Ga naar inhoud

BoobDiBella : 18 september 2017 : Dr. A. Damen : MFIV


Aanbevolen berichten

Voorstellen:

L.S.,

Leuk dat je dit verslag wilt lezen. Ik ben een moeder van 40. De vorm en het formaat van mijn borsten veranderde heel erg na het geven van BV. Door intensief te sporten werd het volume nog minder. Hier was ik ontevreden over. 

 

Ik noteer vrij beknopt de dingen waarvan ik denk dat die relevant zijn. Vragen zijn welkom. 

 

Leeftijd: 40

Lengte: 160

Gewicht: 58

BH maat pre op: 70 B / 75 A

Afkomst: Aziatisch (van belang voor littekenvorming)

 

Implantaten

Merk: Mentor Siltex Round High Profile  Cohesive II (stevig en niet zo vloeibaar)

Vorm: Rond met ruwe buitenkant

Profiel: Hoog

Herstel BH na operatie: model Ana maat L

Band: Direct na operatie geen. Na 2 weken wel een band. 

 

Ervaring consult pre-operatie

Bij Praktijk Gabriels ben ik 5 keer op consult geweest. 3 keer om te passen en 2 keer bij de arts. Vaak lopen de afspraken uit en is de wachttijd erg lang. 

 

De consultants zijn erg vriendelijk en nemen de tijd om al je vragen te beantwoorden en je zorgen weg te nemen. Ik kreeg als eerste 350 cc om te passen. Ik moest erg wennen aan de maat. De consultant zei dat ze na de operatie kleiner zouden worden. In de periode tussen het 1e consult en de operatie werd mijn vetpercentage lager. Ik heb daarom tussendoor nog een paar keer gepast. Uiteindelijk heb ik voor 375 cc gekozen.

 

Consult met arts dr. P. Hupkens

De consultants waarschuwden mij vooraf dat dr. Hupkens niet van praten houdt. 

Het consult was met dr. P. Hupkens maar mijn operatie is uitgevoerd door dr. A. Damen. Bij het 1e consult was dr. Hupkens erg vriendelijk, geduldig en charmant. Bij het 2e consult was hij bot en geagiteerd. 

 

De planning bij Praktijk Gabriels kan beter.

De operatie was gepland op 1-9-2017. Deze datum werd tot mijn teleurstelling later verschoven naar 23-9-2017 omdat dr. Hupkens op vakantie was.

Op 11-9 belde de praktijk om te vragen of ik eerder geopereerd wilde worden op 18-9. Na ad hoc het e.e.a. met mijn werk geregeld te hebben, stemde ik toe. 

Op zondag belde Diana Gabriels me op en deelde tot mijn grote schrik mee dat dr. Damen de operatie uitvoert i.p.v. dr. Hupkens. Diana was erg blasé in het gesprek. Ik had even tijd nodig om dit nieuws te verwerken en informatie over deze arts op te zoeken. Ondanks de slechte planning heb ik vanwege zijn goede recensies toegestemd. Het was voor mij ook lastig om mijn verlof weer te regelen met werk. Diana is mij tegemoet gekomen met een kleine compensatie. Dat vond ik wel netjes. 

 

Ervaring operatie

De baliemedewerkster was erg vriendelijk. Ik bleek in tegenstelling tot wat Diana beweerde niet als 1e maar als 2e onder het mes te gaan. 

Volgens de baliemedewerkster ging de planning heel vaak mis bij Praktijk Gabriels. Daarnaast vertelde ze dat dr. Hupkens nooit op maandagen opereert maar altijd op vrijdagen en zaterdagen. Dit was in tegenspraak met wat Diana mij vertelde. Dr. Hupkens zou niet kunnen vanwege privéomstandigheden. Bij de patiënte voor mij was de datum drie keer gewijzigd en zij kreeg een paar dagen van te voren horen dat dr. Hupkens de operatie niet deed. Ik hoorde het pas op zondag en mijn operatie was de dag erna. 

 

Dr. Damen was erg rustig, vriendelijk en begripvol. Hij stelde mij erg gerust en besprak met mij nogmaals het formaat van de implantaten. Hij was het eens met mijn keuze en het advies van praktijk Gabriels. 

Het verpleegkundige team was erg warm en vriendelijk. Dat voelde fijn vooral voor zo een spannende gebeurtenis. 

 

In de verkoeveruimte werd ik goed verzorgd door een vriendelijke verpleger. Het duurde relatief lang voordat mijn narcose uitgewerkt was.  Ik had ook een hele lage hartslag omdat ik veel sport. 

 

Dr. Damen kwam een laatste controle doen. Ik kreeg geen band om hoewel de zwelling heel hoog boven mijn borsten zat. Dit scheen normaal te zijn omdat ik erg smal ben. Hierdoor is er weinig ruimte voor het vocht. Nadat ik iets dronk en at en naar de wc was geweest mocht ik naar huis. 

 

Na de operatie

Diana belde mij om te kijken kijken of alles goed was verlopen. De dag daarna belde de praktijk mij voor de officiële telefonische controle. 

 

In de eerste 2 weken had ik veel vragen. Ik had veel pijn, hele gespannen borsten en grote bloeduitstortingen rond en tussen mijn borsten en op mijn middenrif. Ik had vragen over wat ik wel of niet kon doen. Wat normaal was voor herstel en wat niet. Wat ik kon kon doen of laten om mijn herstel te bevorderen. Als ik belde naar de praktijk werd er best kortaf gereageerd en werden mijn vragen heel snel afgeraffeld beantwoord. 

 

Hechtingen verwijderen

De consultant was heel warm, open en vriendelijk. Het verwijderen van de hechtingen deed geen pijn. Ze herkende me nog van een vorig consult en nam de tijd voor mijn vragen. Ik kreeg een borstband om en instructies om deze te dragen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @BoobDiBella,

 

Zo grappig om te lezen dat wij nagenoeg exact dezelfde maten hebben (ik ben ook 1.60m, 57kg en had 75A) en eenzelfde voorsituatie (kinderen en dan door sporten zijn je borsten weg).

Ik ben ook net via Diana Gabriels geopereerd, maar dan wel door Dr Hupkens. Ik heb Mentor rond 350cc HP cohesieve gel 2. 

Ben jij nu al helemaal tevreden met het resultaat?

 

Ik vind ze echt mega. En omdat bij mijn natuurlijke borsten de onderbolling ook niet heel erg aanwezig was, zitten mijn tepels nu ook relatief laag en wijzen naar beneden. Ik weet dat de boel nog moet zakken, maar daar maak ik me wel zorgen over. Het ziet er nu (nog?) raar uit. Ik heb wel heel veel vertrouwen in Dr Hupkens maar hij had het tijdens het aftekenen over dat de tepel laag zit. Maar was niet echt het moment om nog eens een keer te gaan beslissen over een evt tepelverplaatsing. Dus ja...afwachten maar.

