Ga naar inhoud

borstverkleining???????


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben een moeder van 3 dochters uit Maaseik.

Al sinds mijn jeugd schaam ik me voor mijn borsten. De reacties van de jongens uit de klas, later de mannen op het werk,...

Toen ik 17 was had ik een 75C. Na de geboorte van de derde was dit 75E.

Ik doe heel graag sport, oa Streetdance, stijldansen, zumba. Ook zou ik graag willen gaan

joggen elke dag, maar dat doet al pijn na 10 minuten lopen, dus heb ik dat opgegeven.

Elke keer na de dansles heb ik pijn aan mijn borsten en mijn rug!

Nu ik toch geen kinderen meer wil, ben ik beginnen te denken/twijfelen aan een borstverkleining. :1big_boobs:

Ik heb al verschillende chirurgen opgezocht! Maar ga natuurlijk niet naar ze allemaal op consultatie!

Heeft er iemand ervaring met chirurgen in Limburg België?

En hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Moet je eerste naar je huisarts voor een verwijzing naar de chirurg? Of kun je daar ook zo naar toe?

Kan er mij ook iemand vertellen wat de totale prijs hiervan is, en ook hoeveel men ongeveer terug krijgt van de ziekenkas?

Ik heb van iemand gehoord dat je eigenlijk maar 2 cupmaten kunt verkleinen? Is dat waar? Want dan heb ik nog een C, en had graag een B overgehouden!

Wie helpt mij uit deze vragen,

alvast bedankt voor jullie reacties!

XXX Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nathalie!

ik spreek niet uit eigen ervaring, maar uit die van mijn zus. Zij had ook een 75E(soms F) en heeft afgelopen zomer een BVK laten doen.

Ze is hiervoor eerst naar de huisarts geweest, die heeft haar doorverwezen (naar de arts van haar keuze, maar met een doorverwijs brief) en zo heeft ze de hele operatie vergoed gekregen.

Misschien dus een idee om even langs de huisarts te wippen, want als het wél vergoed wordt is dat toch een meevaller :)

Van die 2 cupmaten weet ik niet, zij ook niet. Maar ze is zelf van die E naar een kleine C gegaan.

Heel veel succes met je beslissing :)

Liefs Evanja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Evanja,

Ik zal zeker eerst bij de huisarts langsgaan,

als dat helpt bij het terugbetalen moet ik dat zeker doen!

Zelf moet ik nog alles op een rijtje zetten, want zo'n enorme beslissing neem

je niet elke dag hé!

Bedankt voor je reactie!

Groetjes

Nathalie :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

hoi

ik herken je problemen ik heb ze ook ik heb soo erg rugpijn ik heb een zoontje van 10 maanden en k kan em niet verschonen of aankleden door de pijn.ik ben 23jr en heb cup 75g

ik ben ook naar de huisarts geweest en gelijk doorwezen na pc en die zei meteen waarom ben je niet eerder gekomen.

ik word op 9 maart 2011 geopereerd van 75g na 75c.

ik zou niet twijfelen en gewoon doen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sanka,

ik ben juist naar je foto's gaan kijken, ziet er eigenlijk al mooi uit!

Welke cup heb jij nu ongeveer?

Ik twijfel daar nog een beetje over!

Toen ik 19 was had ik al een grote cup C en vond dat toen al teveel, nu na de 3 bevallingen is dit

een E.

Als ik een cup B bekijk in de lingerie winkel denk ik misschien zijn die wel te klein, maar een C cup is dan weer

een pak groter!

Ik heb nog wel even tijd om daar over te denken, maar toch, je moet zeker zijn wat je wilt hé tegen dan!

Veel succes met je herstel,

groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nathalie !

Ik ben 20jaar oud en anderhalf jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad, ik ben eerst naar de huisarts gegaan en die heeft mij door verwezen, ik had 75F en ik was gegaan naar een 75C, er is 700gram weg gesneden, ze zijn helaas weer gegroeid nu zit ik op een 70D, omdat ik nog zo jong was twijfelde de chirurg of ik al uitgegroeid zou zijn en hij zei meestal op de 17e/18e leeftijd wel dus het was een twijfel maar hij zei we kunnen wel wachten maar je hebt er nu last van, dus hebben we besloten het toch wel te gaan doen. Bij mij is alles vergoed meestal word het boven een D cup wel vergoed, maar hangt ook van je eigen gewicht af (heeft mijn chirurg verteld) als het niet vergoed word heb ik geen idee wat de kosten zouden zijn ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen ! Veel succes xx. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Sanka,

ik ben juist naar je foto's gaan kijken, ziet er eigenlijk al mooi uit!

Welke cup heb jij nu ongeveer?

Ik twijfel daar nog een beetje over!

Toen ik 19 was had ik al een grote cup C en vond dat toen al teveel, nu na de 3 bevallingen is dit

een E.

Als ik een cup B bekijk in de lingerie winkel denk ik misschien zijn die wel te klein, maar een C cup is dan weer

een pak groter!

Ik heb nog wel even tijd om daar over te denken, maar toch, je moet zeker zijn wat je wilt hé tegen dan!

Veel succes met je herstel,

groetjes Nathalie

Hey natalie,

Ik heb op dit moment een B maar dit verandert nog naargelangde tijd... Heb ik mij laten vertellen hè...

Gr. Sanka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.