ik Dr. W.J. van der Pot ook eerlijk en oprecht overkomen. 

 

Dr. W.J. van der Pot adviseert mij de Motiva Ergonomix 500 cc full. In eerste instantie schrok ik van de hoeveelheid cc, aangezien het bijna het dubbele is. Hij gaf echter aan dat ik met 500 cc geen Lola Ferrari wordt en hij denkt dat het goed bij de bouw van mijn lichaam past. Ik ben 176 cm lang en weeg 68 kilo. Ik ben erg benieuwd of er dames zijn op dit forum die ook de Motiva Ergonomix hebben met een inhoud van 500 cc en van een AA komen. Graag zou ik wat foto's willen zien. Hopelijk willen jullie deze met mij delen!

 

:48:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

In verband met de kapselvorming die ik heb, heeft dr. Van der Pot via het Spaarne Gasthuis een aanvraag gedaan tot de vergoeding van de operatie. Binnen twee weken weet ik meer, maar de kans is volgens dr. Van der Pot groot dat het wordt vergoed en ik alleen de protheses hoef te betalen. Dat zou erg mooi zijn! ?

Ik twijfel nu alleen nog erg over of ik voor de Motiva Ergonomix full wil gaan of de corse. Ik heb mij georiënteerd en diverse foto's op het forum bekeken. Gezien mijn bouw lijkt mij een 75E/75F toch wel erg mooi. Ik ben alleen bang dat ik met de corse teveel bolling zal krijgen, zoals de bijgevoegde afbeelding. Op het forum kan ik amper foto's vinden van dames met de Motiva Ergonomix corse en die veel cc hebben. Zijn er dames die in eenzelfde situatie hebben gezeten? 

 

Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervaring! 

 

?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Nikita1990 zei:

In verband met de kapselvorming die ik heb, heeft dr. Van der Pot via het Spaarne Gasthuis een aanvraag gedaan tot de vergoeding van de operatie. Binnen twee weken weet ik meer, maar de kans is volgens dr. Van der Pot groot dat het wordt vergoed en ik alleen de protheses hoef te betalen. Dat zou erg mooi zijn! ?

Ik twijfel nu alleen nog erg over of ik voor de Motiva Ergonomix full wil gaan of de corse. Ik heb mij georiënteerd en diverse foto's op het forum bekeken. Gezien mijn bouw lijkt mij een 75E/75F toch wel erg mooi. Ik ben alleen bang dat ik met de corse teveel bolling zal krijgen, zoals de bijgevoegde afbeelding. Op het forum kan ik amper foto's vinden van dames met de Motiva Ergonomix corse en die veel cc hebben. Zijn er dames die in eenzelfde situatie hebben gezeten? 

 

Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervaring! 

 

?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hoi hoi

 

eerlijk gezegd vind ik het eerste plaatje niet representatief voor hoe een corsé prothese zou moeten zitten. Deze prothese is wat hoog geplaatst in verhouding met de tepel, waardoor je die ‘extremere’ bolling krijgt. Sommige vrouwen willen dit zo en dan zorgt de pc dat het er zo uit komt te zien, maar normaal heb je minder bolling bij deze prothese.

 

Had ik jou nou in pb? Je verhaal komt me bekend voor ?

 

Een datum had je nog niet hè? Of wel?

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha BB, 

 

Klopt, we hadden contact via de PB. Dank voor je advies. Inmiddels heb ik een tweede afspraak met dr. Van der Pot ingepland op 14 mei a.s. Even afwachten wat daaruit komt. Binnen twee weken hoor ik of ik verzekerde zorg krijg en dan wordt er door het ziekenhuis contact met mij opgenomen voor het inplannen van een operatie. Naar alle waarschijnlijkheid zal dit in juli of september worden. Spannend dus! Ik kan niet wachten! ?

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Mijn afspraak van 14 mei a.s. heb ik kunnen vervroegen naar 29 april jl. 

Na het voorleggen van foto's aan dr. van der Pot met wat ik mooi vind, heb ik het advies gekregen om voor de Motiva Ergonomix full 550 cc te gaan. De protheses zijn dan net iets breder, waardoor ik een mooier decolleté zou krijgen en ook wat meer cc. Ik heb besloten om het advies van dr. van der Pot op te volgen. Inmiddels heb ik van de verzekering vernomen dat mijn operatie wordt vergoed! Daar ben ik ontzettend blij mee. De betaling van alleen de protheses is gedaan en nu is het even afwachten tot de OK planning van het ziekenhuis mij belt voor het plannen van de operatie. Ik kan niet wachten tot ik een belletje krijg! Weten jullie hoeveel tijd hier meestal overheen gaat? 

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Nikita1990 zei:

Mijn afspraak van 14 mei a.s. heb ik kunnen vervroegen naar 29 april jl. 

Na het voorleggen van foto's aan dr. van der Pot met wat ik mooi vind, heb ik het advies gekregen om voor de Motiva Ergonomix full 550 cc te gaan. De protheses zijn dan net iets breder, waardoor ik een mooier decolleté zou krijgen en ook wat meer cc. Ik heb besloten om het advies van dr. van der Pot op te volgen. Inmiddels heb ik van de verzekering vernomen dat mijn operatie wordt vergoed! Daar ben ik ontzettend blij mee. De betaling van alleen de protheses is gedaan en nu is het even afwachten tot de OK planning van het ziekenhuis mij belt voor het plannen van de operatie. Ik kan niet wachten tot ik een belletje krijg! Weten jullie hoeveel tijd hier meestal overheen gaat? 

