Ga naar inhoud

Fielou : 14 februari 2017 : Dr. Bosselaers : Lier


Aanbevolen berichten

Heey,

 

Ik ben hier vanaf vandaag nieuw. Ik heb vorige dinsdag 14/2 mijn borstvergroting gehad. Ik ben 1.71m en weeg 56kg. Ik heb gekozen voor 265cc achter de spier. Ik hebhIk echt 3d veel pijn gehad.Ik ben nu 4d po en ik heb nog steeds wel om de 4u pijnstilling nodig. Ik zit wel met wat vragen... wat mag je doen, hoelang duurt de pijn, ik heb geen gevoel on mijn borsten (wel pijn, maar ik voel het noet als je er aankomt).

Ik.lees hier verschillende verhalen waar ik dingen bij lees waar mijn pc noets over heeft verteld. Voel mij een beetje onzeker.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fielou

 

Hoi meis,

 

Hoelang iemand pijn heeft is per persoon verschillend,maar door de pijnstilling moet het wel dragelijk gaan worden.

 

Dat je op sommige plekken geen gevoel hebt hoort erbij, tijdens de operatie zijn de zenuwen door genomen, en dat veroorzaakt nu dat dovige gevoel, als de zenuwen weer gaan herstellen merk je dit doordat je steken/prikklels gaat krijgen, en dan komt langzaamaan het gevoel ook weer terug, maar dit kan wel enige tijd duren.

 

Iedere pc geeft andere richtlijnen en adviezen, maar wij raden hier aan om je de eerste 6 weken goed aan de regels te houden, dwz, 

niet met je ellebogen boven de schouders, geen repeterende bewegingen maken, dus niet: stofzuigen, dweilen,strijken, ramen zemen etc. niet tillen, niet bukken, op deze manier kan je kapsel rustig aangemaakt worden.

 

Verder moet je goed je rust pakken,dat is heel belangrijk,want het is toch een behoorlijke operatie, en je lichaam is hard aan het werk om te herstellen.

Ook is het goed om eiwitrijke voeding te nemen, dit helpt voor het wondherstel.

 

Ik heb je titel even aangepast en je topic verhuisd,hier kun je nu verder al je updates en vragen neerzetten.

 

ik wens je een goed herstel.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey desert-rose,

 

Mag ik een misschien stomme vraag stellen. Sinds vandaag heb ik een pijn die ik nog niet eerder gevoeld heb. Het is aan de zijkant van mijn rechterborst en doet ook pijn bij inademen (dan ook bovenaan de borst). Ik had gisteren mijn pleisters eraf gedaan om te kijken of mijn wonde mooi stond (ja... mijn man had dit gedaan). Dit al liggend. En nadien ben ik gaan slapen en toen ik deze morgend opstond was de pijn er. Is het de pijn waar je het over jad in het vorige bericht of kan dit iets anders zijn?ben een beetje ongerust. Ik heb dan ook het gevoel dat er een bobbel zit aan de zijkant. Niet voelbaar, maar als ik inadem drukt dit precies tegen mijn steunband. Moeilijk uit te leggen eigenlijk. 

Is dit herkenbaar?

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Fielou:

Hey desert-rose,

 

Mag ik een misschien stomme vraag stellen. Sinds vandaag heb ik een pijn die ik nog niet eerder gevoeld heb. Het is aan de zijkant van mijn rechterborst en doet ook pijn bij inademen (dan ook bovenaan de borst). Ik had gisteren mijn pleisters eraf gedaan om te kijken of mijn wonde mooi stond (ja... mijn man had dit gedaan). Dit al liggend. En nadien ben ik gaan slapen en toen ik deze morgend opstond was de pijn er. Is het de pijn waar je het over jad in het vorige bericht of kan dit iets anders zijn?ben een beetje ongerust. Ik heb dan ook het gevoel dat er een bobbel zit aan de zijkant. Niet voelbaar, maar als ik inadem drukt dit precies tegen mijn steunband. Moeilijk uit te leggen eigenlijk. 

Is dit herkenbaar?

 

Xx

 

Geen enkele vraag is stom hoor meis,

 

Vermoedelijk voel je de aanhechting van de spier,er zit natuurlijk iets achter de spier wat er eigenlijk niet hoort te zitten, en in het begin stribbelt die spier tegen, maar uiteindelijk gaat de spier moet ontspannen,dit gebeurt geleidelijk aan, en dan zul  je ook gaan zien dat de protheses in gaan dalen.

