Ga naar inhoud

Soorten prothesen


RosieW

Aanbevolen berichten

Welke ervaringen hebben jullie met de verschillende soorten prothesen?

 

Silicone prothesen met vloeibare gel

Silicone prothesen met vaste gel

Silicone prothesen met zoutoplossing

 

Ik hoor verschillende verhalen van verschillende dokters.

Ik wil uiteraard het meest natuurlijke resultaat (zowel zicht als gevoel), en een prothese die levenslang meegaat.

 

Welke prothesen hebben jullie/raden jullie aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Silicone met vloeibare gel word volgens mij niet meer geplaatst. Zoutoplossing ook niet. Volgens mij is daarvoor de monobloc hydrogel de beste vervanger. Zelf heb ik mentor

prothese met vaste gel cohesi II. Ze voelen heel natuurlijk aan. Helemaal tevreden mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @RosieW

Ikzelf heb gekozen voor de monobloc hydrogel. Dit is een zoutwaterprothese met een verdikkingsmiddel. De vulling van deze prothese bestaat uit stoffen die door het lichaam afbreekbaar zijn. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik geen prothese met een siliconen vulling wil.

 

De meest recente topic over de monobloc hydrogel prothese vind je hier:

 

Je kan de voor- en nadelen van en de ervaringen met deze prothese ook vinden via de zoekbalk.

 

Over de verschillende siliconenprotheses kan ik je niet zo veel vertellen. Maar ik zie hier vooral de volgende merken langskomen: Mentor, Eurosillicone, Natrelle, Motiva, Monobloc (softone) en Sebbin. Je kan er vast meer over vinden via de zoekbalk. 

 

En 'levenslang' daar zou ik toch een paar vraagtekens bij zetten.. Hier op het forum lees ik vaak het advies om de protheses na 10 a 15 jaar preventief te vervangen. 

 

Het is trouwens handig om je eigen discussie te volgen anders krijg je geen notificatie als iemand erop heeft gereageerd (nu wel omdat ik je heb getagged). 

 

Succes! xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-3-2017 om 12:24 zei B00bies:

Hoi @RosieW

Ikzelf heb gekozen voor de monobloc hydrogel. Dit is een zoutwaterprothese met een verdikkingsmiddel. De vulling van deze prothese bestaat uit stoffen die door het lichaam afbreekbaar zijn. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik geen prothese met een siliconen vulling wil.

 

De meest recente topic over de monobloc hydrogel prothese vind je hier:

 

Je kan de voor- en nadelen van en de ervaringen met deze prothese ook vinden via de zoekbalk.

 

Over de verschillende siliconenprotheses kan ik je niet zo veel vertellen. Maar ik zie hier vooral de volgende merken langskomen: Mentor, Eurosillicone, Natrelle, Motiva, Monobloc (softone) en Sebbin. Je kan er vast meer over vinden via de zoekbalk. 

 

En 'levenslang' daar zou ik toch een paar vraagtekens bij zetten.. Hier op het forum lees ik vaak het advies om de protheses na 10 a 15 jaar preventief te vervangen. 

 

Het is trouwens handig om je eigen discussie te volgen anders krijg je geen notificatie als iemand erop heeft gereageerd (nu wel omdat ik je heb getagged). 

 

Succes! xx

 

 

Bedankt voor de tip over het volgen B00bies!

 

Mag ik vragen waarom je geen siliconen vulling wilde?

 

De eerste PC waarbij ik op consultatie ben gegaan werkt bijna alleen met zoutwatervulling. Ik lees hier zo'n uiteenlopende dingen over... De voordelen zijn wel goed (klein litteken langs het tepelhof, ongevaarlijke vulling), maar dan lees ik ook dat ze onnatuurlijk aanvoelen en kunnen gaan klotsen.

En inderdaad levenslang, daar stel ik me toch ook enkele vragen bij.

