Ga naar inhoud

Be-Clinic Overijse


Jess

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik ben 25 jaar en ben van plan m'n borsten te laten vergroten. Heb een A-cup. 
Ik zit er al een hele tijd mee, maar vind het een enorm zware beslissing om uiteindelijk te maken. Vrijwillig onder het mes gaan om bijgevolg een aantal weken pijn en last te hebben, dat moet je maar zien zitten. Ook wetende dat je sowieso nog minstens één keer dezelfde operatie zal moeten ondergaan in je leven. Maar goed, dat terzijde...

Naakt, vind ik mezelf best nog 'mooie' borsten hebben, wel wat klein maar dit gaat nog. In (bad)kleding is het natuurlijk een heel ander verhaal. Ik weet dat er daarvoor alternatieve oplossingen zijn zoals 'push-up bh's' of 'Maximizers' maar dit zit bij mij nooit comfortabel en ik heb dan nog geen decolleté, wat ik net zo mooi vind bij een vrouw. Ik kom gewoon heel wat natuurlijk volume tekort.

Uiteraard heb ik al heel wat opgezocht over de operatie zelf, welke mogelijkheden er zijn, ervaringen van anderen en dergelijke. Op dat vlak ben ik al redelijk goed geïnformeerd.  

Nu zit ik nog met een ander raadsel... 
Ik ben van Vlaams-Brabant en had eerst voorkeur voor de privékliniek 'BeauCare' in Machelen. Dit ziet er op hun website allemaal dik in orde uit.
Doordat mijn gevoel er goed zat, heb ik een intakegesprek aangevraagd. Dit gesprek kon de volgende dag al doorgaan met ene Dr. Vrambouts. Dit zou de directeur zijn van de kliniek (maar geen chirurg). 
Is het niet raar dat dit gesprek doorgaat met de directeur en niet met de chirurg zelf of komt dit wel vaker voor? 

Bovendien staat deze man nergens op de site van de kliniek vermeld (zelfs niet in de kleine lettertjes). Ik ben hem na het telefoongesprek meteen gaan 'googlen' omdat ik graag op voorhand weet met wie ik te maken krijg en ik kwam eigenlijk enkel negatieve verhalen over hem tegen.
Omdat ik er wat onzeker door werd, heb ik de afspraak terug geannuleerd. Ik voelde me er ineens niet meer goed bij, ook al doet hij de operaties zelf niet. Hij voert er waarschijnlijk wel het beleid (misschien wordt er op dingen bespaard enzo?).

Waar er wel vol lof van gesproken wordt, is Dr. Plovier van Be-Clinic in Overijse. Lijkt me inderdaad een deskundig en aangename man, maar heb wel wat bang over de kostprijs van een borstvergroting bij hem.  
Bij 'Beaucare' zou dit ongeveer €2950 euro bedragen (all in), maar ik vraag me af wat ze in Be-Clinic zouden aanrekenen. Ik ben bang dat ik op het eerste consult een super gevoel ga hebben van de kliniek zelf, maar dat de prijs daar serieus de lucht zal inschieten.

Heeft iemand ervaring met Be-Clinic? Weet je wat een standaard borstvergroting ongeveer zou kunnen kosten (BTW incl.)? Zit dan alles in deze prijs inbegrepen (nazorg, steun-bh, ...)? Uiteraard is het wat afhankelijk van de manier van plaatsing, soort protheses enzo, maar ik zou graag een beetje een richtlijn hebben en vind het wat raar om meteen een eerste mailtje naar hen te sturen met deze vraag. 

Hopelijk weet iemand er wat meer over...
Groetjes! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik ben in Nederland geopereerd dus heb helaas geen ervaring met een Belgische kliniek.

Bij de klinieken waar ik ben geweest hebben ze in eerste instantie de ronde prothesen aangeraden die een stuk goedkoper zijn dan de anatomische. 

Omdat ik toch voor een zo'n natuurlijk mogelijke borst wilde gaan, heb ik voor de anatomische gekozen. 

 

Ik zou voor ronde €2600 moeten betalen, ex. BH en ex de kosten voor het landelijk register voor borstprothesen. 

De anatomische, dual plane geplaatst, zijn in totaal uitgekomen op €3260. 

 

De nazorg zit hier uiteraard bij in, net als alle zorg voor tijdens en na de operatie. Medicijnen die ik heb gekregen zijn vergoed door mijn zorgverzekering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.