 

Alles is van binnen ook eigenlijk helemaal beurs,en dat voel je ook heel erg.

Probeer ondanks dat je last en pijn hebt, toch goed en normaal door te ademen, en blijft het aanhouden, mag je ook best nog een pijnstiller nemen.

 

Wat ook wilt helpen is redelijk hoog in bed te liggen,zodat niet alle druk op je borsten komt, want er zit ook nog vocht in je borsten, paar kussens op elkaar stapelen en er dan 1 recht tegenaan zetten, zo ondersteun je ook nek en schouders.

 

Probeer ook echt zo weinig mogelijk te doen, wel een klein beetje je armen te bewegen,en als je loopt zoveel mogelijk je schouders recht houden en niet teveel in elkaar te gaan lopen, want dit doe je heel snel, maar zorgt er ook voor dat je spieren meer verkrampen.

 

Mocht het niet verminderen de komende dagen dan zou je aan je pc of huisarts kunnen vragen om een spierverslapper, maar meestal zakt het na een aantal dagen af.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh bedankt. Echt! Ja het rustig aan doen probeer ik echt. Niets heffen enzo. Ik heb hier nog 2 kindjes rondlopeb waarvan het jongste 21maanden is. Heffen enzo doe ik niet maar soms een beetje speelgoed opruimen, tafel afruimen... durf ik wel. Mag dit ook niet?

 

Ook vraag ik mij af wanneer ik echt gewoon onder de douche mag staan. Ik was mij in de douche maar spoel mij af met de handdouche. Maar ik durf mij borsten nog niet echt nat te maken omdat ik bang ben dat het water langs de pleister loopt.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, je mag best wel kleine dingen doen, bijv speelgoed opruimen, door je knieën en niet bukken, tafel afruimen mag, maar geen zware pannen, en niet te ver reiken.

 

Douchen ligt eraan wat je pc heeft gezegd, of wat er in je papieren staat,als er is gezegd, dat je gewoon mag douchen, dan heb je waterafstotende pleisters,en na de douche kun je die dan droog deppen, en desnoods even met een lauwe fohn droog blazen. Zorg dan alleen dat je de pleisters niet echt kleddernat maakt, dus kort douchen en niet al te warm.

 

Maar iedere pc heeft andere eigen adviezen.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou Fielou,

 

Hoe gaat het met je? Heb je nog veel pijn? Vraagje, hoeveel tijd op voorhand heb jij de bloedverdunners laten inspuiten? Ik moet morgen om 10u binnen en ik zou vanavond de spuit laten zetten. Ik dacht dat dr Bosselaers dat zo gezegd had maar ben nu niet meer zeker..? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey, vanaf zaterdag ging het beter. Vandaag is de eerste dag dat het echt beter gaat. Nog wel wat zeurende pijn maar dat is blijkbaar een goed teken van genezing.

Ik heb de bloedverdunner maandagavond (dinsdag was de operatie, dus avond ervoor) ingespoten. En dit moet je ongeveer telkens op ongeveer hetzelfde tijfstip doen

 

Heel veel succes morgen. Laat maar iets weten hoe het gegaan is. Het komt zeker goed. Je gaat blij zijn.

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij te horen dat het al beter gaat! 

Ben je ook 1 nacht in het ziekenhuis gebleven? Viel dat wat mee? 

Welke 2de sport bah heb je gekocht? Ik heb er eentje besteld via online care en de andere moet ik nog kopen! Helaas zijn alle sport bh'tjes zonder sluiting, wat me onhandig lijkt...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Filou,

 

Ik ben ook afgelopen dinsdag geopereerd! Hoewel ik niet echt veel pijn heb (ten minste, ten opzichte van mijn verwachtingen valt het gewoon heel erg mee), herken ik veel van je vragen en opmerkingen! Ik heb in bed twee kussens, de ene staat rechtop op zijn lange kant en de andere staat ervoor op zijn korte kant. daar laat ik me op zakken voor het slapen gaan. ik word elke nacht wakker om half vijf. dan ga ik eruit om te plassen en een nieuwe pijnstiller te nemen en gaat het voorste kussen horizontaal en de achterste vertikaal. dan tuk ik nog een uurtje of twee/drie door. hoger op liggen helpt mij echt. de ergste spierpijn is er bij mij inmiddels vanaf en ik krijg ook wat meer steken. 

 

gisteren ben ik een beetje begonnen met kleuren n zon kleurboek voor volwassenen. op die manier hoop ik de spieren een beetje soepeler te maken (alles zit uiteindelijk aangesloten op je borstspier, haha). 

