Ga naar inhoud

Sunrise : 12 oktober 2010 : Dr. Luijendijk : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Lieve Mensen,

Na veel te hebben gelezen begin ik nu toch maar mijn eigen verhaal. Ik denk al jaren na over een borstvergroting en ben me sinds een jaar serieus aan het oriënteren.

Ik heb nu 2 consulten gehad, een bij ATS in Vlijmen en een bij de Bergman Kliniek in Bilthoven. Ik was over beide gesprekken erg tevreden, er zijn me alleen een aantal verschillen opgevallen waar ik graag jullie mening over zou horen.

Ik ben vrij tenger en heb van mezelf een A-cup, een prothese zou daarom sowieso onder de spier (of dual plane) geplaatst moeten worden. Omdat ik absoluut geen nep ballen effect wil kan er daarom geen grote hoeveelheid cc's in, denk ik. Dr. Franken van ATS Vlijmen adviseerde mij 280 cc aan, gisteren is me echter door Dr. Luijendijk van de Bergman Kliniek slecht 200cc aanbevolen. Hij zelfs dat hij dacht dat meer van 240cc echt niet mooi zou zijn en dus een ballen effect zou geven.

Wie moet ik nou geloven? Ik zou namelijk best een C-cup willen maar alleen als dat er nog steeds mooi uitziet.

Ik twijfel hierover omdat ik ook verhalen heb gelezen van vrouwen die vinden dat de Bergman Kliniek expres een laag aantal cc's plaatst in de hoop dat vrouwen voor een 2e operatie terug komen.

Verder ging het consult bij de Bergman Kliniek vrij gehaast, ik heb wel vragen kunnen stellen maar er was weinig adempauze om dingen eventueel te verwerken. Dit was bij ATS niet het geval, er werd zelfs opgemeten door Dr. Franken.

Kan ik hieruit conclusies trekken over de vakbekwaamheid van beide artsen?

Verder ligt mijn keuze voor de Bergman Kliniek ook min of meer vast door het dual plane plaatsten, dat wordt bij ATS niet gedaan. Kan iemand mij hier vertellen wat daadwerkelijk de voordelen zijn van dual plane boven helemaal onder de spier plaatsen?

Als iemand mij hier mee zou kunnen helpen zou ik dat heel fijn vinden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Sunrise,

Welkom hier op het forum!

Spannend dat je voor een bv wilt gaan!

Hoelang ben je en hoeveel weeg je dan?

Als ik het zo lees lijk je me heel smal..

Ik ben 1.68 lang en 53 kilo, en ben slank!

Toch ben ik van een kleine b naar een 75E gegaan en het misstaat niet!

Kijk anders even op mijn foto's? Die kun je vinden in de gallerij!

tegenwoordig heb je niet meer zo erg het nep-ballen effect!!

Ik zou daar niet zo heel bang voor zijn!

Er zijn maar zat slanke meiden die van een A naar een C gaan of meer!

Als jij voor een C wilt gaan zou ik dat gewoon doen..

heb je ook toevallig een voor foto van jezelf? Nu ben ik wel erg nieuwsgierig..

Waarom neem je nog niet een consult ergens anders?

Kijken hoeveel cc ze je daar aanbevelen?

Ik heb zelf de prothesen achter de spier..

Onder de spier, zit de spier er dus overheen en heb je minder kans dat je de prothesen ziet!

Dual plane, zit de prothesen half onder en half boven de borstspier..

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een kwestie van smaak is. Wat wil je een natuurlijke look of een siliconen look. Ik denk dat als je slank bent je behoorlijk op moet passen met het aantal cc's. Ik vind persoonlijk borsten die zonder bh naar voren blijven staan en zonder bh een spleetje hebben echt niet mooi. Het staat er op geschreven dat het nep is. Maar wederom dat is een kwestie van smaak.

Mii vind dat haar cupmaat haar niet misstaat, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken. Ik ben nog wat slanker dan Mii en heb nu na 200cc een C70 en bij sommige merken een D70. Voor het oog heb ik nu een volle B cup. Ik vind dat echt maximaal. Nog groter past echt niet bij mijn postuur. Of je moet van hele grote borsten houden...

