Ga naar inhoud

DidyS : 27 maart 2018 : Dr. van der Meulen : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Altijd een meelezer geweest en vandaag toch besloten om mijn verhaal, tot dusver, te delen. 

 

16 december 2013 mijn eerste bv 315 cc Dual Plane gehad, bij PC van der Meulen, in de Velthuiskliniek. Consult en operatie zijn destijds perfect verlopen, al had ik wel vanaf begin af aan het idee dat ze best iets groter hadden gemogen, maar na al die jaren zonder, hoorde je mij verder niet klagen!

 

begin 2018 werd ik wakker met een rechterborst die ineens twee keer zo groot was als links. Gelijk de kliniek gebeld en mocht direct langskomen. 

Borstontsteking dus een AB kuur gekregen en na een week weer op controle.

 

Helaas was het na een week nog niet echt beter dus doorgestuurd voor een echo. Ze wilden de zeldzame vorm van lymfklierkanker uitsluiten.

Helaas kon de radioloog in het ziekenhuis geen uitsluitsel geven en ondanks dat mijn pc gevraagd had om een punctie durfde ze dit niet aan, want de kans dat ze mijn prothese dan lek zou prikken zou aanzienlijk zijn, dus eerst een MRI.

 

In NL was de wachttijd veel langer dan in DE dus besloten daar de week erop de MRI te laten doen.

 

Conclusie: geen nare ziektes, maar wel kapselvorming baker IV.

 

Verklaarde voor mij wel een hoop pijn de laatste maanden met stofzuigen/dweilen enz. 

 

Gezien de hoeveelheid pijn die ik er van had direct besloten om een capsulectomie te laten doen en dan de protheses te wisselen. 

 

Aangezien ze toch gewisseld zouden worden, gelijk voor iets groter gekozen;

 

Menthor Cohesive II 425 cc HP 

 

en toen was het 27 maart;

 

Ik moest mij om 12.15 in de kliniek melden en rond 13.15 zou ik aan de beurt zijn. Van te voren nog even mijn pc gezien en van zenuwen was eigenlijk geen spraken, eindelijk zou ik van de pijn verlost worden. 

 

Rond 13.15 onder narcose en om 15.15 deed ik even mijn ogen open.

 

Shit wat ben ik nog suf! Ik blijk een hoge pijngrens te hebben, waardoor ik niet lekker werd en het allemaal wat langer duurde, maar iedereen was zo lief! Na wat extra pijnmedicatie en de eerste complimenten over hoe mooi het eruit ziet de BH aan. 

 

Ik kon zelfs voor zwart kiezen, dat kon 5 jaar geleden niet en dit keer een borstband erbij.

 

Helaas wel met drains naar huis, maar daar had de pc mij al op voorbereid.

 

na een verschrikkelijke rit in de file eindelijk thuis! Wat een verademing zeg. 5 bezorgde kindjes op mijn heen, die allemaal op hun manier zo lief helpen! 

 

Als ik nu zie hoeveel er uit de drains komt, ben ik blij dat ze er nog in zitten, scheelt een hoop zwelling. Alleen het eruit halen zie ik wel wat tegenop. 

 

Vandaag 2 DPO en het valt mij echt mee, veel minder spierpijn als de eerste keer, vermoedelijk omdat het toch al opgerekt was. Meeste last van de drains. 

 

Ze voelen al veel zachter als deze hiervoor met het kapsel, gek eigenlijk hoe je daar dus aan went. 

 

Op naar een voorspoedig herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DidyS

 

Hoi hoi en gefeliciteerd met je nw boobs.

 

Heb de titel aangepast zodat die gelijkend is met de andere, en topic verhuisd naar een andere categorie.

Het eruit halen van de drains valt echt mee hoor, uiteraard voel je het wel iets ,maar zou me er niet te druk om maken.

 

Doe lekker rustig aan, op tijd je pijnstilling nemen en ik wens je een goed herstel.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei DidyS:

Dankjewel!

 

Ik was al even aan het zoeken geweest wat ik moest doen om hem te verplaatsen. 