 

Ik ga nu binnen 2 weken op consultatie bij Dr. De Meyere in Gent, die volgens mij wel met verschillende protheses werkt.

 

Daarom wil ik me al zo goed mogelijk informeren over de verschillende mogelijkheden!

Bedankt voor je tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2017 om 22:09 zei Karin1985:

Silicone met vloeibare gel word volgens mij niet meer geplaatst. Zoutoplossing ook niet. Volgens mij is daarvoor de monobloc hydrogel de beste vervanger. Zelf heb ik mentor

prothese met vaste gel cohesi II. Ze voelen heel natuurlijk aan. Helemaal tevreden mee. 

 

Dus jij hebt cohesieve siliconen? Rond of anatomisch? Voor of achter de spier geplaatst?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @RosieW,

Zoals je ook in het topic waarnaar ik hierboven verwijs zal lezen hebben de monobloc hydrogel een vulling bestaande uit water en een verdikkingsmiddel op natuurlijke basis, deze vulling is door je lichaam afbreekbaar in tegenstelling tot de siliconen vulling. Zoals je misschien wel in de media hebt meegekregen kunnen er gezondheidsklachten door protheses ontstaan die een siliconen vulling hebben, omdat deze vulling door de harde siliconen envelop heen zweet (gel bleeding). De monobloc hydrogel heeft ook een siliconen envelop, maar de envelop is niet hetgeen waar je ziek van kan worden, omdat het gaat om de siliconen vulling die door de envelop heen zweet. De kans dat je hier ziek van wordt is vrij klein, maar als je allergieën, reuma of al een auto-immuunziekte hebt dan behoor je tot de risicocategorieën. Hierdoor heb je een grotere kans om gezondheidsklachten te ontwikkelen door de siliconen vulling wanneer deze door de envelop heen zweet of de prothese scheurt. Dit heet het ASIA syndroom (dit is een autoimmuunziekte). Deze siliconen komen namelijk door heel je lichaam terecht. Als je hier niet op reageert zal je hier niets van merken. 

 

Ik heb verschillende allergieën en behoor daarmee tot de risicocategorieen, waardoor ik dus een grotere kans heb op het ASIA syndroom. Daarom heb ik bewust voor de monobloc hydrogel gekozen. Melissa1983 had bijvoorbeeld klachten gekregen door haar siliconen protheses en heeft deze laten vervangen door de monobloc hydrogel. Zij voelde zich na een week al veel beter. Maar even voor de duidelijkheid, je hoeft dus niet op het doorzweten van de siliconen vulling te reageren, maar het kan wel en daarmee kan je dus een autoimmuunziekte ontwikkelen: het ASIA syndroom. Je kan hierover meer op internet vinden en verschillende onderzoeken op google scholar.  

 

De gewone zoutwaterprothese (deze worden ook bijna niet meer gebruikt, omdat ze nadelig tegenover de monobloc hydrogel afsteken) klotst wel. De monobloc hydrogel klotst niet vanwege het verdikkingsmiddel. Dit zal je ook voelen en horen tijdens een consult. Drs De Meyere plaatst voor zover ik weet geen monobloc hydrogel. Goede artsen die deze wel plaatsen zijn: Drs. Nio, Drs (OLVG West + Parkkliniek) Van Selms (OLVG West + medisch centrum Jan van Goyen) en Drs. Visser (Arenborghoeve). 

 

Succes met het oriënteren! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎19‎-‎3‎-‎2017 om 21:30 zei RosieW:

Welke ervaringen hebben jullie met de verschillende soorten prothesen?

 

Silicone prothesen met vloeibare gel

Silicone prothesen met vaste gel

Silicone prothesen met zoutoplossing

 

Ik hoor verschillende verhalen van verschillende dokters.

Ik wil uiteraard het meest natuurlijke resultaat (zowel zicht als gevoel), en een prothese die levenslang meegaat.

