Ga naar inhoud

Ineens 6 katten!


Gast Coco

Aanbevolen berichten

Ik ben gister avond 'oma' geworden van 4 super lieve kittens! Wat een spanningen heeft dit allemaal met zich meegebracht zeg.. Ik was al 2 maanden gestopt met roken maar heb gister denk ik wel een pakje op.. Maar ik zal even bij het begin beginnen..

Wij hebben 2 hele lieve katten; Coco en Zorro, broer en zus, nu iets meer dan een jaar oud. Hiervoor hebben we een kat gehad, maar die is helaas weggelopen! Omdat we bijna direct aan een hele drukke weg wonen zijn we bang dit hij is aangereden.. Ik wilde eigenlijk hierna geen katten meer, maar toen kwam mijn vriend tijdens zijn werk bij mensen thuis coco en zorro tegen.. Echt super klein, net 6 weken oud en ze zouden de volgende dag naar het asiel gaan.. Dat kon ik natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen, dus zijn ze toch met ons mee naar huis gegaan.. Echt de beste beslissing ooit!

Na de vervelende ervaring met onze vorige kat waren we het er wel over eens dat dit 'binnenkatten' zouden worden, de katten wisten niet beter dus alles ging goed. Het mannetje (zorro) is net voor de kerst geholpen omdat die het briljante idee had, om overal tegen aan te gaan sproeien / plassen. Dus baby's konden er niet komen.. Totdat Coco voor het eerst krols werd, net voor me verjaardag in februari.. Ik had nog nooit een krolse poes meegemaakt, en dacht dat dat allemaal wel mee zou vallen, maar jeetje.. wat een hell!! Coco werd echt helemaal gek, probeerde door deuren heen te graven en was alleen maar aan het miauwen en dwangneurotisch door de vensterbank voor het raam heen en weer aan het lopen (waarbij ze ook mijn luxaflexen stuk heeft gemaakt grr..). 15 februari had ik een heel huis vol met visite en een doorgedraaide kat, echt heel erg vervelend dus we hebben dr zo veel mogelijk op het achterste balkon gelaten. De volgende dag zette mijn vriend de deur van het voorste balkon open zodat ze daar op konden, wij waren ondertussen in de keuken (achter) bezig.. Ongeveer 10 minuten later kwamen we weer de huiskamer binnen, en kwamen we er al snel achter dat we 1 kat miste!! Het hele huis doorgezocht maar we moesten er ons toch bij neerleggen dat ze van het balkon af was gespongen.. Gelijk buiten zoeken, maar dat had geen nut. We hoorde wel veel krolse kreten dus waarschijnlijk was ze in de buurt.. Iedereen verzekerde mij ervan dat ze terug zou komen zodra ze niet meer meer krols was.. Dus niet!! Na 3 dagen ben ik maar flyers gaan maken met dr foto, en bij alle straten om ons heen in de bus gegooid. Ik moest dr gewoon terug vinden!! Zelfs een beloning van 50 euro uitgeloond, maar geen reactie. Oh jah wel 1, een buurvrouw had haar in dr voortuin zien zitten en zou haar de volgende keer pakken, ook niks meer van gehoord.. Wel de geruststelling dat ze waarschijnlijk in de buurt was..

Na 2 weken elke dag zoeken en roepen, en nog steeds geen reactie op de flyer had ik eigenlijk de hoop al opgegeven.. Totdat we een verlossend telefoontje kregen. Een van onze buren had een kat in de tuin zitten, die wel op de foto leek. We zijn snel naar huis geraced, ik dacht nog in mijn achterhoofd, laat ik er maar van uit gaan dat het dr niet is, dan valt het ook niet zo heel erg tegen.. We kwamen bij de buurman in de tuin aan, en zagen helemaal achter in een hoekje een kat zitten. Helemaal verwilderd, heel erg aan het blazen en met een mank pootje.. Ik heb dr even goed bekeken, maar moest toch tot de conclusie komen dat dit niet onze coco was. Ik liep al weer weg teleurgesteld natuurlijk.. Maar mijn vriend was het er niet mee eens, en dacht toch dat het dr was. Ik keek nog een keer goed, ik zou toch wel mijn eigen kat herkennen?! De tekeningen waren idd het zelfde maar dat was ook zo een beetje het enige.. Ik wilde geen risico lopen en probeerde dr toch te pakken, ik was een beetje bang dat ze me aan zou gaan vallen, maar toen ik dr eenmaal in de nekvel had gaf ze zich helemaal over en kon ik dr zo optillen en meenemen. Eenmaal thuis twijfelde we nog steeds, was het dr nou wel of niet?? Onze andere kat was alleen maar naar dr aan het blazen, was het toch de verkeerde kat?? Het andwoordt hadden we snel, toen mijn vriend op de bank lag en de kat aan zijn oorlelletje ging sabellen wisten we het, dit is onze coco!!