 

?

:43: super!!!

 

Nee sorry, geen idee.... Dat is ook van ziekenhuis tot ziekenhuis verschillend. 

 

Wel fijn dat je nu meer zekerheid hebt :35: 

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie! ☺️

 

Ja, ik ben ontzettend blij! Inderdaad meer zekerheid. Nu even afwachten tot de OK planning belt! 

 

Ik ga eind augustus op vakantie en wil daarom het liefst eind juni geopereerd worden. Dan zit er 2 maanden tussen. Nu kan het natuurlijk zijn dat ik pas later geopereerd kan worden. Hoeveel tijd raden jullie aan om tussen je vakantie en operatie te hebben? Ik ga naar een zonnige bestemming en zou toch ook wel in een bikini willen kunnen zonnen. 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Nikita1990 zei:

Dank voor je reactie! ☺️

 

Ja, ik ben ontzettend blij! Inderdaad meer zekerheid. Nu even afwachten tot de OK planning belt! 

 

Ik ga eind augustus op vakantie en wil daarom het liefst eind juni geopereerd worden. Dan zit er 2 maanden tussen. Nu kan het natuurlijk zijn dat ik pas later geopereerd kan worden. Hoeveel tijd raden jullie aan om tussen je vakantie en operatie te hebben? Ik ga naar een zonnige bestemming en zou toch ook wel in een bikini willen kunnen zonnen. 

 

Xxx

Ik zou me kunnen voorstellen dat eind juni haalbaar zou moeten zijn.... Maar goed, ik heb er geen invloed op haha

 

Na twee manden kun je wel op een zonvakantie gaan... Vergeet echter niet dat je je littekens ook onder je bikini in moet smeren met factor 50. Dit moet het eerste jaar om permanente verkleuring te voorkomen. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-5-2019 om 20:26, best_boobie zei:

Ik zou me kunnen voorstellen dat eind juni haalbaar zou moeten zijn.... Maar goed, ik heb er geen invloed op haha

 

Na twee manden kun je wel op een zonvakantie gaan... Vergeet echter niet dat je je littekens ook onder je bikini in moet smeren met factor 50. Dit moet het eerste jaar om permanente verkleuring te voorkomen. 

 

Xx

Vandaag ben ik gebeld door de OK planning! Ik kan op 17 juni a.s. al terecht ?.

Wachten kan ik al bijna niet. Vanaf nu is het aftellen. Ben blij als ik straks van die pijnlijke borst af ben en daarnaast mooiere borsten ervoor terugkrijg. Ik denk dat naast de operatiedatum ook de naam van de kliniek aangepast moet worden in het topic. Ik word nu in het Spaarne Gasthuis geopereerd. Heb al magnesium, zink, arnica zalf, aloë vera gel en extra vitamines ingeslagen. Daarnaast wil ik nog arnica druppels en een zwangerschapskussen kopen. Heb je verder nog tips? Of heeft iemand anders nog tips?

 

XXX

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Vandaag was het zover! Mijn prothesewissel inclusief het verwijderen van kapselvorming werd een feit. Ik was in de ochtend best zenuwachtig, maar gelukkig heb ik wel wat geslapen vannacht.

 

Om 11.00 uur moest ik in het ziekenhuis zijn. Hier werd ik uitstekend geholpen. Alles werd duidelijk uitgelegd en doorgesproken. Om 11.45 uur was het zover, ik werd opgehaald voor de OK! De zenuwen gierden door mijn lichaam, maar door bewust te zijn van mijn ademhaling werd ik al een stuk rustiger.

 

De oude littekens zijn gebruikt tijdens de operatie, inclusief die van de drains. Hier was ik erg blij mee. Het was de vraag of de protheses, gezien de grootte, weer voor de spier geplaatst konden worden. Dit bleek het geval te zijn en scheelt weer voor het herstel en de natuurlijke look! De operatie is uitstekend verlopen.

 

Ik ben relatief kort na de operatie wakker geworden in de uitslaapkamer. De chrirug kwam nog even langs en vertelde hoe het was gegaan. Hij had ook foto's gemaakt van de oude protheses en die waren gelukkig nog heel! Verder even lekker een praatje gemaakt met de lieve verpleging en een perenijsje gegeten. Weer wat daarvan energie en suikers na 20 uur niet te hebben gegeten. Het nuchter zijn was wel een dingetje. Maar goed, dat is nu achter de rug.

 

Ik blijf een nachtje in het ziekenhuis ivm eventuele bloedingen die kunnen optreden. Dit is wel erg prettig en geeft mij dan ook een gerust gevoel. De borsten zien er nu al goed uit, maar ze moeten nog erg indalen. De vraag is hoeveel vocht er nog in zit. Ik zal morgen weer het gebruik van mijn arnica druppels voortzetten en het gebruik van vitamine c, multi, omega 3-6-9,  magnesium en zink. Hopelijk bevordert dit het herstel. 

 

Nou dames fijne avond en ik ga voor zover het al kan genieten van het feit dat ik weer andere boobies heb! 

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.