Ga naar inhoud

Twijfel Borstverkleining


Llk

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

 

ik ben nu 20 jaar en ik twijfel er al een tijdje over om een Borstverkleining te doen. Zo lang dat ik mijn borsten al heb ben ik er niet blij mee ze zijn te groot en ze hangen. Ik schaam me hier ook voor en laat ze het liefst aan niemand zien, op het strand heb ik ook altijd het idee dat ik aangekeken word. De laatste tijd hebt ik ook vaak last van mijn schouders en nek ik heb door mijn borsten ook een verkeerde houding aangenomen. Ik twijfel alleen of ik echt een Borstverkleining wil doen omdat ik bang ben dat ze veel te klein gemaakt worden ofdat het gewoon niet mooi word (de vorm, littekens). En dan vraag ik mezelf weer af of ik me niet gewoon aanstel..

ik vind het fijn dat dit forum er is zodat ik meer ervaringen en verhalen van iedereen kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Llk

 

He meis, welkom,

 

Ik kan me je angst best wel voorstellen, het is ook niet zomaar iets, het is een behoorlijke operatie, die zowel lichamelijk en geestelijk invloed heeft.

Je kunt hier heel veel informatie vinden, en eens gaan zoeken of er een pc is waar je voorkeur naar uit zou gaan, maar ik denk dat het misschien ook wijs is om eerst eens een gesprek te hebben met je huisarts,zowieso omdat je een verwijskaart nodig hebt, en je bij een grote cup ook over het algemeen recht hebt op vergoeding.

 

Laat je eerst daar eens voorlichten, en dan kun je besluiten of je een consult aan wilt vragen bij een pc, dit is allemaal vrijblijvend, je zit nergens aan vast,maar zo kun je wel uit gaan zoeken of dit echt iets is wat je zou willen.

 

Met een pc spreek je af op welke cup je ongeveer uit zou kunnen komen, dit ligt aan heel veel dingen, maar dit is echt informatie die een pc alleen kan geven.

 

In het begin net na een borstverkleining zijn de borsten niet echt mooi, de vorm is nog vreemd, omdat er natuurlijk weefsel word weggehaald en het resterende zich daarna helemaal moet gaan vormen, en dit heeft tijd nodig.

Littekens die heb je inderdaad en in het begin zijn die heel duidelijk te zien, maar uiteindelijk gaan die vervagen en blijven er alleen witte lijntjes over,dus daar zou ik me niet al te druk om maken, ik begrijp helemaal omdat je nog jong bent dat je liever geen ontsierende littekens wilt hebben, maar als je nu ook al lichamelijke klachten gaat krijgen,en daardoor inderdaad een andere houding gaat aannemen, waardoor je ook weer andere lichamelijke klachten kunt krijgen, zou het best kunnen zijn dat je na een bvk beter in je vel komt te zitten.

 

Denk er gewoon eens rustig over na of je niet eerst eens naar je huisarts wilt, dan heb je de eerste stap gezet, en vanaf daar kun je verder.

 

xxx

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo @Desert-Rose,

Heel erg bedankt voor al je informatie en dat je mij begrijpt, ik ga er nu zeker goed over na denken om de stap te nemen naar de huisarts te gaan en ik hoop er dan inderdaad op dat ik het wel vergoed krijg, dat is toch wel even spannend! 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor meis, en ik begrijp je helemaal, het is een enorme stap om te nemen, en die drempel is in het begin heel erg hoog,omdat je zowieso niet graag met je borsten te koop loopt, en dan is het moeilijk om "zomaar" je borsten te laten zien aan huisarts of pc, maar als borsten eigenlijk een last worden en ze je gaan hinderen in je sociale leven, heeft dat heel veel impact, en kan een bvk een enorme bevrijding zijn.

En hou voor ogen dat een arts op een hele andere manier kijkt.hij of zij is er om te helpen.

 

Laat je goed informeren of je borsten helemaal zijn uitgegroeid,want als dat niet zo is, kunnen ze namelijk na een bvk toch weer groter worden.

 

Een bvk word ook gezien als een medisch noodzakelijke operatie,vandaar dat die ook bij een bepaalde cupmaat eigenlijk altijd word vergoed, die aanvraag word dan gedaan door de pc.

 

Kijk ook eens hier onder de categorie: operatieverslagen borstverkleining,hier kun je heel veel verhalen lezen over meiden die een bvk hebben gedaan en hoe ze het hebben ervaren.

 

Ga eens rustig alle vragen opschrijven,die je dan dadelijk kunt stellen aan zowel je huisarts als aan een pc.

Heb je eenmaal een consult, dan moet je je ook vertrouwd voelen bij die pc, er moet een klik zijn.

Daarna ga je alle voor en tegen voor jezelf op papier zetten,zo maak je de beslissing ook makkelijker voor jezelf, en neem er gewoon de tijd voor, je hoeft niet over 1 nacht ijs te gaan.

 

xxx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.