Ga naar inhoud

Bezig met plannen 4e bvg, prothesewissel helaas:-( Nooit meer Dr D'Hondt!!


Pimmeke

Aanbevolen berichten

Hallo meiden, ik ben 48 jaar en heb mijn 1e bvg gekregen zo'n 12 jaar geleden bij Dr D'Hondt, ik had cup A en daarna een kleine B. In 2010 de 2e bvg bij Dr D'Hondt laten doen, 650 cc Mentor maar echt niet mooi, ze zaten te hoog en te recht vooruit maar goed, ik moest het ermee doen. In oktober 2012 een 3e bvg laten doen bij dezelfde arts omdat ik last had van kapselvorming. Nu kon ik meteen iets kleiner gaan en kreeg de Polytech 420 ml op advies van de arts omdat de kans op kapselvorming hierbij minimaal is. De operatie was behoorlijk door de kapsels maar gelukt. In de avond met spoed terug naar de kliniek omdat ik een nabloeding had (flesje van de drain liep vol). Ik moest naar het Vesalius in Tongeren waar al iedereen klaar stond, ik dreigde in een shock te raken door het bloedverlies. Mijn rechterborst was ontzettend opgezwollen. Na operatie van 2,5 uur zei de arts dat er een bloeding in mijn oksel zat en hij deze moeilijk had kunnen stoppen, daarna een bloedtransfusie gehad. Na een week heb ik zachtjes het verband losgemaakt en tot mijn schrik voelde ik dat het implantaat niet goed zat! Weer terug naar Dr. D'Hondt en hij probeerde met hard duwen het "goed" te krijgen maar het lukte niet dus ik moest binnen een week weer geopereerd worden! Ik was ontzettend bang maar had geen keuze. Ja... het implantaat zat dus dubbel!! Niet eens een excuus gekregen, werd afgewimpeld dat ze er nu toch goed uitzagen en dat ik altijd al ongelijke borsten had gehad?! Ik wilde er vanaf zijn en eindelijk rust hebben. Dit is nu dik 4 jaar geleden. Ben nooit tevreden geweest met mijn borsten, ze zijn hard, te hard, ongelijk, de onderkant scheelt dik 1,5 cm in hoogte, de linker is recht van onder en de rechter rond. Ik kan het implantaat voelen aan de binnenkant van mijn rechterborst, alsof het niet goed zit, altijd zo geweest maar durfde nooit echt te voelen na alle ellende. Ik heb een idee dat mijn linker prothese onder de spier zit en mijn rechter prothese erboven op. Het is ook een beetje gevoelig. Ik vond dat het niet langer kon en heb 2 afspraken gemaakt, de 1e bij de Wellness Dr Damen en de 2e eind april bij Dr Plovier. Ik wil ze dus weer laten vervangen maar nu heel kundig en goed! Ik wil 2 verschillende meningen maar denk dat ik de operatie laat doen bij Dr Plovier. Ik hoop echt dat het nu eens goedkomt en ik eens mooie borsten krijg!! 

Nooit meer Dr D'Hondt!!! 

Ik hoor graag jullie reacties of vragen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He @Pimmeke

 

Wat een verhaal meis, maar ik heb inderdaad meerdere slechte dingen gehoord over deze pc. 

Zoals je het ook omschrijft zal er ook overmatige kapselvorming zitten,dit veroorzaakt harde borsten, en kan ook zeker komen doordat je een nabloeding hebt gehad, dan is het risico daarop namelijk iets groter.

 

Het kan ook zijn dat de prothese nog gedraaid zit,ligt er maar net aan , wat hij toen allemaal heeft gedaan tijdens de operatie toen de prothese dubbel zat, het word ook meestal veroorzaakt door een te grote pocket, en als die niet voldoende is gehecht, dan kan een prothese dus weer opnieuw draaien.

 

Ik snap dat je 2 meningen wilt horen, maar ik denk ook zeker dat je bij Plovier beter zit.

 

Ben benieuwd wat je allemaal te horen gaat krijgen tijdens de consulten.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Desert-Rose

Dank je voor je reactie. Nou ze voelden altijd hard aan en komt door de soort prothesen maar zo hard had ik nooit verwacht. Goede uitleg over de te grote pocket, daar was ik ook bang voor vanaf het begin. Maar als ik mijn borstspieren aanspan dan beweegt de linkerborst en de rechter niet... dus het lijkt alsof de prothese daar niet onder de spier zit... 

Ik hoop alleen niet dat er te veel eigen borstweefsel weg is door alle operaties. Ik ben heel erg benieuwd naar de bevindingen van de artsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Pimmeke:

Hey @Desert-Rose

Dank je voor je reactie. Nou ze voelden altijd hard aan en komt door de soort prothesen maar zo hard had ik nooit verwacht. Goede uitleg over de te grote pocket, daar was ik ook bang voor vanaf het begin. Maar als ik mijn borstspieren aanspan dan beweegt de linkerborst en de rechter niet... dus het lijkt alsof de prothese daar niet onder de spier zit... 

Ik hoop alleen niet dat er te veel eigen borstweefsel weg is door alle operaties. Ik ben heel erg benieuwd naar de bevindingen van de artsen. 

 

Maar heb je de gewone van Polytech of de polyurethaan protheses? 

 

Als er de andere keren niet veel kapsel is weggehaald, dan valt de schade van verminderd borstweefsel denk ik wel mee, het ligt er alleen aan of je nu de polyurethaan hebt, want die groeit door de haartjes die op de buitenkant van de protheses zitten wel in je borstweefsel,maar die slijten ook wel in de loop der jaren eraf,maar het kan dus wel zijn, als je die protheses dus hebt, dat er nu iets meer kapsel en weefsel weggehaald moet worden, maar als er daarna een goede maat prothese word geplaatst, word alles weer netjes opgevuld.

 

Het zou best kunnen dat de ene prothese echt niet goed op de plek zit, en als de prothese dan steeds beweegt dan geeft dat ook irritatie en pijnklachten.

 

Nou spannend hoor meis, hou me maar op de hoogte als je wilt.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de polyurethaan, dit was de enige keus destijds volgens Dr D'Hondt. Bij deze operatie was er volgens hem wel het nodige kapselvorming. Ik hoop zo dat het mee gaat vallen en dat deze protheses goed verwijderd kunnen worden! Tja afslijten van de haartjes in de loop van de jaren.... ze zitten er pas dik 4 jaar in nu... aiiii ben best wel bang dat ze helemaal vergroeid zijn nu en er bijna niet meer uitgaan....:-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Met de polyurethaan kan het inderdaad zijn dat er iets meer weefsel weggehaald moet worden,maar ik zou proberen me daar niet al te veel zorgen om te maken, als je een kundig pc hebt, dan gaat het echt goed komen.

 

Eerst maar eens focussen op de consulten,en kijken wat deze pc's eventueel voor je kunnen betekenen, schrijf al je vragen op, want anders vergeet je de helft tijdens consult, en bij Plovier is het verstandig om foto's mee te nemen van wat jij mooi vind, en hij maakt dat precies na.

 

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Pimmeke:

Dankjewel voor je lieve woorden en goede tips! Als ik iets meer weet, laat ik het weten! In de tussentijd zal ik af en toe op dit forum rondneuzen:-)

 

Heel graag gedaan hoor meid, als ik je hiermee een beetje kan helpen doe ik dat graag.

 

Ja kom af en toe maar eens rondneuzen hier.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.