Ga naar inhoud

EllenM : 7 februari 2017 : Dr. Bronckaers : Turnhout


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, na jarenlang erover gesproken te hebben, is het vorige week gebeurd: ik onderging een BVK bij dr. Bronckaers in Turnhout. Alles is goed verlopen en op zich heb ik momenteel weinig pijn. Volgende week moet ik terug op controle en worden de knoopjes weggenomen. Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EllenM

 

He meis,

 

Gefeliciteerd met je nw boobs, en dat alles goed verlopen is zonder al te veel pijn.

Blijf wel goed rustig aan doen, want je herstelt maar 1 keer.

 

Ik heb je titel aangepast en je topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je verder al je updates blijven doen.

 

Kun je vertellen wanneer je precies bent geholpen, dan zet ik dat nog even in de titel.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellenm! word volgende week ook geholpen door dr broncaers! Hoe is bij jou je dag verlopen en heb je erna veel pijn gehad? Ik heb alleen besproken dat ik een kleine D cup wil maar niet hoe veel cc.. daar ben ik nu dus erg benieuwd naar. Heeft hij dat van te voren wel besproken? Ik hoor graag van je! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, eindelijk iemand die een borstverkleining heeft gehad door dhr Bronckaerts. Ik zelf heb een afspraak op 17 maart. Ik kijk er heel hard naaruit. 

Mag ik vragen van welke maat je komt en welke je nu hebt of hoeveel eraf is? Ben je tevreden? En welke maat heb je gevraagd? 

Hoe is je dag van de operatie verlopen?

ik ga je zeker volgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik wordt op 2 mei door dr. Bronckaers geopereerd.  Had ook graag geweten hoe het allemaal verlopen is, kwestie van iets "geruster" te zijn, niet dat ik al zoveel zenuwen heb, maar toch. :) Bij mij zal er niet veel weefsel weggenomen worden maar meer gelift, zou dan een 65D overhouden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal

Eigenlijk is alles goed verlopen. Ik heb geen pijn gehad, enkel een 'trekkerig' gevoel. Hij had op voorhand gezegd om een sportBH (Triumph Triaction Workout) mee te brengen in een 80C. Wat mijn werkelijke maat in een gewone BH zal zijn, is nog even afwachten want nu zijn mijn borsten nog gezwollen. Hij heeft 630 gram verwijderd, ik had eerst een F-cup. 

 

Ik moest om 10 uur binnen en om 11 uur zijn ze me komen halen. Toen is het snel gegaan. Ik mocht meteen mee naar het OK en daar heeft hij het afgetekend. Om 14 uur was ik terug op de kamer maar nog wel erg suf. Dat heeft toch wel tot 's avonds geduurd. Ik heb een infuus gekregen tot de volgende ochtend en drains langs beide kanten. Donderdagochtend hebben ze de drains verwijderd en mocht ik naar huis. Nadien heb ik nog twee dagen pijnstillers genomen maar nadien niet meer omdat het qua pijn echt wel meevalt. Slapen is soms nog wel vervelend omdat ik normaal op mijn zij slaap en dat gaat nog niet goed.

 

De thuisverpleegster komt nu elke dag de verbanden wisselen en ik probeer het nog rustig aan te doen. Op zich zien de wonden er wel oké uit nu maar de strips van na de operatie hangen er nog op dus ik heb het volledige resultaat nog niet kunnen zien.

 

Woensdag moet ik op controle (ben geopereerd op 7 februari) dus ik ben benieuwd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen dat het vlot vooruit is gegaan. Ikzelf moet om 12 uur binnen. Maar ik wist niet hoe laat ze me zouden opereren en nu heb ik er toch een beetje een idee van. Heb je de thuisverpleeging zelf moeten regelen? 

Iemand die ik ken vertelde mij dat je gewoon moet bellen en de volgende dag zou er iemand komen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze een redelijk strakke planning hebben zodat je niet te lang moet wachten.

 

Mijn schoonmoeder is zelfstandige thuisverpleegster, dat is dus gemakkelijk maar ik vermoed inderdaad dat je hen gewoon kan bellen. 