 

Pak jij nu weer dingetjes op? Ik probeer minder te doen dan ik voor mijn gevoel kan. Na mijn bevallingen vond ik ook dat ik niet moest zeiken dus deed ik ook weer vanalles. Ben mezelf dus al eerder voorbij gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Lilly9791,

 

Wat leuk dat je reageert. Fijn om te lezen dat we qua maten bijna hetzelfde zijn. Ik vind dat je dan net iets makkelijker kan vergelijken qua volume omdat het postuur dan overeenkomt. 

 

Mijn borsten zijn nu nog heel erg gezwollen. Ik moet nog steeds heel erg wennen aan het volume. Ze zijn naar mijn smaak nu nog te groot. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. 

 

Het is voor mij ook heel lastig om rustig aan te doen. Ik was maandag geopereerd en ik stond dinsdag al bananenbrood en pannenkoeken te bakken. Doordat de zwelling niet afnam, ben ik veel rustiger aan gaan doen.

Hoewel ik veel groene thee drink, hou ik vocht vast. Elke beweging die je maakt kan er voor zorgen dat er meer wondvocht wordt aangemaakt. Dat is voor mij wel een goede motivatie om heel rustig aan te doen.

Ik laat bijvoorbeeld mijn haar wassen. Ik merk ook dat mijn borsten minder vaak gespannen, rood en gespannen zijn, sinds ik het huishouden en koken uitbesteed. Vraag gewoon om hulp! Ik hoop dat deze kennis je helpt om het ook rustiger aan te doen. Je lichaam heeft tijd nodig om te helen en daar hoef je, je niet voor te schamen of schuldig over te voelen. 

 

Ik herken het bezorgde gevoel dat jij hebt. Mijn littekens zitten 1,5 cm boven de huidplooi in plaats van in de plooi. Ook heb ik het idee dat 375 cc misschien toch te groot is. Dit komt waarschijnlijk door de zwelling en doordat de prothese nog niet ingedaald is. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat jij je zorgen maakt om de plaats van je tepels. Wacht nog even af! Als je, je toch zorgen maakt dan mag je die zorgen altijd met me delen. Misschien kunnen we elkaar steunen als we ongeduldig worden of als we bezorgd zijn. 

 

Ik lees je graag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt zo blij dat je reageert! Ik had inderdaad precies hetzelfde toen ik zag dat we dezelfde maten hebben. Dan heb je toch het beste vergelijkingsmateriaal :). Ik heb dan ietsjes minder cc dan jij, maar zei vanochtend nog tegen mijn man dat ik met het formaat hoe ze nu zijn, ze liever wegstop dan dat ik er trots op ben. Ik hoop dus maar dat het zwelling is en dat er nog wat vanaf gaat. Mijn man vindt ze overigens wel mooi en in verhouding met mijn lichaam. Ik heb namelijk wel gespierde armen en schouders en van nature al veel bil. Hij zegt ook dat het nog moet bijkomen en dat het nog zo vroeg is. Hij begrijpt mijn zorg wel, want ik moet er mee rondlopen.

 

Ik heb gister Diana gesproken en op basis van de foto's gaf ze aan dat ik een borstband moet gaan dragen, zodat ze sneller zakken. Maar dan moet er toch echt een hele afstand overbrugt gaan worden door die tepels hoor! 

 

Bij mij zitten de littekens ook wel stukje boven de huidplooi. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat weg moet vallen. Maar dat zal ook wel een kwestie van geduld zijn... Ik heb wel ergens gelezen dat de incisie in de huidplooi, de huidplooi kapot zou maken dus dat het er altijd boven zit. 

 

Ik hield de afgelopen week ook veel vocht vast. Ook doordat het die tijd van de maand was. Voelde me zo opgeblazen. Nu neemt het gelukkig af. Het niet kunnen sporten helpt ook niet mee. We zijn beiden niet groot, dus als je het rustig aan doet, moet je wel echt heel erg opletten met eten (althans ik wel...). Ik drink ook veel thee, veel groene maar ook detox thee om mijn lichaam een handje te helpen. 

 

Het is zo lastig he om niks te kunnen doen. Mijn man heeft het mega druk met de kinderen en alles en ik zit op mijn kont. Voelt zo niet ok. Normaal ben ik de hele dag in de weer.Het is ook maar heel erg saai zo... Ik weet ook dat ik het uit handen moet geven. Ik heb dan wel niet gekookt en gedaan (had voor een week vooruit gekookt), maar pak wel mijn eigen dingetjes en probeer me zoveel mogelijk zelf te redden.

 

Wat was jouw uiteindelijke doel met je nieuwe borsten qua cup? Ik wilde graag op een c cup uitkomen. Achteraf is er nog verschil tussen c cup op het oog of c cup qua maat. Diana gaf aan dat dit een c cup zou zijn, maar als ik het nu bekijk zou het me niks verbazen als het een dikke D of kleine E is. Ik heb het nog niet opgemeten. Kan ik zelf ook niet;)

 

Heb je de zorg die je hebt over dat het misschien toch te groot is bij de eerste controle besproken? 

 

Fijn om dit met je te kunnen delen. Andersom geldt natuurlijk ook als je wat wilt delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Lilly9791,

 

Sorry dat ik niet eerder reageerde. Ik typte net een heel verhaal op mijn telefoon naar je, bleek dat ik per ongeluk niet op reactie plaatsen klikte. Dus nu poging 2:P

 

Ik herken het gevoel dat je ze liever wil wegstoppen dan dat je er trots op bent. Het komt bij mij denk ik doordat mijn lichaam zo snel is veranderd. Ik deed mijn ogen dicht en 2 uur later had ik een volle boezem. Daarnaast ziet het er nu nog niet uit zoals ik voor ogen had. Als je net als ik relatief brede schouders, heupen en volle billen hebt, dan denk ik dat het qua verhoudingen wel goed zit. Mijn vriend vindt de mijne ook prachtig, terwijl ik er nog heel erg aan moet wennen. 

 

Bij de eerste controle werden mijn hechtingen verwijderd. Ik kreeg toen een band. Die band heb ik elke dag aan. Ook als ik slaap. Ik doe hem af als ik er last van heb en een paar uur later doe ik hem weer om. Veel groene thee drinken hielp niet zo veel bij mij. Ik vind het fijn om de band te dragen. Mijn borsten voelen aan het eind van de een werkdag of wandeling niet zo meer zo gespannen aan. De zwelling is na een week dragen ook iets minder.

 

Het stelt me wel gerust dat je las dat de incisie boven de plooi de plooi niet kapot maakt. Het is inderdaad afwachten wat het resultaat is. Hetzelfde geldt voor je tepels. Je kan pas beoordelen of je nog een extra ingreep nodig hebt als het allemaal geheeld is. Ik ben zelf een beetje ongeduldig :blush: dus ik snap je helemaal!

