Ga naar inhoud

Slaapverlamming


Bambie

Aanbevolen berichten

Dag Dames,

Ik heb dus wel eens als ik net wakker word of in slaap val dat ik me eigen niet kan bewegen en ook heel moeilijk/geen adem krijg dit is best beangstigend alleen duurt gelukkig maar heel even! Ik ben dan niet helemaal wakker maar het is ook zeker geen droom.

Ik ben nu wel eens benieuwd of ik de enige ben die hier last van heeft aangezien mijn vriendinnen dit dus niet hebben.

groetjes Bambie

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee nog nooit eigenlijk, heb het dus niet vaak maar vannacht dus 3 x achter elkaar bij het in slaap vallen en kon dus echt niet meer verder slapen dus denk even kijken of er meer mensen last van hebben anders ga ik er tog maar even mee naar de huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb dit ook een keer gehad een paar jaar terug. Was heel eng, want ik zag ook dingen die er niet waren. Je lichaam gaat dan al in slaapstand terwijl je nog niet helemaal slaapt. Later heb ik er een stukje over gezien op tv, weet niet meer welke zender. Het is niets ernstigs, maar als je er vaak last van hebt, kun je misschien beter naar de huisarts inderdaad. Op wikipedia staat trouwens ook een heel verhaal over slaapverlamming.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey annelies,

ik had dus idd gelezen dat je ook gaat hallucineren. dat heb ik gelukkig maar 1x gehad, ik hoorde iemand naar boven rennen de deur opendoen en ik kon niks doen toen opeens kon ik me weer bewegen en er was niks aan de hand heel raar want het gebeurt niet echt maar het leek ook geen droom. ik heb het maar een periode dus soms een paar x maar dan weer heel lang niet, normaal gezien vind ik het niet echt een ramp maar omdat ik dus afgelope nacht het gewoon 3 x achter elkaar had en niet meer verder durfde te slapen vond ik het dus wel heel erg naar. ik ga denk volgende week even langs de dokter mischien kun je hier iets tegen doen al denk ik niet dat dat zo is . Bedankt voor je reactie.

xxx bambie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bambie,

Ik heb weleens als ik op de bank effe dutje doe dat ik wel wakker ben maar mijn ogen met geen mogelijkheid open kan krijgen. Ik hoor dan wel alles dus dat is echt heel gek, kan dan ook niet opstaan enzo. Mijn moeder heeft er ook last van als ze op de bank een dutje doet, behalve als ze rechtop zit te slapen.

Is dat wat je bedoelt of bedoel je iets anders?

Bij twijfel gewoon naar de dokter gaan hoor, die zijn er niet voor niks!!

Hoe'st verder met je boobs??

Tally

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Tally dat is dus wat ik bedoel ja dan kun je je niet bewegen en ik krijg dan heel moeilijk adem. is heel raar en het is idd meestal als ik ff een dutje doe snachts heb ik dat niet zo gauw. ben dus tog niet de enigste :D klaat tog volgende week mn draadjes verwijderen dan vraag ik het gelijk ff! met mn boobs gaat het prima maar als ik veel doe heb ik er wel last van hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bambie,

Je laat me kennis maken met iets waar ik al vanaf mijn kinderjaren last van heb. Soms tijden niet en nu na de borstverkleining weer regelmatig.

Wist niet eens dat het een naam had. Maar toen ik slaapverlamming las had ik zoiets van zal dit zijn waar ik al jaren last van heb.

Ben er wel achter gekomen nu ik na mijn operatie meer op mijn rug lig ik er opeens weer last van heb en regelmatig lig te dromen. Iets wat ik

voor de operatie niet had. Zal dit de reden zijn dat ik op mijn buik ben gaan slapen? In die periode had ik er nl. geen last van.

Heb het er ook nooit met een arts over gehad. Vraag me af wat die daar aan kunnen doen.

Overigens het ook niet kunnen ademen is iets wat ik het vervelends eraan vind. Ik probeer altijd rustig te blijven en meestal lukt het me opeens

om op me zij te draaien en dan is het gelukkig voorbij.

Ik blijf dus meelezen.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Peppen ik heb het dus ook alleen als ik op mijn rug lig, waar ik dus heel zelden op lig . daarom had ik het pas denk 3 x achter elkaar omdat ik ivm mijn bv op mijn rug bleef liggen. Het niet kunnen ademen is idd het engste gelukkig duurt het niet lang. hier heb ik al wat kunnen vinden: slaapverlamming

Ben nu al wel wat geruster nu ik weet dat er meer mensen zijn :D

Liefs Bambie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dr nog niet eerder van gehoord,maar misschien heb je er nu ook last van omdat je lichaam ontzettend moe is van de bv en je natuurlijk al slechter slaapt ,dus je lichaam is oververmoeid,dus dan heb je daar sneller last van..

en ja op je rug slapen komt r ook nog ff bij...:connie_39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey vlinder,

las idd dat als je een verstoord slaapritme heb en niet genoeg je rust neemt dat je er dan sneller last van heb.

vind het best gek dat er dus mensen zijn die dit wel hebben en mensen die het dus echt nog nooit gehad hebben!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.