Ga naar inhoud

Bijwerkingen pijnmedicatie en extra gewicht??


Sweetpitbull

Aanbevolen berichten

Hi dames. 

 

Ik ben nieuw op dit topic en hier mijn eerste ervaring/vragen. 

 

2 dagen geleden geopereerd. 

Ik heb gekozen voor 625 cc, motiva round silk dual plane. 

Dit formaat past goed bij mijn bouw en ik ben erg tevreden. 

Ik heb sterke medicijnen gekregen om de pijn te onderdrukken, ze werken overigens goed maar ik ben wel ontzettend misselijk. Hebben anderen dit ook gehad en hoelang bleef dat aanhouden en wanneer kon je stoppen met de pijn medicatie? 

 

Ook weeg ik nu 4 kilo meer als de dag van de operatie. Alleen m'n protheses wegen al 1,2 kilo ongeveer en moet ik het overige gewicht beschouwen als vocht en weefsel wat opgezet is ofzo?

 

Ik let nu juist erg op m'n voeding en eet gezond en probeer veel te drinken!

Tips en ervaringen zijn altijd welkom. 

 

Xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sweetpitbull,

 

Ik ben maandag geopereerd en heb aan beide kanten 295cc gekregen. Ik was op de weegschaal ietsje zwaarder, maar ik voel en zie dat mijn lichaam wel meer vocht vasthoudt en niet alleen rondom mijn borsten. Ook op mijn buik en armen zit meer vocht. Vocht is over het algemeen een reactie van je lichaam om het te beschermen, dus ik verwacht wel dat dat nog wegtrekt. 

Blijf in ieder geval goed drinken en ook eten. En neem voldoende rust! Heb je van jouw arts ook iets gekregen tegen de misselijkheid? Ik kreeg vooral veel pijn in mijn maag van al die pijnstillers.


Uit nieuwsgierigheid: 625cc lijkt voor mij zo veel. Hoe was jouw voorsituatie en jouw postuur?

 

Goed herstel gewenst!

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiiii :) 

 

Ik heb oxycodon en declofenac voor de pijn. Die oxy is ontzettend heftig daar voel ik echt helemaal niks meer door. Het is ook een opiaat wat ik zeker kan begrijpen... Daarbij heb ik pantoprazol als  maagbeschermer en ook nog poeder zakjes, want van de oxycodon kun je obstipatie krijgen. 

 

Eerlijk gezegd, toen ik wakker werd dacht ik eigenlijk nog steeds o wat klein hahaha. 

Ik hou zelf van groot en opvallend en de sportbh duurt natuurlijk alles behoorlijk plat. 

 

Ik ben 1.71 en weeg normaal 77 kilo en wil graag weer naar de 72. Ik ben bijna 30 kilo afgevallen een paar jaar terug dus mijn eigen borsten waren wat uit gezakt, ook nog eens ongelijk en breed van zichzelf. Maar ik had genoeg ruimte voor deze maat! 

 

Hoe voel jij je?

 

Xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! 

 

Ik heb ook oxycodon gekregen, maar die heb ik niet gebruikt. Ik werk als doktersassistente en hoe gek het misschien ook klinkt ik ben niet zo van het medicijnen nemen. Dus ik gebruik alleen paracetamol 4 x daags 2 tabl 500mg en 2 x daags Naproxen (een soort ibuprofen). Die opiaten vind ik niet zo nodig voor mijzelf en wat je zegt: er kleven een heleboel bijwerkingen en neveneffecten aan. 

Ik heb zelf een maagbeschermer gekocht, want merkte na een dag dat ik last kreeg van mijn maag. Maandag geopereerd, dinsdagavond was het slechts wat pijn betreft. 

Vandaag al bijna geen pijn meer, maar ik slik voor de zekerheid nog wel even paracetamol en mijn maagbeschermer (omeprazol, broertje van patoprazol).

Ik voel me verder goed. Vandaag voor het eerst echt gedouchet, wat ik wel eng vond. Die bh wat langer uit vond ik toch een naar idee. Mijn vriend heeft me geholpen met mijn haren wassen, maar verder ging het best goed. Ik was gewoon wat gespannen en daardoor voelde ik me niet helemaal oké.

 

Wat goed dat je zo veel bent afgevallen! Knap hoor. Ik ben 1.73 en weeg 62kg, slank. Mijn borsten waren tubulair (dus afwijkend in vorm) en daardoor leken ze uitgezakt. Dus ik ben heel blij met mijn vollere borsten nu. 

 

Heb je al foto's gemaakt? Mag ik ze eventueel zien, want ben nu toch wel nieuwsgierig geworden :).

Ik kan gewoon niet wachten tot ik over 6 weken nieuwe bh's kan gaan passen. Ben benieuwd op wat voor cupmaat ik uitkom. 

 

Hoe oud ben je verder en heb je kinderen?

 

Groetjes! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je je zonder al teveel medicatie al beter voelt. Aangezien de grote hoeveelheid cc die ik heb was paracetemol met ibuprofen voor mij helaas niet voldoende. Zonder die oxy voelt het echt alsof er iemand met zijn voeren vol op mijn ribben kast staat. 

 

Maar ik heb het voor 4 dagen gekregen dus hopelijk heb ik het na morgen/overmorgen niet meer nodig! 

 

Mag jij al zo snel douchen?! Ik mag 2 weken niet douchen... 2 weken absoluut geen vocht bij de wond hebben ze gezegd en mag de bh alleen uit doen om een andere schone aan te trekken. 

Ik merk dat m'n borsten al een iets andere vorm gaan aannemen nu langzaamaan maar de borst die groter en breder was, lijkt een beetje een deuk te hebben net boven m'n tepel. Foto's gemaakt en naar de kliniek gestuurd ik hoop niet dat dit zo blijft en dat het gewoon wegtrekt en hoort bij het inkapselen. Ik moet nog reactie van de chirurg krijgen. 

 

Ja natuurlijk je mag best een foto zien, maar dan wel het liefst privé. Hoe moet ik dat doen? 

 

Ik rook ook nog eens, waar ik dus nu sinds vandaag mee gestopt ben ik vind het doodeng als ik denk aan complicaties die er kunnen komen dat zou ik mezelf nooit vergeven. Rook jij ook? 

 

Ik ben trouwens 24 en geen kinderen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.