Ga naar inhoud

Gevoelloosheid van borsten


Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

 

Ik heb sinds 12 dagen een borstvergroting gehad. Nu heb ik in mijn linker borst helemaal geen gevoel (voelt dood aan als je ze aanraakt) en mijn rechterborst voelt zo gespannen, een prikkelend gevoel aan de tepen (kan je vergelijken als je borstvoeding geeft en er is stuwing). Ook trekt dat verder naar mijn rechterarm. Is dit normaal? Ben gewoon een beetje ongerust denk ik.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fielou Gefeliciteerd met je boobs :) 

 

Hoef je ongerust over te zijn want hoort bij het proces! Dat prikkelde/steken in je borsten geven aan dat de boel ( zenuwen) daarbinnen aan het herstellen zijn en sommige hebben idd een uitstraling naar hun arm in het begin. Neemt wel af de komende tijd. Je borsten leiden de komende tijd een eigen leven en herstellen apart van elkaar. Zenuwen herstellen langzaam dus het duurt even voordat het gevoel in je borsten terug komt. Geef het wel de tijd :) 

 

Fijn herstel verder x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieGBedankt. ja... het is echt raar soms. Kijk er echt naar uit dat alles een beetje een goed gevoel krijgt. Nu ben ik om het minste ongerust. Ik heb nu zo een postoperatieve bh aan en een steunband boven. Deze steunband is wat lastig en ik vraag mij af of ik deze ook 6weken moet aanhouden. Is het echt zo dat je 6weken niets mag heffen? Mijn man is 4 weken thuis maar die andere 2weken sta ik er alleen voor met 2 kindjes. 

 

Bedankt voor je reactie

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fielou Deze gevoelens en gedachtes zijn vrij normaal hoor in het herstelproces. Tja, we doen dit niet dagelijks he!! Was voor mij ook in het begin onbekend terrein. Heb toen heel veel operatieverslagen gelezen om herkenning hierin terug te vinden en mijn PC regelmatig om advies gevraagd (=nazorg) 

 

Mbt je steunband dien je wel de instructies van je eigen PC op te volgen want je krijgt het niet voor niets. Deze heeft zijn functie en sommige PC's werken er ECHT mee! Wellicht als je op controle bent geweest krijg je ander advies hierin! 

 

Op BF wordt er een algemeen advies gegeven mbt herstel en heffen van de armen boven je schouders en tillen etc etc. ( ivm je kapselproces en de fixatie van je protheses) De meeste PC's hanteren dit maar er zijn sommigen die hiervan afwijken. Volg je instructies van je eigen PC want die is verantwoordelijk voor je boobs.

 

De komende weken bewust met je bewegingen omgaan en luisteren naar je lijf. Pak je alleen maar je voordeel mee en jarenlang plezier :) 

 

xx

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.