Ga naar inhoud

Menstruatie vervelend? Waarom dan nog???


Gast Mols1234

Aanbevolen berichten

Gast Mols1234

Ik had altijd een bloedhekel aan mijn menstruatie.

Dus op mijn 18de dacht ik, nu is het afgelopen, sindsdien slik ik de pil door. Tussentijdse bloedingen heb ik zelf nog nooit gehad.

Op mijn 28ste werd ik na de stop al na 3 maanden zwanger.

3 maanden na de geboorte van ons dochtertje ben ik weer begonnen en slik alweer bijna 4 jaar nonstop, AANRADER!!!

En het is nog milieubewust ook, hahahaha.

Menstruatie hoort erbij? moet voor mijn lichaam? dan voel ik me vrouw? allemaal onzin als je de pil slikt!

Lees dit prachtige artikel maar eens!

http://krant.telegraaf.nl/krant/vrouw/teks...enstruatie.html

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nina32

Helemaal mee eens!!!

Mijn vriendinnen werden allemaal (gepland) vroeg zwanger, maar ik wilde niet.. Ik kreeg het telkens Spaans benauwd, was bang dat ik de pil vergeten was en zwanger zou worden, nou dan ging Simsalabim 'de poort' acuut dicht, hahaha! :3: Vanaf dat moment (9 jaar geleden) ben ik begonnen met de prikpil. Wat een uitkomst! Ik heb een van de meest veilige voorbehoedsmiddelen tegen zwangerschap èn ik word niet ongesteld! Wat een feest! :)

Veel meiden denken inderdaad dat het slecht is om niet ongesteld te worden, maar dat is inderdaad onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eeb hekel aan menstruaties

ben 31 en heb altijd hele erge mensturaties en heb alles al geprobeerd maar het komt overal door heen en dat is niet leuk

ben er in maart aan geholpen door een ballonablisatie maar het heeft niet mogen baten

nu moet ik juni terug naar het ziekenhuis nu wordt waarschijnlijk mijn baarmoeder eruit gehaald want de gynocoloog heeft geen opties meer zei hij

ik vind het dus ook maar een ellende

gr lieka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Setteh

Ik heb er niet echt een onwijze hekel aan, maar ga toch voor een nieuwe anticonceptie. Slik nu al een aantal jaar de Diane en wil die troep gewoon niet meer in m'n lijf hebben. Stap binnenkort dus over op het spiraaltje, weet alleen nog niet of het koper of hormoon wordt. Ga vanaf volgende week stoppen met de pil om te kijken hoe m'n operatie nou echt verloopt (want met de pil heb je toch een vertekenend beeld) en dan ga ik beslissen. Bij het koperspiraaltje menstrueer je namelijk heviger en bij het hormoonspiraaltje minder (of zelfs niet meer...) Zijn er hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met spiraaltjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nina32

Hoi Setteh,

Ik ken een aantal meiden die de Mirena spiraal hebben en zij worden in ieder geval niet meer ongesteld. Wel zou ik je aanraden om er op te staan om een week na plaatsing te controleren middels een echo of hij echt goed zit. Het wil een enkele keer wel eens mis gaan en daar kun je last van hebben en tevens is hij dan niet zo veilig heb ik me laten vertellen. Verder zijn zij allen heel tevreden, ook omdat deze maar heel weinig hormonen afgeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ook een mirena.

Heb voor de eerste kwam een eeuwigheid de Dianepil geslikt. Toen ik die pil zo zat was en me meer mezelf wilde voelen bleek ik van mijn eerste keer onveilig vrijen al zwanger te zijn........

Na de geboorte van de eerste een koperspiraal laten zetten en toen de tweede welkom was mocht die er uit.

Na de tweede weer een koperspiraal maar die kwam er na 7 maanden ineens uit. Dat gebeurd zelden.

Toen 3 maanden aan de mini-pil. Tot ik knettergek werd van mezelf en ik gelijk moest stoppen van de dokter.

Nu heb ik sinds een goed jaar mijn Mirenaspiraal. Echt helemaal over is mijn menstruatie nog niet. Er zit wel steeds meer tijd tussen en de bloedingen zijn te verwaarlozen. Dat was voor die tijd wel anders.

Van stuiterende hormonen en puistjes krijg ik ook steeds minder last.

Ik ben er eigenlijk best tevreden mee.

Hoop dat mijn menstruatie ook echt helemaal weg gaat blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slik ook eigenlijk altijd de pil gewoon door, heerlijk: geen menstruatie.

We hebben nu 3 kids, dus gezin is compleet. Soms ben ik dan toch bang dat ik de pil vergeet of dat ik toch zwanger word. Dan zou je zeggen: waarom niet steriliseren? Nou, idd: dan menstrueer je gewoon door en dat wil ik niet.