Gister waren we bijna 10 weken verder en was het zover! We hadden anderhalve week vrijgenomen om dr te helpen maar ze wacht natuurlijk tot de aller laatse avond. Ik voelde het gelijk toen ik gister avond thuis kwam, ze deed zo anders en dr buik ging zo erg te keer! Waarschijnlijk had ze voorweeen.. Om ongeveer 6 uur zocht ze een rustig plekje op achter de bank, waar we al een dekentje neer hadden gelegd en ging helemaal languit liggen. Om half 7 begonnen de persweeen, ik was bang dat ik het niet door zou hebben wanneer ze moest bevallen, maar hier kon je niet om heen, dit waren duidelijk persweeen!! Even later zag ik het eerste stukje van het vliesje er al uitkomen, spannend!! Ineens sprong ze op en ging verderop in de bench zitten! Ik schrok hier van, maar waarschijnlijk vond ze het te druk met 3 man om dr heen. Dus we bleven op afstand en hielden het in de gaten.. Om 7 uur was er nog niks gebeurt en ze was ook niet meer aan het persen. Maakte me een beetje zorgen en heb toch maar de spoed dierenarts gebeld.. Die zei dat het allemaal wel normaal was en dat het eerste kitten altijd het moeilijkst is, ze vertelde wel dat ze waarschijnlijk wat privacy wilde en we haar dus een beetje moesten laten gaan. Nog geen 5 minuten later werd de eerste geboren! Wat een wondertje! En coco deed alles zelf, wat een goede moeder! Ze kreeg ongeveer om het half uur weer weeen en een kitten. De 2e ging beter, de 3e echt super makkelijk! Daarna voelde ik aan haar buik en wist dat er nog eentje in zat, hier had ze wel heel erg veel moeite mee! Dit kitten was echt veel groter dan de rest en lag in een stuit ligging, kwam dus eerste met zn pootjes eruit.. Het duurde zo lang nadat zn pootjes eruit waren voordat de rest eruit kwam, dat ik even dacht dat ik dr moest helpen, maar ook dit deed ze weer helemaal zelf.. Ben zo trots op dr! Hierna weer aan dr buik voelen, en ik voelde nog een bobbel. Oh nee he! Ze kon echt niet meer, was helemaal kapot en ging gelijk slapen.. De bobbel bewoog helemaal niet zoals de andere, dus waarschijnlijk was dit dr baarmoeder.

Het was ondertussen al 12 uur, dus we hebben alles in orde gemaakt en zijn toch maar naar bed gegaan, ook al wilde we dit natuurlijk nog lang niet! Vanochtend gelijk gaan kijken bij ze, en ze leefde nog alle 4! Ben zo blij! Helaas moest ik naar mijn werk, maar kan me echt niet concentreren.. Moest ook echt even mijn verhaal kwijt, dus sorry voor de enorme lap tekst!

Ben nu al de uren aan het aftellen totdat ik weer naar mijn schatjes mag!

Ik wil graag een fototje toevoegen maar heb echt geen idee hoe dat moet?! Misschien heeft iemand een tip??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Gefeliciteerd!!

Wat een verhaal zeg, fijn dat ze is terug gekomen!!!

Nu maar laten steriliseren zodat het niet nog een keer gebeurt!! Dat zal wel schrikken geblazen zijn, zeg, poe.

Onder je bericht (tekst bij de foto kun je meteen erbij plaatsen) staat een regel: selecteer een bestand

Rechts ga je "bladeren" en kiest je foto.

Hierna drukken op UPLOAD in het groene balkje en reactie toevoegen

En volia daar staat de foto in het bericht.

Hoop dat het lukt.

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Mols!

Foto's zijn met mn telefoon gemaakt dus een beetje overbelicht..

De grijze waarvan je het kopje kan zien is mijn favoriet, is ook de kleinste en het lichtste, en heeft dus wel vaak moeite om goed bij de tepel te komen. De andere duwen haar heel snel weg.. Vanaond ga ik ze weer wegen, en bekijken of ze bijgespeend moet gaan worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh zo leuk!!!!

Wij hebben ook drie keer een nestje gehad en die poppetjes zijn zo geweldig! Ze zijn helemaal leuk als ze een week of 2/3 zijn en gaan lopen en klimmen. De wereld ontdekken op hun manier. Zo mega lievig!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.