Ga naar inhoud

Voorstellen


B1980

Aanbevolen berichten

Hallo, hier een eerste keer op een forum. Ik wilde in foto's rondneuzen als inspiratie voor mijn borstreconstructie en begrijp dat een actieve deelname verwacht wordt. Wel zo fair! Goed hier is het dan. 5 weken geleden een borstamputatie gehad ivm borstkanker. Ik had maat 80a en na 2x een jaar borstvoeding was het misschien eerder 80aa. Normaal zou ik nooit een operatie overwogen hebben maar nu er toch al in gesneden is dan er maar iets leuks van laten maken. Mijn PC adviseerde met foto's te komen wat ik mooie borsten vind. Nu zoek ik vrouwen die qua postuur op mij lijken. Ik ben 1:67, 68 kilo en had 80a(a). Ik denk over een 80b of c. Ik ben nu bezig met tissue expanders laten vullen. Ben dus ook benieuwd hoeveel cc een 80b en c is. Ik moet eind maart de definitieve prothesen krijgen dus moet het al snel beslissen. 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei B1980:

Hallo, hier een eerste keer op een forum. Ik wilde in foto's rondneuzen als inspiratie voor mijn borstreconstructie en begrijp dat een actieve deelname verwacht wordt. Wel zo fair! Goed hier is het dan. 5 weken geleden een borstamputatie gehad ivm borstkanker. Ik had maat 80a en na 2x een jaar borstvoeding was het misschien eerder 80aa. Normaal zou ik nooit een operatie overwogen hebben maar nu er toch al in gesneden is dan er maar iets leuks van laten maken. Mijn PC adviseerde met foto's te komen wat ik mooie borsten vind. Nu zoek ik vrouwen die qua postuur op mij lijken. Ik ben 1:67, 68 kilo en had 80a(a). Ik denk over een 80b of c. Ik ben nu bezig met tissue expanders laten vullen. Ben dus ook benieuwd hoeveel cc een 80b en c is. Ik moet eind maart de definitieve prothesen krijgen dus moet het al snel beslissen. 

Bedankt alvast

Ik wil je als eerste sterkte wensen.

In jou situatie zijn hier topic,s aanwezig (wel wat verouderd) als je rechtsboven de zoekbalk gebruikt vind je hier meer informatie.

Ik ben een leek op dit gebied maar vind jou verhaal te belangrijk om niet te reageren

@best_boobie en @Desert-Rose zijn hier de ervaring deskundigen.

 

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi
We hebben jouw verhaal waarschijnlijk door drukte over het hoofd gezien, niets tegen jou dus ;) 

Wat erg zeg, borstkanker! Zo te horen gelukkig wel op tijd ontdekt en je zit al meteen in het traject voor het opvullen van de borst(en). Gelukkig maar!!
Hopelijk heb je geen of niet te belastende nabehandelingen?

Wat ik niet helemaal duidelijk krijg, is of je beide borsten volledig geamputeerd zijn, of dat het aan 1 kant is, en of het een partiele amputatie was of een gehele (lumpectomie of mastectomie)

Sja.. dan je vraag.. hoeveel cc is een B of C cup.. Dat is echt heel moeilijk te zeggen.. Dat is erg afhankelijk van het merk prothesen dat je gaat krijgen, en dan ook nog welk profile (de verhouding tussen de breedte en het volume naar voren eigenlijk)
Daarbij is het ook belangrijk, hoe breed je eigen borst is..
In principe, bij iemand die een 80 omvang heeft, zou je wel verwachten dat een prothese van een cm of 12-13 niet zo een probleem zou moeten zijn. Dan zou je uit komen op een 450 cc high profile (even met een natte vinger, omdat het niet bij elk merk gelijk is)
Bij een volledige amputatie, is er natuurlijk geen weefsel meer, dus zou ik moeten uitgaan van een 80AA. Met de 450 cc waar ik het over heb, zou je dan op een 80D qua bh maat uit gaan komen.. Waarschijnlijk gaat dat er wel eerder uitzien dan als een volle C cup... Je moet bij een opgevulde borst, met implantaten, altijd uitgaan van een maat groter in bh (bij een 80 omvang. Bij een 70 omvang scheelt dat soms 2 maten) dan dat het voor het zicht gaat zijn.

Ik ben geen pc, dus dit is nogmaals giswerk, maar wat ik de afgelopen 5 jaar hier voorbij heb zien komen, ga ik wel uit van dit aantal cc ongeveer..
Echter.. hoeveel cc zit er op dit moment in je expander en hoeveel gaat er nog bijkomen voor je geopereerd gaat worden voor je definitieve prothese? Gaat de pc opvullen totdat het voor jou goed is, of is het gewoon om een stukje op te rekken en de rest wordt met de definitieve prothese gedaan?

Verder ligt het er ook aan, of je pc wel een voorstander is van het plaatsen van een high profile. Meestal geeft dit profile een natuurlijk resultaat, maar er zijn pc's die er liever niet mee werken.. Zo heeft ieder zijn eigen visie en voorkeur :)

Foto's zou ik je zo niet kunnen noemen, maar misschien dat je al iets bent tegen gekomen in de galerij?

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.