Ga naar inhoud

Sport weer oppakken na 6 weken?


Yalenka

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik mag over een week weer beginnen met sporten. Volgens de assistente van de kliniek mocht ik weer de sport beoefenen welke ik voorheen deed maar ik moest wel naar mijn lichaam luisteren.

Nu was ik aan het googlen en nu begin ik toch een beetje te twijfelen omdat hier geadviseerd wordt om na 6 weken lichte sporten te gaan beoefenen.

Is het verstandig om met 6 weken weer met bodystep, bodyattack, hardlopen etc. te beginnen?

Een goede sport BH is belangrijk maar nu twijfel ik over een bepaald merk en of impactielevel 3 of 4!

Ik lees graag jullie ervaring/mening.

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft je kliniek/arts je geen tip gegeven waneer het voor jou beste is?

normaal mag je na 6weken al idd gewoon weer sporten,alles,al ik het na 4weken al mocht,met voor de spier plaatsing,al ik echt hardlopen en krachttraining echt pas na 3mnd deed/doe,loop wel op de loopband,maar meer bergopwaards wandelen.

je zult opmerken de eerste paar keer sporten dat je spieren gaan tegenpruttelen,gaat het pijn doen,neem je gewoon te veel hooi op je vork,ff stapje terug dus,dus ik zou na de 6weken gewoon voorzichtig kijken wat je al weer aan kunt.

ook zou ik gewoon een goede stevige bh pakken,ik heb zelf een sportbh aan en eroverheen een runningstopje,omdat die erg strak om je bovenlichaam zitten en ik het erg naar gevoel vind als je boobs te veel meebewegen tijdens sporten :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yalenka,

Ik mag van mijn arts ( twee weken po) al beginnen met hardlopen. Wel een bh + runningstopje aangedaan idd. Heel rustig een half uurtje hard gelopen en dit ging prima. Ik moet het dus niet overdrijven en ga dit nu 2 x in de week doen.

Denk dat bodyattack zeker kan na 6 weken maar dan de armoefeningen niet???en zo ook bij bodystep. Echt de borstspieren trainen zou ik voorlopig nog niet doen!

* Ik heb trouwens wel een plaatsing voor de spier. Geloof dat het met plaatsing achter de spier anders is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reakties.

Nog een vraag aan jullie/allemaal! Maandag 17 januari 2011 is echt de due date (6 weken). Is het verstandig om morgen(woensdag) of zaterdag al te beginnen met BBB? Ik heb al een andere sport BH gekocht maar ja zou ik deze voortijdig een langere tijd aan mogen hebben dan de huidige Beha welke ik van de kliniek gekregen heb?

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Martel Beha + bovenband sinds gisteren niet meer nodig :43: ....

Morgen ga ik om 10:00 uur met bodystep beginnen. Wish me luck :88: .

Ik slaap toch safety met een andere sport beha :37: ....

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yalenka,

Ik ben zelf sportinstructrice in Body Attack en Body Step.. Ik ben in mei geopereerd en ben na 7 weken weer begonnen met Body Attack.. Heb helemaal geen last gehad van mijn borsten, maar heb wel ontzettend spierpijn gehad haha.. Dus heb het wel wat rustiger aan gedaan..

Bodystep is fijn dat je het ff stappend (op de speedstep na) kan doen.. Luister goed na je eigen lichaam.. Het laatste nummer (push ups en abdominals (buik)), is 5 minuten op handen en tenen.. Een wat minder zware optie kan uitgevoerd worden op handen en knieën..

Succes morgen!

Gr. Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yalenka,

Ik ben zelf sportinstructrice in Body Attack en Body Step.. Ik ben in mei geopereerd en ben na 7 weken weer begonnen met Body Attack.. Heb helemaal geen last gehad van mijn borsten, maar heb wel ontzettend spierpijn gehad haha.. Dus heb het wel wat rustiger aan gedaan..

