Ga naar inhoud

Dualplane300cc : 6 maart 2017 : Dr. Vangenechten : Hasselt


Gast Dualplane300cc

Aanbevolen berichten

Gast Dualplane300cc

Hallo iedereen,

ik zal me even voorstellen,

ik ben een meisje 22 jaar en gisteren geopereerd 300cc dual plane.

vanacht ontzettend veel opgestaan om naar de wc gegaan. Moest ook veel drinken voor mn dafalgan bruistabletten in te nemen. Maar echt goed doorplassen luk niet goed? Kan dit door de narcose komen? Lijkt wel alsof ik niet alles eruit krijg en dan t gevoel van naar de wc te gaan blijft. Ik was om half 2 wakker geworden na de operatie maar was ook erg lang draaierig en n zwaar hoofd. Had iemand van jullie dit ook?

heb een branderig en trekkend gevoel in mn borsten en als ik lig vooral pijn om mn linkerborst.

vind t toch allemaal heel spannend en stiekem ook wel eng.

ik heb ibruprofen en dafalgan bij de apotheek moeten halen. Maar weet niet goed hoeveel en hoevaak ik van elk moet innemen.

hoop toch dat de erge pijn gauw wat mindert. Heb best een hoge pijngrens maar dit is echt wel vervelend. Mijn pc zei dat ik twee dagen echt pijn ging hebben dus ik hoop maar dat t klopt!!

graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

ik heb trouwens motiva prothesen gekregen. Iemand hier ervaringen mee?

 

Graag tips van jullie allemaal!

vind t toch echt spannend !

groetjes anoniempje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Allereerst welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe setje.

Ik heb (nog) geen operatie ervaring, dus kan je daar niets nuttigs over zeggen. Probeer het zo rustig aan mogelijk te doen en goed een pijnstillende spiegel opbouwen met je medicatie. Bel anders even naar de apotheek om precies na te vragen hoeveel je van elke pijnstiller moet nemen. Maar die spiegel is belangrijk, niet na elke keer medicatie innemen afwachten tot ze uitgewerkt zijn, voor die tijd al nieuwe dosis innemen. Sterkte en succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Wens je iig een goed herstel.

 

Wat je zegt over niet kunnen door plassen, zwaar hoofd en draaierig zijn, herken ik niet.  Misschien tocht goed om de kliniek te bellen en dit bespreekbaar te maken. Mij hebben ze toen gevraagd om in alle gevallen te bellen als ik iets niet vertrouwde of twijfelde.

Wat de pijn betreft, was dit bij mij de eerste 3 aan 4 dagen het ergst. Heel veel pijn had ik niet, maar ik kan dat niet vergelijken met jouw pijn, aangezien de siliconen bij mij op de borstspieren zijn geplaatst.  Denk dat dit minder pijnlijk is in het algemeen dan jouw ingreep.

Ibuprofen raadde mijn PC af. Dat is heel slecht voor je lijk, algemeen bekend. Misschien iets om over na te denken, paracetamol werkt net zo goed.  Ik slikte 4000 mg paracetamol per dag. Mocht officieel 8000 mg. 

Hopelijk heb je hier wat aan. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dualplane300cc

 

He meis,

 

Ik heb je een prive berichtje gestuurd, als je wilt kan ik je helpen met een medicatie schema voor je te maken.

 

Draaierig, zwaar hoofd komt door de narcose, goed drinken, en veel rust. het moeilijk plassen kan ik het begin soms gebeuren, narcose legt ook de spieren plat, en alles moet weer op gang komen, probeer af en toe naar wc te gaan, lukt het niet, niet gaan persen, maar later weer proberen, blijft het echter dan even je huisarts bellen, want niet goed uit plassen voor langere tijd kan op den duur een blaasontsteking veroorzaken, dus hou het even in de gaten.

 

@Ivi23 iedere pc geeft andere adviezen wat betreft pijnstilling,en de 1 krijgt dus wel ibuprofen en de ander niet.

8000 mg paracetamol mag echt niet, de toegestane max is 4000 mg per dag en het liefst per 24 uur. en een dosering van wat jij zou mogen is echt een aanslag op je maag, lever en nieren.