 

https://www.athleteshop.nl/purelime-sport-bh-zwart-70e?gclid=CI6JpPDZntICFZYK0wod79cDxg 

ik overweeg deze sportbh als tweede erbij te halen, maar twijfel heel erg over de maat. ik heb normaalgesproken 75, maar een sportbh van 80b meegekregen nu en ik merk dat dat echt aan het snijden is in zowel mijn romp als de bovenkant van mijn borsten dus overweeg een 80c te bestellen. heb je inmiddels al een tweede besteld? 

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey jen2017,

 

Blij te horen dat je niet zcht super veel pijn hebt. Sinds gisteren gaat het, vind ik zelf, veel beter. Idd nog steken en soms het gevoel van opgeblazen borsten :-)

Mijn tweede bh is vandaag aangekomeb. Normaal heb ik 75. Ik heb hem besteld op www.online-care.eu. dit is de website die ik van de plastische chirurg heb gekregen. het is lipoelastic PI Extra Postoperatieve Bra maat, M. Ik heb deze gekozen omdat hij gebruikt wordt direct na de operatie. Omdat hij, vind ik, zo goed zit heb ik een tweede besteld.

die van jou ziet er ook comfortabel uit en kan ook achteraf gebruikt worden.

 

Vind het echt fijn om met andere hierover te praten die dit ook hebben meegemaakt. 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey nore,

 

Ja,... 1 nachtje in het zielenhuis. Voor mij viel dat tegen omdat ik mijn kindjes miste. Maar eigenlijk is het beter want ik had de eerste nacht veel pijn en in het ziekenhuis kunnen ze je meer pijnstilling geven. Ik heb mijn tweede bh vandaag aangekregen. Ik heb hem ook via online-care besteld. Het is de lipoelastic PI Extra Postoperatieve bra. Ik heb deze terug besteld omdat ik vind dat hijbheel goed zit en omdat je idd moeilijk een sportbh vindt met sluiting vooraan.

 

Heel veel succes vandaag meid.

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jen2017Ja idd. Hihi. Mag ik eens iets vragen? Welke maat had jij voor de bv en welke maat heb je nu? En hoeveel cc? Mss rare vraag. Ik had vroeger 75a/aa en nu bv met 265cc. Weet nog niet welke maat ik heb. Als ik de sportbh aanheb vind ik het precies klein uitvallen maar ik had aan de pc gevraagd om het zo natuurlijk mogelijk te maken en zij raadde mij 265cc aan.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fielou voor de bv droeg ik altijd 75a met veel padding maar in de kliniek hebben ze opgemeten en bleek ik 75aa te hebben. ik heb 280 anatomisch medium profile, maar weet nog niet welke cupmaat ik heb. vind het lastig inschatten, ik heb van de kliniek sportbh 80b meegekregen maar merk nu dat ik minder 'opgezwollen' ben en aan de onderkant (bij de romp dus zeg maar) ruimte overheb. dus dan denk ik dat het 75b of c wordt uiteindelijk. en dat was precies wat ik wilde :) 

 

Maar, bedoel je dat je het met sportbh kleiner vindt lijken? Ik heb die ene die ik eerder noemde nog niet binnen maar ondertussen bij wehkamp wat van die gewone adidas sportbh's besteld, in small en medium. medium is bij mijn romp te groot, de small zit wel erg strak en die drukt mijn borsten ook platter (met shirtje erover lijken ze in een medium groter dan in de small). dus ik zou als ik jou was niet te veel vastpinnen op die sportbh, komt allemaal goed denk ik!

 

hoe lang/zwaar ben je? hoe kleiner je bent des te sneller ze groter lijken natuurlijk. ik ben redelijk lang, 175 en heb maat 36/38. bij mij vind ik het in verhouding lijken nu :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... ik had ze mss wat geoter verwacht. Niet dat ik niet blij ben. Zonder bh is het fantastisch maar vroeger droeg ik ook maximazer en daardoor is er niet veel verschil als ik bh of kleding aanheb. Ik ben 1,71m en mijn gewicht is 56kg. Mij maat is ook 36/38. Mss ongeveer hetzelfde als bij jou. 

Ik hzd gisteren is gemeten en ik kom ongeveer op 70/75c uit als ik de metingen volg. Hoe ist het bij jou ondertussen met de pijn? Hier cava. Enkel stekende pijnen in mijn borsten en als ik wat meer doe miet ik het achteraf bekopen.

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.