Ga naar inhoud

Misstery : 17 januari 2018 : Dr. Ceulemans : Imelda ziekenhuis : Bonheiden


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

ik lees al enkele weken mee op dit forum, maar dit is mijn eerste bijdrage, dus ik zal me kort even voorstellen. Ik ben 36 jaar, 2 kids, en ik ben nu 12 dagen po :-)

Op mijn 10de was ik gezegend (toen vond ik het eerder vervloekt op die leeftijd ;-)) met de eerste borstjes van men klas en dus het eerste meisje dat een beha aanmoest. Veel blikken in de groepskleedkamer van het zwembad... Ik dacht dus dat ik voorzien ging worden van een mooi stel borsten, maar helaas. Ze hebben op men 10 jaar hierboven ook ineens gezegd, die heeft genoeg :-(. Iedereen is me toen voorbijgestoken en mijn borsten zijn niet meer gegroeid. Een kleine A als tiener, puber, volwassene, zelfs een kleine A tijdens 2 zwangerschappen!!!! en daarna, jawel, een kleine A. Men borsten hebben gewoon nul groeimarge. 

Twee jaar geleden had ik op men werk een stagiaire en die haar beste vriendin had een borstvergroting laten doen bij Dr. Ceulemans. Ik heb haar contactgegevens gevraagd.  Typische reacties van iedereen die sommigen onder jullie wel zullen herkennen: je borsten zijn ok, in een gezond lichaam laat je niet snijden, de kans op kanker,...blablabla....

Toen heb ik beslist dat ik het zou verzwijgen als ik ooit voor een bv zou gaan. Mijn vriend zegt dat het mijn eigen keuze is, maar van hem moest het niet.

 

Enkele maanden geleden deed zich een oppurtiniteit voor, een negatieve situatie waar ik nu iets positiefs mee gedaan heb. Na 12 jaar dienst collectief ontslag. Ons labo zou naar de US verhuizen. Zeer jammer want topjob en topcollega's. Na dit nieuws heb ik direct dat meisje en daarna dr. Ceukemans gecontacteerd voor aan afspraak. Nu of nooit dacht ik. Vanaf 1 januari ben ik werkloos en ik heb een hele mooie ontslagpremie gekregen....ideaal voor die borstvergroting!

 

Dit was allemaal voor ik dit forum ontdekte, dus ik ben als complete leek naar die consultatie gegaan. Ik wist niets van borstvergrotingen: niets van verschillende vormen van protheses, van manieren van plaatsen, nada. Ik zei gewoon: ik heb een kleine A en wil dolgraag borsten die in verhouding zijn met mijn bredere heupen. Ik ben 163cm en weeg 54 kg. Hij heeft een uur de tijd genomen om alles uit te leggen van hoe hij te werk gaat met de operatie. Dan heeft hij gemeten en heb ik gepast. Hij vertelde me dat met mijn afmetingen een volle C het natuurlijkste zou zijn voor me. Dat klonk toen als gigantisch in mijn oren :-), dus ik dolgelukkig. Aangezien mijn borsten klein zijn, niks hangen en geen groeimarge hebben gekend, was 245cc het absolute maximum als je niet de randen van de prothese wil zien. Direct operatie vastgelegd voor 17 januari.

 

Een week voor de operatie, kwam ik op dit forum terecht, en ben ik beginnen flippen :-). Ik wist niks. Ik wist ook niet welke prothese ik ging krijgen. Direct pc gebeld en die heeft me gerust gesteld. Uiteraard leek 245cc ineens ook zoooo weinig tov jullie. Hij heeft weer zijn tijd genomen en mijn meer dan 20 vragen beantwoord (op een zondag!!!). Hij stelde me gerust, zei nogmaals dat in mijn geval 245cc max was en dat het echt op een C cup zou uitkomen.