 

Ik vind het ook vervelend en saai dat ik niets kan doen. In de 2e week heb ik zelfs gehuild omdat ik me zo hulpeloos voelde. Ik vond het vreselijk dat ik niet zelf mijn haar kon wassen. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Je lichaam heeft tijd nodig om te helen. Mijn vriend zegt dat ik beter goed kan rusten en herstellen dan dat mijn borsten er straks als koekiemonster uitzien. Dat helpt me wel om rustig aan te doen. Liever 6 weken rustig aan doen dan levenslang een lelijk resultaat of complicaties. 

 

Het sporten mis ik heel erg. Helaas eet ik niet zo clean. Sterker nog, ik ben zonder gêne aan het schransen. Ik ben bang om mijn vetpercentage te meten over 3 weken :wacko: Ter afleiding ben ik veel online BH's aan het windowshoppen :D Zo maak ik me niet zo veel zorgen of ga ik niet uit verveling snacken.

 

Qua cupmaat ging ik voor een C cup. Uit nieuwsgierigheid paste ik laatst BH's. Ik paste niet in een 75E en niet in een 70F. Door de zwelling lijken mijn borsten nu een cup G of H. Bij de controle zei de consulente dat ze niet veel kleiner zouden worden. Ik denk dat het eindresultaat een 70F wordt. Ik heb daar nu wel vrede mee. Ze zitten er nu toch al in.

 

De eerste 2 weken was ik erg bezorgd. In de derde week was de zwelling voldoende afgenomen dat ik een doorzichtig strak topje aan kon met een (te kleine) strapless BH maat 70F. Het is nog steeds gezwollen maar ik maak me geen zorgen meer. Ik had voor het eerst dat ik van mijn nieuwe borsten kon genieten. Ik hoop dat jij ook snel dit gevoel mag ervaren. Ik gun het je van harte dat je, je bezorgdheid kan laten voor wat het is en erop vertrouwt dat het goed komt. 

 

@Lilly9791 Ik bekeek je fotoalbum en ik vind het resultaat nu al mooi! De zwelling vind ik meevallen in vergelijking met die van mij en de stand van je tepels vind ik niet afwijkend. Nu al een een heel mooi resultaat!!!

Ik durf geen topless foto's te plaatsen omdat ik niet weet hoe ik die kan afschermen. Ik zit namelijk nog onder de blauwe plekken en mijn borsten staan glimmend strak van de zwelling. Weet jij hoe je, je album kan afschermen en alleen zichtbaar kan maken op persoonlijke aanvraag? 

 

Tot snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Toetje1993
Op 8-10-2017 om 06:59 zei dominicana2_:

Hoi weten jullie of er een verschil is in de tijd dat je thuis moet blijven als het voor/tussen/achter de spier is? X

Hoi, ik was even aan het mee lezen. Ben zelf de 24e aan de beurt en krijg 380 cc anatomisch dual plane. Om je vraag te beantwoorden.. 

Voor de spier wordt de prothese geplaatst als je een 'dikke huid'  hebt of genoeg vetweefsel hebt. Je herstel is dan relatief sneller. 

De prothese kan achter de spier worden geplaatst (wordt haast nooit gedaan), maar dat betekent dat je hele borstspier over de prothese komt te liggen. 

Dual plane (half onder de spier) wordt tegenwoordig vaker gebruikt bij vrouwen die geen of weinig klier/vet weefsel hebben. De onderkant van de borstspier blijft dus open en de borstspier ligt als het ware als een dekentje over de prothese voor een natuurlijke afwerking. Het herstel bij dual plane duurt wat langer en is wat pijnlijker. 

 

Hoop dat dit je helpt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2017 om 05:04 zei BoobDiBella:

Hi @Lilly9791,

 

Sorry dat ik niet eerder reageerde. Ik typte net een heel verhaal op mijn telefoon naar je, bleek dat ik per ongeluk niet op reactie plaatsen klikte. Dus nu poging 2:P

 

Ik herken het gevoel dat je ze liever wil wegstoppen dan dat je er trots op bent. Het komt bij mij denk ik doordat mijn lichaam zo snel is veranderd. Ik deed mijn ogen dicht en 2 uur later had ik een volle boezem. Daarnaast ziet het er nu nog niet uit zoals ik voor ogen had. Als je net als ik relatief brede schouders, heupen en volle billen hebt, dan denk ik dat het qua verhoudingen wel goed zit. Mijn vriend vindt de mijne ook prachtig, terwijl ik er nog heel erg aan moet wennen. 

 

Bij de eerste controle werden mijn hechtingen verwijderd. Ik kreeg toen een band. Die band heb ik elke dag aan. Ook als ik slaap. Ik doe hem af als ik er last van heb en een paar uur later doe ik hem weer om. Veel groene thee drinken hielp niet zo veel bij mij. Ik vind het fijn om de band te dragen. Mijn borsten voelen aan het eind van de een werkdag of wandeling niet zo meer zo gespannen aan. De zwelling is na een week dragen ook iets minder.

 

Het stelt me wel gerust dat je las dat de incisie boven de plooi de plooi niet kapot maakt. Het is inderdaad afwachten wat het resultaat is. Hetzelfde geldt voor je tepels. Je kan pas beoordelen of je nog een extra ingreep nodig hebt als het allemaal geheeld is. Ik ben zelf een beetje ongeduldig :blush: dus ik snap je helemaal!

 

Ik vind het ook vervelend en saai dat ik niets kan doen. In de 2e week heb ik zelfs gehuild omdat ik me zo hulpeloos voelde. Ik vond het vreselijk dat ik niet zelf mijn haar kon wassen. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Je lichaam heeft tijd nodig om te helen. Mijn vriend zegt dat ik beter goed kan rusten en herstellen dan dat mijn borsten er straks als koekiemonster uitzien. Dat helpt me wel om rustig aan te doen. Liever 6 weken rustig aan doen dan levenslang een lelijk resultaat of complicaties. 

 

Het sporten mis ik heel erg. Helaas eet ik niet zo clean. Sterker nog, ik ben zonder gêne aan het schransen. Ik ben bang om mijn vetpercentage te meten over 3 weken :wacko: Ter afleiding ben ik veel online BH's aan het windowshoppen :D Zo maak ik me niet zo veel zorgen of ga ik niet uit verveling snacken.

 

Qua cupmaat ging ik voor een C cup. Uit nieuwsgierigheid paste ik laatst BH's. Ik paste niet in een 75E en niet in een 70F. Door de zwelling lijken mijn borsten nu een cup G of H. Bij de controle zei de consulente dat ze niet veel kleiner zouden worden. Ik denk dat het eindresultaat een 70F wordt. Ik heb daar nu wel vrede mee. Ze zitten er nu toch al in.

 

De eerste 2 weken was ik erg bezorgd. In de derde week was de zwelling voldoende afgenomen dat ik een doorzichtig strak topje aan kon met een (te kleine) strapless BH maat 70F. Het is nog steeds gezwollen maar ik maak me geen zorgen meer. Ik had voor het eerst dat ik van mijn nieuwe borsten kon genieten. Ik hoop dat jij ook snel dit gevoel mag ervaren. Ik gun het je van harte dat je, je bezorgdheid kan laten voor wat het is en erop vertrouwt dat het goed komt. 