Bodystep is fijn dat je het ff stappend (op de speedstep na) kan doen.. Luister goed na je eigen lichaam.. Het laatste nummer (push ups en abdominals (buik)), is 5 minuten op handen en tenen.. Een wat minder zware optie kan uitgevoerd worden op handen en knieën..

Succes morgen!

Gr. Willemieke

Beste Willemieke,

Bedankt voor je reaktie en bedankt voor je tips. Het is vandaag verders prima gegaan maar ik heb wel wat opties gedaan. Over the top en speed step gaat nog niet ik voel toch wel enige pijn welke niet erg prettig is. Buikspier oefeningen heb ik half zitend gedaan. Maar ik heb wel de hele les afgemaakt :rolleyes: . Bodystep 82 vind ik wel super hoor behalve dan degene denk dat het nummer 5 is (Adams family) :154: ....

Ik heb overigens een impact level 3 beha aan. Voor het skien (5 maart 2011) ga ik denk ik een impact level beha 4 kopen.

Morgen ga ik de comibiles volgen en dan ook met opties en natuurlijk naar mijn eigen lichaam luisteren.

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Yelanka,

Wat goed om te lezen dat het sporten goed ging. En de hele les. Respect....

Was het conditioneel goed te doen. En wat denk je morgen spierpijn. Zelf heb ik vanavond 1 uur in de fitness ruimte getraind. Heb een mooi programma. 10 min. fietsen buikspierkwartiertje, 10 min op een soort step apparaat. 10 min. been kracht training en 10 minuten op een soort slide apparaat. Heerlijk om toch weer iets te doen. Succes morgen.

:152:

petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te horen dat het goed ging.. Ja leuke les he?! nummer 5 is van de adams family, haha.. ik vind die wel grappig!! maar ja, ben bevooroordeeld, vind bijna altijd alle nummers leuk.. Wanneer ga je body attack doen?!?

Ik draag gewoon de sport-bh van de HEMA (type Heavy) en die bevallen me prima..

Sportze morgen..

@ Puck: Romashka geeft body combat (gelijkwaardig aan kickfun, maar dan zonder bag), je kunt haar misschien vragen hoe haar ervaringen waren..

Gr. Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Yelanka,

Wat goed om te lezen dat het sporten goed ging. En de hele les. Respect....

Was het conditioneel goed te doen. En wat denk je morgen spierpijn. Zelf heb ik vanavond 1 uur in de fitness ruimte getraind. Heb een mooi programma. 10 min. fietsen buikspierkwartiertje, 10 min op een soort step apparaat. 10 min. been kracht training en 10 minuten op een soort slide apparaat. Heerlijk om toch weer iets te doen. Succes morgen.

:152:

petra

Hoi Petra,

Het was zeker conditioneel goed te doen. Jij bent ook al zeer goed bezig zeg! :5:....

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik in de combiles 3 nummers body attack gedaan, 2 nummers bodypump en 4 nummers bodystep. Voluit joggen ging nog niet maar ik ging wel wat verder dan gisteren.

Bij de bodypump heb ik 2 kg totaal genomen. Ik ga het weer langzaam opbouwen naar meerdere kilo's :127: ....

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Allemaal,

Inmiddels ben ik alweer wat verder. Sporten gaat prima maar nog niet helemaal met mijn armen omhoog helaas <_< ....

Opdrukken is ook nog geen pretje....

Ik ga volgende week (11 feb) op skivakantie naar Frankrijk(Plagne). Ik ga het wel indien mogelijk voorzichtig aan doen en neem zeker geen sleepliften....

X

Yalenka....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik ben 4 weken PO op skivakantie gegaan en heb "gewoon" kunnen skien. Soms wat last met afzetten uit stilstand, maar bij de sleepliftjes geen last. Geen "harde" borsten of wat dan ook. Geen extra spierpijn.

Vanavond voor het eerst weer "gewoon" naar de sportschool, beetje cardio doen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.