Ik denk dus dat als je voor een natuurlijke look gaat en je tenger en niet heel erg lang bent, dan moet je niet boven de 250cc gaan.

Ga je niet voor de natuurlijke look, dan is de sky the limit natuurlijk. Maar een cup E bij een tenger postuur, daar zou ik zelf absoluut niet voor kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie reacties!

Ik ben inderdaad vrij klein, ik ben 1.63m en weeg 48kg. Mijn cupmaat nu is 70A, heb dus echt niks wat de prothese bedekt en eventueel het bal effect tegen kan gaan en ik wil het liefst een zo natuurlijk mogelijk resultaat.

Mii ik vind dat het bij jou heel mooi is gelukt en inderdaad geen ballen effect! Maar heb het helaas ook anders gezien, en weet niet of ik het risico durf te nemen.

Ik weet niet of jullie al veel borsten hadden voor de borstvergroting, maar ik vraag me ook af hoe het ineens is om borsten te hebben. Is het heel erg wennen? Kun je nog wel op je buik slapen zonder dat dat pijn doet na het herstellen? Ben je nooit bang dat er alsnog iets fout zal gaan?

Sorry dat zijn een hele hoop vragen maar ik zit nog zo te twijfelen :56:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je mijn voorfoto ook gezien..

Ik had ook niet echt borsten voor mijn operatie..

Toch paste ik altijd een 75B..

Maar ik vind het echt heerlijk om borsten te hebben!

Nu zitten ze nog verpakt in die lelijke bh van de kliniek,

dus kan er nog niet echt van genieten helaas..

Als ik ga douchen bekijk ik ze altijd lang in de spiegel hihi!

Ik voel me echt super nu, ben niet meer onzeker!

Op mijn buik slapen heb ik nog niet gedaan, mag ik nog niet!

Wel kan ik zonder problemen op mijn zij slapen...

Bang dat er iets fout gaat.. Hmm ik denk daar niet echt aan..

Eerst als ik een steekje voelde dacht ik: is dit wel goed?

maar hoort allemaal bij je herstel!

Ben je trouwens nog van plan om ergens anders op consult te gaan?

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik nog een consult ga aanvragen, ik zie door alle bomen (klinieken ;) ) het bos niet meer zo. Ik zit ook met mijn stage en afstuderen binnenkort dus als ik het niet deze herfstvakantie doe moet ik het weer heel lang uitstellen ben ik bang.

Ik heb je voor foto trouwens niet kunnen vinden, maar misschien kijk ik niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dual plane is erg handig als je geen randen wilt,en de natuurlijke look wilt hebben/houden.

het is de veilige manier om zo te zeggen,achter de spier ook wel,maar die worden toch net iets hoger geplaatst(waar je van moet houden) en zijn tegenover voor de spier weer,iets minder beweegelijk.

met voor de spier heb je weer sneller hang,maar wel weer bewegelijkheid.

zo heeft allen wat,voor en nadelen. :)

Plaatsing boven de spier

Plaatsing boven de spier, net onder de borst dus, is de meest voor de hand liggende methode. De prothese kan hier mee met de borst zelf bewegen voor een natuurlijk effect. Bij patiënten met een dunne huid en bij weinig borstklierweefsel kan de protheserand soms bovenaan voelbaar zijn. Bij een vloeibare vulling kunnen ook rimpels zichtbaar worden in de prothese. Deze zijn tevens voornamelijk bovenaan zichtbaar en voelbaar. Een borstvergroting bovenop de spier zou ook sneller verouderen. De huid aan de bovenkant wordt dunner door de weefseldruk uitgeoefend door de prothese. Een plaatsing bovenop de borstspier geeft last gedurende ongeveer 5 dagen na de ingreep.

Plaatsing onder de spier

Bij een borstvergroting onder de spier wordt het implantaat bedekt met een extra spierlaag. Daardoor is de kans dat men de protheserand voelt, duidelijk kleiner. De prothese wordt echter door de spier gefixeerd waardoor de prothese minder met de borst meebeweegt. Bij neerliggen blijven de borsten dan ook meer rechtop staan. De split tussen de borsten is minder uitgesproken in het decolleté omdat de protheses niet zo ver naar de middellijn kunnen worden gebracht. Veel dames hebben om deze reden ook de indruk dat de borsten verder uit elkaar staan. Bij uitoefenen van kracht met de borstspier, verandert de vorm van de borst ook enigszins. Gladde watergevulde protheses dienen steeds onder de spier te worden geplaatst om kapselvorming te vermijden en om enigszins natuurlijk aan te voelen. Door de druk van de borstspier op de prothese voelt de borst ook harder aan dan bij een plaatsing bovenop de spier.