 

@Lilly9791 Ik bekeek je fotoalbum en ik vind het resultaat nu al mooi! De zwelling vind ik meevallen in vergelijking met die van mij en de stand van je tepels vind ik niet afwijkend. Nu al een een heel mooi resultaat!!!

Ik durf geen topless foto's te plaatsen omdat ik niet weet hoe ik die kan afschermen. Ik zit namelijk nog onder de blauwe plekken en mijn borsten staan glimmend strak van de zwelling. Weet jij hoe je, je album kan afschermen en alleen zichtbaar kan maken op persoonlijke aanvraag? 

 

Tot snel!

Ik heb afgelopen zaterdag de eerste controle gehad. Diana gaf aan dat ik een borstband moet en over 2 weken (wat eerder dus) moet terugkomen. Ze zei ook dat ik niet blij ging worden als we het zo zouden laten (vandaar de borstband dus). De bovenkant is zo ontzettend veel boller dan de onderkant. Van voor ziet het er niet heel slecht uit. Maar van de zijkant is het gewoon raar. De borstband vind ik niet eens zo heel vervelend. Hij zit wel strak maar het went ook snel. Ook moest ik naar een kleiner preoperatieve bh (had eerst XL, nu L). En ik moet de bh nu dag en nacht aan. Ik hoop dat de borstband z'n werk gaat doen.

 

Het is ook niet gek dat we moeten wennen. Met zwangerschappen veranderd je lichaam geleidelijk. Nu is het inderdaad ineens. En die overgang is ook heel groot. Ik draag nu shirts van mijn man, omdat ik mijn eigen shirtjes nog teveel 'in your face' vind. Maar het begint al wel te wennen. Met kleding aan dan. Als ik ze naakt zie, vind ik het nog steeds torpedo's...

 

Je kunt bij het aanmaken van een fotoalbum aangeven of je m openbaar wilt hebben. 

En vervolgens kun je op de knop 'album bewerken' klikken en daar individuen toegang geven. 

 

Ik heb gelukkig geen blauwe plek egehad. De wonden voelen nog wel dikker aan, maar zijn al mooi smal. Denk dat dat opgezette vocht is. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat mooi heelt. En die zwelling overall zal ook wel met een paar weken flink afgenomen zijn. Wel fijn dat het strak gespannen gevoel al wat minder wordt. Dat vind ik namelijk behoorlijk vervelend. De zijkanten worden al wat zachter, nu bovenop nog. En het gevoel onder is ook nog weg. Aan de zijkant komt het wel weer terug. Heb jij dat ook?

 

En ja.... dat verzorgd moeten worden is heel vervelend. Gelukkig kan ik alweer heel veel zelf, maar mijn haar.............echt VRESELIJK! Mijn man wast het braaf en fohnt het droog, maar het ziet er gewoon niet uit.... Ik ben dus blij als ik dat zelf weer kan doen. Maar alles voor het goede doel inderdaad.

 

Qua sporten mis ik het ook. Diana gaf aan dat ik wel weer wat dingen kan gaan doen als ik maar naar mijn lichaam luister. IK wacht er toch nog even mee. Ik maak al wel veel lange wandelingen. Ik zorgen ervoor dat ik iedere dag minstens een uur loop op stevig tempo. En dat gaat prima.

 

Laat maar even weten of het lukt met dat fotoalbum. Ik kwam er in het begin ook niet helemaal uit. Het is niet zo intuitief ingericht en volgens mij werkt dat album bewerken niet meteen nadat je het album aangemaakt hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lilly9791

 

Hiiiii!

Ik droeg 24/7 een post op BH L of een sport BH. De band had ik ongeveer 2 weken lang 20 uur per dag om (met tussenpozen van een paar uur). Sinds gister draag ik hem alleen ‘s nachts. De zwelling is voldoende afgenomen maar na een dagje inspanning voelen mijn borsten gespannen aan. Het voelt dan fijn om de band om te hebben. 

 

Waarom moet je eerder op controle? Ik denk niet dat je, je zorgen hoeft te maken. Dat bolle aan de bovenkant wordt gelukkig minder. 

 

Ik begin voorzichtig strakke topjes te dragen in plaats van grote sweaters. Ik maskeer ze nog wel met een sjaaltje. In strakke topjes vind ik ze er propotioneel goed uitzien. Maar naakt zijn ze nog erg in your face. Ze worden wel al een beetje zachter. Ik heb nog weinig gevoel vanaf mijn tepels naar beneden. Dat strakke gevoel vind ik ook niet zo fijn. 

 

Bedankt voor de tip voor de albums. Ik post later wat foto’s zonder BH. Als je wilt geef ik je toegang tot dat album. 

 

Mijn haar zag er ook niet uit. Het was pluizig en er zat geen volume in als mijn dochter mijn haar deed. Ik ga nu elke week naar de kappersacademie om het te laten wassen en fohnen voor een tientje. 

 

Ik wacht ook heel braaf met sporten. Ik wandel niet regelmatig maar op katoor moet ik vaak veel lopen voor overleg. Aan het eind van de dag voelen mijn borsten strak gespannen aan. Ik heb het gevoel dat dit komt door de inspanning. Dus ik wacht nog even met bewegen. Heeeeeeel goed dat jij wel wandelt. Ook heel fijn dat je geen last hebt daarna. Ik mag 30 oktober weer sporten! Ik tel de dagen af :-)

 

Laat me weten of je toegang tot mijn album wilt en hou me op de hoogte van je herstel. Nogmaals op de foto’s zien je borsten er erg mooi uit!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2017 om 08:36 zei Toetje1993:

Hoi, ik was even aan het mee lezen. Ben zelf de 24e aan de beurt en krijg 380 cc anatomisch dual plane. Om je vraag te beantwoorden.. 

Voor de spier wordt de prothese geplaatst als je een 'dikke huid'  hebt of genoeg vetweefsel hebt. Je herstel is dan relatief sneller. 

De prothese kan achter de spier worden geplaatst (wordt haast nooit gedaan), maar dat betekent dat je hele borstspier over de prothese komt te liggen. 

Dual plane (half onder de spier) wordt tegenwoordig vaker gebruikt bij vrouwen die geen of weinig klier/vet weefsel hebben. De onderkant van de borstspier blijft dus open en de borstspier ligt als het ware als een dekentje over de prothese voor een natuurlijke afwerking. Het herstel bij dual plane duurt wat langer en is wat pijnlijker. 

 

Hoop dat dit je helpt! :)

Hi @dominicana2_

Bovenstaande wat @Toetje1993 schreef klopt. Bedankt voor de aanvulling @Toetje1993 !

 

Hoe lang je thuis moet blijven hangt ook van je werk af. Stel je implantaat wordt boven de spier en achter de borstklier geplaatst met een incisie in de huidplooi. Dit heelt sneller dan de andere methodes maar als je werk hebt waar je veel je armen boven het hoofd moet tillen zoals bijvoorbeeld een stewardess dan kan dat voor extra druk op je hechtingen zorgen.

