Ga naar inhoud

Twijfel.. En angst!


Aanbevolen berichten

Heee mede mama's!

 

Grappig.. In 2015 heb ik dit forum ontdekt omdat ik overwoog een borstvergroting te doen. En zojuist las ik wat oude berichten terug :)

 

Even heul kort voorstellen: Ik ben Kimberley, ik ben mama van een dochter van 4 en een zoontje van 8 maanden. Ik heb tot 8 maanden borstvoeding gegeven en dit met veel liefde en plezjer gedaan. In de afgelopen 3 jaar, inclusief zwangerschap, ik moet eigelijk zeggen, jùist door zwangerschap, mijn lijf wederom geaccepteerd en erbij neergelegd dat ik nooit grote borsten zou krijgen. Maar man, wat was ik blij, dat mijn Bonnie en Clyde ook nu weer waren gegroeid! Ik vraag niet veel, een bescheiden cup B. Meer hoef ik niet. (Ik kom van een heeeeeeeele kleine cup a) Maar mygod.. Ik lees met volle verbazing ook ondertussen dat heeeeeeel veel vrouwen cup B al te klein vinden, hoe nietig moet ik me dan wel niet voelen?! Dat terzijde. Vurig hoopte ik, dat nu na zelfs een tweede zwangerschap, mijn Thelma en Louise in volle glorie zouden blijven. Niets is minder waar. Ik zou fantastisch reclame kunnen maken voor Pickwick. Ik ben hier wederom, zelfs na 3 jaar, toch verdrietig om. Ik ben moeder van 2 heerlijke kinderen, maar mijn borsten zijn weer verdwenen. Ik heb 3 jaar geleden een superfijn gesprek gehad met een pc. Totaal niet commercieel ingesteld, eerder tegenovergesteld waardoor ik er radicaal vanaf ben gestapt! Ik ben nog steeds bang voor hetzelfde, en hoop, mede door jullie ervaringen, weer informatie in te winnen. Hij vertelde namelijk o.a., dat eens een borstvergroting, altijd een borstvergroting. Ik zou voor altijd een x duizend bedrag moeten sparen ivm met elke 10 jaar een nieuwe operatie. Ook de kans op borstkanker was aanwezig door de prothesen. Het litteken. En duidelijk zichtbaar dat het nep zou zijn. Etc, etc. En toch, na deze zwangerschap en ik 8 heerlijke borstvoedmaanden heb gehad, begint het weer te knagen... Wie kan mij helpen door ervaringen te delen en of het het waard is?

 

xoxoxo Kimberley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jou dan maar 1 kant van het verhaal is verteld en ik raad je aan over de punten die je noemt je wat meer in te lezen...

Protheses gaan tegenwoordig langer als 10 jaar mee en ik denk dat er alleen al op het forum hier genoeg meiden zijn die je een natuurlijke bv kunnen laten zien. Tevens geven nieuwe types protheses niet meer kans op kanker en zijn de littekens vaak amper zichtbaar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kimberley,

 

dan heeft die plastisch chirurg het jou wel heel zwart-wit voorgesteld, zeg.

 

Borstimplantaten gaan gemiddeld 15 en steeds vaker 20 jaar mee. 

 

Plaatsing kan via het tepelhof, via een incisie onder de borst of via een incisie in de oksel. 

 

Implantaten kun je tegenwoordig uit een heel scala kiezen. 

De gummyberen implantaten zijn tegenwoordig zeer populair. Monobloc en Motiva. De gummyberen passen zich aan aan de vorm van je borst bij het bewegen. Ze bestaan uit cohesieve gel. Een gel die zo dicht is qua volume dat als er een lek in de huls van het implantaat ontstaat, de inhoud niet buiten de huls treedt.

 

Verhoogde kans op borstkanker was met de Franse PIP implantaten. Die voldeden niet aan de veiligheidsnormen en worden niet meer in circulatie gebracht.

 

Borstkanker opsporen met implantaten in de borst is dan weer een ander verhaal. 

 

Dual plane ( deels achter de spier en deels ervoor ) is de beste plaatsing om zo veel mogelijk zichtbaarheid in de borst te creëren in geval van nodige mammografieën. 

 

Dat je echt per se aan implantaten vastzit voor de rest van je leven is ook niet echt waar. Je zal wel een borstlift nodig hebben indien je ooit besluit ze te laten verwijderen. 

Maar echt niet meer terug kunnen klopt niet.

 

Wat betreft je uitspraak : “ vele vrouwen vinden een B-cup al te klein “ . 

Daar kan ik me in vinden, helaas. Ik ben een dame met een B-cup en maak mezelf nog weleens schuldig aan hebberig denken van : “ had ik maar een C “ . Maar een half uur later besef ik dan dat er vrouwen zijn die een levensreddende mastectomie ( borstamputatie ) ondergaan en dat ik van geluk mag spreken dat ik twee gezonde borsten heb en dat ik niet moet zitten tobben over esthetische grootte,...

 

Tot slot is een implantaat niet de enige vorm van borstvergroting.

Opvulling met eigen vet is minstens even populair en zo vermijd je die “ neppe look “ waar jij zo bang voor bent.

Overigens valt het met dat neppe van een implantaat ook nog mee. Als je niet meer CC neemt dan dat de elasticiteit ( rekbaarheid ) van je huid toelaat, dan zakken de implantaten op natuurlijk uitziende wijze na verloop van tijd.

 

Disclaimer : ik ben geen dokter en heb zelf geen implantaten.

 

Groetjes,

Elissa 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.