Ga naar inhoud

Ronde protese voor de spier


Aanbevolen berichten

Hallo ladiesss 

 

ik heb een advies gekregen voor ronde proteses voor de spier.

 

ik heb al veel gelezen over de verschillende methodes achter de spier dual plane en voor de spier. 

 

Klopt het dat je voor de spier veel sneller herstelt en veel minder medicatie en pijn etc hebt dan de andere twee manieren? 

 

Wat zijn jullie ervaringen voor de spier ?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze voor de spier gekregen maar wel anatomisch. Ik heb alleen op de dag van de operatie paracetamol ingenomen daarna niets meer. Ik ben nu 5 dagen PO en bijna nergens last van. Natuurlijk wel wat krampen, branden, jeuk enzo maar wat ik begrijp is dat het erbij hoort. Het is even vervelend maar niet dat ik er wat voor moet innemen. Er zit volgens mij wel een groot verschil in als ik de andere meiden hoor die ze dual plane hebben laten plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd ik denk open een topic want wil het eventjes informeren links en rechts Haha !

wat fijn dat alles zo goed gaat!

ik had ik mijn papieren alleen gelezen dat ik voor de operatie 1000mg paracetamol zetpil in moest nemen verder stonden er geen medicijnen beschreven, terwijl ik bij sommige hele medicijn lijsten en schema's voor bij zie komen. Maar kan okk begrijpen als je spieren los gaat maken en zo dat het allemaal nog meer moet genezen dan dat je de spier met rust laat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, ik zag ook hele medicatie schema's voorbij komen.  De spier krijgt aardig wat te verduren als het erachter geplaatst wordt een lijkt mij ook erg pijnlijk.  Sommige pc's stellen ook voor om nadien fysio te nemen.  

Ik moest alleen 2 weken vooraf beginnen met arnica en 1000 mg vit C, dit moet ik blijven nemen tot 2 weken erna. Ik kreeg de pcm net voor de ok.... is wel fijn hoor om wat te krijgen zodat de werking er al is voordat je weer wakker wordt uit de narcose.  Na de 2e dag nam het vocht al af.....erg blij mee.  Had vochtzakken boven mijn bh band onder mijn oksel maar ook op mijn borstbeen. Even een tussenstukje voor mijn bh gehaald en liep het weg.  Nu 5 dagen erna een zie al dat ze wat dichter naar elkaar toe komen.  Alleen is de 1 wat lager dan de andere maar dat zal vast goedkomen.  Zodat ze wat meer symmetrisch worden.  Waar laat je het doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ronde protheses voor de spier.

De pijn na de operatie is inderdaad niks vergeleken met dual plane! Als ik hier sommige meiden lees... Dat voel ik allemaal niet. Ik kan zelfs niet spreken van pijn. Hooguit wat ongemakken.

Erger nog: ik mag het niet vergeten om mijn ellebogen niet boven mijn schouders te heffen voor de kapselvorming. Want pijn voel ik niet, dus ik moet er echt aan denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei juffie83:

Ja idd, ik zag ook hele medicatie schema's voorbij komen.  De spier krijgt aardig wat te verduren als het erachter geplaatst wordt een lijkt mij ook erg pijnlijk.  Sommige pc's stellen ook voor om nadien fysio te nemen.  

Ik moest alleen 2 weken vooraf beginnen met arnica en 1000 mg vit C, dit moet ik blijven nemen tot 2 weken erna. Ik kreeg de pcm net voor de ok.... is wel fijn hoor om wat te krijgen zodat de werking er al is voordat je weer wakker wordt uit de narcose.  Na de 2e dag nam het vocht al af.....erg blij mee.  Had vochtzakken boven mijn bh band onder mijn oksel maar ook op mijn borstbeen. Even een tussenstukje voor mijn bh gehaald en liep het weg.  Nu 5 dagen erna een zie al dat ze wat dichter naar elkaar toe komen.  Alleen is de 1 wat lager dan de andere maar dat zal vast goedkomen.  Zodat ze wat meer symmetrisch worden.  Waar laat je het doen?

Hoi ik heb een intake gehad afgelopen week bij praktijk gabriels.

heb 11 april een afspraak met pc dr Kevin Peters. Word in de zomer vakantie geopereerd omdat ik dan echt 6 weken geen stress heb met kind halen brengen na school enzo. En dan ga ik mooi op met tuinstoelen genieten van me zomer vakantie hihi.. het lijkt me heel moeilijk om niks tendoen en in de zomer leven we altjjd meer buiten dus kom ik minder snel in verleiding om alles te gaan doen. 

 

En jij ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei Bo90:

Ik heb ronde protheses voor de spier.

De pijn na de operatie is inderdaad niks vergeleken met dual plane! Als ik hier sommige meiden lees... Dat voel ik allemaal niet. Ik kan zelfs niet spreken van pijn. Hooguit wat ongemakken.

Erger nog: ik mag het niet vergeten om mijn ellebogen niet boven mijn schouders te heffen voor de kapselvorming. Want pijn voel ik niet, dus ik moet er echt aan denken!