 

Ik weet niet wat voor werk je doet maar ik zou het daarom vooral goed bespreken met je arts. Daarnaast heelt elk lichaam op een andere manier / tempo. Luister ook naar je lichaam. 

 

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Als je nog meer vragen hebt, stel ze dan gerust!

 

Groetjes 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BoobDiBella

 

Hoi!

Goed te lezen dat het beter gaat en je ervan kan genieten! Dat sporten en alles komt later wel. Ik denk dat je de schade op zich snel genoeg weer inhaalt. Je spieren hebben een geheugen dus als je eenmaal start, dan komt dat ook wel weer goed. Alle dadelijk weer normaal kunnen doen, is al heel wat toch?

 

Ik had van Diana die po bh in maat L gekregen en de borstband. Nu vind ik die borstband prima te doen, maar ik word wel echt gek van die bh. Het lijkt wel of hij echt te strak zit. Als ik die aanheb, krijg ik last van de wonden, meer zwelling, branderig gevoel. Als ik de XL draag, dan zijn de wonden niet zo pijnlijk, minder opgezet en ook niet zoveel zwelling. Ik doe die XL dus maar aan, want kan me niet voorstellen dat een toename van pijn en zwelling goed is.

 

Al met al gaat het verder met de genezing wel voorspoedig. Ik voel me wel goed, heb weinig echt ongemak. Maar het is nog wel heel gevoelig. De kinderen kunnen niet lekker tegen me aan gaan zitten, want dat doet wel pijn. Ik denk dat dit wel normaal is. Het valt me wel op dat de korstjes lang op de wonden blijven zitten. Heb jij dat ook? Heb de littekencreme al klaar liggen, maar dan moet dat wel eerst goed weg zijn....

 

Ik vind het wel moeilijk om op de dagen dat ik de kinderen alleen thuis heb, me rustig te houden. IK heb echt een peuterpuber die op dit moment van iedere mug een olifant maakt, niet luistert, wegloopt of juist geen stap meer verzet. Dat is zo vermoeiend (vooral als je moet opschieten). Ein sowieso met 3 heel energieke jongens is het onrustig n huis. Ik merk dat ik na de dagen dat ze veel thuis zijn s avonds wel pijn heb.

Volgende week is mijn man 4 dagen op reis, dus ben zeer benieuwd hoe het dan gaat...

 

Ben wel benieuwd naar het resultaat bij jou. Dus als je me wilt toevoegen aan je album, graag!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @lily9791,

 

Nog maar 2 nachtjes slapen en ik ga weer KT doen! De tijd is achteraf veel sneller gegaan dan ik dacht. Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst weer een danstraining gedaan. Het mocht eigenlijk nog niet maar het maakte me zo blij.

 

Ik denk dat je er goed aan doet om de XL te dragen. Ik draag verschillende sportbh's. Ze zijn eigenlijk allemaal een beetje te klein qua cup maar met de band om zitten ze heerlijk. De band vind ik echt fijn. Ik heb hem twee weken om gehad. Hij is nu niet meer nodig. Ik heb vorige week mijn eerste BH's gekocht :wub: Ik moet nog wel een beetje wennen aan maatje soepkom ;)

 

De zwelling en het branderige gevoel heb ik eind 5e week PO nog steeds. Dit is enkel en alleen door kantoorwerk. Dus ik kan me goed voorstellen dat jij hier nog meer last van hebt met die kleintjes. Ik sport niet en doe niets in het huishouden behalve koken, de afwas en de was. Vandaag heb ik voor het eerst zelf mijn haar gewassen, maar ik heb het niet getangd of geföhnd. 

 

De korstjes zaten bij mij zeker 3 weken PO nog op mijn littekens. Ik heb nog even de tijd voor het aanschaffen van littekencrème omdat je het pas na 8 weken mag gebruiken. Na het douchen reinig voorzichtig met alcohol en een watje mijn littekens. Heb jij ook last van droge huid en vervellen? Ik smeer babyolie op mijn borsten tegen de droge huid en het vervellen. Dat helpt wel. De huid van mijn borsten glimt nu niet alleen omdat het helmaal strak staat maar ook door de babyolie :D

 

Het is logisch dat je niet rustig aan kan doen als je alleen bent met 3 jonge kinderen. Ik vind het knap dat je voor ze zorgt ten koste van je eigen herstel. Dat siert je. Ik wens je veel sterkte die vier dagen dat je man weg is. Succes!

 

Groet,

B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi @BoobDiBella

 

Ik had je berichtje helemaal gemist. Was benieuwd hoe het met je gaat dus toen zag ik het pas.

Je bent nu inmiddels 7 weken PO toch? Ik morgen 6 weken PO. De tijd vliegt inderdaad voorbij! Is een goed teken, want dat betekent dat het goed gaat!

 

Ik merk ook zoveel verbetering deze week. Weinig branderig gevoel en weinig zwelling aan het einde van de dag. Ze worden ook echt zachter nu. En ik kan sinds een week weer eindelijk op mijn zij slapen, dat is echt heerlijk. Ik draag de band nog als ik de kinderen een dag thuis heb en s nachts. Ik hoefde m ook niet  meer perse om. Maar vind het dus wel prettig bij wat meer activiteit en drukte.

Sporten doe ik nog niet. Daar begin ik volgende week weer mee. 

Maar ik kan eindelijk mijn eigen haar weer wassen en fohnen. Voelt zo fijn om weer zelfstandig dingen te kunnen doen.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat als ik volgende week alles weer op zou pakken, dat dat dan goed gaat. Dus ik blijf het wel rustig aan doen. Begin ik wel met sporten (want alles wordt nu echt zachter :() en dan daarna het huishouden hahaha.

 

Ik ben al wel begonnen met littekencreme te smeren. De korstjes zijn er al even af en alles is goed dicht. 

Ik dep na het douchen de littekens droog met een tissue maar reinig niet extra met alcohol of zo. Heb je andere voorschriften gekregen ivm littekens als je een donkerder huid hebt?

Ik heb inderdaad ook dat vervellen en smeer dus ook meteen na het douchen met babyolie. En ze glimmen inderdaad nog steeds doordat de huid strak staat. Maar voor mijn gevoel is er niet veel zwelling meer. Maar geen idee hoe dat zit.

 

Ben je er al helemaal uit op welke maat bh je nu zit? Ik vind dat nog best wel gedoe. Dr Hupkens heeft mijn borstplooi wat verlaagd, waardoor bh's ook wat lager zitten/. Ipv onderbreedte 75 heb ik nu 70. Ik had namelijk wat 75C gepast, maar die sloten niet goed aan. Nu dus 70D of 70E, ben ik nog niet helemaal uit. Klinkt allemaal zo groot maar het valt eigenlijk wel mee. Ik ben dus duidelijk aan het nieuwe formaat gewend. Maar ik ben helemaal blij dat ik eindelijk mooie bh's kan kopen met kant en zonder vulling.  Maar het is wel een dure liefhebberij.... Ik hou me ook nog in omdat je hoort dat in de periode tot 3 maanden en sommigen tot 6 maanden nog veel kan gebeuren qua maat.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Lilly9791

 

Het gaat prima met mij. Ik heb het sporten nog niet opgepakt omdat het nog niet goed voelde. Het is denk ik meer psychisch dan fysiek hoor want dansen gaat prima. Dat heb ik wel weer opgepakt. 

