Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Keuze van cupmaat gebeurt in functie van lichaamslengte, de door u gewenste cupsize en de vorm van uw borstkas.

Daarbij komt het verschil in klier- en vetweefsel , elastischiteit van de huid enz. ...

Geef je gewenste cup door aan de chirurg , hij/zij kan het beste inschatten welke prothese (cc/profiel) het dichtst bij jouw wensen zal uitvallen .

Een vuistregel is echter wel dat 200 gr ongeveer een cupmaat is.

Nota hierbij :

iemand met een omtrek van 70cm zal minder cc nodig hebben om van een A naar een C cup te gaan dan iemand die een omtrek van 80cm heeft .

Bij plaatsing onder de spier zou met iets meer volume nodig hebben om hetzelfe rezultaat (grootte) te bereiken als bij plaatsing op de spier .

Bij de meeste vrouwen is er in aanleg een licht verschil in volume of vorm tussen de borsten.

Grote volumes (meer dan 400 cc) zullen meestal ontraden worden, tenzij in speciale indicaties.

Hoe groter de protheses , hoe groter het sommige risico's op comlicatie : bvb doorzakken borsten na enige tijd .

Cupmaten zoals door de lingeriefabrikant gebruikt, zijn zeer subjectief.

Een C cup van een Frans merk komt niet altijd overeen met een C cup van een Duits merk.

Pas steeds 2 bh-maten om uit te maken welke je het beste zit .

Als je een omtrek van 77cm kan het zijn dat je ofwel een 75D of een 80C hebt . De cups zijn ong. even groot qua inhoud maar je zal merken dat bij de tweede maat de cup wat breder uitvalt ;)

Let wel : een borstvergroting is letterlijk te nemen : het vergroot ook de minpunten (verschillen tussen de borsten bvb zoals stand/grootte tepel) van je oorspronkelijke borst . Deze kunnen desgewenst gecorigeerd worden - klein volumeverschil in de protheses bvb - te bespreken met de chirurg .

LINK waar je de cupmaat voor en na de vergroting kan invullen én de cc die wordt geimplanteerd > je krijgt dan een (of meerdere) voor en na foto te zien .

Een zeer interessant bericht dat Sann postte : welke bh-maat heb je ? (opmeten van je borsten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234
Let wel : een borstvergroting is letterlijk te nemen : het vergroot ook de minpunten (verschillen tussen de borsten bvb zoals stand/grootte tepel) van je oorspronkelijke borst . Deze kunnen desgewenst gecorigeerd worden - klein volumeverschil in de protheses bvb - te bespreken met de chirurg .

Dit wil ik nog even benadrukken, je krijgt niet automatisch mooiere borsten na een bv!!!

En ik wil nog toevoegen, als je zelf geen verstand van je maat hebt, ga dan naar een goede lingeriezaak en laat een deskundige verkoopster je lingeriemaat opmeten.

Dit doe je best bij een klein (exclusief) zaakje waar ze nog verstand hebben daarvan.

Sorry, maar bij Hönkemuller hoef je daarvoor dus niet te wezen.

Mols

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je goed begrepen Mols , sommigen zijn telleurgesteld omdat ze 'perfecte' borsten verwachten na hun bv .

Zelf ben ik zeer tevreden .

'Ze' hangen wat van elkaar maar dat was ervoor ook .

Had wel gehoopt dat ze wat dichter tegen elkaar zouden kruipen :D door het lage profiel maar dat is dus niet zo .

Ach , als ik zie (op foto) hoe 't ervoor was dan kan ik alleen maar blij zijn : niks wat een goede beugelBH niet corrigeert :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Hahaha, inderdaad, maar gelukkig zijn de natuurlijke modellen ook zelden perfect.

Ik ben wel tevredener nu met mijn 2de dan met mijn eerste. Omdat ze nu groter zijn, zijn ze toch nog iets dichter tot elkaar gekomen :P

en mijn tepels zijn nu op de goede plaats. Ik had voorheen voortdurend last van harde tepels en dat moest ik verbergen, want ik vond het er zo stom uitzien hoe die dingen de lucht in staken, ze zaten ook zo hoog, heel gek gezicht vond ik dat.

En gelukkig zien er meestal maar 2 personen ons naakt (mij in ieder geval) en voor de rest gebruik je inderdaad een beugelbh als cover up, hahahahah.

Perfect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat er iets als de perfecte borst dan? Als mensen roepen: Ik wil de perfecte borst, dan is dat altijd zo bekropt. Want hoe ziet de perfecte borst er uit? Dat is het zelfde als iemand roept dat je de perfecte kont, neus of buik wilt (en hiermee val ik jullie niet aan hoor! Begrijp me niet verkeerd asjeblieft :141:)

De tips zijn inderdaad goed en fijn dat ze er op staan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp je niet verkeerd hoor , de mijne zijn nu voor mij 'perfect' maar daarom niet voor een ander .

Bedoel met dat 'perfecte' eigelijk dat je niet met andere borsten terug buitengaat maar met grotere .

Borsten die ver uit elkaar staan of niet op dezelfde hoogte , tepels die te hoog of te laag staan enz. ... kan meestal wel gecorrigeerd worden maar niet door 'enkel' een bv . Sommigen denken dat die 'problemen' opgelost zijn wanneer ze een bv laten doen maar dat is niet zo . Straffer , onregelmatigheden zullen zelfs harder opvallen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ook ;)

Ik vatte het op als dat er mensen zijn die verwachten dat een BV alles weg neemt en dat je dus de kliniek uitwandeld met prachtige boobs waar niks "mis" mee is. Mis als in; ruimte tussen je borsten, dus dat je nu het perfecte streepje hebt, die de pennentest doorkomt etc. Maar dat bedoel ik dus met; wat is perfect. En bestaat er een perfecte boob? Naar mijn idee niet want iedereen die tevreden is over de BV en die geen te hoge verwachtingen had (dus dat er wonderen gebeuren tijdens een BV) zullen hun meisjes perfect noemen.

Zoals je zelf zegt; Jij vind je boobs perfect! Dan zijn ze voor jou de perfecte boobs.

Ik ben dol blij met mijn boobs. Zijn ze perfect? Wel als we het hebben over grote, zachtheid en de rest van de dingen. Ze ogen natuurlijk en dat heb ik toch persoonlijk liever dat dat ze de potlood test door komen hoor. (In mijn geval dan he, omdat ze verder uit elkaar staan ;) Een ander waarvan de meisjes wel gewoon mooi dicht bij elkaar staan is het een heel ander verhaal ;))

Zo. Hele uitleg hoe ik het opvatte :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Als ik mijn cupmaat opmeet zoals beschreven dan kom ik uit op een 75 A............ Dat had ik dus voor de BV... Ik mag toch hopen dat ik iets niet goed doe :107:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Even een vraagje he.

Wie heeft zichzelf gemeten en klopt dan de cup die eruit komt?

Mijn onderomtrek is +/- 77 (komt dan op 75) en bovenomtrek is 95 (wel met sportbh aan, krijg 'm niet alleen uit :P, dus mn boobies zijn dan misschien wat meer geplet?). Dan kom ik volgens de livera meter op een 75 D. Maar volgens mij is dat te groot. Volgens het tabelletje van de C&A zit ik tussen C en D in.

Wie heeft meetervaringen en dan ook de bh-ervaringen (die hebi k nog niet, nog even wachten...)?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.