 

Welke prothesen hebben jullie/raden jullie aan?

 

Als eerst, waar heb je zelf het beste gevoel bij? en wat is jou voorsituatie?

De vloeibare gel wordt nmw niet meer gebruikt.

Ik heb zelf van McGhan nu Natrelle/allergan 245cc Anatomisch onder de borstspier .met een projectie van 4,2 en voorsituatie plat/ en kwam hiermee op een 70C en oogde als B.

Ik zelf zou nu niet meer kiezen voor dit merk, omdat ik hier tot nu toe nog de meesten klachten over gelezen heb.

Maar dat is mijn gevoel.

Monobloc Hydrogel is een goed alternatief voor silliconen, maar geven weinig projectie en zijn wat breder.

Maar zeker voor dames met al een goede uitgangs positie een goede optie denk ik.

 

 

Succes met je keuze Xx Lena:35:

 

 

Prothesen die levenslang mee gaan bestaan denk ik (nog) niet.

Elke dokter heeft zijn/haar eigen voorkeur van prothese en ook de plaatsing ervan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei lena76:

 

Als eerst, waar heb je zelf het beste gevoel bij? en wat is jou voorsituatie?

De vloeibare gel wordt nmw niet meer gebruikt.

Ik heb zelf van McGhan nu Natrelle/allergan 245cc Anatomisch onder de borstspier .met een projectie van 4,2 en voorsituatie plat/ en kwam hiermee op een 70C en oogde als B.

Ik zelf zou nu niet meer kiezen voor dit merk, omdat ik hier tot nu toe nog de meesten klachten over gelezen heb.

Maar dat is mijn gevoel.

Monobloc Hydrogel is een goed alternatief voor silliconen, maar geven weinig projectie en zijn wat breder.

Maar zeker voor dames met al een goede uitgangs positie een goede optie denk ik.

 

 

Succes met je keuze Xx Lena:35:

 

 

Prothesen die levenslang mee gaan bestaan denk ik (nog) niet.

Elke dokter heeft zijn/haar eigen voorkeur van prothese en ook de plaatsing ervan.

 

 

Hoi lena76,

 

Nou ik twijfel momenteel nog tussen bijna alles, mijn schoonzus heeft 4 maanden geleden zoutwatervulling achter de spier laten plaatsen en is enorm tevreden. Ze vindt t erg natuurlijk en niet klotsend. Ze is echter erg mager en smal, waardoor ik de borsten nogal strak vind en ver uit elkaar. Maar dit kan natuurlijk nog beteren.

 

Ik ben zelf iets breder en ook volslank gebouwd. Ik heb een redelijk slappe B cup, maar Dr. Cambier verzekerde me dat ik genoeg volume had om er iets moois van te maken. Jij hebt zelf vaste siliconen?

Heb jij zelf klachten gehad, zoals zweten of dergelijke? Hoe voelen ze aan voor jou?

 

Ik wil zeker voor een D of E cup gaan omdat ik zelf ook wel stevig gebouwd ben en rondingen heb, ofwel dual plane ofwel boven de spier (mocht dat mogelijk zijn). Ik denk ook ronde prothesen, maar of ik nu voor hydrogel of vast zou gaan, ik heb werkelijk geen idee.

 

Daarom ga ik te rade bij jullie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei RosieW:

 

Dus jij hebt cohesieve siliconen? Rond of anatomisch? Voor of achter de spier geplaatst?

Groetjes!

Klopt idd. Ik heb rond 400 en 375 met high profile. Ze zijn dual plane geplaatst dus half achter de spier. Zeer tevreden mee en nergens last van qua allergie oid. De mogelijkheid bestaat idd dat je het ASIA syndroom ontwikkeld maar de kans is erg klein. Het gaat veeeeeeel vaker goed dan niet goed. Staar je dus niet blind om die mogelijke bijwerking maar maak een weloverwogen keus waar jij je goed bij voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.