 

Het huishouden en mijn haar doen gaat ook zonder problemen. 

 

Vanaf maandag 8 weken PO. Ik heb geen andere instructies gehad maar ik dacht dat het geen kwaad kon om de huid rond het litteken te ontsmetten. Deze week begin ik met littekencreme. Welke gebruik jij? Mijn huisarts zei dat het gebruik niet bewezen is maar dat het zeker geen kwaad kan.

 

Mijn borsten zijn nu veel zachter maar nog wel licht gespannen. Het gevoel komt langzaam aan terug maar het is nog niet 100%

 

Ik hou van lingerie en ik kon me niet zo goed inhouden. Ik heb nu 6 BH’s en 1 bralette gekocht. Nu heb ik 75E of 70F. Maar 75 moet ik op de strakste haakjes dragen anders zit het te los. Bij sommige modellen heb in eigenlijk een 70G nodig maar die maat is erg moeilijk te vinden. 

 

70D of E is een mooie maat! Mag ik weten hoe en waarom de huidplooi is verlaagd? Heb je na de operatie nog een ingreep ondergaan? Had het met de hoogte / stand van je tepels te maken?

 

Ik ben benieuwd...

 

Groetjes,

Bella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @BoobDiBella

 

Sporten voelt ook hier nog niet in alle opzichten goed hoor! De borstspieren voelen nog zo raar bij aanspannen. Geen pijn, maar anders. Onderlichaam gaat weer prima, maar door zo lang niet te sporten, had ik meteen 4 dagen spierpijn ;)... In ieder geval is het lekker weer gewoon dingen te doen.

 

Ik moet zeggen dat mijn borsten ook steeds mooier worden. Tepels zitten wel wat lager dan gemiddeld (denk ik), maar ik was toch niet van plan zonder bh te gaan lopen dus dan is het niet storend.

 

Ik heb de littekencreme van Staudt (https://www.staudt.nl/littekencreme/littekencreme-100ml). Duur en waarschijnlijk voldoet hij echt niet beter. Maar ik ging toch overstag door de ingrediënten lijst (shea butter, jojoba olie, avocado olie, allantoine, honing, hyaluronzuur, calendula etc). Ik vond het een soort combinatie van allerlei goede ingrediënten. Het is ontwikkeld door de plastisch chirurgen van het brandwondencentrum. Hij is zuinig in gebruik, smeert lekker, wordt snel opgenomen door de huid. Ik gebruik de creme ook weleens als nachtcrème. Ik vind m ideaal maar er hangt wel een prijskaartje aan.

 

Voor 70G kun je in speciaalzaakjes wel terecht denk ik? Al vind ik het dan vaak wel heel behouden. En via zalando kun  je ook behoorlijk wat bestellen in die maat.

IK had zoveel besteld bij zalando en eigenlijk alles heb ik weer teruggestuurd. 70D is toch wel echt te klein, 70E is qua cupbreedte wat te groot, maar qua cupinhoud wel weer goed. Maar ik was er wel redelijk klaar mee. Ik heb nu 1 bh en dat is het.

Ik ga zaterdag naar Superbra (https://superbra.nl/) in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in grote maten, maar ook vooral met kleine omvangsmaten. Ik had ze gemaild en ze gaven aan op mijn metingen dat ik bij hen waarschijnlijk terecht zou komen op een 65F/65G. Meeste vrouwen schijnen namelijk te ruime bandmaat te kiezen met daarbij een te kleine cup. Het klinkt alsof 75E voor jou qua omvang te groot is als je m al meteen op het strakste gaatje moet doen. Anyway...superbra heeft ook een webshop maar volgens mij is daar beperkt assortiment.

Ik laat je wel weten wat mijn ervaringen daar zijn.

 

Mijn borstplooi is wat verlaagd inderdaad vanwege de tepels. Ik had daar nog wat 'extra' ruimte dus heeft hij de incisie wel gemaakt in de oude borstplooi, maar zit de nieuwe borstplooi daar de 1-1,5 cm onder. De littekens zitten bij mij dus ook niet in de plooi. Maar ik zie ze ook niet als ik voor de spiegel sta. Gelukkig kleurt dat litteken sowieso nog wel bij. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat over een jaar zo goed als onzichtbaar is.

 

Ik krijg het gevoel nog niet terug. Misschien komt dat nog. De tepels zijn wel gevoelig, maar niet zozeer aan de huid maar meer in de borst.

Ik ben in ieder geval blij dat we het ergste allemaal achter de rug hebben en dat het allemaal goed gaat!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Lilly9791,

 

Hoe gaat het met je? Met mij gaat het prima!

 

Ik heb nog geen krachttraining gedaan maar wel PowerYoga en stijldansen. Van de Yoga heb ik normaal gesproken geen spierpijn. Nu had ik 2 dagen spierpijn. Bij het dansen moet ik veel bewegingen met mijn armen omhoog maken. Het voelt de volgende dag dan wel een beetje pijnlijk maar niet als spierpijn. Het voelt ook raar als ik de borstspier aanspan dat mijn borst beweegt. Heb jij dat ook? Goed te lezen dat jij weer lekker bezig bent in de sportschool.

 

Heel fijn dat je meer tevreden bent met je borsten en de hoogte van je tepels. Ik merk nu de zwelling steeds meer afneemt dat mijn rechter tepel iets lager staat dan mijn linker. Het is een klein verschil maar ik zie het wel. Het lijkt ook of mijn borsten zijn 'ingedaald'. Het litteken zit nu precies in de plooi. Het is nog steeds heel erg wennen allemaal, maar ik kan er steeds meer van genieten. Straks bekijk ik de site voor de littekencrème die jij aanraadt. 

 

Goed dat je alles van Zalando terug hebt gestuurd. Eerder besefte ik niet dat je voor BH's moet shoppen als met schoenen. Het moet precies passen! 

 

Vandaag ben ik naar Superbra geweest. Ze hebben me er geweldig geholpen! Ik heb er veel geleerd. Het was echt een eye-opener :rolleyes:. Ik droeg niet alleen de verkeerde maat maar ik droeg ook mijn BH verkeerd. 60FF is mijn perfect fit. Ik kan ook een 65F of een 55G aan. De verkoopster gaf aan dat de prothese die ik heb gekozen proportioneel mooi is en dat het geen grote borsten zijn. Dat is fijn om te horen van iemand die al heel veel borsten heeft gezien. Ik heb nu ook mijn mening over mijn formaat een beetje bijgesteld. 

