Ga naar inhoud

Vae : 17 januari 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi @Dreaming1991, bedankt! ^_^ Met mij gaat het best heel goed. Ik heb weinig pijn, vandaag eigenlijk alleen vanochtend wat brandende tepels en een beetje stijf. Verder voel ik alleen dat ze wat gespannen zijn en een lichte druk maar helemaal niet vervelend. Slapen gaat ook best wel goed, comfortabel is het niet echt (ik slaap normaal op mijn zij) maar het is best goed te doen. 

 

Ik zie dat jij over 3 dagen aan de beurt bent, spannend! Ben je erg zenuwachtig? Verdonck en zijn team zijn echt super! Alvast heel veel succes woensdag en ik ga je verslag zeker lezen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Vae said:

Hoi @Dreaming1991, bedankt! ^_^ Met mij gaat het best heel goed. Ik heb weinig pijn, vandaag eigenlijk alleen vanochtend wat brandende tepels en een beetje stijf. Verder voel ik alleen dat ze wat gespannen zijn en een lichte druk maar helemaal niet vervelend. Slapen gaat ook best wel goed, comfortabel is het niet echt (ik slaap normaal op mijn zij) maar het is best goed te doen. 

 

Ik zie dat jij over 3 dagen aan de beurt bent, spannend! Ben je erg zenuwachtig? Verdonck en zijn team zijn echt super! Alvast heel veel succes woensdag en ik ga je verslag zeker lezen :) 

Ooh dat valt mee, wat goed! Je kijkt er waarschijnlijk al naar uit ze te kunnen bewonderen :) wanneer mag je uit het verband?
Ja toch wel zenuwachtig haha. ik wou dat het al zover was. Die laatste dagen gaan heeeeel traag voorbij ;)

Dankjewel hoor!!!X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dreaming1991:

Ooh dat valt mee, wat goed! Je kijkt er waarschijnlijk al naar uit ze te kunnen bewonderen :) wanneer mag je uit het verband?
Ja toch wel zenuwachtig haha. ik wou dat het al zover was. Die laatste dagen gaan heeeeel traag voorbij ;)

Dankjewel hoor!!!X

 

Ik ben 17 januari geopereerd dus ik moet nog 10 dagen <_< het begint al lekker te jeuken :145: Ben zo benieuw naar hoe ze er uit zien! Maar ze hebben me gezegd om ook echt niet te spieken dus ik ga het netjes volhouden. Of ik moet echt problemen krijgen met het verband, dan neem ik wel contact op met dr. Verdonck. Die laatste dagen gaan echt langzaam inderdaad! En daarna is het weer lang wachten op het eindresultaat.. maar het zal het vast en zeker waard zijn allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

WEEK 1 PO

 

Ik heb weinig pijn gehad, de eerste dagen soms een kleine steek, wat geborrel of een branderig gevoel in mijn tepels of een stuk borst. Verder voel ik voornamelijk een lichte kramp in mijn borstspieren en druk. En ze zijn hard, ze voelen echt nog alsof ze er opgeplakt zijn. Bijna alsof je de prothesen van binnen voelt zitten en dat ze erg platgedrukt worden (wat natuurlijk ook zo is). Het doet echt geen pijn maar voelt gewoon vreemd. De huid op mijn borsten is ook echt gevoelig, dat voel ik zelfs door het verband heen.

 

Het is vooral erg frustrerend dat je bijna niets mag doen omdat je zo beperkt bent in je armbewegingen. Op dag 2 PO ben ik voor het eerst weer 10 minuutjes buiten geweest en inmiddels loop ik alweer 3 keer per dag 20-30 minuten met de hond. Ze trekt absoluut niet en loopt 99% van de tijd los. Uit voorzorg hou ik het lijntje ook zo los in mijn hand dat mocht ze toch een rukje geven dat deze gewoon uit mijn hand zou vallen. 

 

Ik merk wel dat, juist omdat ik geen pijn heb, ik constant bezorgd ben dat ik niet teveel doe. Of ik mijn arm niet te ver strek, of die pan niet te zwaar is, of ik niet te ver buk, of ik mijn veters wel mag strikken... Als ik dan opeens een pijntje voel denk ik meteen "ojee ik heb het kapselproces verstoord, nu krijg ik teveel kapsel!". Om gestoord van te worden maar het zal er allemaal wel bij horen ;) Al met al gaat het natuurlijk best wel goed, dus ik mag zeker niet klagen. Nog een week en dan mag het verband er af en worden de hechtingen afgeknipt. Dan kan ik eindelijk mijn boobs bekijken ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslag @Vae:35:

Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat!! 

 

Tja dat verband ja.... dat is het enige waar ik echt tegenop zie :blink:

Het idee alleen al om 2 weken niet normaal te kunnen douchen... een paar dagen zou ik al lastig vinden :huh:

 

Heb je al foto's eigenlijk? 

Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verband is inderdaad best een kleine tegenvaller @Auks :P En dat douchen ja.. ik vindt het een ramp. Voor de zekerheid wikkel ik keukenfolie om het verband en mijn vriend helpt me in de douche. De onderkant kan je wel gewoon afspoelen maar de bovenkant kan alleen met een washandje. En haren wassen.. uhh.. dat gaat zo: ik zit gehurkt met mijn hoofd tussen mijn benen en t-rex armen de shampoo er in te doen en mijn vriend houd daarna de douchekop boven mijn hoofd :45: Maar maak je niet druk, je overleefd het wel ;)

 

Ik heb nog geen album maar als het verband er af is dan maak ik er wel een. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Vae:

Dat verband is inderdaad best een kleine tegenvaller @Auks :P En dat douchen ja.. ik vindt het een ramp. Voor de zekerheid wikkel ik keukenfolie om het verband en mijn vriend helpt me in de douche. De onderkant kan je wel gewoon afspoelen maar de bovenkant kan alleen met een washandje. En haren wassen.. uhh.. dat gaat zo: ik zit gehurkt met mijn hoofd tussen mijn benen en t-rex armen de shampoo er in te doen en mijn vriend houd daarna de douchekop boven mijn hoofd :45: Maar maak je niet druk, je overleefd het wel ;)

 

Ik heb nog geen album maar als het verband er af is dan maak ik er wel een. 

:45: ik zie je al gaan met die folie :45:Heb net de gehurkte t-rex houding even geprobeerd, moet zeggen... nog best oké te doen EN groot voordeel!! goed voor je billen :lol:

 

Wel ja joh we vinden overal wel iets op! Daar zijn we vrouw voor he :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Auks:

:45: ik zie je al gaan met die folie :45:Heb net de gehurkte t-rex houding even geprobeerd, moet zeggen... nog best oké te doen EN groot voordeel!! goed voor je billen :lol:

 

Wel ja joh we vinden overal wel iets op! Daar zijn we vrouw voor he :D

 

Inderdaad! Het is zeker een goede workout voor je billen en je bovenbenen! :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/24/2018 at 7:12 PM, Vae said:

Dat verband is inderdaad best een kleine tegenvaller @Auks :P En dat douchen ja.. ik vindt het een ramp. Voor de zekerheid wikkel ik keukenfolie om het verband en mijn vriend helpt me in de douche. De onderkant kan je wel gewoon afspoelen maar de bovenkant kan alleen met een washandje. En haren wassen.. uhh.. dat gaat zo: ik zit gehurkt met mijn hoofd tussen mijn benen en t-rex armen de shampoo er in te doen en mijn vriend houd daarna de douchekop boven mijn hoofd :45: Maar maak je niet druk, je overleefd het wel ;)

 

Ik heb nog geen album maar als het verband er af is dan maak ik er wel een. 

Hahaha. Dat van die keukenfolie ga ik onthouden!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Dreaming1991:

Hahaha. Dat van die keukenfolie ga ik onthouden!! 

 

Gaan we straks allemaal als soort van buitenaards wezen de douche in :45:

 

Ow nee.... dat is aluminiumfolie :45::45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

WEEK 2 PO

 

Gisteravond mocht in eindelijk het verband er af halen! Het begon al te zakken dus het mocht een dagje eerder. Wat een opluchting zeg, het begon namelijk ook erg te jeuken. Het is nog vreemd om je spiegelbeeld te zien, net of je het niet zelf bent.. maar ik ben wel al ontzettend tevreden met het resultaat! Er zit nog veel zwelling, voornamelijk tussen mijn borsten op mijn borstbeen. Pijn heb ik helemaal niet, enkel wat kramp in mijn borstspieren zo nu en dan. Dat zit voornamelijk rechts en ik ben rechtshandig dus ik probeer echt wel heel bewust wat meer met links te doen.

 

Vanochtend zijn bij de huisarts de pleisters verwijderd en de hechtdraadjes kortgeknipt. Omdat ik helemaal geen klachten heb leek het me een beetje overbodig om 2,5 uur heen en daarna weer terug te rijden om dit bij dr. Verdonck te laten doen. Hij had mij na de operatie ook al een brief meegegeven met informatie voor mijn huisarts. Die vertelde mij vanochtend dat de incisies er echt heel netjes uitzien. Geen roodheid en ze lijken al helemaal dicht. Dus over 3 dagen mag ik eindelijk onder de douche! Ik heb wel foto's gemaakt van mijn borsten en de incisies en deze naar dr. Verdonck gestuurd, dan kan hij toch zien hoe het er nu voor staat. Nu nog 6 weken met een post-operatieve bh + borstband... 