 

Ik denk ook dat in een ziekenhuis (Belgie) geopereerd worden anders is dan prive kliniek als ik het hier zo lees. Ik moest standaard een nacht blijven en ik kreeg standaard 2 drains. Achteraf moet ik toegeven dat ik dat niet erg vond, integendeel. Ik kon op mijn gemak bekomen en door die drains had ik geen zwelling, vochtophoping of bloeduitstortingen. Ceulemans rekent 2 uur per operatie. 

 

Eerste 5 dagen vond ik hel en had ik zelfs even spijt. Na 1 week mocht verband eraf en had ik nog amper last. Het enoge waar ik echt last van heb, is het rugslapen. Afschuwelijk! Ik heb geen sportBH, enkel een borstband. Over 3 weken moet ik terug en wordt de lijmstrip die over de littekens plakt verwijderd. Daarna heb ik nog 5 consults omdat ceulemans opvolgt tot 1 jaar po en gaat voor een perfect resultaat. 

 

Ik wou dit gewoon even delen, omdat je vooral Nio, Verdonck, etc ziet voorbijkomen en misschien zijn er in de toekomst meiden die ook een bv willen laten doen in een gewoon openbaar ziekenhuis.

 

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, ik heb dus uiteindelijk Sebbin 245 cc, kort, low projection. Oogt zeer natuurlijk. Ik heb de keuze eigenlijk echt volledig aan hem gelaten. Ik wist van niks. Ik heb dus gewoon gevraagd om het natuurlijkste resultaat dat het beste bij men lichaam zou passen. Hij zei wel dat maat groter ook natuurlijk zou ogen, maar dat ging er jammer genoeg niet in zondar dat je het zou zien. Dat zal dus voor volgende keer zijn als ik ooit moet laten vervangen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel enkele vraagjes. Ik weet dat je uiteindelijke resultaat pas kan zien na een maand of zes, maar wat verandert er dan nog? Die van mij zijn anatomisch en lijken goed geplaatst. Worden ze dan nog kleiner of groter, of gewoon zachter of...?

 

Ik ben een paar keer de term "ontplooien" tegengekomen... Wat is dat?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Misstery:

Ik heb nog wel enkele vraagjes. Ik weet dat je uiteindelijke resultaat pas kan zien na een maand of zes, maar wat verandert er dan nog? Die van mij zijn anatomisch en lijken goed geplaatst. Worden ze dan nog kleiner of groter, of gewoon zachter of...?

 

Ik ben een paar keer de term "ontplooien" tegengekomen... Wat is dat?

 

xx

Ik kan je niet helpen met de vraag of ze nog groter worden. Zachter worden ze wel. Pas na een jaar zijn ze op hun zachtst bij sommige vrouwen. De term ontplooien betekent dat de spier zich ontspant waarop de prothese meer ruimte krijgt en de borst dus nog ietsje voller word. Dit gebeurd alleen als je ze dual plane of te wel half onder de spier hebt zitten. 

Je kunt ook @best_boobie vragen of ze nog veel veranderen bij de anatomische prothese. Zij weet enorm veel door jarenlange ervaringen op het forum.

Ik heb zelf de monoblock hydrogel 370 cc dual plane gekregen en ben nu 5 weken po. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎29‎-‎1‎-‎2018 om 08:27 zei Misstery:

Ik heb nog wel enkele vraagjes. Ik weet dat je uiteindelijke resultaat pas kan zien na een maand of zes, maar wat verandert er dan nog? Die van mij zijn anatomisch en lijken goed geplaatst. Worden ze dan nog kleiner of groter, of gewoon zachter of...?

 

Ik ben een paar keer de term "ontplooien" tegengekomen... Wat is dat?

 

xx

Bij anatomische prothesen (in navolging van wat gastmama schrijft) is eigenlijk hetzelfde herstel en zijn dezelfde dingen te zien, dan bij een ronde prothese.

Fijn dat gastmama het ontplooien al uitgelegd heeft :) 
Is trouwens ook bij volledig onder de spier, niet alleen bij dual plane. Maar ze worden dus wat voller. Dit gebeurt meestal tussen week 8 en 12 na de operatie.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.