 

Het gevoel is nog steeds niet helemaal terug. Ik wacht geduldig af. 

 

Ik hoop dat jij ook zo een geweldige ervaring hebt bij Superbra! Ik wens je veel shopplezier:)

 

Laat me weten hoe jij het vond!!!

 

Groetjes,

Bella

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi @BoobDiBella

 

Wat grappig dat je ook bij Superbra geweest bent! Ik ben gister geweest. Ik bleek de goede maat te hebben: 70E. Evt kan een 75D of 65F ook. Ligt beetje aan het merk. Omdat je met nepborsten meer stevigheid van Ben er dik een uur aan het passen geweest en heb heel wat bh's gepast. Ik vond ze heel professioneel en goed met advies. Heel ontspannen en leuk allemaal. De verkoopster was helemaal in haar nopjes omdat een borstvergroting weer eens wat anders is, en dat vond ze heel leuk. Ze vond mijn borsten ook helemaal in verhouding met mijn lichaam. En ik had een bepaalde bh aan waarvan ze zei dat ze die nog nooit zo mooi had zien zitten. Daar riep ze haar collega zelfs bij.

Welke merken bh's zater bij jou goed? Bij mij Gossard, Gorteks, Kinga en Freya. Panache niet. 

Ik vond het in ieder geval echt een hele fijne winkel, ben erg blij met mijn aankopen. Ik ga over een maand of 2 zeker weer een keertje terug! Even sparen want het is wel een dure hobby!

 

En dat die borstspier raar voelt bij aanspannen heb ik ook. Sowieso is hij zoveel afgenomen in kracht. En je voelt m echt aanspannen wat voorheen niet opviel. Hij doet in ieder geval geen pijn meer, en misschien dat het gewoon wennen is. 

 

Ik heb ook nog een heel ongevoelig stuk onder mijn borsten. Ik hoop dat dit nog verder terugkomt. Zal de tijd leren. De huid rondom de littekens is ook nog steeds rood. Dat trekt naar verloop van tijd nog wel weg (hoop ik althans).

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiiiii @Lilly9791,

 

Goed om te weten dat je de goede maat hebt. 70E is een hele mooie maat en met 75D heb je nog heel veel keus in BH's met smalle bandjes die gemaakt zijn van weinig stof. Daar mag je echt blij mee zijn hoor!!! Als ik had geweten dat ik op een F cup uit zou komen dan had ik 350cc genomen, gewoonweg voor het praktische. 

 

Superbra is een leuke winkel heh! Superfijne verkoopsters;). De winkel is achter bij mij. Ik reed er vaak langs maar kwam er maar niet aan toe naar binnen te gaan. Ik ben hartstikke blij dat ik er eindelijk geweest ben. Ik heb eigenlijk niet zo op de merken gelet. Ik heb er 2 van Panache en 1 van Gossard gekocht. Hiervoor kocht ik altijd lingerie bij de H&M en dan was ik voor max 60 euro per setje klaar en dat was dan echt heel duur voor H&M. Ik hou van setjes en dit is wel even een andere prijscategorie :blush:

 

Ik upload later wat foto's. Ik zou het heel leuk vinden om jouw keuzes te zien. Laat het me weten als je zin hebt om ze te posten. 

 

Groetjes Bella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi boibdibella,

 

Ik ben hier nieuw, en ik las dat jij ook door dr. Damen bent geholpen. Ik ook namelijk afgelopen maandag. Bij mij zitten de tepels ook laag en is het allemaal nog oogezwollen. 

Ik maak me zorgen of t allemaal nog wel mooi wordt en of de protheses wel gaan zakken/indalen. 

Hoe lang heeft alles bij jou geduurt, dat de zwelling weg was en dat alles ingedaald was?

Heb je zelf om die band gevraagd na twee weken bij het consult of heeft zij het gezegd?

 

Ik hoop dat je me meer info kun geven. Even ter geruststelling voor mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-10-2017 om 08:50 zei Lilly9791:

Hoi @BoobDiBella,

 

Zo grappig om te lezen dat wij nagenoeg exact dezelfde maten hebben (ik ben ook 1.60m, 57kg en had 75A) en eenzelfde voorsituatie (kinderen en dan door sporten zijn je borsten weg).

Ik ben ook net via Diana Gabriels geopereerd, maar dan wel door Dr Hupkens. Ik heb Mentor rond 350cc HP cohesieve gel 2. 

Ben jij nu al helemaal tevreden met het resultaat?

 

Ik vind ze echt mega. En omdat bij mijn natuurlijke borsten de onderbolling ook niet heel erg aanwezig was, zitten mijn tepels nu ook relatief laag en wijzen naar beneden. Ik weet dat de boel nog moet zakken, maar daar maak ik me wel zorgen over. Het ziet er nu (nog?) raar uit. Ik heb wel heel veel vertrouwen in Dr Hupkens maar hij had het tijdens het aftekenen over dat de tepel laag zit. Maar was niet echt het moment om nog eens een keer te gaan beslissen over een evt tepelverplaatsing. Dus ja...afwachten maar.

 

Pak jij nu weer dingetjes op? Ik probeer minder te doen dan ik voor mijn gevoel kan. Na mijn bevallingen vond ik ook dat ik niet moest zeiken dus deed ik ook weer vanalles. Ben mezelf dus al eerder voorbij gelopen.

Ik sta ingepland voor 7 januari bij dr Hupkens voor 350cc

ik twijfel zelf of het niet te groot is..

Ik ben zelf 1.70 en weeg 60kg en heb 80 a

Hoe zijn ze nu bij jou?

Heb je misschien foto's die ik zou mogen zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Moor:

Hoi boibdibella,

 

Ik ben hier nieuw, en ik las dat jij ook door dr. Damen bent geholpen. Ik ook namelijk afgelopen maandag. Bij mij zitten de tepels ook laag en is het allemaal nog oogezwollen. 

Ik maak me zorgen of t allemaal nog wel mooi wordt en of de protheses wel gaan zakken/indalen. 

Hoe lang heeft alles bij jou geduurt, dat de zwelling weg was en dat alles ingedaald was?

Heb je zelf om die band gevraagd na twee weken bij het consult of heeft zij het gezegd?

 

Ik hoop dat je me meer info kun geven. Even ter geruststelling voor mij. 

Hi @Moor,

 

De protheses zijn bij mij mooi gedaald. De zwelling boven mijn borsten is weg. Ik ben nu 9 weken PO en pas na 8 weken PO was de zwelling weg. 

 

Ik heb niet om de band gevraagd. De consultant heeft mij de elastische band gegeven. Ik droeg de band graag want dan voelde ik de pijn minder. 

 

Zelf vond ik het ook echt moeilijk om geduldig te zijn en was ik ook heel erg bezorgd. Ik belde de eerste twee weken wel om de dag naar de praktijk. Ik was bang en de verandering aan mijn lichaam was zo abrupt. Voor je verdoving heb je een A cup en na de verdoving heb je pijn en is alles gezwollen en herken je, je eigen lichaam niet meer. Het ziet er helemaal niet uit als je dat je verwachtte. Je zou naar PO foto's kunnen kijken van de dames op het forum. Misschien kan je, je herstel daar mee vergelijken. Als je wilt dan kan ik je toegang geven tot mijn herstel album. 