 

Het moeilijkste vindt ik nog steeds dat je zo beperkt bent in je bewegingen. Ik moet er echt om denken niet teveel te doen. Inmiddels kook ik wel makkelijke maaltijden en snij ik fruit en groente. Alleen het tillen en afgieten van zware pannen en het snijden van bijvoorbeeld ananas of winterpeen laat ik nog lekker aan mijn vriend over. Dat zou me nu nog teveel kracht kosten. Verder loop ik inmiddels 1 keer 30-45 minuten en 2 keer 20 minuten per dag buiten met de hond. Ik voel het soms een beetje maar krijg geen hele harde borsten meer. Dit laat ik voorlopig nog even zo al mis ik het wel om ruim anderhalf uur door het bos te struinen. Nog even geduld want ik wil niets forceren natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Vae:

WEEK 2 PO

 

Gisteravond mocht in eindelijk het verband er af halen! Het begon al te zakken dus het mocht een dagje eerder. Wat een opluchting zeg, het begon namelijk ook erg te jeuken. Het is nog vreemd om je spiegelbeeld te zien, net of je het niet zelf bent.. maar ik ben wel al ontzettend tevreden met het resultaat! Er zit nog veel zwelling, voornamelijk tussen mijn borsten op mijn borstbeen. Pijn heb ik helemaal niet, enkel wat kramp in mijn borstspieren zo nu en dan. Dat zit voornamelijk rechts en ik ben rechtshandig dus ik probeer echt wel heel bewust wat meer met links te doen.

 

Vanochtend zijn bij de huisarts de pleisters verwijderd en de hechtdraadjes kortgeknipt. Omdat ik helemaal geen klachten heb leek het me een beetje overbodig om 2,5 uur heen en daarna weer terug te rijden om dit bij dr. Verdonck te laten doen. Hij had mij na de operatie ook al een brief meegegeven met informatie voor mijn huisarts. Die vertelde mij vanochtend dat de incisies er echt heel netjes uitzien. Geen roodheid en ze lijken al helemaal dicht. Dus over 3 dagen mag ik eindelijk onder de douche! Ik heb wel foto's gemaakt van mijn borsten en de incisies en deze naar dr. Verdonck gestuurd, dan kan hij toch zien hoe het er nu voor staat. Nu nog 6 weken met een post-operatieve bh + borstband... 

 

Het moeilijkste vindt ik nog steeds dat je zo beperkt bent in je bewegingen. Ik moet er echt om denken niet teveel te doen. Inmiddels kook ik wel makkelijke maaltijden en snij ik fruit en groente. Alleen het tillen en afgieten van zware pannen en het snijden van bijvoorbeeld ananas of winterpeen laat ik nog lekker aan mijn vriend over. Dat zou me nu nog teveel kracht kosten. Verder loop ik inmiddels 1 keer 30-45 minuten en 2 keer 20 minuten per dag buiten met de hond. Ik voel het soms een beetje maar krijg geen hele harde borsten meer. Dit laat ik voorlopig nog even zo al mis ik het wel om ruim anderhalf uur door het bos te struinen. Nog even geduld want ik wil niets forceren natuurlijk :)

 

Hey @Vae heel vervelend die drukverband!:145:En hoor dat de incisies mooi zijn gedaan. Hopelijk bij mij ook.:tatice_04:

Ik ga vrijdag mijn draadjes laten verwijderen door de huisarts. Hoe heb je de foto's doorverstuurd, via Whatssapp of email?

Werden er nadien Steristrips aangebracht zoals in de brief voor de huisarts?

Ik hoef ook op te letten dat ik mij niet forceer bij het tillen van al zwaardere dingen. Het is onbewust dat het gebeurt...

Ale ben blij dat je al zo ver ben en dat tot hier toe alles goed is verlopen.. Ik ben ook in afwachting..En hoe is het resultaat, wat vind je er van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei hubje:

 

Hey @Vae heel vervelend die drukverband!:145:En hoor dat de incisies mooi zijn gedaan. Hopelijk bij mij ook.:tatice_04:

Ik ga vrijdag mijn draadjes laten verwijderen door de huisarts. Hoe heb je de foto's doorverstuurd, via Whatssapp of email?

Werden er nadien Steristrips aangebracht zoals in de brief voor de huisarts?

Ik hoef ook op te letten dat ik mij niet forceer bij het tillen van al zwaardere dingen. Het is onbewust dat het gebeurt...

Ale ben blij dat je al zo ver ben en dat tot hier toe alles goed is verlopen.. Ik ben ook in afwachting..En hoe is het resultaat, wat vind je er van?

