Ga naar inhoud

Wanneer borstverkleining


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een vrouw van nu 40 en heb jaren af en aan getwijfeld over een borstverkleining(BVK)

Ondertussen ben ik bij de huisarts geweest, heb een consult gehad en akkoord van de verzekering dat het vergoedt wordt.

Nu mijn probleem.

Op zich is het niet zo dat ik niet blij ben met mijn lichaam maar dat heeft wel een tijd gekost. Ik heb altijd sporten gedaan om mijn rug sterk te houden en heb daardoor ook brede schouders en rug. Ik ben niet overmatig slank of overgewicht normale bouw. Ik ben 168 en weeg 64 kg en heb een cupmaat 75F. Mijn voornaamste argument is dat ik sinds een paar jaar last heb als ik ben gaan joggen (kapot tot bloedens toe onder de BHband) ik doe dat dus ook bijna niet meer en ga op de loopband op de sportschool (met van de bewegende banden als alternatief).

Ik ben altijd als de dood geweest voor de operatie en nog. Zeker als ik de verhalen lees wanneer het fout is gegaan (bloedingen, necrose, noem maar op). Waarom snijden in een gezond lichaam?

Toch verlang ik al wel jaren ernaar minder druk op mijn schouders en rug te hebben. Niet meer sjagrijnig als ik op BH jacht moet (en dan baal van de grote 'fuiken' sorry bij mij komt er niets anders op..) Bikini's draag ik wel maar ben maar wat blij als ik het gewicht niet voel in het water dus..

Aan de ene kant wil ik dus wel maar aan de andere kant blijft twijfel knagen. Is dat normaal, zijn er meer die ook twijfel hebben gehad? Dat zou ik graag willen weten. Hoe los je dit op of moet je bij twijfel niet doen?

Ik ben 40 en het lijkt me ook niet handig te blijven uitstellen. Herstel is ook steeds lastiger en ik heb het er nu wel al veel over gehad en alles al redelijk ver uitgewerkt. Alleen de twijfel blijft knagen.

Daarnaast hoor ik wisselende verhalen over de sleutelgatmethode. Ik woon dichtbij Breda in Brabant. Ik zou ook graag meer horen over mensen die ervaring hebben met de sleutelgatmethode (positief en negatief) en of iemand een aanbeveling heeft waar in Brabant dit ook gedaan word.

Ik heb nu gesproken met een PC in Breda maar die noemde alleen de ankermethode, dus ik wil wel graag me goed informeren. Ik heb er toch al zo lang over gedaan. Dan maar liever goed. Pff lang verhaal sorry hoor! En hoop dat er zijn die me verder kunnen helpen. Dank alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hoi Ivy,

Kan me voorstellen dat je erg twijfelt nu je die goedkeuring hebt, dan komt het ineens dichtbij he...

Ikzelf heb een borstlift gehad met sleutelgatmethode, ik ben 75 kilo afgevallen en had een hele lege cup over, heb er wel een prothese bij laten plaatsen omdat ik anders niks meer overhield. Je kunt mijn foto's bekijken in de galerij onder het kopje sleutelgatmethode. Ik heb het laten doen in Brasschaat, bij Kliniplast, echt super over te spreken!!! (ook niet zo ver van Breda).

Succes met je beslissing!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ivy

Ik ben een 42 jarige vrouw.Ik heb in juni 2010 een BVK gehad in het elisabeth ziekenhuis in tilburg.

Ik heb ook jarenlang getwijfeld maar nu heb ik er dus spijt van dat ik het nooit jaren eerder heb laten doen.

Ik had veel nek en schouderklachten en iedere week 3 a 4 dagen hoofdpijn.Sinds mijn operatie ben ik van die klachten af.....

De twijfels die jij hebt,heeft volgens mij iedere vrouw die voor zo'n operatie staat.

Bij mij is de ankermethode toegepast omdat dat volgens mij pc de beste oplossing was omdat je bij de sleutelgatmethode maar een paar cupmaten kleiner kan.Je borsten moeten niet te groot zijn.

Ik weet niet naar welke cup jij wilt??

Ik ben van een 80F naar een 80C gegaan.Mijn herstel heeft wel iets langer geduurt maar ik ben nog steeds erg blij met mijn bvk en heb nooit spijt gehad van mij beslissing.

Bij mij bleef er vocht in linkerborst zitten maar ik heb geen open wondjes gehad.

Als je nog vragen hebt,stel ze dan maar gerust....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.