Ga naar inhoud

Polyurethaan prothese of gewone prothese?


Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik ben laatst bij A kliniek geweest in Zeist, zij geven aan dat een polyurethaan prothese sneller vast groeit in je lichaam en daardoor heb je een minder lange hersteltijd.

Ik lees (op google) dat het eventueel meer kans op kanker geeft maar nergens o er dat de hersteltijd minder lang is.

 

Wie weet dit en/of heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi,

 

ik weet niet of je er nog iets aan hebt. Maar mijn chirurg had mij destijds ook deze protheses aangeraden. Maar na meer info te hebben gevonden op het forum hier heb ik gewoon voor ruwe protheses gekozen.

 

De reden voor mij was omdat de poly idd sneller inkapselen, en als je chirurg niet altijd deze protheses zet en ze dus ook wat hoger plaatst ze niet echt meer gaan zakken. Ik heb toen een foto gezien van een vrouw waarbij dit het geval was.

 

En verder zouden ze door het extra ruwe oppervlak meer “verkleven” met je eigen weefsel waardoor een wissel moeilijker zou zijn.

 

Dit zijn alle sinds de redenen waarom ik ze destijds niet gekozen heb. Hopelijk heb je er iets aan.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.