Ga naar inhoud

Nieuw hier - op zoek naar ervaringen, feedback, tips,..


AstridC

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik ben 36jaar en mama van 3 kinderen. Na zeer lang en intensief borstvoeding te hebben gegeven (1jaar bij oudste, 1 jaar bij middelste, 2 jaar bij jongste) zijn mijn borsten ook niet meer wat ze waren. Voor mijn kinderen had ik een mooie volle C85. Ik houd nu nog een goede B over. Echter 'hangen' mijn borsten naar beneden en is mijn 'vulling' bovenaan weg, mijn BH's gapen langs boven.... Graag zou ik terug een vollere cup hebben, met een mooie décolte.

 

Op aanraden van een vriendin heb ik een afspraak gemaakt met Dr. Van Waes. Een héél vriendelijke en lieve dokter, die echt wel tijd voor mij nam. Voor mij was het de eerste keer dat ik hiervoor iemand zag. Het was al een drempel om naar daar te gaan en letterlijk binnen te stappen. Hij stelde me snel gerust.
Na wat onderzoek stelde hij een borstlift voor dmv donut-techniek en dit gecombineerd met een prothese  (mini) waardoor ik terug naar een volle C, kleine D kwam.
Echter vertelde hij mij ook dat ik moest leren leven met een 'verticaal litteken' + rondom de tepel. Het litteken in de huidplooi, daar heb ik geen probleem mee.. dat zie je zowieso niet, rondom de tepel.. daar kan ik nog mee leven, maar dat verticaal litteken dat kan mijn geheugen niet lossen.

Hij toonde mij wel enkele foto's 1 dag na operatie, maar ja dat is uiteraard redelijk 'bruut' en 'hard'. 

En dan had hij het over de pijn, nu niet dat ik kleinzerig ben, wij vrouwen tenslotte bevallen... maar hij sprak toch van 5 dagen serieuze pijn alsof een camion die over jou gereden heeft.

 

Zo véél vragen, zo véél onzekerheden.. hoe gaan mijn borsten eruitzien na die prothese, wat met dat litteken na 6 maanden, 1 jaar, ...?? 

En dan sprak hij over complicaties, inkapseling, kleine lekjes rondom de prothese, na 5-10j zakt die borst wat terug en dan moeten we terug wat bijsnijden..

Kostprijs voor lift en prothese 6000 EUR.

 

Ik kijk uit naar jullie ervaringen, feedback, andere technieken, .... bedankt om dit te delen

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.