Ideaal zo alle verhalen voor de spier hihi.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd ook wel fijn dat je daar dan de tijd voor hebt. Ik heb het afgelopen woensdag laten doen bij boerhaave door dr. van der Weij. morgen terug voor controle.. hopelijk zijn de wondjes dan goed dicht.

Maar net zoals Bo90 zei... oppassen dat je niet je armen te hoog heft, ja dat heb ik ook. Dus ik ben erg blij dat ik gekozen heb voor de borstspier.

Spannend dus nog voor jou..... ben je nog opzoek naar verschillende meningen of aan het kijken bij wie je het beste gevoel hebt? Aftellen dan maar, voordat je het weet is het zomer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Gizmootje:

 

Hey ! 

 

Wanneer ben je aan de beurt en waar laat je het doen ? 

 

Groetjes 

Ik krijg 28 augustus de operatie bij Dr. Visser. 13 juli nog een tweede afspraak, maar zoals het er nu naar uit ziet 400cc monobloc hydrogel (ronde prothesen dus). Ze gaf al aan dat ze zo zachtjes mogelijk gaat opereren, maar ben inderdaad erg benieuwd naar de "napijnen". Zal op 13 juli wel meer informatie hierover krijgen denk ik. Behalve het innemen van de vitamine supplementen weet ik nu namelijk nog niets ;) En jij??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 11 april een gesprek met dr peters via Diana gabriels

ik heb een operatie datum staan voor 18-07 dus wil me zo goed mogelijk voorbereiden en heb afgelopen

week intake gehad

met advies rond voor de spier.

400cc - 500cc allebei gepast maar wil dit eerst met de pc over hebben. 

Ik vind het steeds fijn om op dit

forum weer vanalles te weten te komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Gizmootje:

Ja hoor dat mag, 80D maar volume boven mis ik door zwangerschap.. dus als ik ga zwemmen oid gaan ze boven erg beweeglijk alle kanten op Haha 

 

Herkenbaar! :P

En het contrast kan niet groter nu.

Ik ben 4 dagen po en ze staan muurvast! :45:

Gelukkig blijft dat niet!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Gizmootje:

Vitamine heb ik niks van gelezen in mijn papieren... alleen de paracetamol miss word het verteld bij de dokter ?? 

Denk indd dat iedere arts zijn/haar eigen beleid heeft. Ik zou persoonlijk (als verpleegkundige van beroep) wel vitamine c en/of vitamine d aanraden. Vitamine c helpt om weefsels te ondersteunden met opbouw en daarmee kun je blauwe plekken snel verminderen. Vitamine d is ook goed voor de celvernieuwing en het immuunsysteem. Anders inderdaad eens navragen of het een moeten is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Gizmootje:

Van welke maat ben jij gekomen en wat verwacht je nu ? 

Ik las ergens 150cc 1 cup maat is dus als ik 400 neem kom ik op f/G ... klinkt wel erg groot 

 

Ik heb nu een kleine b en met 400cc zou ik op een volle c uitkomem volgens de chirurg. Denk dat het er ook aan ligt hoeveel borstweefsel je hebt en welke "kant" dit op wordt geduwd. Maar dat van die 150 cc = 1 cupmaat heb ik ook ergens gelezen haha. Moet er alleen niet aan denken dat ik van een kleine B naar een E ga. Zou er met mijn kleine figuur ook niet uitzien :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey!

 

Ik heb nu ook voor de spier.. wel anatomisch...390cc

 

Heb niet super veel pijn gehad. Alleen aan 1 kant meer zwelling.

 

Ben wel doodziek geweest van de narcose en morfine die je kort erna eventjes krijgt. Dat was erg balen. 

 

Ik moest na 2 weken echt opletten met mijn armen. Want je hebt geen pijnscheuten bij het omhoog doen van je armen en dit mag natuurlijk nog niet zo hoog.

Verder alles prima gegaan. Denk idd dat voor de spier minder pijnlijk is.

 

Gr lovelife 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Newbie90:

Denk indd dat iedere arts zijn/haar eigen beleid heeft. Ik zou persoonlijk (als verpleegkundige van beroep) wel vitamine c en/of vitamine d aanraden. Vitamine c helpt om weefsels te ondersteunden met opbouw en daarmee kun je blauwe plekken snel verminderen. Vitamine d is ook goed voor de celvernieuwing en het immuunsysteem. Anders inderdaad eens navragen of het een moeten is :)

Dankjewel voor de tip 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 380 cc laten inbrengen. De pc gaf zelf al aan dat dit de enige maat was..... dat zou natuurlijk blijven en kleiner zou wegzakken in mijn borsten. Ik vond dit ook goed hoor. Ik had zelf altijd 70D en tijdens mijn zwangerschappen 85E. Ondanks dat alles nog soepel moet worden en moet zakken vind ik dit wel groot. Ik ben erg benieuwd hoe je afspraak gaat volgende maand en wat de beslissing gaat worden!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.