Grotere volumes (boven 300 cc) worden beter op hun plaats gehouden bij een plaatsing onder de spier. Daardoor zakken ze minder snel uit bij plaatsing onder de spier. Plaatsing bovenop de spier geeft ongemak tot ongeveer 2 weken na de ingreep.

Plaatsing tussen de borstspier

Recent werd een nieuwe plaatsingsmethode ontwikkeld welke de voordelen van de twee bovenstaande methodes tracht te combineren. Hierbij worden de vezeltjes van de borstspier in twee delen verdeeld. De prothese wordt dan in de alzo ontstane spleet in de borstspier ingebracht. De prothese wordt dus tussen de borstspier ingeschoven. Op deze manier is de bovenrand van de prothese bedekt maar blijft de prothese soepel en vrij beweeglijk. Bij aanspannen van de spier vervormt de borst hier ook minimaal. Doordat de borstspier bij deze methode minimaal moet losgemaakt worden, is de last na de ingreep geringer dan bij een plaatsing onder de spier. Doordat de spier enkel bovenaan de prothese drukt, wordt een ronde prothese druppelvormig of anatomisch gemaakt. Een borstvergroting tussen de spier met ronde protheses is dan ook meestal niet te onderscheiden van een anatomisch implantaat. Bij ronde protheses bestaat echter geen kans dat de protheses ronddraaien en is het complicatierisico dus lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naast een consult ook een consult gehad bij de Bergman kliniek.Bij de Bergman kliniek kreeg ik ook een lager aantal CC aangeraden. Dat was max 240CC.En op de spier.

Ikzelf wilde graag anatomische en onder de spier(heb nu dus dual plane), vandaar dat ik voor Velthuiskliniek heb gekozen.Ook het consult bij de Bergmankliniek ging in een rap tempo. Dat beviel me ook niet zo.

Ikzelf wilde graag een natuurlijke B/C cup en heb nu cup E(grote D). Ik heb er heel erg mee gezeten dat ik zo'n grote BH maat had, want de leuke Bh's die je in elke winkel wel kan kopen, moet ik nu voorbij lopen. Dat is heel spijtig en dat vind ik nu soms nog.

Mijn borsten lijken helemaal niet zó groot als de cupmaat aangeeft, maar als je protheses hebt, dan zit je al sneller in een grotere BH maat dan met natuurlijke borsten. Je moet niet alleen naar aantal CC kijken maar ook naar de afmetingen vd protheses zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorfoto stond ook in de gallerij..

Helemaal als laatst ! :)

Je zou altijd nog een 2e consult kunnen plannen bij de kliniek waar je uiteindelijk je bv gaat doen..

Ze werken toch met passessies? Misschien kun je meer cc passen ofzo? :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de reacties! Het filmpje had ik veel aan. Wist dat onder de spier plaatsen ervoor zou zorgen dat de borst ging bewegen maar wist nog niet hoe dat er dan precies uit zou zien.

Ik denk dat ik morgen ga bellen om de operatie te plannen. Vind het wel heel spannend om die stap te zetten! Als het kan wil ik dan misschien toch nog een gesprek over het aantal cc's want wat ik hier heb gezien kan er toch wel wat in voordat het ballerig wordt :131:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik ben ook geopereerd bij de Bergmankliniek in Heerenveen(26 juli)

Ik had 75 aa en zo als hij ze omschreef onontwikkeld :wacko:

Ik ben 1.81 en 62 kilo.

Ik ben vrij lang op consult geweest en hij heeft alle maten goed opgemeten.

Ook liet hij me foto's zien van op de spier en onder de spier.

Hij vroeg wat wil je graag???

Nou ik wilde graag natuurlijke borsten.

