Ga naar inhoud

Ervaring met een prothese band na 3 weken?


Aanbevolen berichten

Hellooo

 

Ik heb pas na 3 weken een protheseband gekregen omdat ik zelf vond dat mijn tepels te laag stonden. De pc vond dit ook en heeft mij een band meegegeven.

 

Nu na een week dragen heb ik het idee dat het niet werkt en het spookt ook gewoon heel erg door me hoofd dat het ergens al te laat was voor de band en ik die eigenlijk al vanaf het begin had moeten krijgen.

 

Ook staat de linker lager dan de rechter heeft iemand daar ervaring mee door bijvoorbeeld de band op een andere manier te dragen zodat de druk op de linkske ligt en niet beide?

 

Ben hier echt onzeker over  ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang PO ben je nu? 4 weken? Want dat is echt nog heel vroeg, vanaf pas 6-8 weken beginnen je protheses echt te zakken en komen de tepels verder omhoog. En ja, die borstband helpt nu na 3 weken nog steeds maar het is niet zoals een haarkleuring dat je van het ene op het andere moment verschil ziet. Zie het als een tandenbeugel: langzaam maar consequent worden de protheses subtiel naar beneden geduwd. De spier en huid moeten allemaal nog gaan ontspannen. Ook de ongelijkheid gaat nog weg trekken. Als jij de band normaal (horizontaal) draagt zoals jouw pc heeft gezegd en één prothese zit hoger, zal de band op de hogere prothese iets harder duwen dan de prothese die al lager zit. Dit corrigeert zichzelf dus. 

 

Komt goed meid, het is lastig maar geduld is echt heel belangrijk! :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Visje7:

Hoe lang PO ben je nu? 4 weken? Want dat is echt nog heel vroeg, vanaf pas 6-8 weken beginnen je protheses echt te zakken en komen de tepels verder omhoog. En ja, die borstband helpt nu na 3 weken nog steeds maar het is niet zoals een haarkleuring dat je van het ene op het andere moment verschil ziet. Zie het als een tandenbeugel: langzaam maar consequent worden de protheses subtiel naar beneden geduwd. De spier en huid moeten allemaal nog gaan ontspannen. Ook de ongelijkheid gaat nog weg trekken. Als jij de band normaal (horizontaal) draagt zoals jouw pc heeft gezegd en één prothese zit hoger, zal de band op de hogere prothese iets harder duwen dan de prothese die al lager zit. Dit corrigeert zichzelf dus. 

 

Komt goed meid, het is lastig maar geduld is echt heel belangrijk! :54:

 

 

Thanks voor je snelle antwoord.

 

Ja ben 10 april geopereerd, iets meer als 4 weken dus inmiddels.

 

Heb jij zelf ook een band gehad? Zo ja, na hoe lange tijd had jij het idee dat het werkte en kan het kwaad als je een keer de band 1 dagje niet draagt? Staat namelijk een festivalletje op de agenda over 2 weken ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Nippies:

 

 

Thanks voor je snelle antwoord.

 

Ja ben 10 april geopereerd, iets meer als 4 weken dus inmiddels.

 

Heb jij zelf ook een band gehad? Zo ja, na hoe lange tijd had jij het idee dat het werkte en kan het kwaad als je een keer de band 1 dagje niet draagt? Staat namelijk een festivalletje op de agenda over 2 weken ;)

 

 

 

Ik ben 18 april geopereerd dus ik loop nog een weekje achter op jou. Ik heb direct de band gekregen omdat ik anatomische heb. In het begin zitten de anatomische nog niet vast dus dan is de kans op rotatie nog groot. De mensen die ronde hebben bij deze pc (dr straten) krijgen de band pas na 2 weken. De band is niet alleen om de protheses naar beneden te duwen maar dient ook als stevigheid om de protheses op zijn plaats te houden. Dus de functie die de bh band onder heeft, alleen dan nu boven op. 

 

Bij mij is voornamelijk het vocht eruit en nu is mijn huid aan de onderzijde bezig net oprekken zodat de prothese straks kan gaan zakken. Of de band hier invloed op heeft gehad, wellicht, maar zeker weten doe je het niet. De band biedt wel veel steun en voelt voor mij veilig. Of je hem een dag niet kan dragen: het is je eigen keus. Zou op een festival waar je staat te springen het afraden, je herstelt maar 1x en na 6 weken kun je nog steeds dingen kapot maken. Maar als je rustig aan doet en hem thuis zo snel mogelijk weer om doet lijkt het mij geen probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel dames voor de antwoorden! Ik zal straks een fototje plaatsen hoe ik de band draag maar ze hebben hem bij mij voorgedaan en draag hem nu voor minn gevoel wel hetzelfde. Hij glijd soms naar beneden maar dan trek ik hem weer omhoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.