Ga naar inhoud

MB75A : 30 april 2018 : Dr. van der Leij : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben eind januari lid geworden van dit forum. Ik had op dat moment mijn eerste consult bij een pc al gepland staan en begon te lezen omdat ik erg nieuwsgierig was naar alle verhalen. Afgelopen woensdag heb ik een consult gehad bij Prof. Dr. Berend van der Leij bij Bergman Clinics in Zwolle. Het gesprek is me heel erg meegevallen, ik vond het een bijzonder leuke arts. Erg nuchter, geen gedoe. Op 30 april is het voor mij zover. Ik wordt dan geopereerd bij Bergman Clinics in Heerenveen. Met de PC samen is er besloten om ronde implantaten 350cc Dual Plane te plaatsen. Ik ben 1,78 en ik weeg 61 kilo. Van mezelf heb ik een 75A/70B cup. Ik ben 23 jaar en heb eigenlijk altijd al last gehad van het feit dat ik kleine borsten heb. Ik heb redelijk volle heupen en billen en ben wat aan de lange kant, daarom heb ik al jaren het gevoel dat ik iets mis. Ik vond zelf dat ik met 18 en 21 wat aan de jonge kant was om zoiets ingrijpends te ondergaan. Maar nu, na 5 jaar twijfelen en hierover na te denken, weet ik dat ik eindelijk ga doen wat ik al zolang wil! Graag zou ik van jullie tips/ervaringen willen horen. Ik heb twee weken vrij na de operatie en vraag me af en toe wel af of dit genoeg is. Ik heb geen fysiek intensieve baan en moet de "derde week" maar 2 dagen werken. Vanaf de week daarop wel volle bak. En dan nog iets anders... Ik heb op 18 mei een bruiloft (na 3 weken) en ik ben bruidsmeisje. We hebben dan een jurk aan met een redelijk lage rug, natuurlijk is dan het kijken naar een compressie BH niet het allermooist. Weet één van jullie of hier mogelijkheden in zijn? Een transparante BH, of misschien toch een paar uurtjes zonder?

 

Liefs,

MB75A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik heb ook lang getwijfeld en vorig jaar juni mijn borsten laten vergroten. Je hebt er nu (hopelijk) wel goed voor kunnen sparen en je weet zeker dat het de juiste beslissing is ;) 

 

Wat doe je voor werk? Kantoorbaan kan volgens sommige artsen al na 1 week, maar ik heb zelf 2 weken verlof genomen. Daarna is het prima te doen, maar je moet goed opletten dat je niks tilt en je ellebogen niet boven je schouders doet. 

 

3 weken na je operatie een volle dag zonder sport bh is niet aan te raden in mijn ogen. Je bent dan nog volop herstellende en je borsten hebben die ondersteuning nodig. Ik weet niet of @best_boobie tips heeft? 

 

xxx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎3‎-‎3‎-‎2018 om 15:33 zei MB75A:

Hallo allemaal!

 

Ik ben eind januari lid geworden van dit forum. Ik had op dat moment mijn eerste consult bij een pc al gepland staan en begon te lezen omdat ik erg nieuwsgierig was naar alle verhalen. Afgelopen woensdag heb ik een consult gehad bij Prof. Dr. Berend van der Leij bij Bergman Clinics in Zwolle. Het gesprek is me heel erg meegevallen, ik vond het een bijzonder leuke arts. Erg nuchter, geen gedoe. Op 30 april is het voor mij zover. Ik wordt dan geopereerd bij Bergman Clinics in Heerenveen. Met de PC samen is er besloten om ronde implantaten 350cc Dual Plane te plaatsen. Ik ben 1,78 en ik weeg 61 kilo. Van mezelf heb ik een 75A/70B cup. Ik ben 23 jaar en heb eigenlijk altijd al last gehad van het feit dat ik kleine borsten heb. Ik heb redelijk volle heupen en billen en ben wat aan de lange kant, daarom heb ik al jaren het gevoel dat ik iets mis. Ik vond zelf dat ik met 18 en 21 wat aan de jonge kant was om zoiets ingrijpends te ondergaan. Maar nu, na 5 jaar twijfelen en hierover na te denken, weet ik dat ik eindelijk ga doen wat ik al zolang wil! Graag zou ik van jullie tips/ervaringen willen horen. Ik heb twee weken vrij na de operatie en vraag me af en toe wel af of dit genoeg is. Ik heb geen fysiek intensieve baan en moet de "derde week" maar 2 dagen werken. Vanaf de week daarop wel volle bak. En dan nog iets anders... Ik heb op 18 mei een bruiloft (na 3 weken) en ik ben bruidsmeisje. We hebben dan een jurk aan met een redelijk lage rug, natuurlijk is dan het kijken naar een compressie BH niet het allermooist. Weet één van jullie of hier mogelijkheden in zijn? Een transparante BH, of misschien toch een paar uurtjes zonder?

 

Liefs,

MB75A

Hoi hoi

Goed dat je de knoop doorgehakt hebt :35:
Ik zal meteen ook even je topictitel aanpassen, zodat je in dit topic al je updates kunt blijven plaatsen. 

Wat betreft die bruiloft.. Heb je dit besproken met je pc?
Je moet je realiseren dat je herstel 6 weken duurt en dat je in die weken je moet houden aan bepaalde restricties. Je zult je bh niet zomaar een dagje mogen uit laten, en of er een andere optie is, is echt aan jouw pc om te beslissen.
Je ellebogen mogen niet hoger dan schouderhoogte en je mag niet bukken.. (tenminste, dat zijn de algemene adviezen, voor specifiekere moet je bij je eigen pc zijn en ik zou dit echt even heeeel goed navragen, niet dat je je eigen herstel schaadt door een bruiloft, want dan kun je je beter wat later laten opereren.. ) 
Ook kunnen prothesen na 3 weken nog best hoog zitten en als jouw pc werkt met een borstband, dan kan die ook niet zomaar even een dagje af gelaten worden. Realiseer je dat het een echte operatie is, waar ook een echt herstel bij hoort :)

Vraag alles even na, zonde als je herstel af hangt van een dagje alles verpesten ;) 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo allen!

 

Het is bijna zover, over 6 dagen ben ik aan de beurt. De zenuwen beginnen flink te komen. Ik slaap wat slecht en heb veel spanning in mn buik, bijna alsof ik weer opnieuw verliefd ben. Ik heb er wel onwijs veel zin in! Ik weet niet goed wat ik moet verwachten van de ingreep, want ik ben nog niet eerder onder narcose geweest. Hoe waren jullie ervaringen met de napijn vlak na de operatie? Of is de hele boel dan nog verdoofd?

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.