Ga naar inhoud

Kathie : 17 april 2009 : Dr. Schermer Voest : Kliniek Klein Rozendael


Gast kathie

Aanbevolen berichten

Gast kathie

Eigenlijk ben ik helemaal niet iemand die alles op internet nazoekt, en het is de eerste keer dat ik er zelf iets op schrijf.

Maar een borstverkleinende operatie is dan ook niet niks. Ik heb zelf op internet gezocht en heel weinig kunnen vinden. Het is een hele ingreep, en hoe weet je of die chirurg wel goed is? Je moet hem toch je hele vertrouwen geven, terwijl je hem niet kent. Dat vond ik best eng. Daarom vind ik het belangrijk om anderen in te lichten.

Ik bedenk me hoeveel tientallen jaren ik er over nagedacht heb. Nadat de kinderen gekomen zijn, heb ik dan eindelijk de stap gezet. (Je hebt grote kans dat je geen borstvoeding meer kan geven) Als er een medische indicatie is wordt het vergoed, voor de vergoeding maakt het niet uit of je naar het ziekenhuis gaat, of naar een privé kliniek. Met mijn cup E en schouder en nekklachten was er genoeg reden om het vergoed te krijgen, maar dit is sterk afhankelijk van je ziektekosten verzekeraar. Toen ik die eerste stap naar de huisarts had gezet wilde ik het ook snel. In het ziekenhuis kon ik na 3 weken op intake gesprek komen. De wachtlijst voor de operatiekamer is altijd erg lang, dus de operatie zou ook zeker 10 weken op zich laten wachten. Dat wilde ik niet, ik wilde het voor de zomer, kan ik dan lekker in bikini. Ik heb geinformeerd bij Kliniek Klein Rosendael in Rozendaal (Velp), daar kon ik een week later al op intake, en werd ik twee weken later geopereerd. Zij zijn onderdeel van Medinova, dat zijn een aantal prive klinieken door heel het land. De lokatie en het gesprek vond ik zeer positief, en ik heb hiervoor gekozen. En absoluut zonder spijt.

De operatie is zeer goed gegaan, er is aan beide zijden ongeveer 300 gram af gehaald, van cup E naar C. Dr. Schermer Voest vind ik een zéér bekwame chirurg, een tikje eigenzinnig, maar misschien juist daardoor een prachtig resultaat. Zo wil hij dat je na de operatie 6 weken een Sloggie topje aan doet, omdat de druk van een beha niet goed is voor de hechtingen en dus het litteken. Niks intapen, alleen pleisters over de hechtingen. Ik heb de eerste dag voor de zekerheid twee paracetamol ingenomen tegen de pijn, maar ik heb echt geen pijn gevoeld.

Ter controle moest ik een nacht blijven, ik kreeg een hele mooie kamer waarop ik alleen lag. Het was een gezellige kamer, met vloerbedekking, een houten plafond en een schilderij aan de muur, het leek wel een hotelkamer. De verpleegkundigen waren zeer kundig en hadden de tijd om alles goed uit te leggen, en je te helpen. Ze vertelden ook dat ze in deze prive kliniek meer tijd voor de patienten hadden, en dat iedereen de volgende dag weer naar huis gaat, dus dat er ook geen echt zieke patienten zijn. Dat vond ik ook een belangrijke reden om naar een privé kliniek te gaan, een kennis ligt al weken in het ziekenhuis na een knie operatie, omdat ze besmet is met een ziekenhuisbacterie.

Ik ging naar huis met twee drains aan plastic flesjes, de afspraak om iedere ochtend te bellen om te melden hoeveel bloed er in de drains zat, en hoe het ging. Heerlijk lekker thuis in mijn eigen bed verder herstellen, en weten dat ik direct iemand kan bereiken, mocht er iets mis gaan.

De drains zijn er na 4 dagen uit gehaald. En dat was de enige keer dat ik een klein beetje pijn gevoeld heb. Het weefsel zit er omheen, en wordt los getrokken. Maar ook die pijn was na een half uurtje weg.

Het is nu twee weken geleden dat ik geopereerd ben, en ik had niet durven dromen dat het zo mooi zou worden, en zo goed zou gaan. Ik neem nog wel veel rust, en doe heel rustig aan. Over twee maanden moet ik terug komen voor de laatste controle.

Ik wil hierbij tegen iedereen zeggen, ben eerlijk tegen jezelf. Als je er last van hebt, neem dan de beslissing. Tegenwoordig is zoveel mogelijk, en dus ook een pijnloze borstverkleining. Je mag altijd contact met me opnemen voor referenties.

Het lijkt wel alsof ik reclame maak, en dat doe ik ook, niet omdat ik iets met deze kliniek te maken heb, maar omdat ik een zeer tevreden en dankbare patient ben. Ik heb voor de bevallingen van de kindjes in het ziekenhuis gelegen, en ik ben gefrustreerd hoe het er daar aan toe ging. Ik heb nu gezien hoe het beter kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.