 

Ik heb de foto's via email doorgestuurd, alles ziet er netjes uit dus het leek me geen haast hebben. De huisarts zei dat het bij mij niet nodig was om Steristrips aan te brengen omdat het allemaal al dicht was. Ik ben wel echt al heel blij met wat ik zie. Er zit nog veel zwelling voornamelijk tussen mijn borsten en op mijn buik/billen/heupen, maar ik weet dat het wel 6 weken kan duren eer al het vocht weg dus ik maak me daar niet druk om. Heb momenteel alleen het figuur van een zak aardappelen en mijn vriend moet helpen om mijn strakke jeans aan te doen :P

 

Fijn om te horen dat alles bij jou ook goed gaat! Nog een paar dagen en dan ben jij ook bevrijd van het verband. Wat voor bh heb jij gekocht? Ik heb je toegevoegd aan mijn album, dan kun je ze bekijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vae Ja inderdaad, spreek me niet van die vocht. Mannekes...

Mijn buik is al iets verminderd maar mijn billen. Mijn vent zegt iedere x dat het is van thuis te zitten, geen beweging te hebben en meer te eten:121: Wat dus wel niet zo is...Ik zei  dat het vocht is maar ik kan hem niet overtuigen.

 

Zou ik dan ook de foto's doorversturen indien ik de draadjes heb verwijderd? En wat heb je als reactie gekregen (dit was het emailadres van de receptie-Indra-dan?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei hubje:

@Vae Ja inderdaad, spreek me niet van die vocht. Mannekes...

Mijn buik is al iets verminderd maar mijn billen. Mijn vent zegt iedere x dat het is van thuis te zitten, geen beweging te hebben en meer te eten:121: Wat dus wel niet zo is...Ik zei  dat het vocht is maar ik kan hem niet overtuigen.

 

Zou ik dan ook de foto's doorversturen indien ik de draadjes heb verwijderd? En wat heb je als reactie gekregen (dit was het emailadres van de receptie-Indra-dan?)

 

Die van mij houd heel wijs zijn mond :45: 

 

Ik heb de foto's gestuurd naar hun gewone email adres, van de receptie inderdaad. Ik heb nog geen reactie gehad maar met mail duurt dat soms wat langer. Het heeft natuurlijk ook geen haast want alles ziet er prima uit. Als er iets was dan had ik eerst even gebeld. Mijn hoofd staat er niet op dus dan maak ik me ook niet druk over wie het te zien krijgt. Ik denk dat ze het wel fijn vinden om een foto van je borsten en een foto van beide incisies te krijgen. Ik had het er na mijn operatie over met de assistente, want dan kunnen ze het toch ook een beetje in de gaten houden en het is voor hun archief. Anders hadden ze zelf denk ik foto's gemaakt als je het daar had laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Vae:

 

Die van mij houd heel wijs zijn mond :45: 

 

Ik heb de foto's gestuurd naar hun gewone email adres, van de receptie inderdaad. Ik heb nog geen reactie gehad maar met mail duurt dat soms wat langer. Het heeft natuurlijk ook geen haast want alles ziet er prima uit. Als er iets was dan had ik eerst even gebeld. Mijn hoofd staat er niet op dus dan maak ik me ook niet druk over wie het te zien krijgt. Ik denk dat ze het wel fijn vinden om een foto van je borsten en een foto van beide incisies te krijgen. Ik had het er na mijn operatie over met de assistente, want dan kunnen ze het toch ook een beetje in de gaten houden en het is voor hun archief. Anders hadden ze zelf denk ik foto's gemaakt als je het daar had laten doen.

Als ik goed heb gelezen op de brief voor de huisarts dan zie ik dat de uiteinden van de hechtdraadjes moeten worden afgeknipt en de rest lost op? Er wordt dus niets echt van draadjes uitgetrokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg net toevallig telefoon van dr. Verdonck, ook hij zei dat alles er heel netjes uitziet voor 2 weken PO. Ik mag weer plat liggen en ook op mijn zij en buik als dat geen pijn doet. Maar ik ga eerst maar eens plat op mijn rug slapen ;) Autorijden mag ook weer, zolang ik nergens last van heb maar ook dat laat ik voor nu nog eventjes. Vind dat soort dingen toch wel spannend, bang om teveel te doen en ik hoef ook nog niet te rijden. Hij verteld dat ik tussen de 3 en 6 maanden PO een oproep krijg voor controle daar maar als er in de tussentijd iets is dan mag ik altijd langskomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei hubje:

Als ik goed heb gelezen op de brief voor de huisarts dan zie ik dat de uiteinden van de hechtdraadjes moeten worden afgeknipt en de rest lost op? Er wordt dus niets echt van draadjes uitgetrokken?

 

Ja, klopt. Enkel de eindjes afknippen en zorgen dat je huisarts handschoenen + steriel gereedschap gebruikt. Ik heb dit geloof ik ook 10x tegen mijn huisarts gezegd :P Het is echt belangrijk dat er niet getrokken wordt aan de hechtingen, ze lossen vanzelf op. Verder hoeft er ook niets opgesmeerd, alleen die Steristrips mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.