Zijn advies was dual plane 280 cc anatomische proteses(meer kan niet anders steken ze er aan de zijkant uit vertelde hij) en hij heeft ze op een aparte manier geplaats zodat ze niet te ver uitelkaar gingen staan.Ik zou op een grote b uitkomen.Ik heb laats bh's gekocht en laten meten en had een 75 c.

Maar ik zie nu soms fotos van meiden met minder cc en die hebben soms zulke mooie resultaten en ze hebben er soms wel een d-cup mee gekregen en daar had ik het in het begin best een beetje moeilijk mee. :103:

Schrik wel een beetje van dat verhaal dat ze minder cc adviseren zodat je later weer een bv doet.Ik dacht echt dat hij het eerlijk meende.

Succes met je keuze!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Sunrise, ja is altijd spannend he om die operatie te plannen, dan is het definitief! Waar zit je nu zelf aan te denken hoeveel cc ?? Ik zou er inderdaad goed overna denken, net zoals wat Bianc zegt, het is jammer als je straks toch nog iets groter had willen hebben! Komt wel goed, bespreek het gewoon goed met je pc! Welke kliniek ga je eigenlijk kiezen? liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt waarschijnlijk 200/240 cc. Ze worden dual plane geplaatst. Hij zei dat hij tijdens de operatie gaat kijken wat het beste staat. En het worden ronde cohesieve siliconen protheses van het merk Eurosilicone.

Hoe zit het eigenlijk met uitgaan? Kan ik na een maand al weer uitgaan? En is het slim om te gaan wintersporten in januari? Heel gek dat ik daar nu allemaal rekening mee moet houden :19:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgaan weet ik niet! Tenminste ik zou het niet doen met hoe ik me nu voel.. Dansen enz, nee dat zou ik nog echt niet doen hihi.. maar scheelt per persoon denk ik! Wintersport, geen idee?? Denk haast van wel, ben je al bijne 4 maanden verder.. xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitgaan kan je tegen die tijd bekijken voor jezelf,de ene is al na een week of 2 fief genoeg om het aan te kunnen,de ander nog niet,maar ik ga echt wel denken dat dat kan hoor,dan ben je al over de helft heen,wel beter je sport/kliniek bh eronder houden he(onder je uitgaanskleding)

alcohol mag je dan ook al nuttigen.

en een wintersport in januari is ook voor jezelf te bekijken,is best intensief bewegen natuurlijk,maar als je ervoor al wat gesport/gewerkt enz heb,zullen je spieren dat al wel weer aankunnen hoor,even opbouwen voor je op wintersport gaat,anders krijgen je spieren zo een grote klap ineens :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefelicieerd met je datum

ik word ook in de bergmankliniek geopereerd en ik kan met de dokter mailen en krijg zelfs 10 uur savonds nog antwoord

ook mocht ik weer langskomen om maten te passen dat vond ik erg fijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie steun!

Ik heb gisteren alle informatie en de vragenlijst voor de anesthesist thuis gekregen. Ik moet nu het geld over gaan maken. Dan wordt het zo definitief. Vind het nog steeds heel spannend! Vooral ook omdat niet heel mijn omgeving er positief tegenover staat. Mijn ouders gelukkig wel, maar mijn beste vriendin helaas niet. Denk dat dat ervoor zorgt dat ik me er misschien toch nog een beetje voor schaam.

Hoe gingen jullie daarmee om? Of was bij jullie iedereen meteen enthousiast?

En JennyC moest je eigenlijk extra betalen voor nog een pas-sessie?

Liefs Sunrise :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ja ik heb ook mijn aanbetaling gedaan, dus kan er net zoals jou er niet meer onderuit haha

en nee hoor hoef niks extra's te betalen is service van de zaak ;)

ze hebben er toch niks aan dat je achteraf gaat klagen omdat je vind dat je de verkeerde maat hebt gekregen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zegt je beste vriendin er dan over? Bij mij reageerde ook niet iedereen positief hoor! Naja wel positief maar vonden het niet nodig ! Ik schaamde me er eerst ook voor ! Maar nu niet meer, ik had gewoon kleine borsten en wilde groter, klaar :D en nu heb ik die ! Eigenlijk de normaalste zaak van de wereld! Jammer dan dat je vriendin er niet achterstaat! Het gaat toch om jou en dat jij er gelukkiger van word .. liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.