Ga naar inhoud

Ribbels aan zijkanten prothese?


bibi82

Aanbevolen berichten

Hey meiden,

Sinds 1 sept heb ik ronde, ruwe prothese op de spier van 255cc. Nu is het me sinds een week opgevallen dat met name aan de buitenkanten (dus aan de kanten van m'n armen) er een soort ribbels voelbaar zijn. Kunnen deze nog wegtrekken? Hoe komt het uberhaupt? De prothese kunnen toch niet te zwaar zijn, het is maar 255cc! Ik heb me de eerste 6 weken keurig aan de regels gehouden en niks te veel gedaan. Na 6 weken wel weer alles gaan doen. Is dat te snel te veel geweest? Doe veel lichamelijk werk.

Hoe lang heeft de prothese nodig om helemaal goed op zijn plek te geraken en hoe lang kan ik mezelf geruststellen met de gedacht dat " het allemaal nog wel goed komt"?.

Ook zijn littekens (en vaak ook rechterborst) nog wel gevoelig aan het eind van de dag, draag sport-bh nog dag en nacht, voelt nog zo lekker veilig. Dat kan toch geen kwaad?

Ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen....

Kus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey bibi,

Ik kan je gerust stellen dat het niks geeft hoor dat je nog lekker je sport bh aan hebt hihi zit lekker he :blush:

En het litteken kan best lang gevoelig zijn , heb er ook nog wel last van. Is ook niet erg hoor :D

De rimpeling, ik denk dat het toch hoort? Ze zijn op de spier geplaatst en dan heb je sneller kans op rimpeling maakt niet uit hoeveel cc je hebt dan!

Zelf heb ik vanonderlast van rimpeling als ik naar voren hang het is wel iets minder geworden maar je kunt het wel duidelijk voelen. Denk dat het toch iets blijvends is ^_^

Kortom je hebt niks verkeerd gedaan hoor :D

Ben benieuwd naar andere reacties :D

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel het heel af en toe, als ik voorover gebukt hang...

maar ik voel het alleen, ik zie niks als ik er na kijk met een spiegel..

maar ik heb het ook niet altijd..

Heb ook wel eens gehoord dathet de gel is in je prothesen die zich een weg zoekt???

maar of ditwaar is weet ik niet.. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bibi

rimpeling komt vaker voor bij vloeibare vulling,weet niet welke vulling je hebt?

en heb je dit ookal overlegt met je arts?er zijn namelijk klinieken/artsen die er wat mee doen,maar ook zat genoeg die je gewaarschuwd hebben vooraf,bij het kiezen voor de spier,en dan ist je eigen probleem zo ff qruw gezegd.

hoe minder borstweefsel je van je zelf hebt,hoe meer kans op rimpeling,zo moet je het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vloeibare protheses bestaan niet meer hoor, elke prothese is in minder of meerdere mate cohesief. Je hebt zegmaar substantie kauwgom tot winegum. Uiteraard is het wel zo dat hoe steviger hoe minder kans op rimpels en nog belangrijker, stevigere zijn altijd 100% afgevuld. Maar het allergrootste verschil in wel of geen rimpeling is je eigen basis. Welke cupmaat had je voorheen en ben je erg tenger? Tis trouwens vaker enkel voelbaar en niet zichtbaar ddat is misschien een troost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb bij de rechterborst aan de onderkant dat ik de prothese voel, en als ik er lichtjes op druk heb je zo'n klik-klak-effect, net vroeger met van die speelgoedkikkertjes (weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen). Je ziet er trouwens niks van, het is alleen het gevoel. Links voel ik aan de onderkant de prothese ook zitten, maar daar voel ik het niet. Ik heb trouwens onder de spier plaatsing.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

k voel ook rimpeling aan de zijkanten, maar het is gelukkig niet zichtbaar, heb weinig borstweefsel van mezelf, dus denk dat dat ook wel zo blijft en dat klik-klak effect herken ik ook wel haha, ik denk ook idd niet dat het iets is om je zorgen over te maken, je hebt toch 2 lichaamsvreemde objecten in je laten plaatsen, dat zal nooit helemaal 'eigen' aanvoelen denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik vind het jammer dat het er bij hoort, maar had dat wel een beetje verwacht... M'n pc heeft hier nooit voor gewaarschuwd. Ik lees wel dat het ook bij tussen en achter de spier geplaatst voorkomt. Dus het is gewoon pech hebben. Ik heb prothesen met een cohesieve vulling.

Het is idd alleen voelbaar, niet zichtbaar. Het is ook echt minimaal hoor, het is mijn man nog niet eens opgevallen! :4:

Was meer benieuwd of ik kan verwachten dat het nog wegtrekt of dat het er bij hoort.

Kus

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb van mijzelf ook weinig borstweefsel en als ik voorover buig voel ik aan de zijkanten ook rimpeling.

Ik maakte me een beetje zorgen maar zie dus dat het ook met je eigen vet te maken heeft?

Ik heb siliconen, geen idee wat voor soort vloeistof dat precies is. Ze zitten zelfs nog onder de spier, of hoeft dat niets te zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van mijzelf ook weinig borstweefsel en als ik voorover buig voel ik aan de zijkanten ook rimpeling.

Ik maakte me een beetje zorgen maar zie dus dat het ook met je eigen vet te maken heeft?

Ik heb siliconen, geen idee wat voor soort vloeistof dat precies is. Ze zitten zelfs nog onder de spier, of hoeft dat niets te zeggen?

Ja, hoe minder eigen weefsel hoe meer kans dat je rimpeling kunt voelen ook bij onder de spier, en jouw siliconen zullen zeker cohesief zijn, want bij anatomische is dat zo omdat ze die vorm moeten behouden. Maar maak je geen zorgen hoor, meestal is het niet zichtbaar, dus als dat bij jou nu ook niet zo is zal het wel zo blijven! ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is inderdaad niet zichtbaar als ik rechtop sta, maar alleen als ik voorover gebukt sta en dan aan de zijkanten.

Maar misschien is het ook omdat ze nooit helemaal vol zitten en dat er daarom iets van een rimpeling in komt? Ik snap eigenlijk niet waar de rimpels zelf vandaan komen.

Is het dan een idee om bij een eventuele wissel voor veel groter te gaan of zal ik altijd rimpels houden dankzij mijn vroegere mierentietjes :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.