 

Heb vertrouwen en wacht het even af. Als je niet tevreden bent met het resultaat dan garandeert Diana Gabriels dat de ingreep kosteloos wordt hersteld toch? 

 

Als je vragen hebt dan mag je die altijd stellen!

 

Groetjes,

Bella

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ramona24:

Ik sta ingepland voor 7 januari bij dr Hupkens voor 350cc

ik twijfel zelf of het niet te groot is..

Ik ben zelf 1.70 en weeg 60kg en heb 80 a

Hoe zijn ze nu bij jou?

Heb je misschien foto's die ik zou mogen zien?

Hi @Ramona24,

 

Wat spannend zeg! Voordat je het weet is het 7 januari!!!

 

Aan je afmetingen te zien denk ik dat 350cc niet te groot is. Jouw omvang kan dat volgens mijn prima hebben. Mijn omvang is namelijk 70 en ik heb 375cc. Ik draag nu een 70F. Dat klinkt heel groot. Ik moet nog steeds heel erg wennen maar het past wel bij mijn proporties. 

 

Natuurlijk mag je mijn foto's zien. Ik wil je wel waarschuwen. Tussen de foto's waar je mijn borsten bloot ziet zitten ook foto's van mijn herstel bij. Die zijn niet zo fraai om te zien. Maar zoals ik hierboven schreef, is het misschien wel fijn om te zien wat er misschien tijdens het herstel kan gebeuren. Ik had namelijk last van heel veel zwelling die lang aan bleef houden. Daarnaast had ik hele grote bloeduitstortingen. Het is nu 9 weken PO en nog steeds een beetje beurs. 

 

Kijk je uit naar je BV? 

 

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.

 

Groetjes,

Bella

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei BoobDiBella:

Hi @Moor,

 

De protheses zijn bij mij mooi gedaald. De zwelling boven mijn borsten is weg. Ik ben nu 9 weken PO en pas na 8 weken PO was de zwelling weg. 

 

Ik heb niet om de band gevraagd. De consultant heeft mij de elastische band gegeven. Ik droeg de band graag want dan voelde ik de pijn minder. 

 

Zelf vond ik het ook echt moeilijk om geduldig te zijn en was ik ook heel erg bezorgd. Ik belde de eerste twee weken wel om de dag naar de praktijk. Ik was bang en de verandering aan mijn lichaam was zo abrupt. Voor je verdoving heb je een A cup en na de verdoving heb je pijn en is alles gezwollen en herken je, je eigen lichaam niet meer. Het ziet er helemaal niet uit als je dat je verwachtte. Je zou naar PO foto's kunnen kijken van de dames op het forum. Misschien kan je, je herstel daar mee vergelijken. Als je wilt dan kan ik je toegang geven tot mijn herstel album. 

 

Heb vertrouwen en wacht het even af. Als je niet tevreden bent met het resultaat dan garandeert Diana Gabriels dat de ingreep kosteloos wordt hersteld toch? 

 

Als je vragen hebt dan mag je die altijd stellen!

 

Groetjes,

Bella

Hoi Bella,

 

Dank je wel voor je snelle respons en je geruststellende woorden.

 

Het verschil van een A cup naar een waarschijnlijk C cup ( 375cc) ben ik eerlijk gezegd nog niet eens mee bezig. Ik "durf" me zelf nog niet echt zonder bh in de spiegel te bekijken. Ben bang dat ik dan zo teleurgesteld zal zijn. Geduld is iets dat IK helemaal helaas niet heb hhhh. 

De pijn is de afgelopen dagen wat erger dan voorheen en dan voornamelijk de spier denk ik.  Ik ben touwens vandaag pas 7 PO. Het duurt een eeuwigheid naar mijn gevoel. Ik dacht nu wel meer te kunnen doen eigenlijk. 

Ik wacht t dan "geduldig" af. En volgende week woensdag is de eerste consult. Ik hoop dat ze me een band geeft...op de een of andere manier heb ik t idee dat t indalen dan wat sneller zal gaan.

 

Ik weet niet of ze kosteloos bij DG kosteloos herstellen. Stom nooit gevraagd eigenlijk!

 

Geduld is de key word!!

 

Nogmaals dank!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2017 om 14:04 zei BoobDiBella:

Hiiiii @Lilly9791,

 

Goed om te weten dat je de goede maat hebt. 70E is een hele mooie maat en met 75D heb je nog heel veel keus in BH's met smalle bandjes die gemaakt zijn van weinig stof. Daar mag je echt blij mee zijn hoor!!! Als ik had geweten dat ik op een F cup uit zou komen dan had ik 350cc genomen, gewoonweg voor het praktische. 

 

Superbra is een leuke winkel heh! Superfijne verkoopsters;). De winkel is achter bij mij. Ik reed er vaak langs maar kwam er maar niet aan toe naar binnen te gaan. Ik ben hartstikke blij dat ik er eindelijk geweest ben. Ik heb eigenlijk niet zo op de merken gelet. Ik heb er 2 van Panache en 1 van Gossard gekocht. Hiervoor kocht ik altijd lingerie bij de H&M en dan was ik voor max 60 euro per setje klaar en dat was dan echt heel duur voor H&M. Ik hou van setjes en dit is wel even een andere prijscategorie :blush:

 

Ik upload later wat foto's. Ik zou het heel leuk vinden om jouw keuzes te zien. Laat het me weten als je zin hebt om ze te posten. 

 

Groetjes Bella

Hey @BoobDiBella,

 

Wat grappig dat ze bij jou achter zitten! Ik moest er speciaal voor naar Rotterdam, maar heb het gecombineerd met een lunch met een vriendin die daar woont. Op zich is het niet ver, maar dat ze zo dichtbij zitten voor jou is wel heel fijn. En ik snap dat je er vaak langs reed, maar niet naar binnen ging. Tot voor kort hadden wij daar niet veel te zoeken, haha! 

 

Ik ben ook zeer tevreden hoor met de maat. Ik denk dat 375cc of 350cc niet eens zoveel had uitgemaakt uiteindelijk. Het is iets meer dan een eetlepel verschil namelijk. Komt denk ik bij jou vooral omdat je toch wel wat smaller gebouwd bent dan ik. Dan krijg je toch automatisch een wat grotere cupmaat. Maar ach ja.... het kost wat maar dan heb je ook wat. Maar ik moest wel even slikken...20 euro voor een broekje... Normaal kocht ik 2 broekjes bij 1 bh. Maar ik hou het nu wel even bij 1 broekje.

Ik zal wel wat foto's posten. Ik ben wel gegaan voor de basics - een zwarte, een rode en een nude voor dagelijks, en een (peperdure!) sportbh.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.