 

Wat nog wel handig is om bij te hebben, is een tussenstukje voor je sportBH (verkopen ze bij Kruidvat). Bij mij had de dokter gezegd om een 80 C mee te brengen maar dat zat toch te strak op mijn rug. Dus ik was blij dat ik dat bij had. 

 

Alvast veel succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, dat valt precies best wel goed mee. Hoop dat het bij mij ook zo zal zijn.  Moeten de verbanden dagelijks verzorgd worden? Ik doe zelf ook thuisverpleging, bij sommige ptn is het dagelijks, bij anderen niet. Had gehoopt dat het niet zo nodig zou zijn, niet veel zin om collega's te laten komen, vind ik nogal raar. :) 

Kan je enkele dagen na de operatie al iets doen van huishoudelijke dingen? Of is het echt rusten?

@Joyce87 thuisverpleging inderdaad gewoon bellen, komen al direct de volgende dag. En is volledig gratis, wel zeker een voorschrift aan dr Bronckaers hiervoor vragen. (dit is toch zo bij het Wit-Gele Kruis, bij zelfstandigen weet ik niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt een voorschrift van de dokter maar je moet zelf iemand contacteren. Bij mij werden dagelijks de wonden ontsmet en de grote pleisters vervangen. De steristrips heeft dr. Bronckaers verwijderd bij de controle. Toen heeft hij ook de knoopjes van de draadjes verwijderd. Je krijgt voorbeeldverbanden mee. 

 

Na de controle hoefde ik geen verbanden meer te gebruiken. 

 

De eerste dagen na de operatie heb ik toch veel gerust. Je voelt wel snel wat je kan en wat niet. Sinds deze week (3 weken na de operatie) stofzuig ik terug zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verpleegsters zeiden dat dit onmiddellijk kon, maar ik las ergens dat bij een ongeval de verzekering wel eens moeilijk zou kunnen doen. Ik heb de eerste twee weken eigenlijk niet met de auto gereden. Dat voelde ook niet goed. Zelfs meerijden vond ik soms vervelend omdat ik oneffenheden in de weg toch wel voelde ;-).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dag Joyce, het gaat best goed eigenlijk. Alles geneest tot nu toe netjes en de littekens vallen goed mee. Ik had het erger verwacht. Ik ben sinds vorige week terug aan het werk. Ik ben dus 3 weken thuis geweest. Alvast veel succes en laat iets weten wanneer het achter de rug is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik zeker doen! Zal wel ten vroegste zaterdag of zondag zijn... Ik begin nu echt wel zenuwachtig te worden. Niet voor de operatie maar voor het resultaat en de herstelling! Deze nacht kon ik moeilijk in slaap vallen... Het kort nu echt op! Nog 3 nachten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Ellen, 

 

Bij mij is het precies een week geleden. En heb het gevoel dat het mooi hersteld! Donderdag moet ik terug voor de draadjes enzo. Ik ben echt benieuwd naar het resultaat! Alles is vlot gegaan en ik heb het gevoel dat ik toch al aardig wat kan. Ik heb wel wat last gehad van de narcose maar dat neem ik er met plezier bij... Wel heb ik het gevoel dat de ene borst nu wat ga hangen. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben hoe het uiteindelijk eruit ga zien... 

 

Is bij jouw alles mooi hersteld verder? Geen complicaties gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, ik wilde even reageren op het berichtje over het autorijden. Zelf ben ik 9 dagen geleden geopereerd en gisteren zat ik bij mijn moeder in de auto. Het viel me best zwaar om me te concentreren en merkte dat ik langzamer dacht dan anders (nog door de narcose?). Dat in combinatie met de lichamelijke 'beperking' op dit moment, ben ik blij dat ik zelf nog niet hoefde te rijden. Dit zal voor iedereen verschillend zijn, maar ik wilde het je toch even meegeven. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Joyce, goed te horen dat alles vlot verlopen is. Alles zal nu nog wel wat gezwollen zijn. Bij mij was de ene borst ook sneller soepeler dan de andere maar dat komt wel goed hoor. Bij mij is alles goed aan het genezen en ik heb geen complicaties gehad. Nadat de draadjes weggeknipt zijn, mag je ook terug douchen. Dat is de eerste keer ook wel vreemd hoor :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.