 

Omdat de pijn zo mee valt, moet ik echt op de tijden letten. Vooral het niks doen met 5 kids valt mij zwaar ;-). 

 

 

 

Oh geen probleem , is zo opgelost.

 

Ik weet niet welke medicatie je allemaal slikt, en hoe vaak per dag, maar als je echt heel erg weinig pijn hebt, zou je sommige  waarschijnlijk wel kunnen minderen( maar dit ligt echt aan de soort medicatie)

 

Het is lastig om niets te doen, helemaal als je 5 kids hebt, maar het gaat hier om je herstel, hou dat gewoon voor ogen, even lief zijn voor jezelf.

 

x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb:

 

4x daags 1000mg pcm

3 x daags diclofenac 50 mg

en zo nodig 4-6 daags oxynorm 5mg

 

die laatste slik ik sowieso al niet meer.

 

De Diclofenac is morgen de laatste dag, dus dat doe ik dan maar netjes ;-). 

 

Ik delegeer vanaf de bank :-) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DidyS

 

Goed plan, delegeren vanaf de bank, lekker bakkie thee of koffie erbij, filmpje op en zo kom je de dag wel door :P

 

Als je denkt dat het gaat lukken mag je vandaag ook al gaan afbouwen met de paracetamol hoor, das geen enkel probleem, zou dan vandaag naar de 3 keer gaan, en dan morgen  of overmorgen naar 2 of zo, dat moet je even zelf aanvoelen wat gaat, wel altijd 1000 mg per keer nemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag om 13.00 in de Velthuis kliniek zijn. Drainflesjes verwisselen.

 

al hoop ik stiekem dat ze daar zeggen haal ze er maar uit, aangezien Pasen er ook tussen zit...

 

deze 24 uur 40 en 50 cc gelopen. 

 

Zou fijn zijn om weer even ‘normaal’ te kunnen douchen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei DidyS:

Drains mochten er uit! 

 

En viel echt reuze mee. Links zat wel een stuk dieper dus die voelde ik wel, maar was meer een raar onsmakelijk gevoel/idee. 

 

Wat een vrijheid :tatice_04:

Yes, fijn dat de drains eruit mogen! Dat zal wel weer even beter aanvoelen :)
Je zult wel morgen pas mogen douchen, neem ik aan?

Ik voeg je trouwens ook ff toe in de club :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update; 

 

Gisteren voor het eerst gedoucht, zelf mijn haren gewassen, wat kan een mens daar van opknappen.

 

Daarna een Paasbrunch bij mijn moeder en dat was eigenlijk net even teveel van het goede ;)

 

Ik slik geen pijnmedicatie meer en het herstel valt mij echt reuze mee! 

 

Wel heb ik het idee dat de BH een stuk strakker zit dan gisteren, maar heb niet het idee dat er meer vocht in zit, dus hoe dat kan?! 

 

Ik ben zo blij als ik weer op mijn zij en op mijn buik kan/mag slapen! Ik werd gisteren al wakker met mijn handen boven mijn hoofd en dat is nog even niet de bedoeling! 

 

Morgen de kids weer naar school en dan is alleen de jongste thuis van 2, komt vast goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 8 PO en langs voor de wondcontrole. 

 

Andere verpleegkundige en ook zei riep heel enthousiast, wow! Wat zijn ze al mooi soepel en dat voor 1 week. 

 

Hechtpleistertjes gewisseld en toen mocht ik weer gaan. Borstband nog wel een weekje om, maar stiekem voelt dat nog best fijn. 

 

Kleine meid was mee en aangezien de Velthuis kliniek aan het programma ‘Lelijke eendjes’ mee doet hebben ze daar overal badeendjes staan en elke keer mag ze ze uitzoeken. Dus vandaag zag ze er twee en die kreeg ze ook weer mee, kind is dolgelukkig :D dus mama ook! 

 

Vanmorgen ook weer voor het eerste een stukje auto gereden, heerlijk weer wat vrijheid! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.