Dus wees alsjeblieft voorzichtig met adviezen te geven,als iemand twijfelt aan hoeveel ze mag hebben of welke tijden, dan kunnen ze de pc bellen om het na te vragen, of ze kunnen BB of mij een prive bericht sturen, wij maken persoonlijke medicatie schema's.

 

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose, 

Ben nu 5 keer geopereerd in mijn leven en dan bedoel ik niet ivm plastische chirurgie.  Bij alle 5 keer hebben de artsen (verschillende, waaronder ook op het Radboud universitair ziekenhuis) aangegeven 8000 mg paracetamol per dag, wel het maximum inderdaad.  

Kan me niet voorstellen dat als dit zo slecht is, meerdere artsen dit zouden adviseren..

Maar wat betreft dat ze met haar arts moet overleggen over de dosis ben ik het helemaal eens.

 

Ibuprofen kunnen sommige artsen nog aanbevelen, maar ik werk zelf in de zorg en bij onze medicatie cursus wordt dit ten strengste afgeraden. Ook mogen wij onze cliënten vanuit het bedrijfsprotocol geen Ibuprofen verstrekken. Vandaar dat ik dit heb benoemd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dualplane300cc gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. 

Hopelijk snel opgeknapt 

nu lekker rusten voor een goed herstel. X x en misschien brandnetel thee drinken. Wil wel s helpen voor vochtafdrijving

:43: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ivi23

 

Meis, dit is absoluut geen aanval naar jou toe hoor ;) maar ik vind 8000 mg echt enorm veel,  en een enorme aanval op een lichaam, wil niet ingaan tegen adviezen van artsen etc, maar ik wil wel waarschuwen,vandaar dit commentaar.

 

Over ibuprofen zijn de meningen inderdaad verdeeld, maar ik wil hier aangeven dat sommige artsen er nog steeds mee werken, en het niet de bedoeling is dat meiden die het voorgeschreven krijgen, onzeker worden door bepaalde adviezen hier.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dualplane300cc

Dank jullie wel voor jullie tips!

 

draaierig enz was alleen gisteren en had dat in t ziekenhuis nog nagevraagd en daar zeiden ze ook inderdaad dat het waarschijnlijk door de narcose kwam. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van. 

Ik heb met mijn pc gebeld en hij raadde mij ook maar 3000 Mg paracetamol aan per 24 uur. 

 

Ik moest van hem mijn urine binnenbrengen bij mijn huisarts want hij zei dat ik dan waarschijnlijk een blaasontsteking heb. Ook fijn!!!

over de pijn die ik heb ben ik wel benieuwd naar hoe het bij andere ladies met een dual plane is verlopen. Hoop toch dat t goed gaat afnemen de volgende dagen!

 

misschien ook maar eens die brandnetel thee laten halen door iemand! Thanks!  

 

Zie hier wat foto's van hoe het er in t verband uit ziet!

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,, 

 

Ik heb ook even je titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu gewoon verder schrijven.

 

Foto's kunnen bekijken kun je het beste even de meiden waarvan je foto's wilt zien een berichtje sturen of ze je toe willen voegen, omdat heel veel albums op prive staan.

De hele uitleg over albums etc staat ook in een prive berichtje wat je hebt ontvangen bij aanmelding.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dualplane300cc

Dankjewel! Herstel valt toch niet mee hoor. Maar heb nu wel betere pijnstillers gekregen dat helpt wel goed. Ik had denk ik 70aa ofzo echt bijna niks. Ben 1,61 en weeg 49 kg.

fotos .. tja je ziet alleen verband je ziet echt niet veel. Maandag mag mn verband eraf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het al wat beter gaat. Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier: Waarom werkt de ene pc wel met verband/tape en de ander niet? Is er iets beter of niet? Velthuis doet het niet weet ik van hun site.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi hoi!!  Ben ook door dokter Vangenechten geopereerd op 13 maart.  Weekje na jou dus.  Heb 360CC Motiva rond gekregen achter de spier dus niet deal plane.  Wel incisie onder de borst omdat mijn tepels niet groot genoeg waren :s

pijn valt bij mij wel mee eigenlijk.

