Ga naar inhoud

scarmem : 14 februari 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hi!

 

Ik heb heel veel aan dit forum gehad vlak voor mijn operatie. Ik heb op 14 feb een borstvergroting gehad (350 & 375 CC Mentor ronde prothese) en ben heel tevreden. Ik ben gekomen via Praktijk Gabriels (zelfs na de slechte recensies :o) maar geopereerd door F. Straten en dat wilde ik heel graag.

Ze waren zo vriendelijk en lief daar, ik werd echt helemaal op mijn gemak gesteld. En alles is mij (tot nu toe) onwijs meegevallen. Ik was best bang geworden door de verhalen die ik hoorde en hier las over het herstel (3 weken platliggen, helse pijn, niks zelfs kunnen doen etc.) Maar dat valt mij dus reuze mee. Toen ik wakker werd (ik wilde ze niet zien, ik vond het heel lelijk net een zeug die haar jongen voedt haha) had ik een beetje pijn en last van een drukkend gevoel. Gelukkig mocht ik snel naar huis en werd daar goed verzorgd door mijn vriend. Ik gebruikte de eerst dag po 4x 1000 mg Paracetamol en 1 of 2 x Celebrex erbij (die kreeg ik mee en daarna nog op recept) Paracetamol gebruik ik nog soms en Celebrex niet meer. De eerste dag po liep ik rond als een T-rex met mijn armen zo dicht langs mijn lichaam en heb alleen maar Netflix gekeken :rolleyes:.

Wakker worden was het zwaarst (wel gewoon aan een stuk door geslapen alleen super vroeg wakker iedere dag en met geen mogelijkheid verder kunnen slapen) omdat je dan helemaal stijf bent. Overeind komen is niet leuk, als ik net wakker was wachtte ik wel even met overeind komen haha (Buikspieren :wub:). Eigenlijk kon ik alles wel zelf maar iets aantrekken zoals een jas ging moeizaam. Mijn vriend heeft me de eerste dag geholpen met douchen (met een washandje ooh die jodium lucht haha) Ik merk wel echt dat ik rustig moet doen en gewoon hulp moet vragen want gister heb ik teveel gedaan en nu doet het een beetje zeer. Ik was even vergeten dat het niet niks is en je echt niet moet gaan overhaasten en je rust moet nemen. 

Door de narcose was ik de eerste 4 dagen echt MEGA sloom. Met praten, denken etc. Dat is inmiddels wel over maar had ik niet verwacht. Het was voor mij de eerste keer onder narcose en vond ik ook best spannend. 

Na de operatie vond ik mijn borsten niet mooi; zo hard, scheef en opgezet alsof er een stoeptegel in was gepropt. Nu beginnen ze steeds meer te zakken en vormen. Ik hoop dat ze een beetje gelijk worden aangezien ik 2 verschillende maten heb. 

Ik wilde in het begin echt geen grote borsten, 'neeee niet zo groot', 'nee hoor ik houd het klein', 'Nee ze worden zoals ik ze vroeger had'. Ben achteraf heel blij dat ik heb gekozen voor een maatje groter. Ik was zelfs bang -3 dagen po- dat ik ze echt te klein zou vinden. Ik wilde namelijk niet dat het er nep uitzag (Ik worstelde een beetje met het ontevreden zijn over jezelf, alles wordt steeds nepper blabla) Want kleine borsten vond ik mooi maar mijne waren door het sporten en jojoën leeggelopen en hadden zich tot theezakjes gevormd.

 

Ik draag dag en nacht een BH die ik heb gekocht bij verwenjezelfshop en die wissel ik af met een sportbh van de Hunkemoller.  Zonder sportbh (als ik bijv. ga douchen) doet het een beetje pijn dus ben blij als ik er eentje draag. 

 

Ik merk bij sommige handelingen (een raam dichtdoen ohhh, dat doe ik dus niet meer) dat het echt zeer doet. Dus met iets open of dichtdoen echt oppassen want ik had het idee alsof mijn prothese omklapte. Of per ongeluk op bed steunen met je handen = AUW. Samen slapen en knuffelen is lastig omdat ik alleen op mijn rug mag liggen. (Ik word telkens wakker in de houding voor in de kist :wacko:

 

Wanneer zijn jullie begonnen met sporten en autorijden? En hoe was het wakker worden voor jullie na de narcose? Ik droomde dat niemand mij wilde ophalen na de operatie en werd huilend wakker :blink: Gelukkig waren de zusters heeeeel lief. 

 

Misschien een beetje een lang en chaotisch verhaal, excuses daarvoor. Ik heb heel veel gehad aan dit forum en altijd anoniem meegelezen. Nu wilde ik graag iets posten :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Wat fijn om over jouw ervaringen te lezen. Zelf krijg ik op 30 mei een borstvergroting, ook bij Kliniek Heyendael door dr. Straten. Ik ga kiezen tussen 300 of 345 cc anatomisch. 

 

Hoelaat moest jij je 's ochtends melden en hoelaat mocht je ongeveer naar huis?

 

Ik ben ook heel benieuwd hoe de narcose gaat vallen, dat zal voor mij ook de eerste keer zijn.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kimely:

Hoi!

 

Wat fijn om over jouw ervaringen te lezen. Zelf krijg ik op 30 mei een borstvergroting, ook bij Kliniek Heyendael door dr. Straten. Ik ga kiezen tussen 300 of 345 cc anatomisch. 

 

Hoelaat moest jij je 's ochtends melden en hoelaat mocht je ongeveer naar huis?

 

Ik ben ook heel benieuwd hoe de narcose gaat vallen, dat zal voor mij ook de eerste keer zijn.

 

Groetjes!

Hi Kimely! 

 

Oh spannend! Ik moest me om 13:00 melden en mocht geloof ik tussen 7 en half acht naar huis. Ik was al laatste aan de beurt. Waarom koos je voor anatomisch?

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 13.00 uur pas? En tot die tijd mocht je niets eten en drinken?

Ik heb voor anatomisch gekozen, omdat ik een natuurlijk resultaat wil. Ik denk dat je rond bij mij gaat zien, omdat ik bovenin mijn borst geen inhoud heb zeg maar. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je als ik vragen mag?

Hoe is het nu met je bijna 2 weken verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2017 om 15:31 zei Kimely:

Om 13.00 uur pas? En tot die tijd mocht je niets eten en drinken?

Ik heb voor anatomisch gekozen, omdat ik een natuurlijk resultaat wil. Ik denk dat je rond bij mij gaat zien, omdat ik bovenin mijn borst geen inhoud heb zeg maar. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je als ik vragen mag?

Hoe is het nu met je bijna 2 weken verder?

 

Hi! Ja gaat goed :) Nee ik mocht tot 16:00 niks eten en drinken en had echt honger haha. Maar na de operatie krijg ik te eten dus dat was fijn. Ik ben 1.75 en weeg nu (denk ik) 63 kg. 

Gaat goed! Moet wel echt rustig aan doen.. Ben gister op controle geweest en toen hebben ze de plastic 'pleistertjes' eraf gehaald en heb ik een borstband gekregen. Niet heel fijn maar het is voor een goed doel.

Heb je al besloten welke maat je wilt? Ik ben echt blij dat ik voor 350 cc & 375 cc ben gegaan ipv van 330 cc. Ik vind ze nu echt perfect maar had ze niet kleiner gewild. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.