Ik heb daarom ook wel interesse in de prikpil. Nina, zou jij me daar iets meer over willen 'vertellen'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nina32

Bij mij werkt het zo:

Eens per 3 maanden ga ik met mijn receptje naar de apotheek en haal zelf mijn spuit(je) op. Dan ga ik bij de doktersassistente langs en zij zet 'm in m'n bil (bovenkant hoor). Mensen denken vaak dat dit een hele zware pil is, omdat je 'm maar eens per 3 maanden krijgt toegediend, maar dat is onzin. Ik ben nog voor een second opinion naar een apotheker gegaan en hij heeft mij precies uitgelegd hoe het werkt, eerlijk gezegd ben ik de ins en outs een beetje vergeten, maar het gaf mij een goed gevoel. Het voordeel is in ieder geval dat in een normale pil twee soorten hormonen zitten, progesteron en oestrogeen en in deze alleen progesteron, dat heeft dus minder effect op bijv. je emoties.

Ik heb zelf Depo Provera, hier de links naar de werking:

http://www.consumed.nl/medicijnen/755/Depo...%AE_150_prikpil

http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=60...ethod=infotekst

Ik was zelf trouwens al bijna direct niet meer ongesteld.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Setteh,

Ik heb een mirenaspiraaltje laten plaatsen na de geboorte van mijn dochter en ik ben er vol lof over.

Ik werd na ongeveer 6 maanden helemaal niet meer ongesteld en dat is echt een verademing.

Helaas nog wel heel erg last van mijn PMS :83:

Volgend jaar moet ik weer een nieuwe en dat ga ik ook zeker doen.

Koperspiraal heb ik alleen maar negatieve verhalen over gehoord.

Dat je heel hevig ongesteld word en nog steeds heel veel lichaamlijke klachten.

Maar goed dat zal niet voor iedereen gelden.

Succes met je beslissing!

Groeten,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit ook een Mirena gehad, nou alle klachten van de menstruatie waren er in het kwadraat. Dus veel hoofpijn en buikpijn, maar inderdaad geen bloedverlies.

De pil is geen optie voor mij vanwege de verhoogde kans op trombose, die mag ik dus niet slikken.

Ik heb vorig jaar gekozen voor sterilisatie. Ok gewoon ongesteld, maar ach die 3 dagen per 3,5 week kom ik wel door. Ik vind het geen ramp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal

Ik heb zo'n hekel aan mijn menstruatie. Ben nu al een jaar of 4,5 aan de pil, inmiddels al heel wat pillen gehad. De een is te sterk zodat mijn gezicht er uit ziet als een maanlandschap, de andere is te slap.

Heb nu bijna 2 jaar lang de Yasmin geslikt, maar omdat ik elke maand 1 of 2 dagen soort van doorbraakbloedingen had, ben ik weer overgestapt. Nu de Myginon 25 ofzo. enige probleem is dat ik vanaf donderdag weer aan het bloeden ben. Komt misschien omdat ik tussen de wissel van de twee pillen geen stopweek heb ingelast. Dus ik ga het volgende week eventjes uitzoeken. Deze week stopweek, volgende week weer slikken. Als ik dan weer binnen die drie weken ga bloeden stap ik weer terug op die loeidure Yasmin pil.

Om eventjes terug te komen op het onderwerp,.. IK HAAAAAAAAAT HET!!!! Het is dat ik kinderen wil, maar anders had ik het boeltje er uit laten halen. Zou me echt niet minder vrouw voelen als die troep zou stoppen. Mja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heb ook altijd mijn pil doorgeslikt, had er gewoon geen zin in, dat gemenstrueer bovendien kwam het ook nooit uit hahaha.

Op mijn 26 gestopt met de pil om zwanger te raken, dit was binnen twee maanden gepiept.

Daarna weer de pil gaan slikken en ook weer steeds doorslikken.

Totdat de Mirena op de markt kwam. Sindsdien dus de Mirena en ik ben er heel tevreden mee. Ik heb geluk dat ik inderdaad niet meer menstrueer (sommige meiden nog wel een beetje?). Ben nu al aan mijn derde toe en wil voorlopig ook echt niet anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik een hekel heb aan menstrueren, slik ik meestal toch maar 2 of 3 maanden door. Daarna krijg ik heel veel last van mijn buik/darmen en als ik dan een stopweekje neem is alles weer dik in orde :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook heel erg blij met de Mirena spiraal, ik had altijd te veel bloed verlies tijdens de mestruatie en veel veel pijn, nu is af en toe paar druppels maar dat is alles. ik blijf bij Mirena. Is ook heel goed bij vrouwen in de menopause ( als de mestruatie stop) dan komen de klachten zoals warm en koud etc.. Door de hormonen die in de spiraal zitten heb je dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.