moet jij sportbeha dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dualplane300cc

Oh oke! Waarom niet dual plane? Had je genoeg borstweefsel al?

jaa ik denk dat je protheses ook te groot waren want mijne waren al net passend zei hij. En ik heb 300cc en heb ook geen grote tepels ofzo.. nee geen sportbh ! Jij wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dualplane300cc

Gaat goed. Voel mn spieren wel nog steeds, denk dat ze nog steeds aan t rekken zijn.. voel jij dat ook?

ben vanaf gisteren weer aan t werk. Maar valt toch wel tegen. Ben nog heel moe en slapjes.. en sommige bewegingen zijn niet zo aangenaam om te doen bijv de winkel poetsen enz.

borsten zijn nog steeds heel hard haha.

en bh kan ik nog niet verdragen, zelfs zonder beugel niet. Dus ben zonder gaan werken haha gewoon n los blousje aangedaan.

hoe is het met jou?

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Dualplane300cc:

Gaat goed. Voel mn spieren wel nog steeds, denk dat ze nog steeds aan t rekken zijn.. voel jij dat ook?

ben vanaf gisteren weer aan t werk. Maar valt toch wel tegen. Ben nog heel moe en slapjes.. en sommige bewegingen zijn niet zo aangenaam om te doen bijv de winkel poetsen enz.

borsten zijn nog steeds heel hard haha.

en bh kan ik nog niet verdragen, zelfs zonder beugel niet. Dus ben zonder gaan werken haha gewoon n los blousje aangedaan.

hoe is het met jou?

groetjes 

 

He meis,

 

Kijk wel goed uit dat je geen verkeerde bewegingen gaat maken, en poetsen is eigenlijk zo snel na je bv een no go.

 

Geen bh dragen is niet slim, doe dan gewoon je sport bh, want je hebt echt de ondersteuning nodig, je protheses zijn nog steeds aan het inkapselen, en zonder de juiste steun hebben ze vrij spel, en kan je het inkapselen verstoren,dus echt meis, rustig aan en een sport bh dragen. Je herstelt maar 1 keer.

 

Voor de moeheid kun je proberen om extra vit D en B12 te gaan slikken,dit helpt vaak heel erg goed.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dualplane300cc

Hee.

nou het is licht poetsen, gewoon wat plankjes afvegen met n vochtig doekje. Kan dit kwaad dan?

en ik mag geen bh dragen van mijn pc, zelfs geen sportbh..  dus wat moet ik doen dan?

 

dankjewel! Zal dat zeker doen!

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Op 7 maart 2017 om 07:31 zei Dualplane300cc:

Hallo iedereen,

ik zal me even voorstellen,

ik ben een meisje 22 jaar en gisteren geopereerd 300cc dual plane.

vanacht ontzettend veel opgestaan om naar de wc gegaan. Moest ook veel drinken voor mn dafalgan bruistabletten in te nemen. Maar echt goed doorplassen luk niet goed? Kan dit door de narcose komen? Lijkt wel alsof ik niet alles eruit krijg en dan t gevoel van naar de wc te gaan blijft. Ik was om half 2 wakker geworden na de operatie maar was ook erg lang draaierig en n zwaar hoofd. Had iemand van jullie dit ook?

heb een branderig en trekkend gevoel in mn borsten en als ik lig vooral pijn om mn linkerborst.

vind t toch allemaal heel spannend en stiekem ook wel eng.

ik heb ibruprofen en dafalgan bij de apotheek moeten halen. Maar weet niet goed hoeveel en hoevaak ik van elk moet innemen.

hoop toch dat de erge pijn gauw wat mindert. Heb best een hoge pijngrens maar dit is echt wel vervelend. Mijn pc zei dat ik twee dagen echt pijn ging hebben dus ik hoop maar dat t klopt!!

graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

ik heb trouwens motiva prothesen gekregen. Iemand hier ervaringen mee?

 

Graag tips van jullie allemaal!

vind t toch echt spannend !

groetjes anoniempje!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.